Kolmatta kaipaavien TOUKOKUU

... Mulla oli tästä kakkosen raskaudesta ihan hurja tunne jatkuvasti vielä vkolle 26-27 asti ettei siellä mitään ole mahassa ja ilmaa synnytän. Hurjalta kuullostaa mutta se oli tunne jonka oli kokenu jo niin monta kertaa niin ei mieltäny millään odotusta todeksi.. Ihan oikea potra poika tuli kuitenkin
Minä en oikein uskaltanut uskoa pikkusiskoa todeksi. Jossain vaiheessa about rv 20 alkoi tulla sellainen olo, että taitaa meille tosiaan olla vauva tulossa, kunnes rv 24+2 todettiin, että paikat alkaa olla auki ja vauva aivan asemissa, toivottavasti päästään edes nelisen viikkoa vielä eteenpäin. No, sitten elettiin päivä kerrallaan suunnilleen pää alaspäin, että saatiin vauva pysymään sisuksissa ja minä en uskaltanut luottaa, että lapsi saadaan elävänä kotiin saakka. Ja kuten arvata saattaa, sittenhän mentiin ohi lasketun ;) Mutta pikkusiskon pysyvyyteen uskalsin luottaa vasta jossain 8-10 -kuisena.

Hulluahan se on tällaisten kokemusten jälkeen edelleen toivoa vauvaa.
 
Vielä näistä keskenmenojen/muiden raskausvaikeuksien aiheuttamista vaikeista tunteista... Ihan missä tahansa ei niistä kannata lähteä puhumaankaan - ymmärtäjiä löytyy lähinnä muista isompaa perhettä toivovista/toivoneista. Vaikka kolmilapsiset perheet ovat lähivuosina yleistyneetkin, niin silti se kahden lapsen perhe tuntuu edelleen olevan yleisimmin suomalainen ihanne. Vahvasti epäilen, etteivät meitäkään kaikki tutut enää kolmannesta raskaudesta kauheasti onnittelisi.

Ja voin vain kuvitella miltä niistä sukulaisista/tuttavistani on tuntunut, jotka ovat toivoneet lasta jo vuosia. Kaikkein vaikeimmalta ekasta raskaudesta kertominen tuntui juuri näille ihmisille - esikoisemme kun oli vielä vahinko. Yhden kaverin kanssa kävi niin, että kun olin aikani kertomista vain lykännyt ja lykännyt, hän yllättäen kävelikin kaupungilla vastaan. (Raskauteni näkyi silloin jo selvästi.) Kaiken lisäksi kävi ilmi että hän oli jo kuullut asiasta yhteisen tutun kautta. Arvatkaa vain hävettikö myöntää etten ollut uskaltanut kertoa asiasta.

Viimeisen vuoden aikaiset kokemukset ovat joka tapauksessa vahvistaneet tunnetta siitä, miten suuren lahjan olemme saaneet, kun meille on siunaantunut kaksi suloista lasta. Vieläpä pienellä ikäerolla. Vaikka emme sitä kolmatta koskaan saisi, niin ikionnellinen olen jo näistä olemassaolevistakin.
 
mitäköhän tässä nyt ajattelisi, raskaustesti oli lauantaina dpo11 puhdas nega, sunnuntaina alkoi tuhruvuoto ja eilen kunnon vuoto... Ja minä menin sitten uteliaisuudestani testaamaan tänään, niin testissä näkyykin nyt haamu :ashamed: Että siis täh?! Osaisiko joku selittää... Vai oliko tuo nyt joku varhainen keskenmeno, mutta näkyykin nyt sitten vasta testissä?!
 
Moips, voisin liittyä joukkoonne ku vihdoinki tuo isäntä näyttää vihreetä valoa kolmannelle.. Meillä on entuudestaan kaks poikaa 2/09 ja 2/11.. Esikko tärppäs heti ekasta kierrosta mutta pikkuveikka päätti hieman odotuttaa ja väliin mahtu spontaani keskenmeno ja kohdunulkoinen.. Joten en odota et kovinkaan pian tärppäis.. elikkäs kp 9/28 ja yk 1
 
UniQuePopPy: Testaapa muutaman päivän kuluttua uudelleen, varsinkin jos yhtään raskausoireita on kehissä. Minullakin oli tokan raskauden alussa yhdet "menkat". Tai oikeastaan luulin että ekat menkat alkoivat, mutta pian kävi ilmi että olinkin silloin jo raskaana.

