Kolmatta kuumeilevien KESÄ 2013

sydäntähti ja sweetpearl: onnea! :flower:

Tervetuloa uusille! Mä oon varmaan kirjoitellut tällä palstalla liian kauan, kun alan höperöityä ja en osaa laittaa teidän tietoja tonneetusivulle. Niinkuin Cassyput laittoi oman rivin valmiiksi, niin mun on helppo copypasteta. :)

Mä olin jo viikonloppuna tuntevinani kaikkia menkkajomotteluja ja mietin kuumeisesti, voiskohan sittenkin jotain tapahtua(Eltsiiran kanssa samoilla fiiliksellä siis mennään), mut nyt tänään ei sit mitään, joten se siitä. Viikko suunnilleen uuden kierron odottelua ja sit on kyllä jo tosi kyseessä. Sen saa mieskin tuntea nahoissaan, kirjaimellisesti. :D Toivottavasti pää kestää tän kuumeen eikä rupee kroppa temppuamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Äippyli_81: Laitoin sut nyt taustalle, kun kerta ehkäisy vielä käytössä. Nyt on helppo käydä poistattamassa sekin, kun kuumeilu virallisesti alkanut. ;) Etkä yhtään aikaisessa masunimen kanssa. Meillä mietitään jo nimiä molemmille sukupuolille (todella miehen kanssa) ja oon tainnu masunimeäkin miettiä.

Joku puhui aikaisemmin jo lääkkeiden ja syömisten muuttamisesta raskauteen sopivaksi. Mä oon ostanu jo kaappiin panadolia, vaikkei kai sitäkään kannattaisi kauheasti käyttää. Nyt oon kärsinyt närästyksestä ja joutunu syömään siihen lääkettä. Vähän hirvittää, mut ei kai tässä vielä kannattaisi ruveta ihan hysteeriseksi. Eikö se ole useampi raskausviikko, milloin ylipäätään pienellä on yhteys vasta äitiin?
Mitenkään on sushia kanssa? Mä niin rakastan sitä! Voisin elää sushilla. :p Onko siitä todellisia rajoitteita muuten kuin raakakala.
 
KoKoi kiitos listaamisesta. Meilläkin muuten mietitään nimiä molemmille vaihtoehdoille, mutta vasta silleen ujon hämmentyneinä. :saint: Että uskaltaakohan tässä ny mitään vielä....

Mä myös rakastan sushia, tulee olemaan KAMALAA olla siitä erossa!
 
OI, onnea plussista sydäntähti ja sweetpearl!
Tervetuloa mukaan Äippyli_81 =)

Meillä tuppaa aina viikonloput olemaan niin täynnä ohjelmaa ettei juurikaan koneella ehdi roikkumaan. Nytkin pitäisi kyllä imuroida ja laittaa astiat koneeseen ja pyykikonetta täyttää ja ja ja :D

Mulle iski tänään tutut menkkaoireet, turvottaa, itkettää ja tekee mieli makeaa. Taitaa täti tulla juuri juhannukseksi kylään nyt kp:t 24/28.
 
Wow! Täällähän plussia ropisee, plop plop ja Onnea Sweetpearl ja Sydäntähti:flower:

Kunpa nyt itsekin tästä kierrosta plussais... Tänään hain apteekista kassillisen vitamiineja, huomenna hankin greippimehut (miksei missään kaupoissa meinaa olla sitä? Ei ilmeisesti ihan suosikkimaku yleisesti?:kieh: ) ja sitte ankaraa yritystä :kiss: kehiin.
Huomenna varmaan loppuu tää vuotokin, niin päästään toimiin. Taidanpa tilata parit ovistestitkin ja kokeilen ihan mielenkiinnosta, että onko se ovis todella just sillon kipupäivänä vai tapahtuuko yleensäkään... Panokset kovenee, naiset :LOL:
Cassyput mulla on ihan sama: innostun jostain helposti ja sit jaksan vatvoa ja pohtia asiaa kyllä melkoisesti. Tosin sitte oon kyllä kärsimätönkin... Ja tässä kuume vain pahenee kun kolmas kierto alkoi.
Toivotaan hurja määrä plussia tälle kuulle! Saadaan sitten niitä kuuluisia "juhannusvauvoja" :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput ja anu84
Jeeee, vuoto alkaa olla lopuillaan täällä, että ehkä ylihuomenna jo päästään tosi toimiin! :I) Taas tänään kattelin tuota pienempää vauveliani, että voi luoja kun se jo on muka niin iso! :/
 
