Kodin koko

  • Viestiketjun aloittaja 3h+k
  • Ensimmäinen viesti
3h+k
Ihan piti alkaa gallupia tekemään kotien koosta, kun meidän viisihenkisen perheen elo 90 neliön kolmiossa tuntuu olevan tuttavapiirissä suurikin ihmetyksen aihe :) Itse en koe ahtaanpaikankammoa kodissamme, ja nuorin perheenjäsen on vielä niin pieni, että sänky mahtuu hyvin vanhempien makuuhuoneeseen. Koti/taloasioista puhuttaessa väistämättä kaikki ihmettelevät, että miten voimme elää näin?!?! :D Koti on kuitenkin meidän oma, omanlaiseksi laitettu, sijainti ihanteellinen, oma piha laitettu myös omanlaiseksi, että hyvin tässä viihdytään, vaikkei neliöitä olekaan kahtasataa.
 
fauna
Ystävät, viisihenkinen perhe asuu alle 90 neliön kämpässä, ei me ainakan ihmetellä. Ovat kertoneet että lisätila olisi kiva, mutta panostavat siihen lasten kanssa olemiseen, jolloin varaa ei ehkä ole muuhun. Ihanat muksut ja mukavat tyypit muutenkin. Ihmiset arvostaa erilaisia asioita ja kaikilla ei ole mahdollisuutta kaikkeen.
Mua ei henk. koht. voisi vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelee sitten meidän elämisestä/asumisesta. Nyt on 40neliöö per hlö. ja lisätilaa suunnitteilla.
 
sopu sijaa antaa
täyspäiväsesti 5 henkeä sekä 1 koira ja noin joka toinen viikonloppu 7 henkeä (ja tuo koira), neliöitä 76,5... eikä edes mikään fiksu pohjaratkaisu asunnossa... mutta paikka niin ihana ja lapsiystävällinen ja talous kehno ettei voi muuta kun haaveilla paremmasta...
 
"vieras"
Meitä on 7 henkilöä
Kodilla on kokoa 180m2 lisäksi neliöitä huomattavasti enemmän, kun katto on viisto (huonekorkeus ei täytä määritelmää). + aittarakennus reilu 100m2, jossa osa porukasta asuu kesän :D
 
X3
Meitä on 2 aikuista + 2 (kohta 3 lasta), 106m2 4h+k+s. Tämä on meidän "opiskelijakämppä", juuri ostettu rivarinkorvike. Loistavasti mahdutaan tällä hetkellä, mutta kun lapset kasvavat ja minä valmistun ammattiin ostetaan/rakennetaan isompi, eli joskus 5 vuoden päästä. Tai sitten laajennetaan tätä. Minusta alle kouluikäisten lasten kanssa ei tarvita omia huoneita tai muutenkaan sitä "omaa tilaa" kun lapset ei sitä kuitenkaan vielä anna/osaa ottaa. Sitten yli 8-vuotiaiden kanssa on asia erikseen. Meillä huoneet on jaettu niin, että pienin huone on työhuone, isoin huone on lastenhuone, ja keskikokoinen vanhempien +tulevan vauvan huone.
 

Yhteistyössä