******* KOLMATTA kaipaavien MAALISKUU *******

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
mymosa
Tiistai 29.3


kp 31-> ...

Nindez80......................kp 55/32................yk5 -04 -07
KauniinaPäivänäTuut......kp 55/27-30............yk5v+ -00 -04

kp 21-30

Sametuli.......................kp 28/28-31...........yk 2 -07 -09
VanamoBr.......................kp 27/25.................yk2 -01 -08
miranda-81.....................kp 25/28.............yk3 -07 -09
Heja...............................kp 22/28......................yk3 -07 -08
Maijamehi.......................kp 22/35................yk3 -03 -10
Moonchaser....................kp 22/30-35............yk x


kp 11-20

Bassets..........................kp 17/35-40..............yk x -09 -10
Barbamama35................kp 17/23-28...............yk7 -00 -02
Niisku74......................kp 13/28-32..............yk6 -06 -09
Tails...........................kp 11/29-32.............yk9 -04 -07


kp 1-10

Sunflower11.................kp 7/26-31..............yk4 -08 -10
Minnarun.....................kp 1/29-31................yk9 -04 -06




PIINAILIJAT..

Sametuli dpo12
miranda-81 dpo10
Barbamama35 dpo4


MENOSSA MUKANA enemmän tai vähemmän:

Äidin onni
Tähti77
Rockamama
Pettunia
merimama
Usvametsän neito
LumiPisara
Anooj
Pienitytöntylleröinen
Kultakurkku
Mymosa




2011 PLUSSAT - ONNEA :flower:

Tammikuu**************Helmikuu
Kerran vielä.....yk 7..............Koiksa-79.......yk 2
Äpyli..............yk x...............Herttaliisa.......yk 1
sporty............yk 8
kaneli87..........yk 3
Mädchen.........yk 15
Santtu81........yk 4
äiti88.............yk 6

Maaliskuu
Karamelliapina..yk 5
EevaN




Uuden vuoden painon pudotus haaste!
Seuraava punnitus 4.4. Ilmoittakaa kokonaispudotuksen määrä!

Barbamama ...........-4,3 kg.........(-6 kg)
mymosa ............... -0,0kg.........(-5 kg)
Äidin onni.............. -5,0 kg.........(-7 kg)
Sunflower11...........-2,6kg...........(-13kg)
Tähti77................. -2,2 kg.........(-10 kg)
Niisku74................ -5,2 kg.........(-9 kg)
Usvametsän neito... -2,0 kg.........(-5 kg)
pudotus tähän asti (ensimmäinen tavoite)





PÄIVITYSPYYNNÖT LIVAVOIDULLA JA PUNAISELLA! KIITOS!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mymosa
Uusi pino, uusi kuukausi!!

Paljon plussaonnea meille kaikille listalla kituville ;) ja menkkaonnea sitä tarvitseville..

Uudet päivitykset tähän pinoon ja edelleen pyydän huomioimaan listan lopussa olevan pyynnön, näin on pyynnöt kaikista helpoin huomata kiireisempinä hetkinä, kuin alkaa poimimaan niitä tietoja hirveän tekstimäärän seista ja plussanneeksi päivitän vain jos niin pyydetään, en ala siis heti haamuista ym muuttelemaan..
-KIITOS-
 
Tosiaan, nythän on jo maaliskuu :whistle:, joten kopsaanpas sitten kirjoitukseni tuolta helmikuun puolelta tänne :wave:

Moi, en oikeen tiedä, mihin pinkkaan sitä kirjoittelis, joten jos sitten tähän, kun kerta kolmannesta vauvasta olisi kysymys. Tosin mulla taitaa olla tilanne hieman eri kuin teillä muilla. Tämä raskaus olisi nimittäin yllätys, mikäli nyt raskaana olen. Sitä tässä nyt olen viikonlopun yli pähkäillyt. Eilen tein testin ja puhdasta negaa näytti. Ja oireita kyllä löytyy. Selvin niistä on nyt viime päivinä esiintynyt ajoittain kuvottava olo ja nälän tunne vähän väliä. Nippailut alavatsalla oli yhdessä välissä aika kovia (jopa aamulla venytellessä saattoi käydä kipeetä), nyt nekin on rauhoittunut. Ja aaltomaiset menkkajomotukset selän puutumisineen.

