kokemuksia, neuvoja, ajatuksia??

Vihdoin aika väestöliittoon saatu varattua! Harvoin sitä muuten on näin iloinen lääkärille menosta.. :)
Osaako kukaan sanoa mitä on odotettavissa? Gynellä asiaa alustavasti jo selvitelty: mulla ilmeisesti lievä pco (ainakin lh-arvo ja ultra viittaa siihen), mutta clomeja tms. en siihen saanut, kaiketi kun siinä kierrossa todistetusti ovuloin (se kierto kuitenkin 39 päivää, muuten hyvin epässäännöllinen 34-50!). Miehen simpat tutkittiin myös, tulos: määrä hyvä, mutta eteenpäin liikkuvia ja normaalimuotoisi hieman normaalia vähemmän -> heikentää mahiksia jnkn verran. Näiden tutkimusten ja tietojen perusteella kummassakin siis kaiketi pikkasen "vikaa", mutta ei toivoton tilanne.
Nyt kuitenkin yritetty vuosi, eikä mitään ole tapahtunut. Mikäköhän olisi seuraava askel asiassa? Kuinka nopeasti tuolla väestöliitossa päästään tositoimiin? Kokemuksia?

Kun vaan pääsisi tässä asiassa jotenkin eteenpäin. Sitä vaan säikähtää jo itsekin tunteitaan, sitä kuinka helv**** pahalta se tuntuukaan kun joku muu kertoo iloisia uutisia. Ja niitä kuulee tuon tuosta, eilen viimeksi. Jotain katkeraa kateuttahan se on, itkettää, raivostuttaa. Sitten tuntee itsensä tosi huonoksi ihmiseksi kun ei aidosti pysty iloitsemaan toisen puolesta. Tuntuu suurelta vääryydeltä vaikka ymmärrän, ettei se omalta kohdalta olekaan pois.

 
Ihan ensiksi hali :hug:

Oletko Helsingistä tai läheltä ? Huomenna olisi Helsingin Väestöliitossa lapsettomien lauantaina tilaisuus, jossa on hienoa alustuksia parisuhteesta,hoidoista ja vaikka mistä. Sinne kannattaisi tulla kuuntelemaan. Jos kiinnostaa niin vinkkaa, laitan tänne tarkempaa tieoa.

Olen itse ollut hoidoissa Väestöliitossa, ja nopeasti siellä on alettu tutkimaan ja suunnittelemaan hoitoja. Jokaisen tapaushan on omanlaisensa, eli ei voida sanoa täällä palstalla suoraan sulle mitä tapahtuu. Mutta hyvää hoitoa saat varmasti!

Lapsettomille on useilla paikkakunnilla tukiryhmiä, joissa voi käydä juttelemassa lapsettomuuden aiheuttamasta kriisistä. Samoin kirkon perheasiainkeskukset antavat keskusteluapua. Lapsettomilla on oma järjestö, Simpukka, googlaa, ja liity mukaan! Saat heti apua sieltä. Voimia!
 
Kiitos tsemppauksesta!
Ja juu, pääkaupunkiseudulla asustellaan, eli tuonne hgin väestöliittoon ollaan menossa. Harmi vaan kun huomenna ei päästä tuonne, olisi ihan kiinnostavaa käydä kuuntelemassa aiheesta. Saitteko te apua sieltä?

Tiedän, että kyllä mä tästä saan taas itseni ja voimiani koottua, jotenkin vaan nyt pääsi tähän mennessä pahin epätoivo iskemään. Jotenkin vaan nyt ottaa tosi koville ja hermot ei meinaa kestää. Tähän mennessäkin on asia ahdistanut, mutta olen jotenkin pitänyt asian ja mielen aisoissa.. kai sitä välillä vaan sitten menettää otteen ja tuntuu, että tipahtaa ihan epätoivon pohjalle :/ Sitten kun näistä asioista ei monenkaan kanssa voi jutella.

Mutta kuten sanoin, kyllä se tästä taas varmasti tasaantuu. Helpottaa sekin vähän kun tietää että pian päästään tuonne lääkärin juttusille suunnittelemaan.
 
Me ei saatu sieltä toivottua tulosta, mutta hoitoon oltiin muuten tyytyväisiä. Silloin 2001 Väestöliitto oli niin paljon muita halvempi, että aloitettiin siksi sieltä meidän hoidot. Nyt ollaan muualla hoidossa, ja tuloksena on yksi IVF-poika vuosimallia 2005 . Alkioita on kaikkiaan monissa eri hoidoissa siirretty jo kymmenen. :heart:
 
itse mäkin venytin lääkärille menoa aivan liian kauan (lääkärin mukaan). kierto on aivan millanen ite tykkää, en osaa yhtään aavistaa millon tulee kuukautiset ja millon jättää tulematta jne.
nyt ensi tiistaina menen munatorvien aukilolotutkimukseen, joka jännittää sinänsä kun ei tiedä mikä odottaa. mutta sen tiedän että päätä ei kannata enää laittaa puskaan kuten strutsi (strutsi taitaa laittaa päänsä kyllä maahan B) ) ja odottaa että joskos nyt.

itse olen saanut täältä hyvää vertaistukea, joka on minun mielestäni hyvä asia. sillon kun aikaa oli kulunut eikä lasta kuulunut, niin oli jotenkin shokissa ettei tämä voi meille käydä. lukee vaan aina lehdistä että joku ei taas saa vauvaa jne.

ja tosta ettei oikein osaa oikeasti iloita ( :ashamed: ) kun toiset kertovat olevansa raskaana.. se on totta, mutta olen vielä pystynyt hyvin näyttelemään. ihmettelen itekkin lahjojani. :LOL:
mutta mun kaveripiiristä on vuoden aikana saanut lapsia 5 paria!!! ja kolme juuri ilmoitti odottavansa!!!

ennen uskoin siihen ettei meille anneta enempää kuin itse jaksamme kantaa, mutta pikku hiljaa alkaa tuntumaan että voi v****u!!!
meni varmaan täysin aiheen vierestä, mutta meistä on jokaisen hyvä purkaa välillä pahaa mieltä johonkin muuhun kuin siihen aviomoieheen. =)
 

Yhteistyössä