Kolmatta kaipaavien TOUKOKUU

TIISTAI 29.5.2012



kp 31->
Whisky Peat............kp37/30-35............yk 1v+
Tillukas...................kp 33/28-33............yk 1




kp 21-30
Onnenlintu..............kp 29/27...................yk 1¨
UniQuePopPy..........kp 24/34.....................yk2 -09 -11




kp 11-20
Mama007...............kp 18/28-34...............yk 6
Malania...................kp 16/40......................yk 8
Hopsan...................kp 16/28................yk?




kp 1-10
Bindi.......................kp´10/30-36...........yk 9 -06 -09
Henkari...................kp 4/28.................yk 2



PIINAILIJAT..dpo, haamuilut ym..



MENOSSA MUKANA enemmän tai vähemmän:

ÄitiX2
Aliila
Sunflower11
kittyb
P12
Miima81
Tuuska
Fiona-neiti
Tasse
nereida
suhveli
mirjami_73
suan
mimosan
KauniinaPäivänäTuut
Pettunia
Vaniljakaakao
Äippä27
Toinen


2012 PLUSSAT - ONNEA!

TAMMIKUU
smurffiina84
Bamboo81 yk2
Emmaliini yk2
Emminmamma yk1

HELMIKUU
Iltatuuli

MAALISKUU
SaNi-81
Elmaleena
lippimami
Tuitsukka

HUHTIKUU
Emmy83 yk4

TOUKOKUU
Tirlittan77 yk3
Liljan Kukka yk12
TiaTia yk1
Selis yk1


Plussanneiden pino löytyy täältä: KOLMATTA ODOTTAVAT Kevät 2012


PÄIVITYSPYYNNÖT LIHAVOIDULLA JA PUNAISELLA! KIITOS!
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Kiitos uudesta ketjusta :)

Vitamiineja syön mutta se kuuluu muutenkin jokapäiväiseen elämään niin en miellä niitä poppakonsteiksi. Oon joskus kokeillut greippimehua..
 
Noniin, minäkin hyppään tositoimiin mukaan toukokuun myötä. KP 6/28-33 yk 1

Kengumamma Viime kuussa otin jo foolihapot käyttöön, tämän kierron alettua greippimehun. Kun plussa pärähtää, Luget odottavat lääkekaapissa.

Esikoinen tuli ekasta kierrosta, kuopus oli tulossa kuusi kertaa ekasta tai toisesta kierrosta ennenkun päästiin 12. raskausviikon yli elävän sikiön kanssa. Eli kauhean kauaa tuskin joudun plussaa odottamaan, mutta se loppu...
 
voi elämä... Mä menin hätäpäissäni testaamaan erittäin herkällä Davidtestillä ja eihän siihen mitään muuta tullut, kuin harmaa viivanpaikka heti testiajalla :headwall: Ja nyt tuo sitten häiritsee, että onko tuo nyt sitä vai onko nuo testit paskoja vai vai... :D Mutta sunnuntaihin pitäisi jaksaa odottaa seuraavaa testausta tai edes lauantaihin :D Mä oon ihan kamala hätähousu :ashamed: Se testin vieressä jännääminen on vaan niin kivaa :D

Onko muut loppukierrossa olijat testailleet jo?? :)
 
Poppaskonstien suhteen meikäläisellä sama juttu kuin Sunflowerilla. Vitamiinejä (foolihappoa) syön, mutta niitä en siinä mielessä poppakonstiksi osaa laskea, koska söisin niitä muutenkin. Greippimehua on tullut muutaman kerran kokeiltua, mutta tähän mennessä ilman tuloksia. Kertaakaan en ole greippikierrosta plussannut. Helokkiöljykapseleitakin joskus huvikseni ostin. (Vai pitäisiköhän se sittenkin olla vehnänalkioöljyä.)

OniQuePopPylle rautaisia hermoja ja kärsivällisyyttä testipäivää odotellessa! Itsekin on tullut silloin tällöin sorruttua liian hätäiseen testaamiseen. Varsinkin jos on ollut jonkinlaisia raskausoireeksi laskettavia tuntemuksia.
 
