KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN KESÄPINO

IHANIA UUTISIA TÄÄLLÄ, ONNEA PLUSSAINNEILLE :flower: :flower: :flower:

Ja tervetuloa uusille :hug:

Tiitu - mä taidan liittyä kanssa sinne huhtikuisiin kun se perustetaan. LA menisi menkkojen mukaan 1.4, hedelmöityksestä jonnekin 29.3 tuntumaan. Ja aikaisemmatkin on menneet yli lasketun ajan.

Koko ajan pelottaa mutta se kai on asia mikä pitää km:n kokeneena kestää. Harmi kun ei huoli lopu alkuraskauden jälkeenkään, mitä nyt olen lukenut näitä kohtukuolemia minäkin :'(
 
Liilia niin mäkin oon jostain lukenut, tyttö simpat säilyy ilmeisesti kauemmin hengissä eli jos on hyvissä ajoin peittoja heilutellut niin tyttöjä enää tyyliin jäljellä oviksen aikoihin ja sitte taas pojat on kuulemma nopeampia uimaan kuin tytöt niin pojat on siinä oviksen aikaan nopeammin paikalla ;)

happihyppy oih ONNEA =) :flower: =)

Unnukka75 :hug: ja tervetuloa joukkoon

marjutti ja sintsu tsemppiä uuteen kiertoon :)

:wave:
 
Ihania plussia satelee joka puolelta! Onnea kaikille :flower:

Kertokaas nyt kokemattomalle, että miten ovistikkuja käytetään ja mikä on niiden idea? Ymmärrän, että niillä nähtävästi testaillaan, että onko ovis päällä, mutta mitä kropassa sitten tapahtuu kun ovis on päällä? Eli haluaisin kuulla ihan kansantajuisen sepustuksen asiasta :)

Sapfo: Sähän voisit olla perustajana huhtikuisissa :)

Meillä kaikilla km:n kokeneilla taitaa olla pelko päällä koko raskauden ajan plussauksen jälkeen. Oletan sen johtuvan km:sta sekä lisäksi siitä, että km:n johdosta olemme lukeneet paljon aiheeseen liittyviä juttua, joista osa on juuri noita kohtuun kuolemisia ym. Eli tieto lisää tuskaa.
 
20.7. MAANATAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



marjutti86.................KM 06/09...........................KP 3/33
Empuuu.....................KM 09/08..........................KP 6/26-30
Alisa84......................TM 05/09...........................KP 10/26-32
Elviira-76...................RK 11/07...........................KP 10/28
Sun Rise....................KM 10/08 ..........................KP 10/28-37
Rinja..........................KM 04/09...........................KP 14/35
Silent whisper...........KM 05/09...........................KP 14/
Ninnatar....................KM 05/09...........................KP 14/
Orion.........................KM 02/09...........................KP 16/50
Perhosia....................KM 01/09...........................KP 17/28
JääKyynel..................TM 05/09...........................KP 20/30
Miukkari.....................KM 02/09...........................KP 24/26
mely...........................KM 12/08..........................KP 53/27-37
nanakuu....................KM 11/08
Hempukka87.............KM 12/08
MeaMimosa...............KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Alppiina.....................KM 04/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
mirzu.........................KM 04/09
Noella........................KM 04/09
papana77..................KM 06/09



HAAVEISSA TOINEN



Unnukka75...................KM 07/09.............................KP 7/29-30
nöttiäinen.....................RK 10/08, KM 05/09.............KP 11/31
Sinimarja......................TM 02/09..............................KP 14/25-34
Elwi...............................KM 11/08.............................KP 18/17-44
kellopeliappelsiini.........TM 04/08, KM 05/09.............KP 21/28
Annemaarit...................KM 08/08.............................KP 27/24-28
Zalmiakki.......................KM 03/09............................KP 29/32
AnnaStiina82.................KM 12/08............................KP 31/30
tillukas...........................KM 05/09............................KP 33/31-35
marsa22........................KM 06/09
Nappula.........................KU 10/08, KM 02/09
pyrola............................KU 03/09
mama-L.........................KM 04/09
jasimi.............................KM 01/09, 05/09
Liilia...............................KM 03/09