Söin pillereitä viime kesään asti ja lopetin ne sen takia, kun ne ei sopinut mulle olleskaan. Joten muilla ehkäisykeinoilla (kortsu) sitten mentiin tämä puoli vuotta. Kierukkaa en halunnut itelle laittaa, koska kuitenkin se vauva olisi tervetullut lähikuukausien (loppuvuodesta) aikana enkä viittinyt sen laitosta sitten maksaa, kun sitten se muutamien kuukausien päästä poistettaisiin. Ja tarkotus oli, että menen syksyllä töihin vähäksi aikaa ennen seuraavaa raskautta.

Muuten asiassa ei ole mitään muttia, mutta kun meidän pitäisi raskaudet suunnitella. Olen aikaisemmin joutunut keskeyttämään raskauden viikolla 21+ sikiön vaikean vamman vuoksi. Sen takia minun pitäisi syödä vähintään 2 kk ennen raskauden yrittämistä foolihappoa 5 mg (resepti lääkäriltä), joten hieman on tunteet niin ja näin.

Eka raskaus oli tuulimuna, toinen raskaus on nyt 4-vuotias, jolloin en syönyt foolihappoa, koska en tiennyt riskistä (join kuitenkin greippimehua, onko siinä foolihappoa?), kolmannen raskauden jouduin keskeyttämään ja neljäs raskaus on nyt 1v4kk ikäinen (söin foolihappolisää). Nyt on siis kasvanut riski (5%) sikiöllä saada sama vamma kuin aikaisemminkin (arnold chiari II).

Nyt on sitten kp 34/28-30 (yks kierto pillereiden lopettamisen jälkeen oli 32) ja testin tosiaan tein eilen. Ostin kaikista halvimman, minkä apteekista löysin (clinic). Seuraavan testin teen sitten loppuviikosta, mikäli täti edelleen pysyy poissa.

Ja tähdennän vielä sen, että vauva otetaan avosylin vastaan, mikäli nyt raskaana olen. Yllätyksestä huolimatta (en tykkää sanasta vahinko) vauva on toivottu ja tervetullut ja sillä on sitten tarkoituksensa syntyä.

Tsemppiä kaikille kolmatta toivoville!
 
InkeriIisakki peukutukset että täti pysyykin poissa! Ja onnea testailuun!

tervetuloa LumiPisara! Melko kinkkinen tilanne teillä. Kyllä noilla kiertopäivillä varmaan huonompikin testi ois plussan näyttänyt. Ja vois kai se parempikin olla ettet olisi raskaana niin saisit ne foolihapot syötyä. Vaikka eipä tuo riskiluku tunnu kovin isolta.

Nyt tuntuu että olis pitänyt kuitenkin ostaa niitä ovis-tikkuja. Nyt siis kp 14. No, eipä sille mitään enää voi, ei taida ehtiä testit ennen ovista kotiin. Mennään ihan fiilis-pohjalta. Kipuilua ei vielä ole ollut joten ovis varmaan vielä tulossa. Limailua on ollut jo useampi päivä. Joka toinen päivä taktiikalla mennään, josko se tois toivottua tulosta.
 
minulle voi päivittää kp1/26-28yk 4

tässä kuussa saakin oikein kunnolla jännäillä kun mieskin on kotona oikeaan aikaan..:) tilailin ovistestejäkin,huvin vuoksi,vaikka oviksen kyllä(valitetavasti) liiankin hyvin tunnen..:D katsellaan rennosti otetaan,ressataan siinä vaiheessa jos vauvaa ei ala kuulumaan aktiivisen yrittämisen jäljeen,tähän mennessä olen raskautunut todella helposti,mutta ikääkin tulee koko ajan lisää,niin saapi nähdä miten käy..:) Mutta tää kuuhan on se meidän kaikkien plussakuukausi,eiks vaan!
 
