Kolmatta kuumeilevien KESÄ 2013

Kiitos kaikille onnitteluista, ootte ihania. =)

Mä en ole vieläkään tokeentunut. Mitä hemmettiä hei? :O

Noi pisarat testissä ei oo sitten pissaa. :D Testi tais saada vähän vettä päälleen, laitoin sen altaanreunalle kun yritin vimmatusti pestä unihiekkoja silmistä että NÄENKÖ MÄ NYT OIKEIN. Sit vein sen miehelle sänkyyn, se kun halus 3-kymppislahjaksi vauvan, ja synttärit on kahden viikon päästä. :heart:

Kohtu kyllä jomottelee, en tajua miten luulin tätä eilen menkoiksi. Nyt muistan elävästi että tältähän se tuntuu, vaikka edellisestä alkuraskaudesta onkin se vajaa 5v aikaa.
 
Toi on kyllä niin ihana tunne! Mä oon molemmista lapsista tehnyt sen tuhat testiä ja varhaisultraan saakka oon ollut varma etten edes ole raskaana :D Voi hitsi, saisipa itsekin kokea.tuon pian! Kaikkea hyvää raskauteen!
 
Paljon onnea kaikille plussanneille!!:heart:

Mäkin huomaan vauvamasut ja ei tarvi kauas mennä, yks naapurin äiti on raskaana, laskettu aika kuukauden päästä. Ärsyttää vaan että se tuntuu polttavan kovasti tupakkaa:( Toinen sai just vauvan. Vaikka vauvat ei ehkä tässä vaiheessa aiheuta niin ihastelua kuin raskausmasut kun on itselläkin vielä vauva, vähän isompi tietysti jo.
 
Paljon onnea plussanneille!!!

Meillä vauvakuumeeseen saattoi vaikuttaa lähipiirin raskaudet. Juuri kävin kaverin 2 viikkoista vauvaa katsomassa ja ihana oli pitää pientä nyyttiä sylissä. Naapuriin on tulossa myös ensi kuussa vauva. Mulla on ollut suunnitelmissa vaihtaa työpaikkaa, mutta nyt muutos vähän mietityttää.
 
heips täältäkin..
paljon ei oman navan päivittelyjä ole, nyt vissii on ekat kunno menkat kierukan jäljiltä, koska kestäneet nyt mukavat 5pvää :/

Meillä päätettii että tämä kierto vielä yritetään sit jos ei tärppää lykätää vauva jutut suosiolla syksympää.. ollaa lähössä ulkomaille syksyllä, ni en halau sinne lähteä juuri pluss atestin tehneenä, kun on noita km 5 takana.. siellä jos joutuu sit lääkärii hakeutuu johki kaavinta atms ni very nice :D eli suosiolla jätetää sit pari yritys kiertoa välistä *:D matkaa en peru! :p

onnea plussanneille <3 ja tervetuloa uusille, kiva saada eloa tähän ketjuun :):)

mä olen ollu kohta 3vuotta jo töissä, nuorimmaine oli 1vee ku lähti hoitoon, nyt neiti tulee elokuussa sit 4v <3 isompi aloittaa eskarin sit elokuussa :) kyllä aika menee nopeasti..

näin meillä päin.. :) mukavaa helteistä viikkoa :):)
 
Ei meinaa millään keretä tänne,kun pittää rannalla olla hellettä paossa =)

Hei,tännehän on saatu plussia!Ihanaa =) Kovasti onnea plussanneille ja tarrasukkia matkaan!

Ja uusille tervetuloa! :)

Meilläkin se tilanne,et jos nyt ei tärppää,niin yritetään vaan yhtenä kiertona tän jälkeen.Sit taukoa pitää pitää loppuvuosi...se tuntuu vähän kurjalta ja mun mentävä sit tammikuussa töihin.Jos nyt tulis raskaaks,tulee samat äippärahat kun esikoisesta,tokasta laskettiin ekan mukaan myös. Sillä pärjää oikein hyvin,toki on muutaman satasen vähemmän kun varsinainen palkka. 3 ekaa kk toki täyttä palkkaa.
uskon kuitenkin siihen,et tää menee niin kun pitää mennä ja sillä on joku oma tarkotuksensa.

