kissanpennun luovutusikä?

  • Viestiketjun aloittaja cat
  • Ensimmäinen viesti
Kisu tuli sukulais tytön mukana junalla meille. Paikka josta kisu tuli sanoivat, että on 12 viikkoinen. Vein seuraavalla viikolla pennun rokotettavaksi ja eläinlääkäri sanoi, että ei voi mitenkään olla 12 viikkoinen. oli korkeintaan 8 viikkoa vanha. Pieni rääpälehän se oli. Oikein hyvä kisu siitä tuli, mutta ei osannut esim puolustautua kun lapset kiusasivat. Ei tajunnut raapaista lapsia tai edes lähteä karkuun. Ressu joutui reilu vuoden vanhana lähtemään anopin mukana lappiin koska minulla säälitti niin kun ei osannut puolustautua ja lapset ei antanut hetken rauhaa ja kaikki oma aika meni vahtimiseen.

No se on erinomainen hiiri kissa ja erittäin onnellinen maalla ja toinen kissa kaverina. Ovat erottamattomat. Itsellä on kova ikävä kissaa, mutta olen onnellinen, että kissan on hyvä olla. Mutta luulen siis, että olisi varmaan emolta oppinut puolustautumista jos olisi saanut olla emon kanssa pidempään. Harmittaa niin, että valehtelivat iästä koska en olisi ottanut kissaa niin aikaisin.

Jos kissa tekee pentuja niin pitäisi jaksaa odottaa tuo 12 viikkoa tai hieman pidempää ennen kuin laittaa kisut uusiin koteihin.
 
vieras
Meillä siis on ne kissat, jotka otettiin 7 viikkoisina. Vietiin ne heti eläinlääkäriin ja saivat siellä tarvittavat madotukset ja korvapunkit poistettiin jne. Eikä se eläinlääkäri ainakaan mitenkään moittinut siitä, että oli liian nuorina otettu. Mutta ainahan se o kissalle parempi, mitä pidempään saa emon kanssa olla.
 
Kutistunut
Me haettiin meidän kolli 8viikkoisena :ashamed:
Oli navettakissa, ja halusin sen sieltä pelastaa. Ruokana ne sai vain maitoa, ja pentueesta oli jo kaksi kisua kuollut (lehmä tintannut).
Jos olisin vielä sen neljä viikkoa odottanut, niin voi olla että meillä ei tuota kollia olisi :(
Ja pipi tuo heti oli..Oli hengitystietulehdus ja suolistotulehdus, korvat oli täynnä korvapunkkeja. Matojakin oli niin paljon, että apteekin lääkkeillä ei lähtenyt.
 
xxx
Eläintä ei saisi koskaan ottaa siksi että "haluan pelastaa sen, käy sääliksi"; juuri siinä tuetaan tätä toimintaa, missä eläimiä kohdellaan väärin ja luovutellaan liian aikaisin, koska tiedetään että aina joku ottaa säälistä eläimen, pelastaakseen sen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Eläintä ei saisi koskaan ottaa siksi että "haluan pelastaa sen, käy sääliksi"; juuri siinä tuetaan tätä toimintaa, missä eläimiä kohdellaan väärin ja luovutellaan liian aikaisin, koska tiedetään että aina joku ottaa säälistä eläimen, pelastaakseen sen.
Mutta kun on olemassa esim. maalaistaloja, joissa on kymmeniä leikkaamattomia kissoja ja ne saavat poikasia jatkuvasti. Ne pennut vaan yksinkertaisesti tapetaan, jos niitä nyt ei kukaan satu haluamaan. Vaikka me oltais jätetty ottamatta sieltä ne 7-viikkoiset kissanpennut, eivät olisi silti leikkauttaneet kissojaan vaan niitä olisi silti syntynyt tapettavaksi yhä uudestaan. Mä en ainakaan koe minkäänlaista huonoa omaatuntoa siitä, että otettiin kissat aivan liian pieninä meille.
 