Hätähousu: Mää tosiaan oon aina tunnistanut oviksen selkeesti,koska monta päivää on niin kipee maha toiselta puolelta. Oon aina luullut,että se ovulaatio on sillon kun kivut alkaa...mutta eipäs se mulla ainakaan niin mennyt. Nyt siis tässä kierrossa tikuttelin ovista ekaa kertaa ja mulla ovulaatio tapahtui vasta 3-4 päivää ensimmäisen kipupäivän jälkeen! :O
 
Jes Hätähousu, ihanaa jos mulla on joku kaveri joka on yhtä hullu näiden vatvomisten kanssa kuin minä. :kieh: En siis ole stressaantunut (mulle riittäis se, että olisin äitiysvapaalla kun esikoinen menee kouluun 2014) mutta kauhea vatvoja mä kyllä olen. Nyt on dpo3 ja mä en jaksa! :LOL:

Anu mulla täyttää vauveli ihan just 4. Käsittämätöntä... Toisaalta olen ihan tyytyväinen, jos sais kokea vielä yhden vauva-ajan vain yhden vauvan kanssa.. Esikoinen kun oli vasta 1v. kun kakkonen syntyi, ja se oli mulle henkisesti raskasta.

Eltsiira, käsittääkseni se kipuilu on sitä munasolun kypsymistä, se ikään kuin valmistautuu irtoamaan silloin. Itse olen tulkinnut niin, että kun kivut lakkaa munasolu on irronnut ja on aika ryhtyä toimeen. Ainakin perjantaiaamuna sain hymynaaman digiovistestiin, ja koko perjantain oli kovat kivut vasemmassa munasarjassa. Lauantaiaamuna kun heräsin oli kivut lakanneet.

*Muoks* ...ja siis lauantaiaamuna oli ovistestikin jo nega, eikö se tarkoita silloin että munasolu on jo irronnut?
 
Viimeksi muokattu:
Iiiiik, varasin just ajan kierukan poistoon! Aattelin, että näin kesäaikaan joutuu oottelemaan aikaa, mutta ei: ensi torstaille sain! Harmi vaan, kun eilen jomotteli vatsaa siihen malliin, että olis voinut tärpätä..... no, eihän mullakaan mikään kiire pitänyt olla ja piti kesä ottaa vielä ihan rauhassa :D vähän mietityttää, mihin sitä on ryhtymässä taas! Ainakin tiedän, mitä teen juhannuksena eli syön raskaana olevilta kiellettyjä asioita esim. aurajuustoa ja lakritsia.

Sitten mietiskelin, että pitäiskö tällä kertaa koittaa noita ovistestejä vai luottaa vaan omiin tuntemuksiin/tuurilla koittaa. Kun niihin testeihin jäisin kumminkin koukkuun ja tekisin ihan vaan varuiksi joka päivä. :LOL: edelliset on saanut alkunsa tuntemusten ja netin ovulaatiolaskureiden avulla.
 
Heissan kaikille!

Joukkoon liittyy kuumeileva 26v. naikkonen Oulusta :).
Taustoja alkuun hiukan: Kotona temmeltää 4 ja 3-vuotiaat pojankoltiaiset, ja heidän isän kanssa ollaan erottu. Nyt tilanne se että uusi mies, kihloissa ollaan ja kovasti vauvaa halutaan yhteiseksi.
Hän on paljon puhunut siitä kuinka haluaa oman lapsen, hänellä siis ei lapsia entuudestaan.

Päätimme jättää ehkäisyn pois huhtikuussa, ja sen jälkeen menty ihan luomuna. Tuloksena yksi keskenmeno heti ekasta kierrosta, nyt keskenmenon jälkeen ensimmäinen ns. normaali kierto mulla menossa.