Nyt menossa kp32...veikkaan,et huomenna hanat aukee tai viim la,jos sikseen on.Jos ei vuotoa näy,niin huomenaamulla vois testata...jännää!
 
Mä oon ollut nyt töissä reilun vuoden. Kuopus oli 1v ikäinen mennessään päikkyyn. Tosin nyt ovat olleet isänsä kanssa kotona maaliskuusta saakka. Nyt varmaan syksyllä menevät takaisin päikkyyn.

Täällärupee jo elämä voittamaan, en mä nyt kuitenkaan tuossa viikossa kerennyt niin asennoitumaan edes koko raskauteen niin ei tää oleollut läheskään niin kova paikka kun sain sen kunnon keskenmenon 2010. Ja jo se tieto että munasolu ei oo ees kiinnittynyt kohdunseinämään niin helpottaa kun tietää et ei se ollut ainakaan millään tavalla oma vika.
 
heinäkuu: laitan heti, kun keksin, mikä se oli. En vaan muista millään sitä, siksi jouduin luomaan uuden. En oo ollu mikään aktiivikirjoittaja vaan pääasiassa lueskellut muiden juttuja. Nyt on tullu kirjoitettuu paljon enemmän jo.

Eltsiira ja pikkupeikko: peukut pystyyn nyt teille, et tärppää, ettei tarttis odotella. Itsekin mietin, kun tässä on kaikenlaista matkaa tulossa, että pitäiskö laittaa asia jäähylle ja nauttia vaan kesästä ja sit syksyllä yrittää tosissaan. Noh, kahtellaan.
 
Jaaha, se olis sitten menkkojen alkamispäivä huomenna. Jos alkavat niin syön hatullisen multaa. :D Nimittäin siihen malliin kivistelee kohtua koko ajan, ja maha on turvonnut ihan palloksi. Ennen lauantaita en siirry plussanneisiin, taikauskoinen mikä taikauskoinen.

Jännä toi taikausko, koska toisaalta en usko millään että tässä käy huonosti. On vain sellainen tunne! Mutta voiko saada kolme lasta ilman yhtäkään keskenmenoa tai muuta vaikeutta? Tuntuu melkein liian hyvältä ollakseen totta. : /

Mulla alkaa pahoinvointi jo 4+ jos menee kahden aikaisemman tyyliin, joten oon koittanut nyt nämä pari päivää syödä kunnolla. Vaikka eihän se sitten enää lohduta kun kaikki on ällöä. Mies tuo kumminkin ihan just mulle pizzan! :popcorn:

KoiKoi ilmiö on tosiaankin tuttu. Kävin juhannuksena Prismassa, ja ihmettelin että mistä nää kaikki pallomahat yhtäkkiä tuli. Mutta kait ne vaan rekisteröi herkemmin jos toivoo itselleenkin?

Saraheinä kauheaa! Mä en millään tajua tuota röökaamista raskausaikana. Ei kait se VOI enää nykyään olla tiedonpuutteesta kiinni? Tosi surullista.

Mulla oli eilen ihan tippa linsissä kun lasten 2v ja vajaa vuoden ikäiset serkut kävi meillä. Tytöt oli ja leikki niin hienosti niiden kanssa. Isosiskot. :'( :heart: (Kyllä, oon jo käynyt herkäksi....)

Meillä on huomenna touhutädin 4v-synttärit. :heart:
 
Mulla oli ennen tuota keskenmenoa ihan sellainen tunne koko ajan, että ei voi kaikki mennä hyvin, kun on kaksi ongelmatonta raskautta takana. Ja siis nimenomaan oli tunne, että ei pystyny täysin iloitsemaan raskaudesta ja koko ajan piti hokea, että "jos kaikki menee hyvin". Aiempia odottaessa ei ollu yhtään sellaista oloa, vaan alusta asti vaan valmisteli vauvan tuloa eikä mikään sellainen stressannut. Että kyllä mäkin jotenkin siihen uskon, että sen vaan "tietää" tuleeko kaikki menemään hyvin loppuun asti.