No en mä tietenkään viikonloppuun jaksanu odotella. Ei toi itsehillintä oo ihan meikäläisen parhaita puolia ;) Tein äsken testin ja kirkkaasti plussaahan se näytti :) Eli ensimmäinen ensimmäisestä kierrosta, toinen lapsi toisesta ja kolmas näillä näkymin kolmannesta... näinkö tää siis menee? No tämän pidemmälle tätä teoriaa ei pysty todentamaan, koska kolmeen tämä meillä jää...ellei tule kerralla tuplaylläriä ;)

Sormet ja varpaat ristissä plussia toivon myös muille kierron loppupuolella jännääville!
 
  • Tykkää
Reactions: Kengumamma
No en mä tietenkään viikonloppuun jaksanu odotella. Ei toi itsehillintä oo ihan meikäläisen parhaita puolia ;) Tein äsken testin ja kirkkaasti plussaahan se näytti :) Eli ensimmäinen ensimmäisestä kierrosta, toinen lapsi toisesta ja kolmas näillä näkymin kolmannesta... näinkö tää siis menee? No tämän pidemmälle tätä teoriaa ei pysty todentamaan, koska kolmeen tämä meillä jää...ellei tule kerralla tuplaylläriä ;)

Sormet ja varpaat ristissä plussia toivon myös muille kierron loppupuolella jännääville!
Oi ihanaa!! Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan!! :flower: =)
 
Onnittelut Tirlittan!!! :heart:

Mun pitäis jaksaa odotella ainakin lauantaihin asti...Tiistai olis "lääkärin määräämä" testipäivä...
Eli UniQuePopPy, en ole vielä testannut.
Oireitakaan ei oikeestaan ole. Eikä niillä merkitystä oliskaan, kun on lääkkeellinen kierto. Mutta se, että tänä aamuna oli aamulämpö 36.9, oli kyllä tosi hyvä uutinen. Mulla kun ei yleensä paljoa lämmöt nouse ja tuo on siis mulle tosi korkea aamulämpö :)

Poppaskonsteista olen kokeillut vaan tuon greippimehun ja oon oikeestaan jääny siihen ihan koukkuun. Tykkään siitä ja joisin nyt, vaikkei yritettäiskään. Sen apuun tässä asiassa en kyllä oikein usko.
Raskausvitamiineja oon syöny jonkin aikaa ja erityisesti huolehtinu, että saan foolihappoa tarpeeksi.
Ja nyt siis tosiaan menossa kaikkiaan neljäs lääkekierto, mutta eipä ne mielestäni mitään poppaskonsteja ole...

Meillä myös eka on saanut alkunsa ekasta y-kierrosta ja toinen toisesta, mutta valitettavasti ei ole mennyt saman kaavan mukaan kuin teillä Tirlittan, meillä kolmatta on väännetty jo järkyttävän kauan :(
 
Nippailuja, jippii ! :D

Oon lukenu, kun jotkut on kirjotellu nippailuista, mutta en koskaan ole niitä tässä kolmosen odotuksen odotteluaikana ainakaan kokenut. Mutta äsken vartin verran tunsin jotain vasemmalla puolella alavatsalla (kai munasarjojen kohdalla tai jossain siellä ?) ja kun yritin miettiä millä sitä vois kuvata, niin tajusin, että tämähän on sitä nippailua. Kun ei varsinaisesti koske, mutta jotain siellä tapahtuu...

Ja oon siis niin onnellinen tästä, koska tällanen ei kuulu mun normi pms-oireisiin vaan on jotain uutta. Ja yleensäkin se, että jotain tuntuu tapahtuvan, jee!
Ja kun tiedän, että mulla oli ne isot follit just vasemmalla puolella, niin onhan tästä riemua revittävä :kieh:

Hourupäinen Hopsan dpo 9
 
hopsan kuulostaa tosi hyvältä! =) Meillä taitaa sitten olla sama dpo? Mulla on nyt luultavastikkin kans 9 :) Mulla ei mitään muuta ihmeempää, kuin jotain ihmeoloja munasarjoissa, mutta ei nyt voi muistaa kuuluuko nämä mun normaalimenkkoihin. Kun just 2kk sitten jäi imetys ja sitä ennen kuukautiset ollut joskus ennen tokan odotusta tjtn... :D