Henkari: Tervetuloa!
 
UniQuePopPy: Testaapa muutaman päivän kuluttua uudelleen, varsinkin jos yhtään raskausoireita on kehissä. Minullakin oli tokan raskauden alussa yhdet "menkat". Tai oikeastaan luulin että ekat menkat alkoivat, mutta pian kävi ilmi että olinkin silloin jo raskaana.

Henkari: Tervetuloa!
Niin tänään päivällä ajattelinkin, raskausoireita vielä vähän, mutta vuoto nyt illalla yltyi ja kaikenlaista tuli sen mukana... : / Että ei taida olla toivoa, päivällä oli ehkä vähän toivonhiventä mutta nyt on todettava, että ei mitään mahdollisuuksia.

Ja niinkuin aijemmin jo tuossa kommentoit, ollaan kyllä onnekkaita, kun ollaan kaksi lasta saatu niin helposti! kun jotkut eivät saa sitä yhtäkään... : / Ja sama olisi meillä, jos kolmatta joskus alettaisiin oikeasti odottamaan, ei tulisi paljoa onnitteluja, ehkä ennemmin kaikki kauhistelisi. Niin monen lähisukulaisen suusta saanut ne sanat kuulla "ette kai te enää kolmatta tee?" "ei kannata tehdä kolmea, kahdessa on jo työtä tarpeeksi". Nyt huhtikuussa kun paljastin äidilleni olevani raskaana, niin hän kauhistui ja sanoi "nyt kuule tiedät mitä teet! Menet ja teet vaan!" tarkoitti siis aborttia, oli kauhean "kannustavaa" kuulla jotain tuollaista kun kauhuissani kerroin, että nyt on tämmönen tilanne... Terveydenhoitajalta onneksi sain aika lohduttavat sanat ja ne muistan jatkossakin, hän sanoi, että tuohon ihmisten reagointiin vaikuttaa se, millaisena he itse ovat kokeneet vauva ajat ja lapsuusajat omien lasten kanssa. Jos nuo ajat on olleet rankkoja, niin yleensä se reagointi muiden lisääntymiseen ei ole niin positiivinen... Minun äidilläni oli raskasta minun kanssa, olin koliikkivauva ja tyttö lapsen "oikut". Anopinkin suusta kuullut toppuutteluja, kun hän on itse tehnyt 4vuoden ikäeroilla lapset ja ajattelee, että on nyt varmasti minulla raskasta kun on vielä pienemmät ikäerot lapsilla.

Mutta onkos moni perehtynyt Huuto.nettiin? =) Muistui mieleen vinkata, että sieltä kannattaa etsiä ovulaatiotestejä ja raskaustestejä, myyvät todella halvalla! :) Tässä yksi esimerkki: Ovulaatiotesti 21 kpl+Raskaustesti 5 kpl 13.00 € - Lastenhoitovälineet - Lastentarvikkeet - Huuto.net (avoin) :) Minä kun aina kauhistelen noita hintoja ovulaatiotesteissäkin, niin tulee kytättyä paikat mistä saa halvimmalla :D
 
Moi :wave:

Tää liittyis mukaan jos mahtuu =). Kaipa se on myönnettävä että kolmatta tosiaan yritetään kp12/32 tänään. Malttamattomana odotetaan ens viikkoa jo ja ovista :LOL:. Tää on meijän eka yrityskierto ja toiveet tietty korkeella. Esikoinen tärppäs alle puolessa vuodessa, mutta kakkosta tehtiin sitten likemmäs kaks vuotta ennen plussaa.
 
Nyt pitäisi lista olla taas suunnilleen ajan tasalla. KittyB ja Malania, teillä näyttäisi tämän mukaan kiertopäiviä olevan jo ihan kivasti. Mikä mahtaa olla tilanne?