Meillä taitaakin mennä tämän kierron parhaat päivät asuntovaunureissulla mun vanhempien kanssa. Aika mahdotonta siellä mikään toiminta..:LOL:
 
Mulla on molemmissa raskauksissa ollut sellainen hätä-paniikki et ei tosikaan. Oon ollut koko ajan aitä mieltä että näistä ei hyvä heilu. Ja kaikki on sit kuitenkin mennyt kohtuullisen hyvin, vaikka ongelmattomia ei raskaudet ole kuitenkaan olleet. Nyt mietin sitä, mikä tuolla aiemminkin mainittiin, kuinka voi saada kolmannen syliin ilman keskenmenoa? Mä olen vuotanut molemmissa raskauksissa alkupuoliskolla, esikoisesta hyytymien ja kipujen kera, mut silti oon varma et jos nyt raskaudun ja käy samoin, niin se hätä on yhtä suuri. Molemmista olen käynyt varhaisultrassa juuri vuotojen vuokai ja niin käyn nytkin vaikka ei vuotoja tuliskaan. Se vaan on niin pitkä aika odottaa melkein vko12 saakka. Mut tiedän kyllä olevani stressaajaluonne :D
 
Heinäkuu minä olen kans stressaavaa sorttia. Tai mulla jää helposti ajatukset (huolet varsinkin) rasittavasti kiertämään kehää tuonne pääkoppaan. Selviskö sulle siis koskaan, että mistä nuo vuodot johtui?

Mulla ei ole ollut raskauksissa vuotoja, mutta olen silti molemmista käynyt varhaisultrassa toteamassa sykkeen. Ultra on nytkin jo varattu kolmen viikon päähän, pitäisi olla 7+0 silloin. Periaatteessahan tuo on turhaa ja kallista, mutta mun mielestä se ei ole kova hinta mielenrauhasta.

Nukuin taas vajaat 5h. |O Oonkohan mä maailman ainoa 3-kymppinen kolmatta odottava (omituista sanoa noin!), joka on niin innoissaan ettei saa unta? :saint:
 
Huomenta,

Täälä hanat aukes oikeen urakalla yön aikana...maha oli viikon kipeä,toivottavasti nyt helpottaa! Onko tänään siis kp 1 kun illalla/yöllä alko kunnon vuoto?Vai eilen?Alkuillasta vuoti vain vähän. Yk2 siis lähti käyntiin...mua oikeen naurattaa,kun eka oviksen bongauksen jälkeen iski hirvee paniikki,et nyt oon IHAN varmasti raskaana...siitä lähtien ollut menkkakipuja,ja tunteet menneet laidasta laitaan.Nyt kun menkat alko,niin on sellanen olo,et voi jestas,mää haluan sen kolmannen lapsen! Tässä on nyt 2 kiertoa maksimissaan mahkuja yrittää,sit loppuvuosi pidettävä taukoa,kauheeta jos ei tärppää! Yritä tässä nyt sitten olla ottamatta paineita ja olla ajattelematta asiaa ;)

Mullakin ollut kahdessa edellisessä alkuraskaudessa verenvuotoa,kaikki kuitenkin meni loppuun asti hyvin. Tosin etenkin ekassa raskaudessa olin koko ajan ihan paniikissa,et joku menee pieleen.

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti saadaan kaikki pian plussia tikkuihin! :)
 
Vau, miten plussia ropisee! Onnea teille kaikille plussanneille!

Eilen pääsin eroon kierukasta, että tästä se lähtee! :) Pysyn kuitenkin vielä taustailijoissa tämän kierron loppuun, ihan jo senkin takia, että ne parhaat päivät meni jo.... Aloin sille terkkarille puhua, että onkohan tässä nyt ihan kajahtanut, kun kolmannen pienen haluaa, niin oli tosi ihanan kannustava! Melkeinpä yllytti pienellä ikäerolla tekemään. :D Ihana kohdata tuollaista asennetta muuallakin kuin täällä!

