Kolmatta kaipaavien HELMIKUU

jouduin perumaan sen gynen, pitänee ens viikolla hyökkiä uudelleen jos pääsis paremmalla ajalla käymään.

unohdin tohon edelliseen viestiin kirjottaa, et r-testi tälle päivälle oli tyylipuhdas nega edelleen, et raskautta tuo ovisviiva ei ainakaan maha merkitä.
pittääpä tästä lähtä valamistautumaan tuohon miehen kaatoon. hahhaa!

saa pitää peukkuja ;)
 
Ovistestissä taitaapi olla plussa, pikkupuuhaa luvassa viikonloppuna :whistle:
katsotaans osaanko laittaa kuvan tähän



Ylempi david ja alempi wondfo, joka näyttää kyllä viivan paljon selkeämmin. Davidin testeihin (liuskaankaan) en ole ole koskaan saanut kontorolliviivaa vahvempaa viivaa, niinkuin Sunflowerkin taisi sanoa.


Peukkua pidetään, Malania! ja mukavaa viikonloppua teillekin päin!
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Onnea Mirjamille ovisplussasta!

Tosiaan ei ne davidin testit mulla näytä tasavahvoja viivoja oviksen aikaan mut oon kuitenkin onnistunut sen bongaamaan kun tiedän, ekalla kerrallahan kun niitä käytin oli rinnalla se digi jolla tarkistin.
 
Täällä yksi piinailija ilmoittautuu. On ihan kummalliset fiilikset. Mulla on tämä kierto ollut vähän omituinen verrattuna aiempiin, en ole tuntenut ovista ollenkaan (yleensä tosi kivulias, ei jää huomaamatta), alkuviikosta oli veristä vuotoa, sitten tuli vain tosi vahva tunne siitä että olen raskaana ja sainkin testiin selvän haamun. Mutta nyt taas tiputtelee verta. Edelliset menkatkin oli ihan omituiset, joten en enää tunne omaa kroppaani ollenkaan. Jos tuohon haamuun yhtään uskaltaisi uskoa, niin oireitahan riittää: tissien kihelmöinti, maidon herumisen tunne, arat ja painavan tuntuiset rinnat, vihlonnat kohdun seudulla (ns. repäisykipuja), veren maku suussa... Ja mikä on kahdessa aikaisemmassakin raskaudessa ollut: mieletön tuoremehun himo. Mutta en tiedä, jotenkin tuntuu että ei tässä nyt kaikki ole niin kuin pitää. Ei auta muu kuin seurailla tilannetta. Jos tämä vuoto ei nyt tästä lisäänny, niin uutta testiä teen aikaisintaan sitten kun on oletettu menkkojen alkamispäivä. Vaan jos tästä yltyy, niin ei varmaan tarvitse testiä tehdä. Jomottaa niin pirusti alaselkäänkin. Ihan p-fiilikset. Vaan näillä mennään...

-Elmaleena-
 
Ohops, tulikohan ynnäysvirhe! Itsellänikin kp:t heitti, olisikohan nyt oikeammin? Ilmoitelkaa, jos heittää niin fiksailen!

Itsellänikin kyllä rinnoista huomasi aivan ensimmäiseksi, että oli raskaana.
Aikas lupaavalta kyllä kuulostaa oireet Elmaleena, toivottavasti tiputtelu loppuu!

on: ovista hyödynnetty, mutta kun luteaalivaihe on minulla niin lyhyt, että olen jo vähän luopunut toivosta, että plussaisin ilman kemikaaleja. Huomenna lääkäri, katsotaan mitä siitä tulee.
 
Sunflower, 8 päivän luteaalivaihe on kyllä liian lyhyt. Onko sulla aina ollu noin lyhyt? Eli ootko onnistunut aiemmin raskautumaan noin?
Siihen kannattaa kyllä hakea apua (siis jos ei vauvaa kuulu ja syy vois olla tuo), koska se on usein aika helppo korjata. Lugesteronia tai Terolutia kai useimmiten määrätään.