Uusille taas tervetuloa, ja samalla voitaisiin varmaan pitää pientä nimenhuutoa. Varoituksena jo etukäteen, että ajattelin loppukuusta vähän karsia listaa niiden taustailijoiden osalta joista ei ole vähään aikaan kuulunut mitään. Pääsevät muuten nuo listat venähtämään turhan pitkiksi. Kokemukseni mukaan kaikki eivät aina muista erikseen tulla mainitsemaan plussaamisestaan/ yrityksestä luopumisestaan/ muuten vain joukosta poistumisestaan.

Itse meinasin tänään jo ostaa raskaustestin viikonloppua odottamaan, mutta ne olivatkin kaupasta loppu. Voi olla ettei tässä ennen viikonloppua enää tule kaupassa käytyä. Ja viikonlopuksi pitäisikin lähteä reissuun. No, ehkä parempi näin. Odotellaan nyt ensin niitä menkkoja, ja testailen sitten alkuviikosta jos siihen ylipäätään tarvetta on. Ja kun oikein järkeilee, niin mielummin näkisin testitikussa sellaisen ihan kunnon vahvan plussan. (Oletettuna menkkojen alkamispäivänä tai seuraavana olen tähän mennessä saanut aika haalean testiviivan.)
 
Sunflower11
Hei vaan tännekki! vähän vähemman aktiivinen ollut selän vaivojen takia, ja muutenkin yrittänyt olla hirveesti aattelematta näitä hommia.
Selvät oviskivut kun on ni tulin kurkkaa et mikä kp menossa ja aikaistunut on ilm. pikkasen kuitenkin kun kp15 nyt.
 
Kiitos kysymästä UniQuePopPy, täällä tätiä odottelen. Mitään merkkejä kyseisestä punanutusta ei ole, mutta tää on mulle Lugejen kanssa ihan normi tilanne. Menkat aina viivästyy muutamalla päivällä.
Nyt tässä on kyllä se hyvä puoli, että jos ne riittäväsi viivästyy, niin seuraava ovis osuukin ehkä sellaiseen aikaan, että mies on kotona... Toivossa siis taas elelen ja seuraavaa kiertoa jo odotan, ihan suht hyvillä mielin....

Henkari ja Selis, tervetuloa!
 
Hei, liittyisin mukaaan uutena. Nyt meneillään kp 25/26-28 ikä 30v ja yk1. Lapset on syntyneet 06 ja 09 ja tärpänneet molemmat ekasta kierrosta, mutta nyt ei taida tärpätä ekalla. Eilen alkoi jo ihan minimaalinen tiputtelu sekä menkkakivut ja tänä aamuna testasin negan. Nyt toivoisin menkkojen alkavan, ettei tarvitsisi tällaisessa välitilassa kärvistellä.
Meillä mies toivoisi, ettei heti tärppäisi, jotta saisi pidempää "tehdä lasta", mutta mä koen tän epävarmuuden, odottelun, km pelon yms. varsin piinaavana. Tosin alku kuusta lähdettiin sillä ajatuksella, että tulee jos on tullakseen ja kahden lapsen kanssa menee nyt ihan kivasti, että jos kolmonen ei tärppää niin sittenpähän jäävät yövalvomisetkin. Nyt on ehtinyt asennoitumaan jo täysin siihen että kolmas tulee pian, eikä ajatus neljästä lapsestakaan vieras ole. Nyt on siis varsin pettyneet fiilikset tästä kierrosta.
 
Sunflower: Joko sait myös ovistestiin plussan? Eikös teillä ollut tarkoitus ottaa ne Luget käyttöön tässä kierrossa? Jospa niistä olisi apua. Samalla muistelen miten Mymosa plussasi aikanaan heti ekasta clomikierrosta...

TiaTia: Tervetuloa! Meilläkin mies toivoi alkuun ettei tällä kertaa onnistaisi ihan heti, jotta pääsisi nauttimaan kissanpäivistä pidempään. :LOL: (Alkuraskauden pahoinvointikauden hiljaista jaksoa peläten.)