Tuossa kun oli puhetta kotiäitiydestä/työssäolosta, niin tajusin yhtenä päivänä, että oikeastaan tälleen kotiäitinä on jotenkin paljon kiireempi kuin töissä. Hassua, jotenkin olen aina ajatellut, että kotiäideillä on aikaa vaikka kuinka, mutta silti huomaa puistossa ja hiekkiksellä vahtaavansa kelloa, että koska joutuu lähtemään syömään/päikkäreille/laittamaan ruokaa jne. Tai siis onhan töissäkin tietty kiire, mutta se ei ole samalla lailla jatkuvaa, päivästä toiseen samaa kiirettä. Tosi sekavaa, mutta kyllä te varmaan ymmärrätte. ;) Ja sitten kuitenkin nyt on pitkästä aikaa huomannut lasten kanssa liikkuessa kaikki kesän tuoksut ja värit paljon paremmin kuin vuosiin. Eli siis joo, olen kotona ja viihdyn nykyään tosi hyvin. Työpaikkakin on vaan tarvittaessa työhönkutsuttavana, joten ei ole edes silleen varmaan olisiko töitä vaikka haluaisinkin. Eikä ole edes koulutusta vastaavaa. Että työnhaku se on kyllä sitten edessä, kun työelämän aika taas tulee. Mutta jospa sitä pääsisi taas kohta äitiyslomalle... :D

Vauvamasujen lisäksi muuten nykyään tuntuu joka paikassa olevan äitejä kolmen lapsen kanssa. Ihan kuin olisi niitäkin enemmän kuin ennen!
 
Cassyput: Anteeksi! Mä en yhtään tajunnu, et olisit ollu epävarma raskauden todennäköisyydestä. :ashamed: Itse pidän digiä ihan pyhänä totuutena, kun se osaa kertoa viikotkin. :D Kyllä sä oot raskaana!

eltsiira: jos mä nyt laitan tälle päivälle sen ykkösen? Muutetaan jos tuntuu siltä.

Äippyli: Joo, noi kolmilapsiset tuntuu todella lisääntyneen katukuvassa ja oikeastaan isommatkin perheet. Onkohan tässä sama ilmiö kuin pallomasujen kanssa vai onko isommat perheet jotenkin trendi?

Päiv.huom. Laitoin välirivin Hymypallon jälkeen listalle, kun alkupään ihmisillä huitelee kiertopäivillä jo pitkällä. En niitä enää laske eteenpäin. Ilmoitelkaa itsestänne, mikä tilanne?
 
Viimeksi muokattu:
Cassyput: Onnea!!! :) Oon tässä miettinyt, miksi sinulla on niin tutunkuuloinen nimimerkki ja hoksasinkin, että ollaan oltu heinäkuun -09 odottajia molemmat. Minun nimimerkkini tuolloin pikkumuksis. Hauska sattuma! :)

Täällä on fiilikset järjettömän kärsimättömät, jos oikein olen laskenut, niin kp 19/25 meneillään. Ei jaksais oottaa ees maanantai-aamuun testaamista, luultavasti en voikaan hillitä itteeni kauemmin. :D

Mua ei vissiin ollut vielä tuolla listalla, eli minut voisi lisätä, mutta miten saan tekstin värilliseksi *nolotus* , kun tuolla sanottiin, että päivityspyynnöt näkyvällä värillä?? Eli olen 32v. (heinäkuussa täytän), pojat -05 ja -09 ja yk 1 menossa.
 
Terveisiä pitkästä aikaa ja onnea plussanneille!
Mä olen pystynyt tosi hyvin ottamaan rennosti tämän kierron erityisesti alussa. Olen keskittynyt lomailuun ja pystynyt ajattelemaan ihan muita asioita. Päiviäkään en ole laskenut, tiesin että ovulaatio on juhannuksen kieppeillä. Tällä viikolla onkin sitten taas alkanut varsinaiset piinapäivät! Nyt on kai jotain kp 25/30(-32?) ja tuttu ahdistus ja jännitys ja stressaaminen ja vatvominen ja surkuttelu ja vaikka mitä on alkanut. :'( Loma on lopuillaan ja voi olla, että se johtuu osittain siitäkin. Koko ajan jossittelee, että jos ei kesän aikana tärppääkään ja mitä ratkaisuja sitten tekee työn suhteen ja mitä jos... ja miten sitten jaksan ja mitä jos ei joulunakaan niin mitäs sitten. Ja milloin sitten alkaisin tehdä pienempää prosenttia töissä. Mulla olisi se mahdollisuus, mutta en tietenkään haluaisi sitä aloittaa jos äippälomalle jäisin, että saisin kunnon rahat äitiyslomalla. |O

