Kokemuksia oxynormista ymv. lääkkeestä?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
en pidä ko lääkkeestä
Mulla on kotona Oxynormia, Tramalia ja Panacodia. Ihan samanlainen lääke mielestäni kuin Tramal eli tulee huono olo. Ei myöskään vie kipua pitkäksi aikaa pois, vaikutus kestää noin 2-4h. Sairaalassa sain myös Oxycontinia tuon Oxynormin kanssa. Kieltäydyin ottamasta niitä heti kun olin siinä kunnossa, että pystyin puhumaan. Kolarista aikaa jo kohta 4kk ja enää käytän vain Panacodia, vaikka noita muitakin lääkkeitä olisi.
 
vierailija
Jos olet tarpeeksi kipeä söisit itsekin!
En todellakaan söisi. Olen sen kerran kokenut, kun nuorempana toimenpiteen jälkeen sain Oxycontinia ja kun siitä yhdestä pilleristä selvisin, totesin, että ei ikinä koskaan milloinkaan enää mulle ko lääkettä. Mulle tuli jäätävän paha olo (oksensin monta tuntia) , "sänky keinu" ja olin muutenkin niin pahasti kuutamolla, että ei. Ei ikinä enää pillerin pilleriä. En pysty selkäkipuihinikaan syömään, kun normaaleja kipulääkkeitä (mm. Panadol Voltaren combo + tarvittaessa Lyricaa yöksi, kun sekin väsyttää ihan sikana, mut sitäkin käytän äärimmäisen harvoin). Tramalit ja muutkin vahvemmat tökötit, samoin esim lihasrelaksanteista Sirdalud aiheuttaa myös niin pahan olon tai sitten alkaa kovat tykytykset, kuten esim codeiinista, etten voi niitä syödä. Sit on vaan kärsittävä ja toivottava, että kipu helpottais mahdollisimman pian jotenkin muuten. Mulle on joskus ehdotettu myös kipulaastaria, mtta sitä en suostu edes kokeilemaan. Olen kuitenkin hoitotyössä ja pään pitää olla skarppi, eikä turrutettu noilla "huumeilla", sillä myös nuo laastarit voi aiheuttaa pahojakin oireita.
 

Yhteistyössä