mymosa: Kiitos uudesta pinosta! =)

InkeriIisakki: Kirjoittelitkos sinä tuolla edellisessä pinossa, että menkat saattoikin olla se kolmen päivän vuoto? Sehän on hyvinkin mahdollista. Milloin se oli? Voisiko ne haamuset osua ovisaikaan, mitä sait parilla testillä? Eikös oviskin voi näkyä niissä raskaustesteissä? Mielestäni olen jotain sen suuntaista täältä joskus lukenut... Tee ihmeessä kuitenkin vielä testi ja varmista sillä mistä on kysymys.

Eevaliisa: Onnea uuteen kiertoon!

LumiPisara: Tervetuloa! :wave: Täällä olisi yksi kohtalotoveri tuon keskeytyksen suhteen. Mulla on takana kaksi raskautta ilman suurempia ongelmia 10 ja 8 vuotta sitten. Viime kesän odotettiin nykyisen mieheni kanssa meille yhteistä, mutta nt-ultrassa tuli murskaavia uutisia... Keskeytys tapahtui elokuussa rv 15 paikkeilla. Ymmärrän siis täysin pelkosi ja huolesi tulevasta raskaudesta, foolihapoista ym. Kannattaa ihan varmuuden vuoksi aloittaa niiden popsiminen heti. Onneksi foolihappoa saa myös ravinnosta:
Foolihappo – Wikipedia
Tuo 5% riski tuntuu ehkä monesta pieneltä, mutta kerran keskeytyksen kokeneesta ei niin pieneltä... Meillä on samansuuruinen riski seuraavassa raskaudessa. :( Onhan sitä monesti miettinyt, että jos tulisi raskaaksi, en osaisi varmasti enää nauttia siitä vaan pelkäisin hysteerisesti sitä ultraa ja mahdollisia huonoja uutisia. Silti toivon teille kovasti sitä plussaa ja että pääsisitte arpapelissä sinne isomman prosenttiluvun puolelle tällä kertaa. b=)d
 
mymosalle kiitos uudesta pinosta!

InkeriIisakki onnea testailuun ja heti sit tänne kertomaan mitä testi näytti!

Lumipisara Tervetuloa!

ON: Yleensä menkkamaiset tuntemukset on alkanut viikkoa ennen, nyt ei ainakaan vielä mitään. Maanantaina pitäis tädin saapua eli ehtiihän ne tuntemukset vielä tulla. Kuvottava olo palailee aina välillä, nyt uusina "oireina" on mahan nippailu ja häpyluun "vihlonta":confused: Jostain syystä oon ollut myös kamalan itkuinen. Mä haluisin jo testata ja haluisin, että se näyttäis oikeen tuloksen jo näin aikasin ni vois edes odotella tätiä ja unohtaa omituiset oireilut:D Ens kierrosta tuskin ollaan oviksen aikaan samalla paikkakunnalla eli se kierto taitaa jäädä kokonaan hyödyntämättä. Tämä viikko meneekin onneksi lasten synttäreitä järjestellessä eli saa ajatukset muualle..
 
mymosa: Kiitos uudesta pinosta! =)