Yritystä on ainakin ollut tässä kierrossa. Toivottavasti oikeina päivinä myös! Muutenkin loman myötä on ollut ihan spontaania peittojen heiluttelua ilman sen kummempaa päivien laskemista tai muuta. Ja vieläkin, vaikka ovis meni jo viikko sitten. Olen tajunnut miten älyttömästi toi vuorotyö vie muulta elämältä! Varsinkin päivystysluonteisessa työssä, missä porukkaa on oltava saman verran joka vuorokauden aikaan. Oon jatkuvasti töissä viikonloppuja, iltoja, öitä... Se vaikuttaa parisuhteeseenkin kun ei silloin voi olla seksiäkään! Lapset kun valvoo päivällä jne. Vapaat on tosi usein arkena ja silloin mies on töistä poikki ja nukahtaa aikaisin. :| Oon tosi paljon miettinyt, ettei tää oo sen arvoista! Haluaisin tehdä nää perheen kannalta tärkeimmät vuodet päivätyötä tai osa-aikaista. Jos vielä vauvan saan, niin aion keikkailla niin pitkään kuin mahdollista ennen kuin sitoudun työhön ihan kokonaan. Mutta toivo elää, että alkukierron rentous ja kova vipinä peiton alla auttaisi tässä kierrossa!

Tsemppiä muille jännittäjille!
 
Äitee kahdelle-81: mä lisäilen sut asap. Hauska yhteensattuma muuten, kun meitä 07/09 lasketullaajalla olleita on vissiin ainakin neljä (Heinäkuu, mie sun ja Cassyputin lisäksi).
Olitkin listalla. Olin vaan sössinyt vähän nimimerkkisi kanssa. Yritän muistaa vaihtaa iän oikein ens viikolla. ;)

G2P2: kuulostaa hyvältä tuo rentoutuminen. Ja suunnitelmat keikkailusta sitten joskus. Kokemuksesta tiedän, että vuorotyö on kuluttavaa. Nyt kun itse oon kotona ja mies vuorotyössä, tuntuu ihan kamalalta toisen puolesta (aina joutuu sopeutumaan uuteen rytmiin).
 
Viimeksi muokattu:
Cassyput, kiva kuulla et en ole ainoa hermoilija :D Vuotojen syy on jäänyt arvoitukseksi. Ekan kohdalla heitettiin kaksosraskauden mahdollisuus ilmoille, toisen kohdalla se oli vain jotain aökuraskauteen kuuluvaa.

Hei mä muuten kirjoittelin elokuisissa leijonanpennuissa 09, mut tyttö syntyi kolme viikkoa etuajassa, eli oon ollut eri kuukausipinossa kuin te!
 
G2P2, toi kiire ja lapsiperheen arki kuulostaa niin tutulta! Nyt kun on ollut lomalla, niin on huomannut, että miten paljon enemmän energiaa on tehdä kaikkia ihan perusjuttujakin ja on ihana olla lasten kanssa! Kyllä sitä tulee ihan säännöllistä päivätyötäkin tekevänä mietittyä, että mitä järkeä sitä on tehdä, kun ei jaksa mitään muuta sitten tehdäkään..
 
Mulla on täällä aika oudot fiilikset... Nyt menossa kp30/28-32 eikä menkkoja näy vielä... Menkkakipua mulla on ollut jo monta päivää ja alavatsaa särkee (vihlaisujakin ollut). Viime kuussa mulla taisi olla sama juttu eli kai tämä on tää tunnettu PMS, hassua vaan että sitä ei ole ennen ollut ollenkaan... Luulin että ovis oli 14.6 (ovistestin ja kipujen perusteella) eli eilen ois kai menkkojen pitänyt alkaa mutta ehkä ovis olikin sitten 1-2 päivää myöhemmin...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä