Kolmatta kuumeilevien TALVI 2012-2013

No nyt on vuosi vaihtunut, joten kaikille oikein hyvää ja vauva rikasta vuotta 2013!

Täällä eletään nyt KP 31, vielä ei menkkoja ei näy, joten toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Loppu viikosta pitää testata jos menkkoja ei ala kuulumaan. Noita raskausoireita edelleen tuntuu olevan, mutta niin niitä on tainnut olla joka kierrossa! :x Naisen mieli on kyllä niin hauska kehittämään vaikka minkäläisiä oireita!

Mitä kolmannen saamiseen tulee, niin pitkään ajattelimme, että nuo kaksi ihanaista meille riittää, mutta niin se vauvakuume minullekkin vuosi sitten heräsi. Jotenkin kolmas täydentäis meidän poppoota. Ensi puolivuotta kuumeiltiin ja nyt puolivuotta ollaa vauvaa yritetty. :)

Kyllä se kolme menee siinä missä kaksikin. Talon rakensimme 2v. siten, joten emmeköhän siinä mahdu asumaan. Jotain huone järjestelyitä pitää tehdä, jotta kaikille saadaa oma huone. Miten teillä muilla, onko lapset omissa vai yhteisissä huoneissa? Itse olen aikoinaan jakanut huoneeni veljeni kanssa. Inhosin kun isoveljeni lelut aina valtasi tilan omilta avaroiltani, sen vuoksi olen aina halunnut, että lapsilla on omat huoneet. Toiset taas hyvin viihtyvät yhteisissä huoneissa. :) Uusi auto pitää meidän kuitenkin vaihtaa, mutta vaihto tulisi joka tapauksessa. Isompi sen on oltava, että kolme istuinta mahtuu takapenkille, sekä kaksi koiraa takakonttiin. :)

Raskausaika myös minulla pelottaa. Ensimmäiset kuukaudet mulla menee oksentaessa, sekä valtavassa väsymyksessä. Kuten joku aikaisemmin jo kirjoitti, niin tällä kertaa en töissä kyllä enään sinnittele, vaan tarv. jään saikulle. Ed. raskauksissa olin sijaisena, joten en kehdannut jäädä saikulle vaan sinnittelin töissä. Asiakkaiden jälkeen oksentelin lavuaareihin yms., kun en ehtinyt edes vessaan. Paino tippui 2kk aikana 6kg. :) Kyllä nyt paremmalla mielellä ollaan kun on vakinainen toimi mihin palata äippäloman jälkeen. Voi hyvällä omalla tunnolla olla kotona useamman vuoden.
Vauva-aika meillä on mennyt ihan kivasti, joten se ei kamalasti pelota, niin ja nythän minulla on myös 2 reipasta apulaista!

Onnea vielä plussanneille, toivottavasti kohta perässä seurataan!
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää uutta vuotta 2013 kaikille!! Pikaiseen vaan käyn kirjoittamassa, nyt kp 21/29-30 ja ei yhtään minkäänlaisia vatsatuntemuksia. Viime kierrossa kun ovulaatio tuntui tosi kovina kipuina oikealla puolella monen monta päivää ja sen jälkeen noin viikko siitäkin niin nyt se oli vasemmalla puolen muutamien tuntien kestävä kipu eikä sen jälkeen ole tuntunut mitään joten en tiedä mitä ajatella kun tuntuu niin tyhjälle :O Nyt taidan mennä hetkeksi tytön kanssa pelailemaan kun kävi jo kyselemässä :heart:
 
Meillä tytöt on samassa huoneessa, ovat niin lähekkäin syntyneitä että lelut ja leikit on lähes yhteisiä ja haluavatkin nukkua samassa huoneessa. Mehän rakennetaan sitä taloa, joten siellä olisi kaikille omat huoneet vaikka kolmonen tulisikin, mahdollisimman pitkään kuitenkin haluan ainakin tytöt pitää samassa huoneessa, mutta lähempänä murkkuikää sitten omiin.

