Kokemuksia synnytyksen käynnistyksestä kaipailisin...

Eli huomenna olen menossa, ja jos ei nyt mitään hässäkkää sairaalassa ole, niin oksitosiinitipalla koitetaa jos saadaan käyntiin.

Onko jollain käynyt niin ettei tippa olisi tehonnut? Mulle kun sanottiin, että jos ei aloita supisteluja kunnolla, niin sitten vielä kotiin odottelemaan... Tahtois jo mahasta eroon... :ashamed:
 
vierasta
Tsemppiä! Tipasta en tiedä, kun mulla riitti kalvojen puhkaisu - supparit alkoi puolen tunnin sisällä. Toivottavasti onnistuu :hug: Olen kuullut että tipalla tehdyt supparit on kivuliaampia kuin luomut. Tsemppiä siis!
 
Juuri tipalla käynnistetystä synnytyksestä ei ole kokemusta, ja onhan siitä jo kuitenkin yli 9v aikaa mun viimeisestä käynnistyksestä. Eli geeleillä käynnisteltiin vielä silloin, eka synnytys vaati parit geelit käynnistyäkseen ja toka onnistui ekalla yrityksellä. Ja mä olin jo valmiiksi sairaalassa silloin raskausmyrkytyksen vuoksi molemmilla kerroilla, eli ei ollut pelkoa kotiin pakottamisesta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierasta:
Tsemppiä! Tipasta en tiedä, kun mulla riitti kalvojen puhkaisu - supparit alkoi puolen tunnin sisällä. Toivottavasti onnistuu :hug: Olen kuullut että tipalla tehdyt supparit on kivuliaampia kuin luomut. Tsemppiä siis!
Näin mäkin kuullut, mutta mulla ei ekana kalvoja puhkaista koska vielä ei ole viikot täysi... Siksi tipalla ensin koitetaan ettei sitten ole pakko viedä hommaa loppuun kun jos kalvot puhkaistaan niin sitten ei ole enää vaihtoehtoja... :/ Kipu sinänsä ei pelota, mut en haluis enää palata kotiin mahan kanssa... :ashamed:

Kiitos tsemppauksesta. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Mulla laitettiin tippa ja kyl se pikku hiljaa autto. Tosin ei kait ees eka laittanu mitään isoo annosta
Näin kaverikin sanoi et pienin annos jo jotain auttoi, mut sit lisättiin ja sitten alkoi tapahtua. Mut jännittää, kun tosiaan ei viikot vielä täys et paljonko se sitten vaikuttaa... :/ vaikka turha kai sitä etukäteen on murehtia, muttamutta... :whistle:
 
Mulla on kaikki neljä käynnistetty tipalla 38 viikolla!Kahdesta ekasta en ollut auennut yhtään,ja kahdesta viimisestä meni lapsvedet muttei käynnistyny ilman tippaa.Nopeasti ovat edenneet tipan laitosta:ensimmäinen 4h ja viimonen 1h! =)
Äkkiseltään uskoisin,kun sulla ensimmäinenkin synnytys noin nopsa,että etenis nopeasti..mutta eihän näistä kyllä aina tiedä!! =)
Toivottavasti menee nopsaan!Pääset kärvistelemästä! =)
 
minulla kaksi käynnistystä takana. Eka vei 4 vuorokautta, ennen kun lähti käyntiin. Ja se tippa ei auttanut yhtään, peräti yhden supistuksen sain sen kuuden tunnin aikana, mitä tippaa laitettiin..Sensijaan kun lääkäri puhkasi kalvot ja tippa oli samaan aikaan, niin synnytys käynnistyi, synnytyksen kesto 5 h 15min eli nopea. Toka käynnistys vei 2 vuorokautta, en suostunut enää pelkkään tippaan vaan vaadin kalvojen puhkaisua. Lääkäri halusi odottaa seuraavaan pvään, jolloin sitten puhkaistiin kalvot ja tippa oli samaan aikaan ja sieltähän se synnytys lähtikin käyntiin ja 4h oli synnytyksen kesto.

 
Mulla käynnisteltiin tipalla... Joskus kymmenen aikaan aamulla alettiin testailla miten vauva siihen reagoi ja alkaako supistella miten, sit lisättiin tippaa. Kolmen aikaan olin sen verran auki, että puhkastiin kalvot, mut omilla suppareilla ei tilanne edenny ja tippa otettiin takas seiskan aikaan. Poika synty vaille viis seuraavana aamuna.

Supparit oli sellasii 2-4 "kyttyräisiä" eli käyrässä monitorilla näky miten ei edes ohi menny kun jo uus alko. Välillä vähän enempi laski se käyrä, mut ei siinä huokasemaan kerenny. Epiduraalin laitto oli tuskaa, kun supparit oli niin voimakkaita eikä ilokaasua voinu ottaa samaan aikaan. Huusin sit sen aikaa, että sai laitettua ja kohta en ilokaasua enää tarvinnukaan.