Tänään DPO 12, ja alkaa jo vähän enemmän jänskättämään. Mitään kiistattoman selkeitä raskausoireita ei ole. Vilunväristyksiä/kuumotuksia on ollut maanantaista lähtien, välillä tuntuu kun olisin tulossa kipeäksi. Samaan soppaan kuitenkin ovat sotkeutuneet mukaan myös allergiaoireet. (En ole vielä käynyt niiden tiimoilta lääkärissä tai testeissä koska oireet eivät määräänsä enempää ole arkea haitanneet. Siitepölyaikaan olen kuitenkin viime vuosina alkanut niiskuttaa ja aivastella.) Rintojakaan ei arista mitenkään erityisesti, joten tuntemusten perusteella oma usko raskauden mahdollisuuksiin on ehkä 50-50.
 
Sunflower11
Liljan Kukka: Noup, ei oo testejä ollu enkä oo ostanut kun päätettiin tää kierto mennä vielä ilman tikutteluja, eli ens kierrossa luget.
Eipä hirveesti tarvis tikutella ku selvät oireet joka kk..
 
Kopsaan....

Moikka!

Olen tässä nyt reilun vuoden tahkonnut, välillä intoa puhkuen ja välillä itkua tihrustaen. Nyt on ollut taas jälkimmäisen aika, ja voimat ovat muutoinkin aika vähissä.

Aloitan elokuussa uudessa työssä (sama työnantaja, eri työnkuva), ja työhön kuuluu tosiaan myös varajohtajuus ja uuden toiminnan alkuun saattaminen. Eli ei ole työnkään puolesta kovin hyvä ajankohta jäädä hetimiten mammalomalle - ja siksi toivonkin että juuri se johtaisi tärppiin Silloin kuin sitä vähiten odottaa ja sitä rataa.

Eli minut saa siirtää taustailemaan. Tämä kaipuu on niin kovaa, että on parasta välillä pysytellä poissa. Vaikka enhän siihen pysty, mutta yritän kuitenkin. Kesällä aion nauttia lämmöstä, perheestä, lomasta, TERASSEISTA (en ole 9 vuoden aikana käynyt ollenkaan) ja monesta muusta ihanasta asiasta.

Onnea teille kaikille projekteihinne, varmaan palaan tänne jo ensi viikolla, vaikka miten uhoan pysyväni poissa :)

<3 :lla WP
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Sunflower: Joko sait myös ovistestiin plussan? Eikös teillä ollut tarkoitus ottaa ne Luget käyttöön tässä kierrossa? Jospa niistä olisi apua. Samalla muistelen miten Mymosa plussasi aikanaan heti ekasta clomikierrosta...

TiaTia: Tervetuloa! Meilläkin mies toivoi alkuun ettei tällä kertaa onnistaisi ihan heti, jotta pääsisi nauttimaan kissanpäivistä pidempään. :LOL: (Alkuraskauden pahoinvointikauden hiljaista jaksoa peläten.)

Tänään DPO 12, ja alkaa jo vähän enemmän jänskättämään. Mitään kiistattoman selkeitä raskausoireita ei ole. Vilunväristyksiä/kuumotuksia on ollut maanantaista lähtien, välillä tuntuu kun olisin tulossa kipeäksi. Samaan soppaan kuitenkin ovat sotkeutuneet mukaan myös allergiaoireet. (En ole vielä käynyt niiden tiimoilta lääkärissä tai testeissä koska oireet eivät määräänsä enempää ole arkea haitanneet. Siitepölyaikaan olen kuitenkin viime vuosina alkanut niiskuttaa ja aivastella.) Rintojakaan ei arista mitenkään erityisesti, joten tuntemusten perusteella oma usko raskauden mahdollisuuksiin on ehkä 50-50.
kuulostaa hyvältä, nuo raskausoireet siis :) Mites, onko sulla väsymystä nyt siitepölyaikana? Minäkin oon allerginen ja eilen alkoi mieletön väsymys ja tänään jatkunut samanlaisena (aivastuttaa ja saa niistääkkin kokoajan). Oon ihan pihalla, kun ensin luulin tätä joksikin raskausoireeksi, mutta allergiaanhan tämä taitaakin kuulua :D
 
Hih, olipa kiva nähdä nimi listassa =). Tekee tästä entistä todellisemman tuntusen että kolmatta tosiaan yritetään. Ite ennen aina ajattelin että kaks riittää mutta yli vuos tässä jo kuumeiltu niin eipä kai tässä muu auta :LOL:.