Meillä kuopus itki yöllä korvakipuaan, mutta nyt aamulla ei mitään. Soitin päivystykseen et voisko tulla näyttään, mut heillä niin ruuhkaa että käskivät kotona antaa vaan särkylääkettä ja mikäli tulee uudestaan tosi kipeäks niin sitten vasta tulla. Meillähän on tänään vika lomapäivä, huomenna sitten takas töihin ja tarhaan. Mulla on niiiin räkänen olo, aamulla oli äänikin lähes poissa kun joka rööri räkää täynnä. Nyt onneks vähän helpottaa, mutta ei niin kiva mennä huomenna töihin. Teen töitä ihan asiakkaitten lähellä joten siinä ei viitti paljoa räkiä:whistle:

Aliila pidähän meitä ajantasalla! Omaan jännäilyyn on vielä reilu viikko aikaa, joten on ihana kun voi seurata toisten kriittisiä päiviä:D
 
Aliila: Suunnitelmissa olisi laittaa pojille eri huoneet, pienempi nukkuu vielä meidän kanssa. Pojat tulevat juttuun oikein hyvin keskenään, mutta jotenkin nukuttamiset/poikien yöhuutamiset tuntuu helpommilta, jos ovat erillään (huoneet ovat kuitenkin vierekkäin). Pojat ovat aikamoisia villitsemään toisiaan, joten illat olisivat varmaan yhtä sirkusta:stick: ;). Jos kolmas tulee, saavat jotkut kaksi olla vähän aikaa samassa..huonejärjestelyt menevät uuteen uskoon. Luulenpa, että omat huoneet tulevat tärkeimmiksi vasta koulu/teini-iässä, eikä kaikille välttämättä silloinkaan. Pystyin samaistumaan kirjoitukseesi täysin, sillä aikoinaan minäkin sinnittelin töissä sijaisena pelko persuksissa, että mites jatkojen käy, jos nyt en pysty jne: /. Nyt tätä huolta ei olisi, vaikkakin pöhkönä vähän ressaan sitä, tipahdanko tehtävistäni ulos ja jos muutoksia töissä tulee, en ole kovinkaan kilpailukykyinen (niin ikävää kuin se onkin, niin se vain on). Toisaalta tuo nyt on ihan toisarvoinen seikka, jos lapseen vertaa..Mutta käyhän nämä mielessä, työ turvaa kuitenkin leivän pöytään..sille kolmannellekin...Toivon kovasti plussaa sinulle (myös muille)!

Oletteko muut töissä, kotona..?

Auto tosiaan pitäis vaihtaa. Kävin kuumeissani eilen kurkkimassa meidän auton takapenkkiä mittailumielessä (ihmeen hyvin mieskin tätä kesti katsoa, vaikka tiesi varsin hyvin, miksi auton takapenkillä könysin:rolleyes:). Totesin, ettei mahdu ei, siis minkään sortin kolmet istuimet. Volkswagen touran? Onko muilla muuta kolmen takapenkki-istuimen autoa tiedossa?
 
Hyvää Uutta Vuotta! :)

Täällä vuosi vaihtui sikeässä unessa koko porukalla :D alkuillasta käytiin nakit syömässä ja muutama pata posauttamassa mummolassa ja sit tultiin kotiin nukkumaan, mies meni aamuvoroon (puol viiteen) enkä jaksanu yksin valvoa.

Mä oon aina halunnut vähintään 3 lasta ja mies tulee isosta perheestä, että meillä ei oo tarvinu keskustella juurikaan muusta kun ajankohdasta. Omakotitalossa asutaan ja kyllä tänne hyvin vielä Ainakin yksi mahtuu. Toiveissa oli että olis tullut pienempi ikäero, mutta kun ne lapset ei meille ainakaan noin vaan tule... Kolmatta yritettiin yli puolivuotta ja sit sekin meni kesken. Lähdin sit kouluun ja keväällä valmistun, niin nyt hyvä ajankohta sille kolmoselle :heart: Taloudellista puolta ei hirveesti stressata, miehellä vakkarityö valtion leivissä ja luotan että jonkinlaista työtä mulle hoitajana löytyy kun sen aika tulee :)

Nyt alkaa täällä taas olla oviksen bongaus ajat käsillä, kp12 nyt (ja yk3, vaikka listassa 2 ;) ) peittoa heiluteltu tasaseen tahtiin, ei pitäis siitä jäädä kiinni ainakaan.

