köyhien joulu

  • Viestiketjun aloittaja isadora
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja isadora:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja isadora:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Mä en käsitä oikein tuota, miten niin ei ole varaa ostaa jouluruokia? Riisipuuro on halpaa, porkkanat, lantut, peruna ja sipuli on halpoja (teet itse laatikot ja rosollin)... kai te kuitenkin JOTAKIN syötte joulunakin, miksei siis ainakin joitakin jouluruokia?
ei me syödä mitään.
Olette siis henkiolentoja?
ei olla..syötän lapselle homeisia leipiä, kun muuta ei ole ja me vanhemmat olemme syömättä.
kukaan "normaali" ihminen EI syötä lapselle homeista leipää, vaan toimii tekeekseen asialle jotain!

 
Alkuperäinen kirjoittaja isadora:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja isadora:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Mä en käsitä oikein tuota, miten niin ei ole varaa ostaa jouluruokia? Riisipuuro on halpaa, porkkanat, lantut, peruna ja sipuli on halpoja (teet itse laatikot ja rosollin)... kai te kuitenkin JOTAKIN syötte joulunakin, miksei siis ainakin joitakin jouluruokia?
ei me syödä mitään.
Olette siis henkiolentoja?
ei olla..syötän lapselle homeisia leipiä, kun muuta ei ole ja me vanhemmat olemme syömättä.

ja porvoosta päivää?!?
Alkaa mennä vähän turhan paksuksi tuo juttu... Joko oot tyhmä kuin saapas tai provo...
 
isadora
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja isadora:
en käy missään töissä ja olen tällä hetkellä siskoni luona tietokoneella..olen soittanut paikalliseen mll:n mutta sieltä sanottiin ehdoton Ei. :'(
Millä perustelivat tuota eitä? Ja saako olla utelias, miksi et käy töissä?
sillä että lahjat olivat loppuneet kesken ja uusia ei tule. en käy töissä, vaikka haluaisinkin, olen hakenut vaikka minne mutta töitä ei ole ollut tarjolla.
 
isadora
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
No mikset sä syötä sitä leipää lapsille tuoreena, vaan odotat, että se homehtuu?
koska kaikki leipä mitä meillä on kerennyt jo homehtua..syötin ne tuoreet ensin, mutta nyt ne loput ovat homeessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja isadora:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
No mikset sä syötä sitä leipää lapsille tuoreena, vaan odotat, että se homehtuu?
koska kaikki leipä mitä meillä on kerennyt jo homehtua..syötin ne tuoreet ensin, mutta nyt ne loput ovat homeessa.
Vinkki: pakasta osa leivästä silloin kun se on tuoretta vielä, niin ei kerkee homehtua.
 
minä
Ei tarvi mollata kyllä sitä voi köyhyyttäkin nähdä varsinki joulun. Itse olen opiskellut ja opintotuella ja en saa sossusta nyt apua kun pitäsi hakee sosiaallista luottoa. Mutta en hae muutaman viikon takii nimittäin siinä on kova homma. Meillä kanssa todella on köyhä joulu. Mutta mulal on se pääasia et yhdessä olo on tärkeintä kja katto päänpäällä. lapsille tietenki mm lahjat on tärkeitä, mutta ehkä vuoden päästä.
 
Millipide
Siis miehesi ylpeys ei anna periksi hakea apua esim hyvä sydän kerhosta, mieluummin syötätte paskaa lapsillenne???? Ei millään pahalla mutta jos ylpeys on niin kova niin kannattaa miettiä ottamista yhteyttä sitten johonkin viranomaiseen jotka etsisi lapsille sijaisperheen...te voitte mun puolesta syödä paskaa ja olla ylpeitä mutta miettikää lapsianne..
 
Jos teillä todella on niin köyhää, että lapsille syötät mitä sattuu, vähät vanhemmista, niin kannattaisikohan soitella lastensuojelutoimiston tädille ja kertoa tilanne, niin saisivat lapsetkin syödäkseen kunnolla. Ei suomessa kukaan nälkää näe!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
anteeks mutta taitaa olla provo... ei siis muuten, voi tottakai olla tosi tosi köyhää, mutta että lapsille syöttäis homeista leipää kun leipäjonoista saa homeetontakin, ja itse tekemällä leipä ei paljon maksa...
joo ja pikakaurapuuroa saa kolme pakettia eurolla. Keräisin vaikka pulloja et saisin lapsille muuta ku homeista leipää. ja makaroonia 6 pussia euro
 
Alkuperäinen kirjoittaja isadora:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
No mikset sä syötä sitä leipää lapsille tuoreena, vaan odotat, että se homehtuu?
koska kaikki leipä mitä meillä on kerennyt jo homehtua..syötin ne tuoreet ensin, mutta nyt ne loput ovat homeessa.
Siis paljonko sä ostat leipää kerralla? Ei ehkä kannata ihan heti uskoa kaikkia näkemiään telkkarimainoksia, kyllä kaupasta voi ostaa muutakin kuin Ruispaloja. Seuraavalla kerralla toivottavasti ymmärrät pysähtyä muillekin hyllyille etkä täytä kärryäsi heti leipäosastolla. :xmas:

