Kokemuksia oxynormista ymv. lääkkeestä?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
äippä
En ole itse käyttänyt, mutta hoitolaitoksissa kyseisten morfiinijohdannaisten kanssa ollaan tosi tarkkoja, joka pilleri merkataan, kuka antanut ja mihin aikaan. Vain sh sai jakaakin dosettiin.
 
Kipuinen
Minulle se on ainoa kipulääke joka auttaa edes vähän kuukautis kipuihin. Olen ollut noiden kipujen kanssa monen monta kertaa sairaalassa kun tilanne tosi paha. Olen aina kuukutisten jälkeen noin 2-3 kipeä vaikka vuoto kestää noin 2-3 päivää vaan. Mistään ei löydy syytä kuin se että minulla on kiinnikeitä munatorvissa, kohdussa ja sen ympärillä.
Itse lääke on todella väsyttävä ja olo on todella "pöhnäinen" ja aiheuttaa mulle ainakin huonoa oloa (oksentelua). Mutta parempi sekin kuin se, että oikeasti pelkään kuolevani siihen kipuun.
Lääke myös koukuttaa helposti, minulla nukkuminen aina vaikeaa muutaman päivän siitä kun olen lopettanut lääkkeen.
 
Kipuinen
Alkuperäinen kirjoittaja Kipuinen:
Minulle se on ainoa kipulääke joka auttaa edes vähän kuukautis kipuihin. Olen ollut noiden kipujen kanssa monen monta kertaa sairaalassa kun tilanne tosi paha. Olen aina kuukutisten jälkeen noin 2-3 VIIKKOA kipeä vaikka vuoto kestää noin 2-3 päivää vaan. Mistään ei löydy syytä kuin se että minulla on kiinnikeitä munatorvissa, kohdussa ja sen ympärillä.
Itse lääke on todella väsyttävä ja olo on todella "pöhnäinen" ja aiheuttaa mulle ainakin huonoa oloa (oksentelua). Mutta parempi sekin kuin se, että oikeasti pelkään kuolevani siihen kipuun.
Lääke myös koukuttaa helposti, minulla nukkuminen aina vaikeaa muutaman päivän siitä kun olen lopettanut lääkkeen.
 
:)
esikoisen synnytyksessä sain oxynormia ja viimeinen kerta oli kun suostun sitä lääkettä ottamaan. tulin siitä niin pahoinvoivaksi ja sekavaksi, etten kyllä siinä tilassa olisi mitenkään pystynyt synnyttämään. toisessa synnytyksessä siitä kieltäydyinkin ja mieluummin kärsin niistä kivuista.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja :):
esikoisen synnytyksessä sain oxynormia ja viimeinen kerta oli kun suostun sitä lääkettä ottamaan. tulin siitä niin pahoinvoivaksi ja sekavaksi, etten kyllä siinä tilassa olisi mitenkään pystynyt synnyttämään. toisessa synnytyksessä siitä kieltäydyinkin ja mieluummin kärsin niistä kivuista.
Sait synnytyksessa oxynormia mutta et mitenkään pystyny synnyttämään kun tuli huono olo?

miten sait vauvan maailmaan?
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
esikoisen synnytyksessä sain oxynormia ja viimeinen kerta oli kun suostun sitä lääkettä ottamaan. tulin siitä niin pahoinvoivaksi ja sekavaksi, etten kyllä siinä tilassa olisi mitenkään pystynyt synnyttämään. toisessa synnytyksessä siitä kieltäydyinkin ja mieluummin kärsin niistä kivuista.
Sait synnytyksessa oxynormia mutta et mitenkään pystyny synnyttämään kun tuli huono olo?

miten sait vauvan maailmaan?
sektiollahan tuo lopulta syntyi kun ei synnytys edennyt.
 
mä sain sektion jälkeen, ei vienyt kipuja pois,vaan paha olo tuli. huimasi. en tykännyt siis, paremmin auttoi sektiokipuun litalgin.

syöpäkipulääkkeenä potilaat on kehuneet, vaikutusaika ei ole kovin pitkä, alkaa vaikuttaa puolessa tunnissa ja kestää muutaman tunnin.
 