Onnellista ja lapsellista vuotta 2013 kaikille! :D :heart:
 
Tein äsken taas pc:n puikkotestin johon tuli selkeä plussa, vahvistuu päivä päivältä :) Väsymystä ja alaselkä särkyä on ainakin tähän mennessä ilmaantunut. Ja tulee hiukan huono olo jos ei syö pitkään aikaan. Menkat päivän myöhässä, eivätkä toivottavasti ilmaannu paikalle enää :)

Sanna-M ja pikku kolmonen rv 4+1
 
Sanna-M, onnea vielä kerran nyt kun raskaus on kunnolla vahvistunut!:)

Villanen minä oon töissä ja tytöt tarhassa. Mulla on vakituinen toimi, joten myöskään minä en aio töissä kituutella jos raskaus alkaisi ja olo olisi tosi huono. Meillä mies on paljon raksalla taloa rakentamassa, joten mulle jää aika lailla tyttöjen tarharumbat ja muut. Kokopäivätyö ja pitkät työmatkat ei olis kyllä kovin herkkua mikäli samanlainen krapula/väsymys tulee kuin aiemmissa raskauksissa, mun väsymys oli tuolloin ihan tolkutonta, enkä tiedä miten sen kans uskaltais edes ajaa pitkiä työmatkoja:ashamed: Onneks asioilla on tapana järjestyä:D Ite myös opiskelen työn ohessa ja tavoitteena on että jossain vaiheessa (äitiysloman jälkeen) siirtyisin ihan toisen alan tehtäviin, mut aika näyttää..

Mun autoon mahtuis varmaan vielä yks takapenkille, oon kyllä vähän haaveillu maasturityyppisestä autosta kun kesällä sitten landelle muutetaan. Siellä on väliin tiet tosi huonossa kunnossa, joten vähän enemmän tehoa sais olla kuin mun nykysessä autossa. Mutta hirveesti en uskalla mieheltä vaatia, sillä mikäli äitiyslomalle jäisin niin tulot laskis aika lailla, varmaan sitten parasta ajella kiltisti tuolla nykysellä autolla ja väsätä ruuat tarjoustuotteista:D
 
Viimeksi muokattu:
Kopion saman kirjoituksen toisesta pinosta tänne, nyt nimittäin väsyttää... Zzzz...
NAPAILU, Kp26.Tänne saapunut ihan kaahee väsymys ja alaselkä kivut. Tuntuu että vois kellon ympäri nukkua. Välillä alamaha on hellänä, tuntuu kun ilmapallo olis. Tiiä nyt enteileekö nämä tädin tuloa vai masuasukkia..? Mietin että testoisko huomenna? Kp 27 huomenna siis.
 
Onnea paljon kaikille plussanneille!! :)
Ja kaikille meille muille plussaonnea vuodelle 2013! :heart:

ON: Täälläkin mietittiin että milloin olisi ns. oikea aika kolmannelle lapselle. Anoppi (!) on sanonut pariin kertaan, että ei kolmatta kannata tehdä ennen kuin esikoinen menee kouluun koska on aika haastava lapsi. Ajateltiin kuitenkin että nyt aloitetaan toivominen koska viimeksi kesti kuitenkin vuoden verran ennen kuin lopulta tärppäsi niin että vauva syliin saatiin (pari alkuraskauden km oli ennen kunnon tärppiä). Ja täytin kuitenkin jo 30 että ei tässä enää nuorruta ainakaan :) Viime raskaudessa voin tosi hyvin, harrastin liikuntaa loppuun asti. ekassa raskaudessa masu oli paljon isompi ja vointikin huonompi. Herkuttelun aion lopettaa kun testi näyttää plussaa. :) Tilasin Englannista ison kasan ovulaatiotestejä, olivat aika edullisia. 40 kpl liuskoja ja clearblue digitaalinen (hymynaama testi) 20 kpl vaihtopäitä maksoivat yht. n.40e +postikulut. Pääsee hyvin jyvälle taas parin vuoden testailutauon jälkeen miten kroppa toimii..

ViiruP toivon sinulle plussaa testiin! Eikö ole piinaavaa kun menkka- ja raskausoireet voi olla ihan samanlaisia?:kieh: mulla jo ovulaatioaika aiheuttaa pahaa oloa, vessassa ramppaamista jne. Ei montaa "normaalia" päivää ilman hormoonihuuruja naisen kuukauteen mahdu :D
 
Uusi kuumeilija ilmoittautuu mukaan! Eli kp 8/27-29, yk1, lapset -08 ja -10 ja ikää on itsellä 29

