KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVAT 2009

coitus interruptus d :D b ++++++ :whistle: Ja eikun testaileen!!

Isot halit kaikille tasapuolisesti. Kauheesti on tullut kuulumisia parin päivän aikana! Itselle ei mitään uutta, nyt sitten vaan odottelua kun on simpat laitettu matkaan. Katsotaan jääkö kukaan kyytiin! Voi kumpa tärppäisi!
 
Voi hö BabyHope ja Elwi :( :hug:

Coitus RupsRups, kai se nyt jo on menoa sit :D :D d=)b b=)d !!

Täällä pettymyksen maku suussa jo valmiiksi. Kai sen itse tuntisi jos olisi tärpännyt. menkkaoireita ei muita tosin ole kun tuo valloittava päänsärky..

Onkos kellään todettu hormonaalista migreeniä ihan? Tähän kuulema saisi estolääkityksen, mutta kannattaneeko se hakeakkaan, kun muutamalla buranalla kuukaudessa tulee toimeen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Varanikki:
Onkos kellään todettu hormonaalista migreeniä ihan? Tähän kuulema saisi estolääkityksen, mutta kannattaneeko se hakeakkaan, kun muutamalla buranalla kuukaudessa tulee toimeen..
Mä en ihan varma mun migreenin laadusta ole, mutta esim. raskaana ollessa migreeni äityy todella pahaks. Nyt viimeks tossa keskenmenneessä raskaudessa piti rakenne-uä:ssä jutella asiasta lääkärin kanssa mutta en sit ihan päässy sinne saakka. Alko oleen 2 pvää kestäviä migreenejä vkon välein ja oksensin aika tavalla....

Sillain en raskaana ollessa oireista valita vaikka ne ei kivoja ole, mutta se että oon 2 kertaa menny rskauden puoleen väliin ja kärsiny monia migreenejä turhaan ja oksentanu mielettömiä määriä ja kertoja turhaan... Se ottaa päähän. Ei siinä jos olis se syy kaikelle, mutta ku mä en sitä vauvaa niistä saanu. :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alisa84:
nöttiäinen oi, omat häät :heart: Ihanaa! Joko jännittää? Joko kaikki on valmiina juhlia varten? :)
NO JÄNNITTÄÄ!!! :D :heart: Monena yönä nukkunu jo huonosti. Olis ohi ni sais nukuttua edes.. :LOL: :D :heart:

Kaikki on aikalailla valmiina. Oma polttarikirja pitää vielä kasata jahka kuvat tulis ni sit se ois varmaankin siinä. Ihanaa, enää 6 pvää... :heart: :heart: :heart:
 
Kiitos kaikille tuesta.. Voin ihan hyvin ainakin fyysisesti, kurjalta tietysti tuntuu kun jo arpeutumassa olevat haavat avattiin taas...... Enemmän ehkä tunnen tällä hetkellä vihaa tätä loistavaa terveydenhuoltojärjestelmää vastaan. Miten ihmeessä mut todettiin jälkitarkastuksessa terveeksi ja sitten kävi näin? Tajusin lisäksi että perjantainen dg oli taas epätäydellinen keskenmeno, ILMAN KOMPLIKAATIOITA. Siis mitä vit***, eikö tuo ollut aika paha komplikaatio. Kertaakaan ei ole mua edes ultrattu huhtikuisen km-päivän jälkeen, enkä shokissa sitä perjantaina osannut vaatiakaan. Huomenna siis oltava tiukkana puhelimessa. En edes halua ajatella mitä kohdussa voi tapahtua kun melkein 2kk siellä on raskausmateriaalia.. Mitään jatkohoito-ohjeita en saanut, esim uusi jälkitarkastus. Sanottiin vaan että seuraavat normaalit kuukautiset täytyy odottaa ennen kuin voi aloittaa yrityksen taas.