HAAVEISSA KOLMAS



pinpella........................KM 04/09...........................KP 14/27
Piijuska-78...................KM 05/09...........................KP 14/
Varanikki......................KM 04/09...........................KP 21/28
tikruliini........................KM, TM................................KP 28/30
senni11........................KM 06/09............................KP 36/
hämy10........................KM 07/06, 01/09.................KP 66/28-30
Neiti-81........................KM 06/09
Mymmyryy....................KM 12/07, 04/08, 07/08, 01/09
omenaruusu.................KM 10/01, 10/08, 07/09



HAAVEISSA NELJÄS



Valkovuokko-72............KM 05/09...........................KP 12/28-32
Sintsu78.......................KM 01/09...........................KP 32/30-33



HAAVEISSA VIIDES




mother4.......................TM 02, KM 06/08, 12/08, 06/08.......KP




TAUSTALLA:

Filuuri, Unicco, kanella, meriaani, Eppuliini, maaliskuu, P-E, A-L-M,
Eelis, zamoon, Spark, Adelade, MyAngelsMyHope, Murmelin




PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:




2008

Marraskuu: linneaborealis-TYTTÖ,
Aava, SusSoo, heitu

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123


2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu,
MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, happihyppy



 
Mää oon ihan maissa taas... Ja sit kun pitää väkisin hymyillä joka suuntaan...
Ei todellakaan auttanu asiaa lukea näistä monista plussista, itkua täällä tihrustan..

Taidan pysytellä poissa täältä etten aiheuta pahaa mieltä kellekkään :ashamed:

Onnea kaikille hurjasti silti :hug:
 
:hug: Tiedän tunteen Varanikki. Mäkin oon ollut välillä niin kade täällä plussanneille :ashamed: varsinki, jos niillä on ollut yritystä mielestäni vasta vähän aikaa. Olis reilua, että täältä poistuttais siinä järjestyksessä, kun tänne tullaan. Toivottavasti sulle ei tuu paha mieli, kun sanon, että on ihanaa nähdä nimensä plussanneiden listalla (vaikkapa vain vähän aikaa, who knows). Mulle sun ei kantsi olla niin kauheen kade, kun meillä alkoi tää vauvaprojekti jo kaksi vuotta sitten ;) . Kyllä säkin vielä sinne plussanneisiin pääset, usko pois :hug: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnatar:
Ihania plussia satelee joka puolelta! Onnea kaikille :flower:

Kertokaas nyt kokemattomalle, että miten ovistikkuja käytetään ja mikä on niiden idea? Ymmärrän, että niillä nähtävästi testaillaan, että onko ovis päällä, mutta mitä kropassa sitten tapahtuu kun ovis on päällä? Eli haluaisin kuulla ihan kansantajuisen sepustuksen asiasta :)

Sapfo: Sähän voisit olla perustajana huhtikuisissa :)

Meillä kaikilla km:n kokeneilla taitaa olla pelko päällä koko raskauden ajan plussauksen jälkeen. Oletan sen johtuvan km:sta sekä lisäksi siitä, että km:n johdosta olemme lukeneet paljon aiheeseen liittyviä juttua, joista osa on juuri noita kohtuun kuolemisia ym. Eli tieto lisää tuskaa.
Oottelen nyt ensin että menkat kunnolla myöhässä. Mutta joku muu voisi jo aloitella :D

Varanikki - sun tunteet on ihan normaaleja. Voimia! :hug:
 
Varanikki, mulla on kanssa ihan ärsytys ja paha mieli. Pieni kateuden vihlaisu aina tulee kun joku täällä plussaa, mutta pahempi se varmasti olis jos oltais tuttuja ihan oikeasti eikä vaan täällä virtuaalimaailmassa. Samalla nuo plussat tuo pientä toivoa että jos sittenkin omalle kohdalle osuis kanssa.
Toki se että joku on odotellut plussaa jo pidempään ja joku vasta hetken,mutta kaikki me sitä plussaa yhtä paljon toivotaan ja se meille vielä suodaan, eiks jeh? :)