tillukas kiva saada lisävoimia jännäilyyn :D

Mä heitin aamulla kirveen kaivoon :( Mulla on tullut paljon
(ÄLLÖVAROITUS!) limaista kellertävää vuotoa ja tänäaamuna siinä seassa oli jo vaaleanpunaista :( Luulen, että ne menkat alkaa siellä jo kummitella. Sama juttu oli kyllä viime raskaudessakin, mutta sitä riemua ei kauan kestänyt... Nyt sitten pelottaa että ne menkat sieltä alkaa tai jos jotain on tapahtunut niin kesken menee. Jotenkin vaan tosi varma fiilis että ehkä jotain kiinnittymisyritystä oli ja se sitten jäi siihen... Voi blaah, tapahtuisi nyt äkkiä kotain :headwall: tämä loppukierron piinailu on ihan kamalaa :D
 
UniQuePopPy: Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon! Noilla DPO:lla kyseessä voisi hyvinkin olla kiinnittymisvuoto. Minulla oli sellainen ekassa raskaudessa. Ihmettelin että mitenkäs ne menkat nyt näin ajoissa alkavat, ja loppuvat ennen kuin ehtivät kunnolla alkaakaan. Vasta positiivisen raskaustestin jälkeen kun aloin ensi kertaa elämässäni perehtyä raskauteen liittyviin asioihin, ymmärsin mistä oli kyse.

Ai niin, ja meinasi jo unohtua. Tirlittanille onnittelut plussasta! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
UniQuePopPy: Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon! Noilla DPO:lla kyseessä voisi hyvinkin olla kiinnittymisvuoto. Minulla oli sellainen ekassa raskaudessa. Ihmettelin että mitenkäs ne menkat nyt näin ajoissa alkavat, ja loppuvat ennen kuin ehtivät kunnolla alkaakaan. Vasta positiivisen raskaustestin jälkeen kun aloin ensi kertaa elämässäni perehtyä raskauteen liittyviin asioihin, ymmärsin mistä oli kyse.

Ai niin, ja meinasi jo unohtua. Tirlittanille onnittelut plussasta! :flower:
kiitos kannustuksesta :) Minäkin sitä ajattelin, että voisi olla kiinnittymisvuotoa ja se vuotohan ilmeisesti tulee hieman "jälessä", siis että jos olisi niitä kiinnittymiskipuja ollut niin se itse vuoto ei välttämättä samana päivänä tule... Mutta toivotaan parasta :) Milloinkas meinasit muuten itse ekan kerran testata? :)

muoks. pientä toivoa antaa nämä "ihanat" hormooninäpyt joista olen elämäni aikana 2kertaa tätä ennen kärsinyt :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos, Kengumamma, onnea matkaan tässä kyllä tosiaan tarvitaan :)

Onnenlintu, tervetuloa!

UniQuePopPy, älä todellakaan vielä luovuta. Jännäillään ja piinaillaan nyt loppuun asti ;)

Mulla vaihtelee fiilikset nyt ihan laidasta laitaan. Eilisen nippailuilon jälkeen olinkin aamulla sitten jo aika maissa ja luovutustunnelmissa, kun tuntu ihan tuttuja menkkatuntemuksia ja aamulämpökin oli vain 36.3...
Mutta nyt illalla on taas lämmöt ollu jopa yli 37 ja vähän pientä toivonkipinää...Eihän näitä kannattais edes miettiä, mutta kun nyt taas niin kovasti toivoo...Ja onhan tää piinailu tavallaan kuitenkin jännää aikaa. Vaikka myös toisaalta kamalaa, kuten UniQuePopPy totesit.
 
Kiitos, Kengumamma, onnea matkaan tässä kyllä tosiaan tarvitaan :)

Onnenlintu, tervetuloa!

UniQuePopPy, älä todellakaan vielä luovuta. Jännäillään ja piinaillaan nyt loppuun asti ;)