Ajattelin laitella teille muillekin vähän tuntemuksia ja fiiliksiä miten tämä on tähän saakka mennyt.

Nyt siis menossa kp. 23/ 28-30.

Oviksen tunnistin selkein oirein kp.13, alkoi tulla tosi hailakkaa verta vessakäynneillä päivää ennen ovista, tuhrutteli seuraavan yön ja aamulla loppui kuin seinään. Siitä ovislimat, pistävä kipu vasemmalla puolella vatsassa kertoi että nyt on sen aika.
Peittoja meillä on heiluteltu ahkerasti oviksen molemmin puolin joten toivotaan todella että nyt tärppäsi ;). <3

Ovulaation jälkeen 4päivää meni rauhallisesti, ei mitään tuntemuksia mutta sittenpä se alkoi. Tai sitten mieleni tekee tepposia ja kroppa kehittelee omia oireitaan :D.
5päivänä ovulaatiosta alkoi jomottelu ja menkkamaiset tuntemukset alavatsalla. Koko ajan olen siitä lähtien juossut vessassa tarkistamassa että nytkö se jo alkaa vuotaa vaikka menkkojen alkuun on aikaa! Tälläista ei ole normi menkkakierroissa ollut koskaan, ja muistan esikoiselta ennen plussaa samanlaiset tuntemukset melko voimakkaina. :)
Tuo menkkakipuilu on voimakkainta aamulla, ja hiipuu illan tullen.
Sen lisäksi ikävä ja epämiellyttävä oire on ollut nyt muutaman päivän ajan vetinen ja runsas valkovuoto. Ei tuoksu oikeastaan millekkään mutta lorahtelee melko lailla.
Osaako joku sanoa voiko se olla oire että pikkuinen on kyydissä?
Nipistelyjä tuntuu myös alavatsalla sillon tällöin, ja jatkuva nälkä ja turvonnut olo.

Näiden lisäksi ehkä vahvin oire on erittäin vahva tunne siitä että tärppäsi. En osaa sitä selittää mutta siltä tuntuu. Voi sitä pettymyksen määrää jos täti porhaltaakin kylään. :/
Toivottavasti ei ja saan sen ihanan plussan testiin.

Ei vaan millään malttais oottaa, näkee tuosta ukostakin että se on ihan tohkeissaan tässä mukana ja mua jo mammattelee yms mukavaa :D.
Meille oli tosi kova paikka tuo keskenmeno, joten vauvaa toivotaan enemmän kuin mitään.

Mutta tälläista romaania, mukava lueskella muidenkin kokemuksia :)
 
Luulosairas tässä moi! Mulla on dpo3 ja muka kohtua jomottanut koko päivän. Voi elämä mihin tässä vielä joudutaan. :headwall: :LOL:

Äippyli mulle kävi niin, että kun mies keskiviikkoiltana sanoi että kyllä hän sen kolmannen haluaa, soitin aikaa torstaiaamuna, ja perjantaina aamupäivästä kierukka oli jo roskiksessa. :D Eli kyllä se onneksi joskus hoituu nopeestikin. Se oli viime kuussa, ja ite halusin odottaa sen jälkeen vielä yhdet menkat. Terkka sanoi että jos ei ole kiire niin kannattaa, hän tuntee monia tapauksia joissa kierukanpoistokierrosta alkaneet raskaudet on menneet kesken.. :|

Sparkglinfun, kivaa kun tulee muitakin uusia. Tosin sun oireet kuulostaa sen verta lupaavilta ettet kauaa täällä meidän kanssa vanhene! :xmas:
 
mä sain kanssa aan samalle päivälle ku soitin kierukan poistoon, mut eivät saaneet sitä pois :( sit loppu viikosta tuli mahakipuja jne ni päivystyksee ja kierukka oli läheteny omille teillee, ei saatu päivystyksessäkää pois.. onneks het alkuvkolla sain ajan naistenpolille jossa sen nyppäsivät pois noin 3minuutissa :D