InkeriIisakki: Kirjoittelitkos sinä tuolla edellisessä pinossa, että menkat saattoikin olla se kolmen päivän vuoto? Sehän on hyvinkin mahdollista. Milloin se oli? Voisiko ne haamuset osua ovisaikaan, mitä sait parilla testillä? Eikös oviskin voi näkyä niissä raskaustesteissä? Mielestäni olen jotain sen suuntaista täältä joskus lukenut... Tee ihmeessä kuitenkin vielä testi ja varmista sillä mistä on kysymys.
Mä muistelisin..12.-14.2 oli sitä vuotoa, oli niin haaleen pinkkiä kahtena ekana päivänä ja sitten pari kirkkaan punaista tippaa tuli kolmantena päivänä valkovuodon mukana. Mä epäilen että ei ois menkat olleet, koska viime menkat kesti 8 päivää ja vuodin niin että paksuimmat siteet eivät suojanneet öisin yhtään. Mulla tosi runsaat menkat. Ja noi kolme päivää kestäneet eivät tulleet ees housuihin asti. ei tarvinnu ees pikkuhousun suojaa.
Epäilen et noi 2 haamua johtui siitä että predictor vaan on on huono testi. monet saanu valheellisia haamuja.. tai en mä tiä.

Tällä hetkellä en meinaa pystyy kävellä kun liitoskivut alkoi eilen, mun häntäluu on ihan tulessa... En kyllä ole sitä loukannutkaan..
 
tuhruilu jatkuu.. Eli ei lasketa kierron alkamiseksi?? Sanokaahan nyt? testit negaa.

Mulla meinas dpo10-11 (tuolloin myös oireita pari päivää) muuttua ovistesti plussaksi ja sen jälkeen meni negaksi(oireetmyös loppuivat) eli oisko tässä joku kemiallinen raskaus yritttänyt tarttua matkaan... Mitenköhän käy seuraavan kierron? onko teillä kokemuksia miten vuoto alkaa kemiallisen jälkeen ja miten pitkä on seuraava kierto?

Inkeri-iisakki: Sullakin vois olla kemiallinen ollut, kai sitä vuotoa voi joutua joskus odottamaankin...
 
tuhruilu jatkuu.. Eli ei lasketa kierron alkamiseksi?? Sanokaahan nyt? testit negaa.
Se päivä jolloin alkaa kunnon vuoto, on kp 1. Mitään tuhruja ja tiputteluja ei lasketa. Ja jos vielä tarkemmaksi mennään niin jos kunnon vuoto alkaa klo 18 jälkeen niin kp 1 on vasta seurrava pvä eli jos tänään alkaisi esim klo 19 kunnon vuoto niin huominen olisi vasta kp 1. :)
 
Niinhän siinä kävi, (kuten ounastelinkin), että kun saan viestini tänne kirjoitettua, niin täti tulee :). Eli eilen iltapäivällä alko sitten tuhruttelu ja ylty illemmalla sitten kovemmaksi. En tiedä, olisko ollu jonkun sortin stressiä, kun näin myöhästy, mutta hyvä näin :) Vaikka pakko myöntää, että vauvakuume alko sitten kuitenkin nostaa päätään :whistle: ja ehkä hivenen olin pettynyt menkkojen alkamisesta :snotty:

Nyt täytynee ihan varmuuden vuoksi käydä apteekista hakeen foolihappoa ja alkaa popsimaan niitä niin sais ainaskin jonkin verran purkista (ruoan lisäksi, kiitti Barbamama35 vinkistä) tuota foolihappoa, niin ei sitten niin tarvitse kovin huolissaan olla, jos tämä tilanne toistuu. Ei viitsi reseptillä hakea sitä suurta annosta, kun se on kuitenkin aika tyyristä (20 päivän annos 19 €). Haen reseptin sitten, kun haluamme raskautua.

Mutta nyt mut saapi laittaa vaikka sinne taustailijoihin :popcorn:, käyn aina väliin tsekkaamassa, mitä tänne kuuluu ja tsemppailemassa teitä kolmannen metsästyksessä :).