Vahvassa harkinnassa on pyytää selvitystä miksi tätä ei jälkitarkastuksessa havaittu ja pahimmassa tapauksessa nostaa hoitovirheestä syyte. Kieltäydyn ainakin maksamasta yhtään kuluja, lanssikyydistä ja ea-käynnistä. Haluan nostattaa täällä keskustelua siitä, onko oikein ettei täällä edes ole gynekologia, selvästikään arvauskeskuslääkäri (mikä mullekin sen jt:n teki) ei ole pätevä siihen hommaan. Eihän murtunutta jalkaakaan näytetä hammaslääkärille, miksi naisten gynekologiset vaivat sivuutetaan täällä kokonaan. Ja arvatkaapa suostunko ikinä enää kyseisen lääkärin vo:lle, sattuu vielä olemaan meidän neuvolalääkäri.

Onko kenellekkään teistä käynyt näin, siis että komplikaatioita tullut jt:n jälkeen? Toki ymmärrän että niitä voi keskenmenossa tulla, että näin pitkän ajan jälkeen. Km siis 8.4.

Sori omanapainen purkaus, kirjoitin taas aika angstilla.. En oikein tiedä minne muuallekaan purkautuisin, kun lähipiirille ei ole ikinä sattunut vastaavaa.
 
A-L-M, mä olen tosi pahoillani kokemasi puolesta.
Itse en ole moista kokenut ja nytkin jälkivuodon aikaan soittelin aika ahkeraan naistentautien polille jos sattu tulemaan jos jonkinmoista hyytymää ja kipua ja viimein (itseasiassa jo toisella soittokerralla) sain lääkärin puhelimeen ja pyysi sinne uudelleen ultrattavaks. Mut oli siis heti keskenmenon jälkeen ulrattu ja kohtu todettu tyhjäks. No, menin sit loppu peleissä päivystyksen kautta uudelleen ultraan kun en päiväs aikaan päässy ku en saanu esikoiselle kattojaa. Ja ultrasivat ja ei siellä mitään ollu ja vuotokin loppu sit sen jälkeen aika pian.

Mutta VALITETTAVASTI tiedän yhden jos toisen joka on joutunut mm. rk:n jälkeen 2-3 kk päästä uudelleen kaavintaan, kun kohtuun onkin jäänyt jotain ja tuhrua kestäny koko ton ajan. Mun mielestä kohtu pitäs aina ultrata keskenmenon jälkeen, siis vähintäänkin.

Mutta näyttää todellakin siltä, että liian moni lääkäri olettaa, että kyllä se siitä vaikka ei se kaikille todellakaan mene niin.

Voimia kovasti sinulle ja jos vaan jaksat nostaa asiasta metelin niin nosta. Jos siitä olis apua edes jollekkin toiselle keskenmenon kokeneelle jos ei enää sulle itelle. :hug:
 
Kiitos nöttiäinen ja Varanikki. Juuri siksi haluan ja aioinkin mekkalan nostaa, ettei kenenkään tarvitsisi tätä kokea. Nyt on terveydenhuollon säästöt väärässä paikassa. Meillä on lisäksi muuttotappiokunta ja pirun velkainen, luulisi uusille veronmaksajille olevan käyttöä... Palailen kertomaan miten tilanne etenee.

Enkä minä kuitenkaan malta pysyä täältä kauaa poissa, eihän tuo kuume mihinkään katoa :D
 
A-L-M :hug: :hug: :hug: Jaksamisia! Ikävä kokemus. Mulla aikoinaan etsittiin raskautta ja välillä annettiin jo toivoa että kuitenkin olis kohdussa...silloin tuntui tosi voimattomalta ja turhauttavalta ettei nykyaikana saada selville onko raskaus missä ja missä vaiheessa...lopulta tehtiin tähystysleikkaus, kaavinta ja viimeisenä solumyrkyt...rankka kokemus ja henkisesti tosi rankka kun koko ajan toivoi rakautta ja halusi asiaan selviitty jotta pääsee uutta yrittämään. Vaan toisin kävi, solumyrkkyjen takia piti olla vuosi ilman että yrittää uudelleen....

Teettekö te muut facebookissa testejä?
Mä tein ja sain tälläisen tällä kertaa...


Salaisuutesi jota et ole sanonut ääneen! kyselyn ja tulokset ovat: Olet raskaana!