Mulla vaihtelee fiilikset nyt ihan laidasta laitaan. Eilisen nippailuilon jälkeen olinkin aamulla sitten jo aika maissa ja luovutustunnelmissa, kun tuntu ihan tuttuja menkkatuntemuksia ja aamulämpökin oli vain 36.3...
Mutta nyt illalla on taas lämmöt ollu jopa yli 37 ja vähän pientä toivonkipinää...Eihän näitä kannattais edes miettiä, mutta kun nyt taas niin kovasti toivoo...Ja onhan tää piinailu tavallaan kuitenkin jännää aikaa. Vaikka myös toisaalta kamalaa, kuten UniQuePopPy totesit.
Juu tässä on kyllä oma jännityksensä =) Viime raskauksissakin tuli fiilis plussaamisen jälkeen että "noh, mitäs nyt sitten jännitetään??", no raskautta tietty :D Mutta oli se toiveilu/jännäily kivaa näin jälkikäteen ajateltuna, mutta toisaalta niin piinaavaa :D Mitä mä muistelisin omista lämmöistäni, niin mulla taisi olla just illalla aina korkeella lämmöt viime raskauksissa... Ensimmäisessä raskaudessa ihmettelin, kun en vielä tiennyt odottavani, että mikäs ihmeen tauti muhun on tulossa kun jo yli viikko tolkulla on joka ilta kuumeinen olo ja kuume nousee illaksi :D

Ja niinpä, kumpa sitä pystyisikin olla miettimättä!

ON: alaselkä kipeytyy herkästi kumarrellessa, jotain kuukautisten tyylisiä kipuja/viiltoja/nippailuja ja välillä ovismaista tylppää kipua :O Tuskanhiki meinaa tulla herkästi ja herkästi myös paleltaa... Mä listaan tänne "oireita" ylös, mukava käydä näitä sitten joskus lukemassa, kun nämä jutut löytää vielä vuosienkin päästä :)
 
Toiveilu/jännäily on kivaa yleensä sen ensimmäisen puoli vuotta. Sen jälkeen ainakin minulla alkoivat hiljalleen vitsit käydä vähiin. Joissakin kierroissa olen ollut kiitollinen ovistestien keksijälle ihan siksi, ettei tarvitsisi panna yhtään kertaa enempää kuin on pakko. Välillä siis alkanut tämä lapsenteko käymään jo ihan työstä. Tällä hetkellä olen onneksi osannut (kai) ottaa jo vähän rennommin kuin viime talvena ekan keskenmenon jälkeen. Silloin "onnistumisesta" alkoi tulla jo lähes pakkomielle.

Olen yrittänyt lähinnä ajatella että kaikella on oma tarkoituksensa. En tiedä muistaako kukaan pidempään mukana olleista miten viime talvena harmittelin sitäkin, kun mieheni haki yhtä työpaikkaa eikä sitä saanut. Kyseessä olisi ollut erittäin mieleinen vakipaikka, joka olisi tosin vaatinut muuttoa. No, kevään aikana kyseisessä firmassa käytiinkin sen historian ensimmäiset yt-neuvottelut, ja juuri niissä hommissa olevien työsuhteet muutettiin kokoaikaisista osa-aikaisiksi. Jos siis mieheni olisi tuon työpaikan saanut, olisimme tällä hetkellä taloudellisesti tiukemmilla kuin nyt. (Asuminenkin tuolla paikkakunnalla olisi paljon kalliimpaa.) Tuon tiedon jälkeen olimme enemmän kuin huojentuneita ettei hän tuota työtä saanut.
 
Anteeksi omanapaisuuteni, tämä EI välttämättä tarkoita mitään..

Mulla on ollu nyt pari päivää masu kipeä, ihan siis kohtu(?) ja ajattelin että jes, ovis tulossa. No sitten eilen sitä ovista tikutin, eipä ole varmaan oviskaan. Tänään sitten jostain syystä pälkähti ennen aamupisua pisuta purkkiin ja tehdä negatesti varmuudeksi.
WTF?? siellä kurkki haamujen esiäiti david puikkotestissä???? Mulla ei oo ees ollu menkkoja, en tiedä mistään mitään... ??!!! Siis sellanen viiva jonka vois tulkita viivanpaikaksi, aikasemmassa viikkositten tehdyssä testissä ei ole tuollaista..
Ei voi olla jos meillä on vielä selittämätöntä lapsenteko-ongelmaa, niin tälleen tulla??

Ihan hämillään.. Josko uusi testi sunnuntaina/ maanantaina...
 