Ilmoittaudun siis mukaan. Kierukka on joulukuussa poistettu eli nyt ois eka kieros menossa. Mä niin toivon että tärppäisi. Ajankohta ois just hyvä ja toki silloin saa tietty odotta. Tsemppiä kovasti kaikille yritykseen, tää oli tällainen nopea hei moi kaikille. Lasten nukuttaminen ei meinaa sujuajust nyt niin jää lyhyeksi. Mä vielä juttuun pääsen mukaan. Plussatuulia kaikille. :heart:

Maana
 
Keskiviikko 2.1.2013





Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki......kiertopäivät..........yrityskerta.....ikä.........lapset


angelbird........kp 47/32-33..........yk 3............27.........12/06, 4/09

Ole luonani aina.kp 34/28............yk 2............24..........01/09, 06/11
Aliila.............kp 32/28-54...........yk 6............30..........-07,-09

hemu2..........kp 31/?..................yk 2............32..........07/07, 01/09
ViiruP...........kp 27/29-30...........yk 4............24...........11/08, 10/11
suhveli..........kp 26/27-30...........yk 4............28...........9/08, 11/10

Toive Pikkukolmoselle.kp 21/29-30.yk2............?............. -05, -11
dita..............kp 19/29................yk 4............30...........-07, -09
mammu991...kp 15/?....................yk 7............21........... -09, -10
Tintti83........kp 14/33..................yk 6............29............9/09, 3/11
NuVe...........kp 13/28-30..............yk 3............27............ -07, -09

EiKahtaIlman3.kp 12/25-30............yk 2............30............ -08, -11
Tytymamma..kp 10/26-30..............yk 6............23............10/09, 3/11
Maana-mamma..kp 8/27-29...........yk1............29.............-08 ja -10
Mamimamimami.kp 4/-.................yk 1............29............ -05, -07

keksipurkki....kp -/25-26..............yk 16..........25............9/08, 11/10

TAUSTAILIJAT:
Jenny90
Kettula
Villanen



Plussannneet:
lokakuu
Pupurtti......yk 2
Alabama.....yk 1
Tillukas.......yk 5
amylee........yk 1
marraskuu
Äitikissa......yk 8
Terp...........yk 2
Äidin onni...yk 2
Toive3........yk 1
Kemai.........yk 3
Väpä08.......yk 1
joulukuu
liiisu............yk 5
Buster84......yk 1
Jennamaria..yk 1
Casper77.....yk1
Astre............yk 2
Härkäneito....yk 3
Suan............yk 1
Sanna-M.......yk 2



Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, ja mukavaa uutta vuotta!

Onnittelut plussanneille!

Minut voi siirtää vihdoin samaan jonoon, eilen testasin hailakan haamun ja tänään (kp27) testasin selkeän haamun ja aion siitä iloita jo. :) Mulla negakierroissa ei ole näkynyt yhtikäs mitään testeissä, joten toivon parasta. Jos menee taas kesken, niin se on sitten sen ajan murhe. Huomennakin vielä testailen ja varmaan vloppunakin, ellei menkat ala.
Tissikivut ja alavatsatuntemukset antaneet tästä jo muutaman päivän viitteitä, ja samat edelleen jatkuu.

Plussatuulia ja tsemppiä jokaiselle!
 
Suhveli onpas ihania uutisia, paljon paljon onnea!!!:D
Ihan mahoton plussaryntäys meidän ketjussa!

Olipas mukava torkahtaa työpäivän päätteeks tuohon telkkarin ääreen. Siitä kun havahduin niin ilokseni huomasin että tytöt on levittäneet sekä jauho- että sokeripussin pitkin keittiötä ja rakennelleet niistä "kakkuja" kera kakkukynttilöin : Äiti me leivotaan!|O
 
Onnittelut Suhvelille! :)

Tintti 83: Jos vielä kolmannen lapsen saan, olen melko varma siitä, että sekin on poika. Se olisi erittäin mieluinen juttu, mutta tyttöä myös minä hieman enemmän toivoisin.

En jaksaisi millään jumittaa taustailijoissa, mutta työ-ja mahd. pahoinvointiasioiden takia on pakko malttaa odottaa vielä kesään. Toivottavasti plussajuna ei viuhdo tällä aikaa kokonaan miun ohi. Toisaalta tässä on hyvää aikaa seurata kroppaa sinne asti, tällä hetkellä kierrot on ihan sekaisin...
 