Mulla tais mennä aika pitkän kaavan mukaan, mut ei sentäs onneks montaa päivää. Toivottavasti sul ei kestä ikuisuutta. Kipeetä se tekee, mut on se sen arvosta ja pian se unohtuu. Tosin mulla siitä itestään käynnistyneestä ei vielä (jos koskaan) o kokemusta, joten en pysty vertaileen. Tsemppiä sulle! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Mulla on kaikki neljä käynnistetty tipalla 38 viikolla!Kahdesta ekasta en ollut auennut yhtään,ja kahdesta viimisestä meni lapsvedet muttei käynnistyny ilman tippaa.Nopeasti ovat edenneet tipan laitosta:ensimmäinen 4h ja viimonen 1h! =)
Äkkiseltään uskoisin,kun sulla ensimmäinenkin synnytys noin nopsa,että etenis nopeasti..mutta eihän näistä kyllä aina tiedä!! =)
Toivottavasti menee nopsaan!Pääset kärvistelemästä! =)
Kiva kuulla, toivoa siis on. :) Mulla huomenna alkaa rv39+, ja kuitenkin paikat kypsyneet ja tulppaakin tullut, joten ei ihan mahdottomuus ole et huomen ois vauva sylissä... :whistle:
 
meidän esikoinen syntyi tipan voimalla. pulitoista pulloa ( siihen aikaan se oli pulloissa annetti, sanottiin että jos ei auta leikataan. onneksi ei tarvinnut leikata mulla oli raskausmyrkytys ja vauv oli saatava sinä päivänä ulos, keinolla millä hyvänsä.

käynnistetty synnytys vain on todella kivulias.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Mulla on kaikki neljä käynnistetty tipalla 38 viikolla!Kahdesta ekasta en ollut auennut yhtään,ja kahdesta viimisestä meni lapsvedet muttei käynnistyny ilman tippaa.Nopeasti ovat edenneet tipan laitosta:ensimmäinen 4h ja viimonen 1h! =)
Äkkiseltään uskoisin,kun sulla ensimmäinenkin synnytys noin nopsa,että etenis nopeasti..mutta eihän näistä kyllä aina tiedä!! =)
Toivottavasti menee nopsaan!Pääset kärvistelemästä! =)
Kiva kuulla, toivoa siis on. :) Mulla huomenna alkaa rv39+, ja kuitenkin paikat kypsyneet ja tulppaakin tullut, joten ei ihan mahdottomuus ole et huomen ois vauva sylissä... :whistle:

Noilla tiedoilla kyllä pitäis aika haipakkaa sujua!
=)
Ootko kivunlievitystä miettinyt?
Mulle ei suostuttu laittamaan epiduraalia kenestäkään,kun sanoivat että se taas hidastaa käynnistys synnytystä.Viimosesta sain spinaalin ja toimi todella hyvin!
Tästä viidennestä la. helmikuussa,toivon vaan kovasti että menis noin helposti kuin tuo nelonen! =)
 
Kiitos kaikille. :flower:

Tosiaan kuullut myös tota et käynnistetty kivuliaampi, mut toisaalta tällä kertaa ehtii saamaan puudutuksia, esikoisesta kun mitään en saanut...

Mäkin olisin enemmän tuon kalvojen puhkaisun kannalla, mut sitä ei huomenna tehdä jos tipalla ei suurempaa vaikutusta...
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Olen tuosta samaa mieltä!
Ja minä. Mitenköhän sitä kuvailisi....niitä supistuksia ei tuntunut oikein millään keinoin pystyä hallitsemaan. Ihan sama, miten koitti rentoutua tai hengitellä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Olen tuosta samaa mieltä!
Ja minä. Mitenköhän sitä kuvailisi....niitä supistuksia ei tuntunut oikein millään keinoin pystyä hallitsemaan. Ihan sama, miten koitti rentoutua tai hengitellä.
Joo ei ja tietenkään ei keritty kivunlievityksiä antamaan paitsi ilokaasua, joka nyt oli ihan naurettavuuden huippu siinä tuskassa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Mulla on kaikki neljä käynnistetty tipalla 38 viikolla!Kahdesta ekasta en ollut auennut yhtään,ja kahdesta viimisestä meni lapsvedet muttei käynnistyny ilman tippaa.Nopeasti ovat edenneet tipan laitosta:ensimmäinen 4h ja viimonen 1h! =)
Äkkiseltään uskoisin,kun sulla ensimmäinenkin synnytys noin nopsa,että etenis nopeasti..mutta eihän näistä kyllä aina tiedä!! =)
Toivottavasti menee nopsaan!Pääset kärvistelemästä! =)
Kiva kuulla, toivoa siis on. :) Mulla huomenna alkaa rv39+, ja kuitenkin paikat kypsyneet ja tulppaakin tullut, joten ei ihan mahdottomuus ole et huomen ois vauva sylissä... :whistle:

Noilla tiedoilla kyllä pitäis aika haipakkaa sujua!
=)
Ootko kivunlievitystä miettinyt?
Mulle ei suostuttu laittamaan epiduraalia kenestäkään,kun sanoivat että se taas hidastaa käynnistys synnytystä.Viimosesta sain spinaalin ja toimi todella hyvin!
Tästä viidennestä la. helmikuussa,toivon vaan kovasti että menis noin helposti kuin tuo nelonen! =)
Olen miettinyt sen verran, että jos mahdollista haluan kylpyyn tai ainakin suihkuun. Esikoisesta olin kotona kylvyssä, ja kun laitokselle päästiin olin 8cm auki... Se toimi ainakin silloin... ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Olen tuosta samaa mieltä!
Ja minä. Mitenköhän sitä kuvailisi....niitä supistuksia ei tuntunut oikein millään keinoin pystyä hallitsemaan. Ihan sama, miten koitti rentoutua tai hengitellä.
Joo ei ja tietenkään ei keritty kivunlievityksiä antamaan paitsi ilokaasua, joka nyt oli ihan naurettavuuden huippu siinä tuskassa..
Mulla nyt ei ole vertailupohjaa käynnistetystä, mut esikoisen synnytyksessä en ehtinyt saada kuin ilokaasua. En sitten tiedä poistiko kipua, vai tuliko siitä vaan niin järjettömän paha olo ettei ehtinyt keskittymään kuin siihen ettei oksentaisi... :x
 
Perjantaina tulee vuosi, kun mulla käynnistettiin muruilla muru. :heart: Kahdeksalta mentiin, yhdeksältä, 12, 16 ja 20 muruja kielen alle. Jokaisen myötä tuli vähän enempi supistuksia, mutta kohdunsuulla alkoi tapahtua vasta kahdeksalta ja sitte se räjähtiki kerralla auki. :D Jotenki kummassa onnistuin kävelemään saliin vaikka tuntu että sai pidätellä ettei vauva tippunu välille. :LOL: Oli se ehkä piirun verran kivuliaampaa ku nuo luomut. Tuli niin kiirus ettei keretty laittaa emättimen paikallispuudutusta. Minusta se oli helpompi synnyttää kun tunsin missä se vauva oli menossa. Ei se siellä tuntunut kipeältä ollenkaan. Mahassa ja reisissä vain. Jos tässä vielä mennään samale asialle niin pyydän että jätetään se puudutekin pois. :whistle:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Joo ei ja tietenkään ei keritty kivunlievityksiä antamaan paitsi ilokaasua, joka nyt oli ihan naurettavuuden huippu siinä tuskassa..
Mulla ei ollut ekassa synnytyksessä mitään kivunlievitystä. Tokassa sain parakervikaalipuudutuksen vajaata tuntia ennen junnun syntymää. Se kyllä vei supistuksilta sen kovimman terän ja oli siinä mielessä ihan hyvä juttu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Olen tuosta samaa mieltä!
Ja minä. Mitenköhän sitä kuvailisi....niitä supistuksia ei tuntunut oikein millään keinoin pystyä hallitsemaan. Ihan sama, miten koitti rentoutua tai hengitellä.
Joo ei ja tietenkään ei keritty kivunlievityksiä antamaan paitsi ilokaasua, joka nyt oli ihan naurettavuuden huippu siinä tuskassa..
Mulla nyt ei ole vertailupohjaa käynnistetystä, mut esikoisen synnytyksessä en ehtinyt saada kuin ilokaasua. En sitten tiedä poistiko kipua, vai tuliko siitä vaan niin järjettömän paha olo ettei ehtinyt keskittymään kuin siihen ettei oksentaisi... :x
mulla on vertailupohjaa, on myös synnytys ilman kivunlievitystä aj se ei olut mitään verrattuna kännistettyyn synnytykseen. myö ssektio oli mielestäni kamala, mutta ku se onjoskus pakollinen
 
esikko)tippa klo 8, supistukset alko klo 10->vauva synty klo 02.00.

kolmonen:Tippa käteen aamulla..mitään ei tapahtunu koko päivänä, kävin illalla nukkumaan perhehuoneeseen ja tippa otettiin pois. heräsin klo 2 hirveeseen kipuun ja vauva synty klo 5.

nelonen. Tippa aamulla käteen. mitään ei oikein tuntunu koko päivä aikana, klo 20 tuntu pien supistus ja klo 21 tuntu toinen.. klo 23 synty vauva...
 

Yhteistyössä