Mua esim kyrpii niinkin outo juttu kuin se että miehen eksän paras kaveri on raskaana. En tunne tyyppiä kuin ulkonäöllisesti ja satunnaisesti kuljetaan samalla junalla. Ja käyn sit oon säälittävä ja käyn stalkkaamassa irc-galleriassa sen kuvia kasvavasta vatsasta.... :ashamed:
Mutta eiköhän meille sallita nämä kaikki kateudet ja v*tutuksen tunteet, vaikka ei olla niitä ansaittukkaan.

haleja kaikille tasapuolisesti
 
Varanikille suuri halaus :flower:

Tällainen kysymys tuli mieleeni, että oletteko hankkineet edelleen toivotulle vauvalle tarvikkeita, vaikka olisi tullutkin km? Itse hankin tuulimunaraskaudessani jonkun verran vaatteita ym. ja nyt kun uusi yritys käynnissä, sormet syyhyää jo huuto.nettiin ja neulepuikkoja kilisyttämään, vaikka ei mitään takeita tuleeko koskaan mitään :)
 
Ninnatar Mä en km-raskaudessa ehtinyt ostamaan mitään vauvalle, onneksi. Päätettiin ukon kanssa, että ekat vaatteet saa ostaa ultran jälkeen. Ultrassa sitten selvisikin, että vaavi ei ole elossa. Vauvojentarvikkeita tulee kyllä hiplailtua kaupoissa aika usein, mutta mitään ei ole ostettu.

Omaa napaa! Asiaa taas mun menkoista, älkää lukeko, jos ei kiinnosta. Kuten arvelinkin, vuoto kestää nyt aika kauan, menossa nyt siis jo kp6. Normaalisti vuoto olisi jo loppunut oikeastaan kokonaan, ja mä uskonkin että mun kierrot ei aina ole normaaleja. Mistä tuommoinen 6-10 päivää kestävä vuoto johtuu, tietääkö kukaan? Voiko olla yhteydessä siihen, että joskus en usko ovuloivani? Joskus ennenkin olen kertonut, että vuodon mukana tulee semmoisia möykkyjä. Nyt tuli taas. Kovin isoja limakalvon palasia ei ole tällä kertaa taas tullutkaan, semmosta "silppua" vain. Kun on normaalit menkat, niin limakalvo tulee isompina palasina.

Katselin tuossa kalenteriani, johon olen merkannut kaikenlaista. Mun kierrot ei ole keskenmenon jälkeen olleet yhtäpitkiä kuin yhden kerran! Noina kuukausina kierto oli 36 päivää, mikä ei todellakaan ole mulle normaali. Tämmöstä tällä kertaa, sori omanapaisuus.
 
Tupu Waude! Onnea ihan hurjasti! :flower: :heart: Tääki tahtoo kans! :wave:

Liilia Niin ne uskomukset menee, että tytöt tulee "vanhoilla" simpoilla ja pojat tuoreilla. Vissiin tytöt elää kauemmin?

Happihyppy Eikä?!? Sinäkin, onnea!!! :hug: :D Kyllä tää kokkola on näköjään hyvä paikka ;) Ei vitsi, tehän jätätte mut kohta yksin tänne :/

Unnukka Ikävää, että joudut tänne puolelle :hug: Täällä kutienkin mukava, kun saa jakaa kokemuksia ja tuntemuksia :)

Varanikki ei tarvi hävitä mihinkään :hug: Kyllä surulliset tuntemuksetkin on sallittu näyttää :hug: Aina ei voi olla iloinen vaikka ehkä pitäisikin :|

Ninnatar Ovistikkuja käytetään samallalailla, ku r-testejä ja niillä tosiaan bongaillaan ovista :D Kun viivat ovat tasavahvoja tai testi viiva vahvempi kuin kontrolli niin ovis on tuloillaan :) Kaikki ei noilla liuska testeillä bongaa ovista, mut mun kohdalla ne on toiminu (sen tasan yhden kerran, ku oviskin on ollu).