mulla ei minkää sorttista raskaus oirett aole, mahaa juili yhdessä välissä, mut ei o enää juilinu sit taas.. pissattaa kyllä kamalasti mut voi toki johtua ku juo paljon vettä.. eipä auta ko odotella varmaa, hätäpäissäni tein sillä huutiksessa myytävällä claire testillä mut iha begaa se näyttää, tuskimpa siellä nyt Dpo 7 vois vielä mitää näkyäkää? :D josko nyt malttais muutaman päivän, tänää kp25 ja dpo siis 8.. hain just kauppa reissulla noita PC liuskoja,ni jos sitä to tai pe aamuna kokeilis näyttääkö yhtikäs mittää..

Onko mammoilla kovasti juhannus suunnitelmia jo? itse olen töissä koko jussin..

kyllä tää kuumeilu oikeesti vie mennessää täysi :D iha tuntuu välillä et hulluks tulee xD
 
Tervetuloa mukaan sparklingfun =)

Mulle iski tänään tutut menkkaoireet, turvottaa, itkettää ja tekee mieli makeaa. Taitaa täti tulla juuri juhannukseksi kylään nyt kp:t 24/28.
Itkuisuus ja hiilarihimot jo enteilivätkin menkkojen alkamista :D Täti kurvasi tänään kylään kp 26. Mulla tuntuu kierto jostain syystä nyt hieman heittelevän vaikka aiemmin on olleet tasan sen 28 vrk. Pitääpä seurailla tilannetta. Ja nokka kohti yk 2:ta! =)

Onko muuten muilla hirveetä syömistä päivää paria ennen menkkoja? Mulle iskee joka kerta ja siinä saattaa tyhjetä koko kaappi :LOL: En vaan pysty lopettamaan syömistä. Se menee onneksi yleensä yhdessä illassa ohitse ja loppu kuun voin olla tyystin ilmankin herkkuja tai ylimääräistä syömistä. Kohtalontovereita? Oletteko keksineet mitään millä tuota voisi vähentää?!

Karkki81.........kp1/28..........yk2............31........... 6/09, 12/10
 
Karkki olisinpa mäkin noin positiivinen kunhan se yk2 tästä alkaa!

Pikkupeikko dpo9 on kyllä aika aikanen vielä, eikös? :hug:

Mulla dpo4/kp18 ja vähän kirkasta verta tuli vessassa käydessä, jeejee. Eli nyt oon vissiin sitte onnistunu kuitenkin stressaamaan niin paljon että hormonit/kroppa on menossa sekasin. Aiemmin mulla on ollut vähän ongelmia näiden hormonien kanssa, nimenomaan loppukierron tuhruttelua.. Mutta nyt kevään mittaan on ollut kaikki tosi hyvin kierrossa. Voi surkeus. :(
 
sparklingfun: Tervetuloa mukaan! =) Toivotaan,että teillä tärppäisi nyt tästä kierrosta,ainakin oireet ja tuntemukset on lupaavia!

pikkupeikko85: Älä vielä luovuta!! Kyllä se testi voi vielä plussaksi muuttua...pidän peukkuja =)

Mikähän kiertopäivä mulla on menossa...pitää laskea, olisko 24...tää on tosiaan eka luomukierto ja oviskin oli vasta sillon joskus kp20,että reilun viikon päästä aikasintaan testailen.
 
No ehkä se joo DPO9 on aika aikasessa.. kokeillaa pari pvän päästä uudemman kerran.. Eikös se jussin aatto aamuna o hyvä testata, jää ainakin päivä elävästi mieleen jos plussaa pärärhtää :p

Yritin kuumeisesti tänää muistella mite mulla on noide kahden kanssa oireet ollu, mut ei sitä enää muista.. :/ sen muistan et mulla ei kummastakaa ole rintoja kivistäny/turvottanu koko raskaus aikana, vasta sit synnytyksen jälkee ku maito nousi.. et rintojen tuntemuskia taitaa ainenkaa turha olla kytätä.. Ja jotenki muistelen et oireetki olis alkanu ( väsymys, etominen, mieliteot..) vasta joskus 8-10rv näistä.. hmm..repäsy kipuja kyllä muistaaksee oli paljon ala mahalla iha noilla 5-6rv.. aika oireeton oon muistaakseen ollu, paitsi sit lähempänä 20rv rupesin kärsii liitoskivuista,suppareista,selkäkivuista ja ja.. oksentanu en o kumpaisestakaa..
 