Plussatuulia puhaltelen niitä nyt tarvitseville :whistle: ja tsemppailut oviksen metsästäjille ;) ja tädin yllättäneille iso :hug:
 
InkeriIisakki: No tuskin ne sitten oli menkat. Testaa nyt ihmeessä uudestaan! Kyllä sieltä plussa tulee, jos olet raskaana. Nyt on jo niin paljon päiviä. Hae vaikka apteekista se CB viikkonäytöllinen digitesti, niin ei jää mitään arvailujen varaan. =) Kun sieltä pärähtää näyttöön: RASKAANA 3+ VIIKKOA, niin pääset rauhallisin mielin siirtymään odottajiin. Nyt siis vain päiväkävelylle nauttimaan keväästä ja poikkea matkalla apteekkiin! ;)
 
sametuli ja LumiPisara: Halit tädistä :hug:

On tuo piinailu raskasta. Olen silloin ihan stressissä koko ajan ja pistän merkille joka tuntemuksen kropassani. Ainakin tässä viime aikoina tädin tulo on ollut suorastaan helpotus, kun piinailu päättyy ja saa jonkin aikaa rauhoittua ja miettiä muita asioita. :O Tietenkin sitä toivoisi, että piinailu päättyisi iloisemmin plussaan... tai oikeastaan siitä se tosi piina alkaisi... Tällä kertaa taas yritän olla piinailematta, kun en usko koko ovulaatiota olleen tässä kierrossa. Ihan turhaa siis miettiä oireita ym. Vaikka kyllähän sitä aina viimeisillä päivillä miettii, että jos kuitenkin... :stick:
 
Mahtuiskos tänne nyt mukaan?
Kolmatta täällä yritellään. Ennestään kaks poikaa 03/09 ja 04/10. Ehkäisyä ei oikeastaan olla juuri koskaan käytetty :whistle:
Yhdessä ollaan oltu 3 v 3 kk ja neljä raskautta takana joista tosiaan nuo kaks poikaa tuloksena.
Kolme keskenmenoa takana -95, 02/08 ja 1/11. Yrityskerta kaks sitten kait menossa jos tuosta km:sta lasketaan.
Kp 17 ja kierto luomusti 35-40 pvä. Nyt eka terolutkierto joten kierron pituudeksi odotellaan 30 vrk.
 
Sunflower11
Kysymys: Sain ovistestillä samanvahvuisen viivan kuin viime kierrossa päivää ennen ovis+ (digitestillä). Silloin siis kp 19 tuli ovisplussa, mut nyt on vasta kp 6?? Onko mulla siis täs pian ovis? Hiukan oon ymmälläni.. :confused:
Tiedän et noi tekee haaleita viivoja, mut vertasin edelliskierron testeihin tosiaan..
 
Kysymys: Sain ovistestillä samanvahvuisen viivan kuin viime kierrossa päivää ennen ovis+ (digitestillä). Silloin siis kp 19 tuli ovisplussa, mut nyt on vasta kp 6?? Onko mulla siis täs pian ovis? Hiukan oon ymmälläni.. :confused:
Tiedän et noi tekee haaleita viivoja, mut vertasin edelliskierron testeihin tosiaan..
Olisitko kuitenkin raskaana? ;) Eikö ne ovistestit joillakin näytä raskauden juuri noin että tulee vahva viiva vähän "väärään aikaan"... Kuva ois tietty kiva nähdä... ;)
 
Sunflower11
Ei se ollut kyllä niin vahva kuin ovisplussan aikaan mut taas sekään ei kyl ollut koskaan niin vahva kuin testiviiva..
En usko et oisin kitenkaan raskaana.. olihan mulla noi menkat.. (tai on vieläkin, tuhruttaa vielä..)

sekoo pää tän kropan kanssa :headwall:
 
Sunflower: Ei välttämättä ole ovis piakkoin vaikka viiva suht. vahva onkin. Se voi vahvistua ja taas vaalentua eli ei merkkaa mitään kunnes tulee se vähintään yhtä vahva kuin vertailuviiva. =)

Bassets: Pahoitteluni keskenmenosta. :hug: Tervetuloa mukaan jutusteluun!
 

Yhteistyössä