Omaan napaan ei uutta..
 
unnukka tervetuloa mukaan. :hug: kokemastasi, mulla myös oli tyhjännys reilu kk sitten, just ennen juhannusta. np ultrassa todettiin et oli kehitys pysähtynyt 7+ viikoille.. :'(

mut nyt käynnistyy toka kierto, ekat menkat km:n jälkeen lopuillaan, kumman niukat on ollu :eek:

mulla parit pikku bodyt odottaa kaapissa, ehin ostaa raskaana olo aikana.. kaupoissa kattelen kyl haikeena ku niin ihania vaatteita aina tulee! :heart: jospa niitä pääsis syksyn päälle taas hypisteleen ja ehkä osteleenki =) vois kyl ainaki eka ultraan oottaa ennenku taas menee osteleen.

tuosta tuliki mieleen et h&m sivuilla oli ihania uusia mamma vaatteita! muuten vain siellä surffailin.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alisa84:
Tupu Waude! Onnea ihan hurjasti! :flower: :heart: Tääki tahtoo kans! :wave:

Liilia Niin ne uskomukset menee, että tytöt tulee "vanhoilla" simpoilla ja pojat tuoreilla. Vissiin tytöt elää kauemmin?

Happihyppy Eikä?!? Sinäkin, onnea!!! :hug: :D Kyllä tää kokkola on näköjään hyvä paikka ;) Ei vitsi, tehän jätätte mut kohta yksin tänne :/

Unnukka Ikävää, että joudut tänne puolelle :hug: Täällä kutienkin mukava, kun saa jakaa kokemuksia ja tuntemuksia :)

Varanikki ei tarvi hävitä mihinkään :hug: Kyllä surulliset tuntemuksetkin on sallittu näyttää :hug: Aina ei voi olla iloinen vaikka ehkä pitäisikin :|

Ninnatar Ovistikkuja käytetään samallalailla, ku r-testejä ja niillä tosiaan bongaillaan ovista :D Kun viivat ovat tasavahvoja tai testi viiva vahvempi kuin kontrolli niin ovis on tuloillaan :) Kaikki ei noilla liuska testeillä bongaa ovista, mut mun kohdalla ne on toiminu (sen tasan yhden kerran, ku oviskin on ollu).

Omaan napaan ei uutta..

Tähän vielä tarkentava kysymys, eli irtoaako munasolu tuolloin vai mitä tapahtuu? Eli onko se muansolun metsästystä? :)
 
Onnea plussanneille :flower:
Oltu mökkeilemäs ja ei koneelle ole sitte päässytkään:)
Täällä menkkoja odotellaan. Tein testin tänään ku ei kestä oottaa jos menkat myöhäs ja negahan se...

Varanikki voin sanoa että tiedän tunteen :hug: meki yritettiin ennen keskenmenoo noin puoli vuotta, nyt keskenmenosta on aikaa jo 7kk.... ja plussaa ei vaan näy :( Tuntuu että kaikkialla ympärillä on tuttavat raskaana... ja osa vielä sanoo että vahinkoja sattuu, eli parilla kaverilla "vahinkoraskaus".
Tulee itku melkein välistä että miksi meille ei sitä vauvaa anneta :((
Mutta semmostahan se elämä on.. ei aina niin reilua.
Toivotaan että kaikki me saadaan pian oma vauveli syliin.

 
Heh,oli pakko testata kun joku tuossa ylempänä mainitsi että sekä ovulaatiotesti ja raskaustesti näyttää plussaa, olen tilannu testit kotitestistä sellaisia liuskoja ja todellakin saan molemmista plussat :x Eli kumpi kampi :| :LOL:
 
Ninnatar Munasolu irtoaa plussa testistä muistaakseni 12-24 vai 36h kuluttua. :) Eli metsästystä on ;) :D :headwall:

Annastiina Pahoittelut negasta :hug: Toivottavasti se vielä plussaksi muuttuu.

Papana Siis mitä mitä mitä?? Onko sielläkin plussattu vai mitä?? :D =) =) Ite ainakin oon saanu ovistestiin plussan raskaana ollessa. ;)
 
Varanikki älä huoli, sun fiilikset on täysin sallittuja ja ymmärrettäviä. Pystyn samaistumaan sun tunteisiin ihan täysin. Joskus tulee päiviä että kaikkialla näkyy vain raskaana olevia naisia ja tuntuu että joka puolelta kuuluu raskausuutisia. Toisen km:n jälkeen vajosin niin maahan tai varmaan maanpinnan alapuolellekkin ja luulin että sieltä ei ole mitään pääsyä enää koskaan pois.