ap
mun edellinen kissa tuli mulle luultavasti nuorempana kuin 7vkosena. oli kans navettakissa, emo täysin villiintynyt. kuulan olis kalloon saanut jos en olis ottanut. en myöskään pode huonoa omaatuntoa siitä että liian nuorena kissa tuli meille. ihana kissa siitä tuli, maailman kiltein. mutta tietysti, nyt kun mahdollisuus on, odotan :)
 
"deedee"
meille tuli kaks kissaa 5 viikkosina emon kadottua (lopulta selvisi että oli kuollut). normaaleja kissoja näistä tuli, ei mitään ongelmaa. pissaamaan ne piti tosin opettaa ite. tämä oli tietysti vain pakkotilanne, ei niillä enää ollut emoa pitämässä huolta. en ole itse ikinä ihanempia kissoja tuntenut ja tuskin tulen tuntemaankaan.
 
Aikasintaan 12 viikon ikäisenä, mielellään vanhempanakin. Älä ota missään nimessä kissaa tuollaiselta ihmiseltä, joka tarjoaa noin nuorta pentua sinulle! Järkeä saa käyttää! :attn:
 
Viimeksi muokattu:
"vierailija"
Kuulin juuri, että se on todellista, kissanpennun ikä pitää olla 12viikkoa, eli 3kk.Meille oli tarkoitus tulla pian myös kissanpentu, mutta tadaa, se olikin vasta 8vk. Se heittikin sitten kk eteenpäin, kun kissan hyvinvointia ajattelee.
 
mitelasy
Olen varannut kissanpennun ja varausmaksu oli 100 € ja koko hinta 400 €. Kuitin olen saanut mutta nyt yhtäkkiä tuli viesti että haku 8 viikkoisena!
Varmaan voin sit perua koska en voi hakea sitä ennen kuin 12 viikkoisena koska enbole kotona ennen...:-(
 
"siili"
Onko teidän mielestä sitten parempi aiheuttaa kissalle ongelmallinen elämä liian aikaisen luovutuksen takia? Koko elämä stressaamista, kun ei vaan ymmärrä. Itse olen sitä mieltä, että parempi ne on vaikka sitten lopettaa, pääsee heti kärsimyksistään. Kuollut eläin on ainoa eläin, joka ei kärsi. Kyllä niitäkin ihmisiä alkaa pikkuhiljaa vatuttamaan koko homma, kun kukaan ei osta pentuja ja kaikki pitää lopettaa. Silloin joko luopuvat kissoista kokonaan tai lopettavat kaikki, jolloin homma ei pääse jatkumaan ja lisää kärsiviä elukoita ei synny.
 
vieras...
Itselleni tuli aikanaan kissanpentu 6-viikkoisena ja muuten siltä olisi lähtenyt henki
Se on parempi sille kissalle itselleenkin että viedään lopetettavaksi jos ei sitä ole mahdollisuutta pitää emonsa seurassa luovutusikäiseksi asti.

Sairaita idiootteja olette te jotka "pelastatte" kissoja ottamalla niitä ennen luovutusikää. Luultavasti aiotte myös jättää lemmikkinne heitteille pitämällä sitä lainvastaisesti ulkona irrallaan ilman valvontaa.
Ja sitten kun entinen katoaa tai jää auton alle, niin ei kun uutta kissaa hankkimaan.

Raivostuttavaa kuinka vastuuntunnottomia useimmat kissanomistajat ovat.
 
asdfghjklöä
Itse pelastin kissanpennun, jonka ystäväni löysi ojasta, ja pentu oli max. 4viikkoa vanha... Juotin pennulle äidinmaidon korviketta pipetillä muutaman tunnin välein, ja kun se siitä kasvoi opetin käymään laatikolla jne. Ja maailman ihanimman kissan sain! Ja ihan hyvin on myöhemmällä iällä tullut toimeen toisten kissojen kanssa, osaa metsästää, ja kaikin puolin ihan normaali kissa se on! Joten sanoisin että ihan sama kuinka vanha kissa on kun sen jostain pelastaa, niin oikeanlaisella hoitamisella ja huolehtimisella niistä saa ihan normaaleja... En tietenkään sano että ei kannattaisi odottaa sinne 12vko.n ikään jos vain mahdollista, mutta ei se kyllä ole "pakollista"...
 

Yhteistyössä