Nyt täytyy tulla hakemaan vertaistukea ja purkautumaan.
Kerroin tänään eräälle tuttavalle yrityksestämme,kun katsoin sen tarpeelliseksi ettei tule väärinkäsityksiä. Vastaanotto oli sellainen (jokseenkin negatiivinen) etten osannutihan odottaa. Pisti mietteliääksi. Oon kyllä varautunut, että kaikki ei tule onnittelemaan vauvantulo-uutisesta, mutta tuli jotenkin onneton olo. Onko kellään käynyt vastaavasti?

Karkki ja pikkupeikolla: :hug:

sparklingfun: Tervetuloa! Päivittelen illemmalla.
 
KoiKoi varmasti tuli ikävät fiilikset mutta ei kannata välittää! Teidän oma asiahan se on. Miksihän tämä tuttava oli niin negatiivisesti suhtautuva? Mietityttäähän se kyllä, mutta teidän elämä ja halu saada lapsi niin älähän mieti liikaa:hug: Itse oon miettinyt etten kerro yrityksestä enkä ehkä raskaudestakaan kun puolen välin jälkeen, varalta kun ehkä jotkut saattaa ottaa asian negatiivisena. Ainakin omalta mummulta on tullut vähän sen suuntaista kommenttia että jos kolmas joskus tulee niin sitten joskus paljon myöhemmin tulevaisuudessa. Mutta en halua ainakaan vielä mitään iltatähteä vaan kolmannenkin tähän toisten jatkoksi. Ja kun itse hoidetaan lapsemme niin kuka siihen on mitään sanomaan millon saa tulla seuraava...

Tänne on tullut niin paljon uusia yrittäjiä että munkin tekis mieli alkaa jo yritys:D Vielä kerkeis tälle kuulle... No katsotaan.

pikkupeikko85 aika aikaista vielä, älä luovuta:)

karkki81 pahoittelut menkoista! Uutta yritystä kohti sitten vaan paremmalla onnella=)
 
Mä palaan tänne kuumeilemaan teidän kanssa! Maaliskuussa plussasin, mutta raskaus päättyi keskenmenoon toukokuussa rv 10+4. Kovasti on tunteet mennyt laidasta laitaan ja menee kyllä vieläkin, mutta uusi yritys on käynnissä. Eilen alko ensimmäiset kuukautiset km:n jälkeen, vaikka kovasti toivoin, että olisi heti tärpännyt. Mutta jos jotain positiivista, niin ainakin kroppa toimii normaalisti ja uusi raskaus on taas mahdollista tässä kierrossa.

Eli tässä vielä listalle tiedot:
Kettula.......28.....kp 2/25-32.......yk2.......6/08, 4/10
 
Cassyput kerrottiinko sulle, onko kierukan poiston jälkeen joku lääketieteellinen syy, josta keskenmeno heti poiston jälkeen alkaneessa raskaudessa johtuisi? Täytyykin sitä omaa terkkaria vähän jututtaa torstaina.

KoiKoi mä olen kertonut muutamalle ystävälle tästä aikeesta alkaa yrittää kolmatta ja jokainen on ollut vähän toppuuttelulinjalla... ei ehkä suorastaan negatiivisesti, mutta hiukan epäileväisenä. Mutta on ne kommentit kyllä pistäneet miettimään, mikä on reaktio sitten KUN jonain päivänä oikeasti kertoo odottavansa. Mutta onneksi täältä löytyy samoin ajattelevia ja vertaistukea! :)
 
Tänne voisi päivitellä yk2 kp 2/39.