Maha alkaa jo pömpöttää, mutta kukaan ei ole vielä huomannut mitään! Nyt jos et ole kertonut jo lapsen isälle, olisi jo korkea aika! (Jos testintekijä on mies, noh taisi vähä feilata)
 
tupu76 päätin kahden varhaisen keskenmenon jälkeen etten enää halua kokea pettymystä ja testaan vasta kahden viikon tädin viivästymisen jälkeen. Vaan en malta :headwall: testaan huomenna jos ei mitään oireita ole. Mulla olis ensi viikolla rtg tutkimus joten pitäähän raskaus pois sulkea ennen sitä :D
Mutta tosiaan ei menkkamaista kipua, ei hermojen kiristystä, ei päänsärkyä...niin kuin normaalista päivää-kahta ennen tätiä. apua kun jännittää...
 
Coitus, nyt muakin alkoi jännittämään sun puolesta =) Mä en ole varmaan itse koskaan pystynyt odottamaan testailua edes siihen että menkat olis edes päivän myöhässä. Jos mulla on testi kaapissa niin se suurinpiirtein polttaa hyllyyn reiän :LOL: Onnea testailuun, tule heti kertomaan miten kävi. Toivottavasti testisi on positiivinen ja saadaan aloitus kesäkuussa plussanneille ja mä haluan myös niiiiiin kovasti sille listalle mukaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tupu76:
Coitus, nyt muakin alkoi jännittämään sun puolesta =) Mä en ole varmaan itse koskaan pystynyt odottamaan testailua edes siihen että menkat olis edes päivän myöhässä. Jos mulla on testi kaapissa niin se suurinpiirtein polttaa hyllyyn reiän :LOL: Onnea testailuun, tule heti kertomaan miten kävi. Toivottavasti testisi on positiivinen ja saadaan aloitus kesäkuussa plussanneille ja mä haluan myös niiiiiin kovasti sille listalle mukaan!
Täys peesi!
Mäkin tahtosin sille listalle, mutta mulla on lähes 100% varma fiilis että ei oo napannu, menkat alkaa n. 2 vkon päästä. Vaikka siis ovis bongattu ja hyödynnetty x3 :ashamed: :D mutta silti sellanen fiilis että ei mitään mahkuja. :( Tympii jo valmiiks... Tosin muutenkin ollu aika paska pvä fiilisten takia, mutta ei siitä sen enempää.
 
Coitus Täällä kans jännätään sun puolesta, toivottavasti kyytiläinen matkassa :wave: =) Tuuhan heti kertoon meille uutiset ja mieluiten hyvät sellaiset :D Joo-o, kyllä nuo naamakirjan testit pitää ihan paikkansa ;) :whistle:

Harakanhattu Toivottavasti teilläkin simpat päässy perille ;)

Varanikki Ite en osaa tuohon päänsärky asiaan mitenkään vastaamaan.

nöttiäinen Iso :hug: Toivotaan, että häiden jälkeen, pikku ressin unohduttua, teilläkin tärppää :)

ALM Itseänikin ärsyttää, ku lääkärit aina menevät tilastojen mukaan. Minullekin sanottiin, että tyhjennykset kyllä yleensä onnistuvat ettei mitään ultria tarvita. No ei tuo yleensä riitä ja minähän halusin ultran varmistukseksi ja sen myös sain. Tosi kurjia juttuja nuo. Olis kiva päästä jo elämässä eteenpäin :hug:

Tupu Täällä kans yks malttamaton, mut testailussa oon aika hyvä pitään pintani. Plussa kierrossa testasin, ku täti myöhässä kaks päivää ja meinasin silloinkin testaamista siirtää vielä parilla päivällä :D Täällä kans yks joka haluu kesäkuun listalle ja jos en siihen kerkee niin sit sinne heinäkuun listalle :wave:

Huomenna se hcg:n mittaus, pitäkää peukkuja, että nollilla -> saan sitten alottaa terot kierron käynnistämään, jos tulos nolla.
Täällä taas lämmöt seilannu ihan ihmeellisesti. Eilen illalla oli 36,9 ja vähän ajan päästä 36,5, tänään aamulla oli 36,4. Aloinkin miettimään, et mitä jos se hcg ei ole nollilla ja sen takia lämmöt kohonnu :eek: Mut luulis, et se on 3 viikossa tippunu siitä 43:sta, ainakin alle kymmeneen?? *Pliiiiiiiiis*
 