Veikkaan että ovis sieltä on tulossa kun juilii siihen malliin vattassa välillä ja limaakin on jo. Ovislaskurin mukaan paras aika ois 12-18pv välillä. Vähän tekis mieli testailla ovistikkuja, ei vaan oo kokemuksia niistä. Onko joku käyttänyt niitä, toimiiko ne??
 
Sunflower11
Selis: Toimii. Suosittelen pregcheckejä (saa esim. citymarketista tai tilattuna esim. raskauskeiju) ja / tai clearbluen digitaalisia ovulaatiotestejä.

Eihän se testi toki takaa ovulaatiota, vaan näyttää lh-hormonin nousun.
 
tervetuloa uudet jännäilijät! :wave: Kiva saada lisää porukkaa keskustelemaan... :D Minulla ei tosin keskittymiskyky aina riitä lukemaan kaikkea, mutta yritän pysyä kärryillä :D

minkälaista on varhaisen keskenmenon vuoto ollut muilla? :ashamed: Minua ihmetyttää tämä vuoto, on kyllä sellaista että toivo on jo varmasti menetetty... Mutta mutta... Tämä alkoi ruskealla tuhrulla sunnuntaina, pari päivää tuli paljon hyytymiä, ja nyt eilisen ja tämänpäivän tullut puhdasta verta ja ruskeaa vuotoa... Tuo ruskea kun on mulle aika harvinaista, että se kuukautisvuoto joko tulee kuin hanasta ja loppuu yhtäkkiä ilman mitään ruskeita juttuja :D Ja kun tuo kohdun suukin on ilmeisesti kiinni, kuuluuko sen olla jo tässä vaiheessa kiinni? :ashamed: Minä oon niin tietämätön näistä elimistön toiminnoista, nyt sitten pelottaakin, että jos onkin joku kohdunulkoinen tai ei vaan tyhjene kohtu kunnolla :O Eilen sain todella haalean haamun pregchekkiin, ääh ei nyt sitten tiedä mitä tämä tarkoittaa... Ku on allergiaoireetkin siitepölystä päällä ja se meinaa väsyttää ja on jokseenkin etova olo...
 
Viimeksi muokattu:
Nyt en kerkiä enää päivittämään listaan kun lähtöä pitäisi tehdä - ja päästää lapset koneelle katsomaan piirrettyjä että saan itse pakattua rauhassa. :D Kovin korkealla eivät toiveet ole tänään olleet. Finnejä pukannut otsaan, mikä yleensä on aika varma merkki menkoista. (Jos raskaus olisi alkanut, ne olisivat todennäköisemmin loistaneet poissaolollaan.) Väsymystä on tosiaan ollut, mutta senkin voi ennemmin pistää allergiaoireiden piikkiin. Ainoa "oire" ovat olleet nuo hetkittäiset kuumotukset, jolloin nenänpääkin on aivan hiessä.

Palailen luultavasti maanantaina seuraavan kerran kertomaan kuulumisia. Hyvää viikonloppua ja mukavaa äitienpäivää kaikille tasapuolisesti! :wave:
 
Selis: Toimii. Suosittelen pregcheckejä (saa esim. citymarketista tai tilattuna esim. raskauskeiju) ja / tai clearbluen digitaalisia ovulaatiotestejä.

Eihän se testi toki takaa ovulaatiota, vaan näyttää lh-hormonin nousun.
Kiitos vinkistä, mä taidan noita hankkia ja koklata. Nyt en oo menossa kauppaan ja viikonloppu eessä että ens kiertoon taitaa jäädä. Eikö niitä pidä ajoissa rueta jo testailee että sen hormonin nousun näkis?