Jänniä on nuo meidän pojat kun vähän väliä juttelevat jotain vauvajuttuja.. Pillereitä syödessä kysyivät monesti että mitä ne on, kerroin olevan vauvantulon estolääkettä. Vanhempi poika (6v) sitten oli aivan täpinöissään kun kerroin että en enää syö ko. lääkettä.. =) Untakin oli yhtenä yönä nähnyt että pikkusiskoa omassa huoneessaan nukutteli. Toinen pikkuvelikin kuulemma kelpaisi, kerran sanoi "tai sitten jos tulis kaksoset!"

Jotenkin en yhtään osaa ajatella millaista arki olisi kahden "ison pojan" ja vauvan kanssa. Monikin on täällä kertonut ajoittain olevan hullujako tässä ollaan -tuntemuksia, samaa täälläkin..
 
KoiKoi mun paras ystävä otti todella negatiivisesti asian et meinataa yrittää kolmatta.. ilmeisesti tässä on taustalla hänen oma kuumeilu, mutta vain mies uupuu, joten yrityskään ei ole mahdollista.. ja myös sekin vissii et nyt ku oon lapsista päässyt jo vähän irti ja käyny ulkonakin välillä, ni hän taas ns menettää mut tai jotai :D mut musta on törkeää lähteä arvostelee muiden päätöksiä noin jyrkkä linjaisesti.. kyseessä on kuitenkin vielä lapseton ystävä, joka painelee joka viikonloppu itse baanalla, ni ehkä sitä on hankala ymmärtääkää.. : / en tiiä sit millanen on vastaanotto ku kertoo et odottaa joo, enkä itekää kyllä kovi aikasee meinaa kertoa kellekää.. odottelen ns turvallisia vesiä :p

(.) mä tuossa laskelmoin mun dpoata hieman uudellee ja siis tuota xD mä olen ihan sekaisin itekin, onko tänää nyt sit 8 vai 9 pvää ovulaatiosta :D että ehkäpä mä nyt sullon ne testit kaapin perällä muutamaksi päiväksi ja looetan tän vöyhkäämisen :D eiköhä ne menkatki alle viikon sisää ala jos tärppi ei ole käyny :D hulluksihan tässä tulee,ei voi muuta sanoa taas xD
 
Kettula: olen lukenut tätä ketjua tammikuusta, joten keskenmenosi, jotenkin riipaiseen todella. :hug: Voimia ja tsemppiä nyt!

KirsiH: Ihania nuo sun poitsut. Taitavat olla valmiita ottamaan uuden perheenjäsenen vastaan. =) Meillä kans 4v tyttö kovasti puhuu "jos meillä olisi vauvoja..."

pikkupeikko: mä en kyl viel luovuttaisi, kun on vasta dpo9. Voihan se plussa tulla viel parin kolmen päivän päästä. b=)d

Kiitos vielä ihanat vertaistuesta! Onneksi on edes tämä paikka, missä tästä aiheesta avautua. saraheinä: tietämättömyyttäänhän (mikä sanahirviö :kieh:) se mun tuttava lausui mielipiteitään. Toisaalta hyvä, mitä sitä kaartelemaan. Nyt tiedän, että todella kaikkea kommenttia voi tulla vastaan. Niinkuin pikkupeikon kaverilla voi tässä olla kateutta/mustasukkaisuutta taustalla, mene ja tiedä. En valitettavasti uskalla nyt tässä tarkemmin kertoa, mitä hän sanoi. Mä oon kertonu yritysasiasta parille aiemmin, niin vastaanotto on ollut jo kolmen lapsen omaavalla toppuuttelulinjalla niinkuin Äippylilläja myös haaveilijalla ymmärtäväisellä linjalla.

Tajusin vasta illan aikana, miksi ylipäätään reagoin noin negatiivisesti lopulta itsekin tuttavani sanomisiin. Menkkaränkkä se sieltä nostaa päätään. :ashamed: hyvä, kun en parkunut, kun tein päivityslistaa, niin paljon oli siinäkin jännittävää tapahtumaa. Huh! Mutta meni kuulkaa iltalenkki aika kiukulla ja hyvä teki.

Hyvää Juhannuksen aikaa kaikille!
 

Yhteistyössä