Onpas täällä juteltu paljon parin päivän aikana, en nyt jaksa kummemmin kommentoida. =)

Reissu pohjoiseen oli kiva. Sai temmeltää neljän alle 4-vuotiaan ipanan kanssa. Sisko ilmoitti saavansa marraskuussa kolmannen vauva, ja täytyypä myöntää, että en aidosti iloinnut. Hyi minua. :( Näin tuossa joitain viikkoja sitten unta, jossa sisko ilmoitti raskaudestaan, ja nyt sitten kävi niin...

Niin ja vielä tänäänkin tullut tummanpunaista tuhrua pöksyihin, kp13?!?!?!
 
Kiitos stemppauksista! :saint: aamuyöllä sit heräsin ja liruttelin taas unen ja kuumuuden pöpperöisenä pönttöön :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: No laitoin pöntön päälle testin et kun herään parinn päästä uudestaan töihin niin muistasin sen tehdä...no heräsin sit vaille viis, mut en heti tehnyt annoin vielä pisujen "vahvistua".
No äsken sit tein testin ja arvatkaa!!!!!!! haamu pamahti! Nyt pitää ottaa testi mukaan töihin käsilaukkuun ja vahtia et vahvistuuko viiva yhtään tuosta. Voi elämä. sekavat tunteet...miks taas haamu? niin kuin parilla aikaisemmallakin kerralla ja huonosti on käynyt. Jos raskaus ei ole ok niin tuleeko sillon haamu? Mut ainakin se tieto helpottaa et meillä näkyy tärppäävän, kun meni monta kuukauttaa ettei edes tärpännyt. Pitää käydä ostamassa se herkkä testi apteekista kun pääsen töistä...nyt töihin...vilkasen vielä testiä ennen lähtöä :D
Aurinkoista päivää kaikille!
 
Coitus mahtavaa! Haamu on mulla tullut myös onnistuneesta raskaudesta joten se ei merkkaa mitään suuntaan tai toiseen. Onnea! Toivotaan että viiva vahvistuu ja pääset tältä palstalta pois =)

Alisa84 peukkuja mittauksiin :hug:

Nöttiäinen äläs nyt, kaikki on mahdollista kun olette oviksenkin saaneet hyödynnettyä. Mutta joo, aika epätoivoista tämä välillä on.

 
Coitus, tuo haamu kuulostaa mahtavalta! Onnittelut jo siitä! Mä en millään jaksais uskoa että haamu olis merkki huonosta, varmaankin on nyt vain sitä että testi on tehty kuitenkin aika aikaisessa vaiheessa, eiks niin? Nyt kun hommaat herkän testin ja teet sen huomenna aamulla "vahvasta" pissasta, niin eiköhän se ole siinä =)
 
Itsestäni vielä sen verran että mullahan on siis nyt kp 16 ja puuhailtu on viikonloppuna oikein urakalla =) Mutta mulla ei ole mitään ovis-tuntemuksia.... no eilen aamulla havaitsin jotain "limaa" mutta vatsaa ei ole vielä sattunut eikä mitään sellasta.

Tää ahdistaa niin hirveesti kun haluais olla oikeeseen aikaan asialla. Ja jotenkin koko hommasta menee maku, jos duunailee päivästä toiseen vain lapsentekomielessä, tiedätte varmaan mitä tarkoitan.

Mä en ole koskaan kokeillut ovis-testejä, onko se ihan älytöntä vielä tässä vaiheessa kiertoa? Kommentoitteko siitä paremmin tietävät??? Olisi henkisesti mulle tosi tärkeetä että tietäisin että on edes yritetty silloin kun piti.

Mä olen niin loputtoman väsynyt tähän kuumeiluun ja yrittämiseen ja mä haluan olla raskaana ja sen pitää onnistua tästä kierrosta. Mä olen päättänyt että se onnistuu tästä kierrosta! Mä haluan olla koko kesän raskaana ja tällä kertaa myös onnistuneesti loppuun saakka. Turhauttaa!!!!!!
 