Mulla taitaa pari seuraavaa kiertoa mennä ohi...plääh :( Löytyi taas uusi kysta (mulla siis ollut niitä aiemminkin) ja nyt sain Primolut-lääkityksen, jonka pitäis auttaa tuon kystan hävittämisessä.
En kyllä ymmärrä miksi tämä kolmannen vääntäminen voi tosiaan olla tällasta vääntämistä.
Meidän kaks ekaa tuli ihan heti. Taidan tosiaan vaan olla jo liian vanha...vaikka toisaalta saahan moni nelikymppinenkin vielä lapsia...
 
Ei mitenkään liity tänne tämä tuleva kommentti, mut pakko johonkin käytä purkamassa!

Yäääh!!! Kuuntelin tässä siskon teinityttöjen kans tämän ihanaan Robinin uuden albumin ja ITKIN kun tuli kappale Ihan helmi. Ei päivää!!! Taidan olla rakastunut :)
Kuunnelkaapahan joskus kun tulee youtubeen ni ihmettelen jos teillä pysyy silmät kuivana. Nyyh.

T. Malaria the nyyhoihjavoih
 
Malania, sinä teini! mutta nyt pitää ehdottomasti kuulla tuo biisi...

Sun, minulla luteaalivaihe on ollut 9-10 pvä, mutta edellisessä kierrossa jäi kuuteen päivään :( Tätä nyt kävin siis valittelemassa lääkärillä ja tuloksena: Vasemmalla puolella ollut ovulaatio, oikea munasarja oli ruipelo, mutta kaipa se sitten vaan lepäili.... limakalvo 10 mm, paksumpikin ilmeisesti voisi olla. Kilpirauhaskokeeseen antoi lähetteen, varmuuden vuoksi. Monilla on kuulemma ollut raskautumisen esteenä lievä kilpirauhasen vajaatoiminta, kannattaa varmistaa (TSH-raja normikansalaisella 5 , mutta raskautta halajavalle 3). Lugesteroni-reseptin sain, jos haluan kokeilla (ja totta mooses kokeilen! kipaisin heti apteekkiin!) Lääkäri sanoi, että lievää häiriötä kuukautiskierrossa on, mutta ei mitään ihan toivotonta. Hän on sitä mieltä että raskaudun melko varmasti ennen kuin vuosi yritystä tulee täyteen ilman minkäänlaisia toimenpiteitä. Vuosi:headwall: en millään malttaisi.... olenko nyt ihan kamala, jos kokeilen sitä progesteronia?

Hopsan, tosi kurjaa :( pari kuukautta tuntuu varmasti piiiiitkältä ajalta!
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Hopsan Tämän koko kolmannen toiveilun aikana on ollut tuo luteaalivaihe 7-9päivää, useimmiten tosiaan kahdeksan.
Kahden aiemman aikaista en tiedä, kun en oo koskaan seurannut. Eka kun tuli pillereiden läpi jne.
Lääkäriinhän me ollaan hakeuduttu, tammikuussa oli eka käynti hoitajan luona ja gyne/lääkäri aika ens kuun lopussa.
Nythän me ollaan 1v2kk yritetty..

No, nyt mulla dpo 8 ja vuodolla alkoi aamu, tosin täytyy tarkkailla et loppuuko se, viimekin kierrossa vuoti dpo 8 hetken verta, sit tuhrutti pari päivää ennneko alko kunnolla..
 
Se ois sitte kriittinen viikko meneillään. En tehnyt testiä ja loppuviikosta pitäisi tulla täti kylään, jos on tullakseen. Jännitetään nyt sitten näin vanhanaikaisesti. Oireita ei oikeasti ole suuntaan eikä toiseen, kuin tarkentunut hajuaisti. Voipi olla myös, että flunssa on parantunut. Saapi nähdä :)

Plussatuulia!
 
Tsemppiä ja voimia niitä tarvitseville. :hug:

Mut voi siirtää plussanneisiin, jos jotain käy niin sitten käy. Plussa on ainakin nyt tullut. :heart:

Kuvia plussatesteistä- ketjuun oon laitellut noita kuviakin.
Mulla ei siis ehtinyt kierto alkaa edes imetyksen johdosta, joten nuo päivät menivät ainoastaan tuon dpon mukaan ja nyt on dpo 12.