on
ihan toimiva lääke, joskin lyhytkestoinen. sairaalassa saanut pahoihin hermokipuihin, mutta tosiaan toimii vain sen muutaman tunnin kun taas hermokivut vuosia... saisin varmaan kotiinkin mutta en sitä halua, siihen kun sitten "turtuu", eli otettava kohta suurempia ja suurempia annoksina että auttaisi. leikkauskipuun tai tosiaan lyhytkestoiseen kipuun on hyvä. pitää sitten ottaa huomioon että sen vaikutuksen alla ei ole oma itsensä, en ottaisi jos esim. olisin yksin lasten kanssa tms
 
@@@@
HuumeLÄÄKE se on. Sairaalassakin merkataan tarkasti erilliselle kortille ylös kenelle on annettu, kuka on määrännyt ja kuka antanut. Lääkelista kun loppuu kortit tarkastetaan ja lasketaan mahdollinen hävikki. Lääkettä toki saa ihan laillisesti reseptillä, mutta on koukuttava lääke. Käy hyvin lääkkeeksi koviin kipuihin, synnytyskipuun, leikkauskipuun, kovaan sydänperäiseen kipuun ja syöpäkipuun. Moni käyttää rinnalla pahoinvointi lääkettä.

Saattaa todella aiheuttaa pahoinvointia ja sekavuutta. Minkä takia ap:llä on resepti? Lääkettä ei missään tapauksessa kannata "huvikseen" ottaa.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja @@@@:
HuumeLÄÄKE se on. Sairaalassakin merkataan tarkasti erilliselle kortille ylös kenelle on annettu, kuka on määrännyt ja kuka antanut. Lääkelista kun loppuu kortit tarkastetaan ja lasketaan mahdollinen hävikki. Lääkettä toki saa ihan laillisesti reseptillä, mutta on koukuttava lääke. Käy hyvin lääkkeeksi koviin kipuihin, synnytyskipuun, leikkauskipuun, kovaan sydänperäiseen kipuun ja syöpäkipuun. Moni käyttää rinnalla pahoinvointi lääkettä.

Saattaa todella aiheuttaa pahoinvointia ja sekavuutta. Minkä takia ap:llä on resepti? Lääkettä ei missään tapauksessa kannata "huvikseen" ottaa.
Resepti on kovien kipujen takia. Panacod, tramal, lyrica, triptyl jne. on kokeiltu, eikä niistä oo tarpeeksi apua tai en voi käyttää niitä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja @@@@:
HuumeLÄÄKE se on. Sairaalassakin merkataan tarkasti erilliselle kortille ylös kenelle on annettu, kuka on määrännyt ja kuka antanut. Lääkelista kun loppuu kortit tarkastetaan ja lasketaan mahdollinen hävikki. Lääkettä toki saa ihan laillisesti reseptillä, mutta on koukuttava lääke. Käy hyvin lääkkeeksi koviin kipuihin, synnytyskipuun, leikkauskipuun, kovaan sydänperäiseen kipuun ja syöpäkipuun. Moni käyttää rinnalla pahoinvointi lääkettä.

Saattaa todella aiheuttaa pahoinvointia ja sekavuutta. Minkä takia ap:llä on resepti? Lääkettä ei missään tapauksessa kannata "huvikseen" ottaa.
Resepti on kovien kipujen takia. Panacod, tramal, lyrica, triptyl jne. on kokeiltu, eikä niistä oo tarpeeksi apua tai en voi käyttää niitä.
varmasti löytyy miedompikin lääke joka auttaa!
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
En ole itse käyttänyt, mutta hoitolaitoksissa kyseisten morfiinijohdannaisten kanssa ollaan tosi tarkkoja, joka pilleri merkataan, kuka antanut ja mihin aikaan. Vain sh sai jakaakin dosettiin.
Dosettiin?

Meillä jos otetaan niin samantien myös annetaan. Ei saa jättää tarjottimille, dosetteihin sitä... ja saa ottaa/antaa myös PH / LH
 

Yhteistyössä