Kokemuksia Tapiola-vakuutusyhtiöstä!

  • Viestiketjun aloittaja Meemis
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä mieltä olette kyseisestä vakuutusyhtiöstä, mitä kokemuksia teillä on? Meillä olisi tarkoitus vaihtaa vakuutukset Ifistä Tapiolaan. Kannattaako?
Lakimies hoiti meillä vakuutuskorvausasian kuntoon kun ei muuten päästy sopuun asiassa. LähiTapiola yritti antaa korvauksena siivun siitä mitä todellisuudessa kuului -ilmeisesti katsoi josko menee läpi. Kaikki vakuutukset vaihtoivat yhtiötä. Hirveä työ ja sotku kaiken kaikkiaan eikä voi luottaa enää jos tulee samanlainen tilanne vastaan. Kävi myös ilmi ettei asiantuntijuus ollut riittänyt tekemään vakuutussopimuksia monilta muilta osin. Onneksi asiat saatiin nyt kuntoon myös muilta osin kun toisen yhtiön edustaja kävi kaiken huolellisesti läpi.
 
vierailija
K
Mitä mieltä olette kyseisestä vakuutusyhtiöstä, mitä kokemuksia teillä on? Meillä olisi tarkoitus vaihtaa vakuutukset Ifistä Tapiolaan. Kannattaako?
Korvaustilanteessa epäluotettava. Maksaminen kestää / jos maksetaan ja yhteydenottoa ei tule esim. viivästyksestä. Summia ilmestyy tilille tiputtain eikä tiedä oikein mihin perustuu kun on kyse isommasta asiasta. Ihan on tullut sellainen olo etteivät uskalla kohdata ihmisiä. Itse ainakin olen ihan asiallisesti käyttäytynyt ettei pelätä tarvitse.
 
Tyytymätön palveluun
En voi suositella LähiTapiolaa missään nimessä. Olen koko asiakkuuteni aikana tehnyt yhteensä viisi ilmoitusta, joissa kaikissa oli jotain hämärää. Kahdelle eri autolle on sattunut puskurivahinko, molemmissa ollut kinaa. Yhtiö ei joko suostu korvaamaan koko osuutta tai sitten kieltäytyy kokonaan korvaamasta. 1. autoni kohdalla tapahtui kolari jossa vaurioitui puskuri ja auton valotekniikka. Puskuri korvattiin ok, mutta valotekniikka (huomattavasti arvokkaampi), sanottiin ettei voi hajota tällaisesta tapahtumasta. Asiasta ei voinut neuvotella, maksoi toista tonnia saada kuntoon. 2. autoni kohdalla, kyseessä arvokas mercedes-benz. Auton puskuri rikottiin ilkivallalla. LähiTapiolan tarkastajat väittivät ettei tällaista ole voinut tapahtua, autolla on siis ajettu kolari. Auton nokassa itsessään ei kuitenkaan ollut mitään jälkiä, vaan murtuneet osat olivat ylempänä ja syvemmällä. Lopputuloksena, LähiTapiola ei korvannut mitään. Uuden puskurin (sis työt yms.) hinta oli hieman alle 5000 euroa. LähiTapiola bongasi verkosta vanhempia kuvia autosta, josta he tulkitsivat puskurin olleen rikki jo ennen kuin ostin auton. Näistä kyseisistä kuvista kukaan muu ei ole pystynyt tekemään samoja tulkintoja, eikä minun itse ottamista, tarkoista kuvista myyntipäivän jälkeen ole nähtävissä mitään ruhjeita autossa. Olin siis jo hyväksynyt sen, että minulta miinustetaan bonukset (-ilkivalta) jne, kunnes minun pitikin selvittää auton edellisen omistajan kanssa vakuutusasioita. Vaikka tiedostan, että auton puskurissa olevat rikkoutumat ovat minun omistusajaltani, LähiTapiola vaati että auton edellinen omistaja tekisi ilmoituksen. Tässä kohtaa varmasti jokainen rehellinen ihminen miettii että mitähän v****a. LähiTapiola ilmoitti että auton edellisen omistajan vakuutusyhtiö oli Fennia. Olin yhteydessä Fenniaan ja trafiin. Heiltä tuli kirjallinen tieto, että myös edellisellä omistajalla oli auton myyntipäivään asti LähiTapiola vakuutusyhtiönä. Minulla on ainoastaan auto enää LähiTapiolassa, koska vakuutus on huomattavan edullinen. Tämä vakuutus myytiin minulle auton oston yhteydessä. Missään nimessä en voi suositella LähiTapiolaa heidän epärehellisen käytöksensä vuoksi. Myös FINE on ihmetellyt kuinka LähiTapiola voi ohjeistaa asiakasta tekemään valheellisen vahinkoilmoituksen, kun todisteet puhuvat asiakkaan kertomuksen kanssa yhtä. Huomioitavaa on, että kyseisen tapauksen käsittely on kestänyt melkein 3 kuukautta. Niin kuin aiemmissa viesteissä on todettu, turhauttavaa, että vakuutusyhtiö keksii omasta päästään miten asiat olisivat voineet tapahtua. Saa nähdä miten etenee nyt, kun on osoittaa LähiTapiolan olevan myös edellisen omistajan vakuutusyhtiö. Tapahtuneesta on 3kk ja ostopäivästä pikkuisen yli puoli vuotta. Hyvät ihmiset, LähiTapiola on mainio vakuutusyhtiö pikkuvahingoissa. Esim matkapuhelimet yms, korvaukset tulee miltein heti. Heti kun puhutaan esim yli 2000e korvauksista, alkaa todelliset vaikeudet. Siinä kohtaa vakuutustarkastaja tietää ajoneuvosta enemmän kuin tehdas..
 

Yhteistyössä