Plussa tuulia kaikille!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Iltatuuli! Ja pahoittelut Sunille ja Lippimamille. Monesti jo kevyemmätkin avut tuo toivotun tuloksen, joten voit hyvinkin olla raskaana jo ennen kesää Sun.

Kontrolliultra tänään antoi ihan hyvät uutiset. Johtofolli oli nyt kp13 jo 19,5mm ja toinenkin turhan iso sieltä löytyi, 15,5mm. Otetaan kuitenkin tuplariski, olis niin kurjaa pistää homma jäihin tän kierron osalta.
 
Malania, kuulin tänään sen Ihan helmi-biisin ja tippa tuli linssiin mullakin. Ajattelin että kertoo jotain tyttöystävätarinaa, mutta se helmi onkin äiti! Ihana :)

Onnittelut Iltatuulelle =)ja pahoittelut tädin kohdanneille :ashamed:.
Ja Pettunialle onnittelut hyvistä folleista. Antakaa mennä vaan, saattaishan kaksoset tulla, vaikka irtois vaan yks muniskin. Siis identtiset. Miehen kaatoon vaan!

Mirjami, kyllä niitä Lugeja kannattaa varmaan kokeilla. Ne on inhottavia töhnäkapseleita, mutta turvallisia. Tuskin niistä haittaakaan on. Lukuunottamatta sitä töhnäämistä. Mutta hienoa, että lääkäri uskoi sun raskautuvan ilman apujakin.

Mulla näytti ovistikku hymynaamaa tänä aamuna, mutta miestä en pääse tänään kellistämään. Huomenna sitten. Vaikka tällä kierrolla ei siis juurikaan mitään toiveita ole. Mutta jaksaa paremmalla tuulella olla loppukierron, kun tietää, että edes teoreettinen mahdollisuus on...
 
Mirjami Meillä on pikkusisko tullut Lugejen turvin. Tyttöjen välissä oli viisi keskenmenoa, mutta missään välissä ei ehditty tutkimaan, kun tulen niin herkkään raskaaksi. Luget on siitä hyviä, ettei siitä tule yhtään vieraita aineita elimistöön, vain vahvistetaan keltarauhasta. Jos tästä vielä yhteen vauvaan päädytään, Lugeja aion käyttää, sillä pikkusiskon raskaus on ainut, joka ei supistellut jatkuvasti rv 4-10.

Muuta haittaa niistä ei tosiaan ole kuin se hopsanin mainitsema töhnääminen. Ja se on kyllä aika voimakasta ja viimeiseksi oikein odottaa, milloin sen saa lopetettua ;)
 
Sunflower11
Kp 1 ja yk 16.. huokaus :'(

dpo 8 alkoi tuhruttelu ja nyt sit kunnon vuoto eli luteaalivaihe 8päivää.. "jippii".
Ainakin toivon nyt et tää vuoto jatkuu, sen verran jomottelee, et eiköhän. Viime kierrossa vaan 3 päivää taas olla on/off vuotoa.
 
Suuret pahoittelut Sun ja Lippimami! Ja Tirlittan, eipä varmaan täti piristä päivää :(
sano jos haluat listalle, niin lisään sinutkin sinne.

Nytpä hokkasin, että taidan tyrkkiä Lugeja ihan väärään päähän :D no testaan sitten seuraavassa kierrossa tuota toista annostelureittiä (siis tietty jos sitä seuraavaa kiertoa tulee :) ... dpo taitaa olla 5 joten ei vielä testailuja. Rintoja kyllä kuumottaa ihan pirusti, mutta taitaa olla ihan normaali progesteronin haitta.) Mukava kuulla tillukas, että niillä ihan oikeasti saatu tulostakin!

Pettunia, kuulostaa muhkeilta follikkeleilta! kyllä siellä on vauvan jyviä tulossa :heart:

Isot onnittelut plussasta Iltatuuli! saatiinpas plussaa helmikuussa!
 

Yhteistyössä