Kengumamma: Ymmärsinkö oikein että olet vielä odotellut synnytyksen jälkeisiä ekoja menkkoja? Kyllähän kaikki on aina mahdollista. Paljon on ollut puhetta siitä, miten joukossa on useampikin meitä joilla kaksi ekaa raskautta ovat alkaneet helposti, ja kolmatta onkin sitten saatu odotella. Mutta yhtä lailla on tapahtunut toisinkin päin. Onhan näitä pikaisia luomuylläreitä tapahtunut sellaisillekin, joille lääkäri on sanonut ettei raskauden alulle saaminen ilman hoitoja pitäisi olla edes mahdollista.
 
Sain vihdoin listankin taas päivitettyä kun lapsetkin kävivät päiväunille. Isompi ei enää yleensä edes nuku sellaisia, mutta tänään ollut vähän kipeänä, joten sammui kuin saunalyhty. Uusille tervetuloa, ja toivottavasti saataisiin lisää plussia. Itselläkin pian alkamassa se kierron jännittävin viikko, eli ensimmäisten raskausoireiden etsiminen ja menkkojen alkamispäivän jännääminen. Tänään taitaa olla menossa DPO 6.

Haikeilla mielin kävin varastosta kaivamassa sen laatikon johon olin helmikuussa pakannut kaikki hoikan naisen kesävaatteet. (Jos viimeisin raskaus olisi sujunut onnellisesti, en olisi niitä tänä kesänä tarvinnut.) Samaan laatikkoon sitten pakkasin mm. kaikki imetyspaidat, -liivit ja kankaiset liivinsuojukset. Varastosta voisi todella helposti päätellä että perheeseemme toivotaan/odotetaan vielä vauvaa. Olen säästänyt edellisiltä kaiken, ja siitä onkin kertynyt yllättävän monta laatikollista. Lisäksi vielä pinnasänky, hoitopöytä ynnä muut.
 
Anteeksi omanapaisuuteni, tämä EI välttämättä tarkoita mitään..

Mulla on ollu nyt pari päivää masu kipeä, ihan siis kohtu(?) ja ajattelin että jes, ovis tulossa. No sitten eilen sitä ovista tikutin, eipä ole varmaan oviskaan. Tänään sitten jostain syystä pälkähti ennen aamupisua pisuta purkkiin ja tehdä negatesti varmuudeksi.
WTF?? siellä kurkki haamujen esiäiti david puikkotestissä???? Mulla ei oo ees ollu menkkoja, en tiedä mistään mitään... ??!!! Siis sellanen viiva jonka vois tulkita viivanpaikaksi, aikasemmassa viikkositten tehdyssä testissä ei ole tuollaista..
Ei voi olla jos meillä on vielä selittämätöntä lapsenteko-ongelmaa, niin tälleen tulla??

Ihan hämillään.. Josko uusi testi sunnuntaina/ maanantaina...
Pystyisitkö laittaa kuvaa testistä? =) Mulla oli tommonen puikkotesti ja testasin sillä huvinvuoksi pari päivää sitten... Ihan kuin siinä olisi heti näkynyt omituinen toinenkin viiva, ei harmaa eikä kyllä punainenkaan jotain siltä väliltä :O Oli hieman turhautunut olo tuollasesta testistä, mistä ei tiedä ollakko vai eikö olla :O

Tänään mulle tuli vielä omituisempi vastaus herkkään david-testiin, heti näkyi joku leveä harmaa palkki ja nyt kuivahtaneena onkin sellanen haamujen esiäiti :LOL: Tuun kohta hulluksi noiden testien kanssa...

Liljankukka :hug: Tiedän ehkä hieman mille sinusta tuntuu... :( Juuri siitä, kun yrityksestä ja testeistä tulee pakkomielle jne... Eikä enää osaa niistä petitouhuistakaan nauttia, vaan se on sitä suoritusta... Ja kuinka vaikeaa onkaan "vaan unohtaa" se asia ja antaa olla. Se on erittäin vaikeaa! Minäkään en ole niitä ihmisiä, jotka vain osaavat ottaa rennosti asian kanssa, en vaan tiedä miksi. Ehkä mun ADD on syynä siihen, että kun innostun niin innostun melkeinpä liikaa... Niin kuin nytkin, mutta yritän nyt pakottaa itseni siihen ettei asiasta tulisi pakkomiellettä...
Ja minäkin uskon tuohon, että kaikella on tarkoituksensa ja meille kaikille on jo suunnitelmat valmiina olemassa...
 

Yhteistyössä