Nytkin tässä kierrossa ennen ovispäiviä, mulla oli varmaan 3 päivän itkupotkuraivari-epätoivo-olo tästä kaikesta ja nyt ihan puun takaa tuli tää plussa. Ja mä oon ihan että tää ei voi olla totta, koska eihän tää mun kohdalle osu koskaan. Mun tarkoitus on lohduttaa sua, en tiedä onko tästä mitään apua, mutta olen oikeasti ihan varma että teillekkin se pieni kyllä suodaan, ihan varmasti :hug:
 
Happihyppy onnea sulle ihan hirveesti. Mä jo niin toivoinkin että sinäkin päädyt plussanneiden listalle ja niinhän siinä kävi =)

Itsestäni vielä sen verran että toivottavasti tää munkin tilanne antaa hieman myös toivoa muille, että 2:n peräkkäisen keskenmenonkin jälkeen voi suosta nousta ja tajuta että kaiken tuskan jälkeen tulee päivä, jolloin raskaustesti näyttää taas plussaa =)

Kyllä mullakin alkaa pikkuhiljaa pelko hiipimään takaraivoon, että mitähän tästä tulee ja kuinka pitkälle tällä kertaa päästään. Ja mikään tai kukaan ei pysty takaamaan onko tässäkään raskaudessa hyvä lopputulos.... pelon kanssa on vaan pakko elää päivä kerrallaan eteenpäin, ei muu auta.
 
no plussan mä sain ja ehin jo tossa välissä tehä testin se oli sillon nega, mut en pompi riemusta enne ku asia on varmistunu ja en kyl viel sittenkään ku on näit km sen verta monta jo takana...mut minusta se on omituista et molemmat näyttää plussaa :)
 
Suuret onnittelut kaikille plussanneille :flower: :heart:

Täti löysi taas kerran tähän osoitteeseen :'( Vuosi km:stä tulee täyteen ja nollapisteessä ollaan :ashamed: En ole jaksanut viime aikoina tänne kirjoitella vaikka säännöllisesti olen käynyt juttujanne lueskelemassa. viime aikoina ovat toisten plussat alkaneet enemmän masentaa, kun tuntuu että itse vain polkee paikallaan.
Mut voikin nyt poistaa listalta roikkumasta ja tilastoja rumentamasta :kieh: Katsotaan maltanko pysytellä poissa, mutta vähentää ainakin yritän.

Kaikille teille paljon plussapuhureita ja raskautuneille onnea ja tarrasukkia matkaan :wave:
 
kp1 täällä, ei ehkä niin iso masennus kun viime kierrosta. Olin jo oviksesta lähtien ihan varma että tästä mitään tule, koska se meni jotenkin niin...no, päin peetä. Vaikka just ton oviksen piti olla se minkä tsemppaan ja tikuttelen oikeen kunnolla.

Tikkuja on vielä sen verran että nyt vielä tikuttelen ja sit saa kyllä tikut olla. Tiedän ettei meillä ole yritystä takana kauaa, mutta mua niin stressaa ja pelkään että se vaikuttaa myös meijän parisuhteeseen. Ja sitä en halua pilata :heart:

Että tällänen oman navan kaivelu tähän aamuun, tsemppiä ja halauksia kaikille :hug:
 
Miukkari :hug:
Minusta on kans alkanu tuntuu, et mä siirrän omaa hermostumista tuohon mieheen.Höpöttämällä oviksesta ym.Tuntuu et se mielummin on vaan ihan tietämättä mitään.Seksikin sujuu paljon iloisemmin kun en oo miehelle sanonu mitään vauvanteko juttui just oviksen aikaa...Suorituspaineita ja paniikki jos tärppää ni sit se on menoo :LOL: Hassu mies...

Kohta lähdetään siis taas reisuun, mut hengessä ollaan ja
kaikille d =) b

Palaillaan ensiviikolla :wave:
 

Yhteistyössä