koirien hintoja

  • Viestiketjun aloittaja setris
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2004 klo 10:32 ihmettelen kirjoitti:
aramanda, tehän olette aikuisia, siis sinä ja miehesi?! Ei vanhempien pidä antaa sanella aikuisten lastensa tekemisiä. Te voitte ottaa vaikka sekarotuisen tai villakoiran, kunhan päätätte rodun itse ettekä vanhempiesi mieliksi.
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2004 klo 10:22 aramanda kirjoitti:
Nimenomaan sen halusin tuoda esille,e teti ne paperitkaan ole terveen koiran tae...
Itse en voisi ajatella paperitonta koiraa tai meidät mieheni kanssa "heitettäisiin pois suvusta". Sekä miehen äiti että miehen mummo(v. 75 alkaen) kasvattaa labradoreja. Rotuvalinta on samanlainen kysymys kuin tuo paperittomuus,en oikeesti edes muuta voi harkita...
siis en kylläkään ihan noin kirjaimellisesti tarkoittanut asiaa vaan enemmänkin kuvainnollisesti... Ei sillä, ei meillä ole aikomustakaan vaihtaa rotua eikä me tosiaankaan tehdä päätöksiämme toisten mieliksi...
 
siis eihän ne paperit vaikuta yhtikäs mitenkään koiran terveyteen..ja samat vanhemmat sillä on siitä huolimatta.Se on vain lappu jota tarvii jos koira on muuta kuin koti ja perhekoira.Käyttöön tarkotetut koirat tarvii paperit.Ja onhan ne joillekkin ihmisille tärkeät vaikka koira ei tekis yhtään mitään.
 
räähkä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2004 klo 11:17 piitu kirjoitti:
siis eihän ne paperit vaikuta yhtikäs mitenkään koiran terveyteen..ja samat vanhemmat sillä on siitä huolimatta.Se on vain lappu jota tarvii jos koira on muuta kuin koti ja perhekoira.Käyttöön tarkotetut koirat tarvii paperit.Ja onhan ne joillekkin ihmisille tärkeät vaikka koira ei tekis yhtään mitään.
Vaikuttaahan ne niin, että rekisteröinnillä valvotaan sitä, ettei jalostukseen kelpaamattomia (esim. rakenteeltaan huonoja tai perinnöllistä sairautta kantavia) koiria pennuteta. Voitko sinä kertoa yhtään hyvää syytä, miks pennut pitäs jättää rekisteröimättä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2004 klo 17:45 JeJuJi kirjoitti:
DORI;

Dobberipentusi kasvattaja kuulostaa todella vastuulliselta. Upeaa! ;)

Onnea uudelle tulevalle perheenjäsenelle!

Itse kasvattaja en ymmärrä näitä paperittomia koiria... Ja miksi kukaan koskaan maksaisi paperittomasta koirasta edes muutamaa sataa euroa. Onhan paperiton koira rinnastettavissa sekarotuiseen...
Niin kai se on tässäkin asiassa, että tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa! :whistle:
peesaan!!!
mitä rotua kasvatat? kasvattajana itsekin heti "iski silmään" tuo sun tekti. ja sitä paitsi puhdasrotuisen koiran jolla on jotain vikaa voi rekisteröidä EJ- rekisteriin, näin mä tein kahdelle koukkuhäntäiselle pennulleni... jotka muuten olivat terveitä, vain kauneusvirhe hännässä teki niistä näyttelyihin kelpaamattomia, joten katsoin parhaaksi rekisteröidä ne tohon ej- rekkariin.
 
-ä77-

Kasvatan belgianpaimenkoiria, MALINOIS-muunnosta sekä Parson Russellinterrieriä. ;)

Mieleeni ei tulisikaan myydä kuin vain ja ainoastaan rekisteröityjä pentuja!!!
Itsekin olen laittanut häntämutkaisen pennun EJ-rekisteriin ja myynyt sitten alle puoleen hintaan kotikoiraksi. Mutta kaikki kasvattini ovat kyllä paperit ja viralliset nimet saaneet.
:D
Ja ainakin itse panostan 100% LAATUUN enkä määrään! Jokainen pentue jonka teetän on tarkkaan harkittu ja linjat selvitetty.
Ja ainakin jotain hyvää olen saanut aikaan, kun jo kahtena peräkkäisenä vuotena oma kasvatti on ollut mm. belgianpaimenkoirien SM-rotumestaruuskisoissa mitaleilla!!! :D B)
Toki siitä suuri kiitos aktiivisille kasvattien omistajille!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2004 klo 11:17 piitu kirjoitti:
siis eihän ne paperit vaikuta yhtikäs mitenkään koiran terveyteen..ja samat vanhemmat sillä on siitä huolimatta.Se on vain lappu jota tarvii jos koira on muuta kuin koti ja perhekoira.Käyttöön tarkotetut koirat tarvii paperit.Ja onhan ne joillekkin ihmisille tärkeät vaikka koira ei tekis yhtään mitään.
Niin, mutta mitään takuuta koiran vanhemmista ei ole jos ei ole "mustaa valkoisella"....
 
kyllä oli minun tapauksessa takeet kun tutulta ostin, siis ne vanhemmat.
ja tästä pentueesta oli vain mun koiran lisäksi yksi muu jota ei oltu rekisteröity.
Joo, en minä ole papereita vastaan, mutta en yksinkertaisesti tee nillä itse mitään!Mulla on hyvä ja terve koira jolla ei ole papereita, joten kai saan olla tyytyväinen.Miksi sitten annetaan myydä sellaisenaan koiria jos on niin tiukat valvonnat?Minä ja koira sekä muu perhe nautitaan toisista, eikä siitä että meillä on olisi mustaavalkoisella...
 
Joo, en kyllä mitenkään tarkoittanut SINUN koiraasi, tilanne on eri kun tunnet kasvattajan...

Tarkoitin yleisesti sitä, että kun ostaa jonkun lehti-ilmoituksen perusteella paperittoman "rotukoiran" ei ole yhtään takeita mitä saa. Noita välijuoksuista pennuttajia riittää, valitettavasti, eikä isästäkään aina takeita ole.... :(
 
no ei tietenkään lehti-ilmoituksista kannata ostaa suin päin koiraa, silloin on kyllä parempi pyytää paperit mukaan tai neuvotella asiasta ja miettiä tarkkaan.Itellä ei tulis mieleenkään, nyt kun koirallani ei ole papereita, niin käyttää sitä siitokseen.joku raja se pitää olla.
 

Yhteistyössä