Vai oliko Porvoon Säästömarketissa leipä erikoistarjouksessa? :xmas:
 
isadora
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja isadora:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
No mikset sä syötä sitä leipää lapsille tuoreena, vaan odotat, että se homehtuu?
koska kaikki leipä mitä meillä on kerennyt jo homehtua..syötin ne tuoreet ensin, mutta nyt ne loput ovat homeessa.
Siis paljonko sä ostat leipää kerralla? Ei ehkä kannata ihan heti uskoa kaikkia näkemiään telkkarimainoksia, kyllä kaupasta voi ostaa muutakin kuin Ruispaloja. Seuraavalla kerralla toivottavasti ymmärrät pysähtyä muillekin hyllyille etkä täytä kärryäsi heti leipäosastolla. :xmas:

Vai oliko Porvoon Säästömarketissa leipä erikoistarjouksessa? :xmas:
en asu porvoossa ja ostan sitä leipää aina kaksi pakettia kerralla ja jos jää ylimääräistä niin ostan jotakin kunnollista ruokaa, joka ei homehdu
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ei tarvi mollata kyllä sitä voi köyhyyttäkin nähdä varsinki joulun. Itse olen opiskellut ja opintotuella ja en saa sossusta nyt apua kun pitäsi hakee sosiaallista luottoa. Mutta en hae muutaman viikon takii nimittäin siinä on kova homma. Meillä kanssa todella on köyhä joulu. Mutta mulal on se pääasia et yhdessä olo on tärkeintä kja katto päänpäällä. lapsille tietenki mm lahjat on tärkeitä, mutta ehkä vuoden päästä.
Minäkin olen pelkällä opintotuella opiskellut kahden lapsen yh:na kolme vuotta. Toki lisäksi tuli elatusmaksut ja lapsilisä. Ei sillä juhlita mutta ikinä eivät lapset ole nälkää nähneet ja jouluksi on aina pukki tullut. Kyllä se on vähän itsestäkin kiinni. Jos viitsii nähdä asioiden eteen pikkuisen vaivaa esim leipomalla säästää pitkän centin. Kyllä ruokaakin saa halvalla ja terveellistä. Se on asennekysymys. Tietysti on sitten niitäkin joilla jokin äkillinen tapahtuma on syössyt alamäkeen koko talouden mutta se on taas asia erikseen.
 
opiskelijaperhe
meillä kumpikin meistä vanhemmista opiskelee ja ihan riittävän hyvä joulu tulossa meidän 4 henkiselle perheelle. Pojan synttäreitä vietetään vielä 26.12. ja silloinkin aiotaan juhlia lahjojen kera.

Asioita pitää osata järjestää oikein ja käyttää hieman viitseliäisyyttä niin hyvin pärjää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja isadora:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja isadora:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
No mikset sä syötä sitä leipää lapsille tuoreena, vaan odotat, että se homehtuu?
koska kaikki leipä mitä meillä on kerennyt jo homehtua..syötin ne tuoreet ensin, mutta nyt ne loput ovat homeessa.
Siis paljonko sä ostat leipää kerralla? Ei ehkä kannata ihan heti uskoa kaikkia näkemiään telkkarimainoksia, kyllä kaupasta voi ostaa muutakin kuin Ruispaloja. Seuraavalla kerralla toivottavasti ymmärrät pysähtyä muillekin hyllyille etkä täytä kärryäsi heti leipäosastolla. :xmas:

Vai oliko Porvoon Säästömarketissa leipä erikoistarjouksessa? :xmas:
en asu porvoossa ja ostan sitä leipää aina kaksi pakettia kerralla ja jos jää ylimääräistä niin ostan jotakin kunnollista ruokaa, joka ei homehdu
Montako lasta teillä on?
 
isadora
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja isadora:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja isadora:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
No mikset sä syötä sitä leipää lapsille tuoreena, vaan odotat, että se homehtuu?
koska kaikki leipä mitä meillä on kerennyt jo homehtua..syötin ne tuoreet ensin, mutta nyt ne loput ovat homeessa.
Siis paljonko sä ostat leipää kerralla? Ei ehkä kannata ihan heti uskoa kaikkia näkemiään telkkarimainoksia, kyllä kaupasta voi ostaa muutakin kuin Ruispaloja. Seuraavalla kerralla toivottavasti ymmärrät pysähtyä muillekin hyllyille etkä täytä kärryäsi heti leipäosastolla. :xmas:

Vai oliko Porvoon Säästömarketissa leipä erikoistarjouksessa? :xmas:
en asu porvoossa ja ostan sitä leipää aina kaksi pakettia kerralla ja jos jää ylimääräistä niin ostan jotakin kunnollista ruokaa, joka ei homehdu
Montako lasta teillä on?
yksi lapsi
 

Yhteistyössä