UniQuePopPy, mulla ei oo ollu keskenmenoa, mutta viikolla kuus luultiin niin ja oli ultrassa ja siellä olikin kaikki ok. Tosin ensin mun piti olla jo viikolla kahdeksan, mutta olinkin hedelmöittynyt kaks viikkoa myöhemmin. Silloin vuodin tosi klippistäkin vuotoa välillä ja ruskeetakin muistaakseni. Näin meni varmaan muutamia viikkoja, melkeen ekaan ultraan saakka. Vuoto tuli vähän niinku menkkojen aikaan ja ei ikinä selvinny mistä johtui. Aika jännää oli siis ekat viikot kun ei oikeen tiennyt missä mennään...

Eka finni tullut, ihmeellistä jotenkin kun yleensä tulee vasta ennen menkkoja. Enkä oo ees syöny suklaata kun tiukka dietti päällä :LOL:. Viime raskaudesta on vielä kilo jäljellä niin nyt vois taas lihottaa itteensä kun kovalla vaivalla on tiputettu edelliset kilot. Muutenkin oon kyllä päättäny että pakko ois yrittää kattoo ettei tulis sitä +18kg seuraavaks, kymmenen kiloa ois ok :LOL:.

Viikonloppuja :wave:
 
Heissan vaan!

Täällä ollaan aktiivisesti teidän kuulumisia seurailtu ja oman kuumeen kanssa kamppailtu. Mä olen niin valmis kolmanteen ja sitten taas en ole. :D Tää on ollu ajatusten vuoristorataa ja vaikka olenkin 80% valmis kolmanteen niin järki huutaa mulle että ei ei ei! Eli toisin sanoen, en uskalla lähteä hommaan ennen kuin olen ihan 100% varma asiasta :) Täällä kuumeilen aktiivisesti, mutta "vauvantekohomma" on ei-aktiivisena nyt. Monta kertaa on jo ihan viime hetkellä tullu sellanen olo, että jos kuitenkin ei vielä ja sit on kaivettu kumit esille :D Parempi se kai on olla ihan täydellisen varma asiasta. Meidän elämäntilannekin on sellainen, että JÄRKEVÄÄ on jättää asia vielä hetkeksi ajatuksen tasolle, muutaman kuukauden päästä voikin olla jo eri tilanne. :) Mutta täällä siis mukana ollaan, mutta lähinnä tsemppimielellä teidän muiden piinailussa ja jännäilyssä. Mahdottomana en ajatusta kolmannesta meillekään pidä, mutta jospa nyt kuitenkin vielä pienen hetken malttaisi... :) Ehkä...

Meillä lapset on syntyneet 02/08 ja 05/09. :) Meillä esikoisen kanssa meni pidempään ennen kuin tärppäs ja kuopus sitten tärppäsikin toisesta kierrosta kun päätettiin antaa tulla jos on tullakseen. Voihan olla että nytkin saisi taas odottaa yhtä kauan kuin esikoistakin, jos ei pidempään, mutta voi olla myös että tärppäisi heti. Eli ei vaan nyt uskalla vielä antaa kuitenkaan tulla jos on tullakseen, annetaan ajatuksen nyt muhia vielä hetki. Kuume ja kaipuu kuitenkin on ja pysyy eli mielelläni pysyisin teidän menossa mukana vaikka aktiivista yritystä ei täällä olekaan :) Sopiiko? :)

On oikeasti kiva että on joku paikka johon tulla ajatuksia purkamaan. Oon ihan varma, että jos nämä ajatukset avaisin julkisiksi ja kertoisin tutuille vauvahaaveista niin saisin kanssa ihmettelyjä osakseni. Tänne teille voi ainakin tulla avoimin mielin ja rehellisesti kertomaan fiiliksistä eikä tarvii kuunnella että "kannattaakohan se nyt" :) Ja oon myös aika varma, jos nyt ilmotettais kolmannen olevan tulossa niin ei varmaan kauheen moni uskoisi sen olevan harkittu juttu :) No, samapa tuo. Meidän elämä, meidän päätökset :)
 

Yhteistyössä