Sapfo Kiitos peukutuksista, niitä tarvitaan :)

Coitus Vautsi, Onnittelut! :flower: Ei se viivan vahvuus mitään kerro, mullehan pamahti sillon heti niin tumma viiva kuin vain voi olla ja silti meni kesken.. Niin ja kuva ois kiva (siis testistä) :D :whistle: Toivotaan, et viiva vahvistuu vahvistumistaan :)

Verikokeessa käyty, 13 jälkeen saan soitella tulokset, iiiiiikss!! Nyt Kampaajalle hakemaan jotain uutta luukkia kesän kunniaksi :wave:

**Muoks.
Tupu Voithan sää kokeilla vielä testailla, itellä ainakin ovistikkuun tuli plussa vasta kp 18. Tiedän tuon turhauttavan fiiliksen.. Me yritettiin vuosi ilman ovista ja ei ihme ettei tärpänny :eek: Clomeilla sitten saatiin se yksi ainokainen ovis tulemaan ja siitä sitten tärppäsi, mutta meni kesken. Jos nyt käy huonosti, niin ota ehdottomasti ensi kiertoon ovistikut avuksi, vaikka ei ne kuulemma aina näytä ovista, vaikka se oliskin, mutta mulla tuli selkeä ovisplussa mammaksin liuska testeillä. Ite oon kans vähän sellainen, että hommasta menee maku, jos pitää pitkin kiertoa ihan varuiltaan heilutella peittoja, se menee sellaseks pakko pullaks.
 
Coitus: Ihanaa, mahtavaa, onnittelut plussasta! Mä olen myös samaa mieltä, ettei se haamu ole huono merkki. Nyt siis kaikki muutkin seurataan Coituksen esimerkkiä ja tehdään kesäkuusta oikea plussakuu! :heart:

BabyHope: Pahoittelut :hug: Toi on sitten niiiiin ärsyttävää kun kierto venyy!
Mä veikkaan, että tulen samalla lailla sun perässä tän kierron suhteen. Mulla ei ole vieläkään alkaneet menkat ja nyt tässä pohdinkin, että kuinka kauan sitä oikein viitsii odotella ennenkuin kannattaa asiaa tarkistuttaa esim. terveyskeskuksessa. Lähinnä siis omalla kohdallani ajattelin ottaa yhteyttä terveyskeskukseen ja kysyä, että voiko ne terot vaan aloittaa, jotta sais uuden kierron kehiin. Pisin kierto on mulla ollut kp42 ja se oli ennen km:a. Km jälkeen pisin kierto ollut 30 päivää. Tänään siis kp38.
En millään jaksa tällaistakaan, että menkkoja ei kuulu eikä näy ja tietää, ettei siltikään ole raskaana.
No, tulen ilmoittelemaan sitten kun asiaan saatu vahvistus tk:sta. Taidan pirauttaa sinne jo tänään...

Ihanan aurinkoista hellepäivää kaikille!
 
Elwi Noista teroista. Mulla oli tänään se hcg:n mittaus ja jos se on nollilla niin saan aloittaa terot ihan tänään. Mulla ei muuten taida tuo kierto lähteä itsestään käyntiin, joten tarvin siihen apuja. Eiköhän sullakin onnistu, että nappaat teron nassuun ja saat jatkaa tosissaan kuumeilua :hug: Mutta varmista nyt vielä tk:sta. :)
 
Alisa84: soittelin äsken meidän neuvolaan kun tiesin, että esikoiseni neuvolatäti on tosi mukava ja neuvoo varmasti vaikka asia ei sinänsä neuvolaan kuulukaan. No, hän oli sitä mieltä, että varmistan vielä asian perhesuunnitteluneuvolasta ja voi olla, että sieltä laitetaan lähete vielä verikokeeseen ennen terojen aloittamista. Puhelinaika on sinne tänään puolenpäivän aikaan ja toivon, että antavat luvan aloittaa terot vaikka tänään. JOtenkin nyt vaan haluan uuden kierron käyntiin, alkaa rasittamaan tämä menkattomuus :LOL: kerrankin sitä oikein toivoo niiden menkkojen alkavan... :D
 

Yhteistyössä