Plussaajille onnea :heart:

ON:
Huoh, onpa kökkö ilta.. Mua nyt ottaa päähän mun pari oikeasti hyvää ystävää (molemmat raskaana, toisella esikko tulossa toisella kakkonen). Oon heille varovasti kierukan poisto-ongelmien yhteydessä kertonu että suunnittelemme kolmatta. Ja oon kaivannut juttuseuraa kun meillä on aika vilkas elämä, paljon menossa ja neljä koiraa, koten jostain on tingittävä ja olisin kaivannut vähän henkistä tukea ratkaisuihini ja tilanteeseen. No kommentit on ollu tasoa "milläs aattelit muka jaksaa?" Ja "ai että ootte sit itekin tajunnu vähän aatella asioita" ja "aha". :stick: mä en voi käsittää tätä. Herranen aika, me ollaan kaksi aikuista ihmistä, molemmilla ammatit ja duunit ja jatkokoulutus mulla menossa ja miehellä suunnitelmissa. Kyllä, mulla on ollut raskasta kahden ekan kanssa, mutta me on selvitty ja selvitään. Ja me tiedostetaan rajamme. Kyllä tässä ei rahassa kieritä eikä juhlita mutta herranen aika me selvitään kyllä. Kuitenkin kaiken kaikkiaan nyt on meille se sopiva aika. Eikä kymmenen vuoden päästä. Hohhoi. :( kellään ylimääräisiä kavereita tyrkyllä? Anteeksi vuodatus.

Maana (joka ei noille kavereille ainakaan ilmoittele jos plussa tulee :/ )
 
Viimeksi muokattu:
HEP!! :wave: Täällä olisi yksi ylimääräinen kaveri tallella, Maana-mamma!

Täällä on myös tullut joltain kommenttia "Pitääkö se vauva nyt heti saada? Eikö kannattaisi odottaa että tytöt on isompia?" Rahat täytyy täällä myös laske välillä aika tarkkaan että riittää. Mutta ollaan selvitty nyt, ja selvitään varmasti myös sitten kun kolmas tulee. Oon luvannu miehelle että tingin autosta, jos maalle muutetaan. Ei ehken kolmen alle kouluikäisen lapsen kanssa se lähteminen oo niin helppoa ja siihen vielä koira lisäksi. :D
Mutta nämä on meidän valintoja. Toiset sanoo että "älä luovu autosta!! Homehdut kotiin!" Mutta jostain on luovuttava ja minä en autoa niin välttämättömänä näe. Eihän mies ole kun 8-9h päivästä töissä, maalla olisis oma piha missä lasten kanssa voi olla. Tekemistä varmasti löytyy!

Tuilpas vuodatus! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Torstai 4.1.2013





Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki......kiertopäivät..........yrityskerta.....ikä.........lapset


angelbird........kp 49/32-33..........yk 3............27.........12/06, 4/09

Ole luonani aina.kp 36/28............yk 2............24..........01/09, 06/11
Aliila.............kp 34/28-54...........yk 6............30..........-07,-09
hemu2..........kp 33/?..................yk 2............32..........07/07, 01/09

Toive Pikkukolmoselle.kp 23/29-30.yk2............?............. -05, -11
dita..............kp 21/29................yk 4............30...........-07, -09

mammu991...kp 17/?....................yk 7............21........... -09, -10
Tintti83........kp 16/33..................yk 6............29............9/09, 3/11
NuVe...........kp 15/28-30..............yk 3............27............ -07, -09
EiKahtaIlman3.kp 14/25-30............yk 2............30............ -08, -11
Tytymamma..kp 12/26-30..............yk 6............23............10/09, 3/11

Maana-mamma..kp 10/27-29...........yk1............29.............-08 ja -10
Mamimamimami.kp 6/-.................yk 1............29............ -05, -07

keksipurkki....kp -/25-26..............yk 16..........25............9/08, 11/10

TAUSTAILIJAT:
Jenny90
Kettula
Villanen



Plussannneet:
lokakuu
Pupurtti......yk 2
Alabama.....yk 1
Tillukas.......yk 5
amylee........yk 1
marraskuu
Äitikissa......yk 8
Terp...........yk 2
Äidin onni...yk 2
Toive3........yk 1
Kemai.........yk 3
Väpä08.......yk 1
joulukuu
liiisu............yk 5
Buster84......yk 1
Jennamaria..yk 1
Casper77.....yk1
Astre............yk 2
Härkäneito....yk 3
Suan............yk 1
Sanna-M.......yk 2
Tammikuu
Suhveli.........yk 4
ViiruP...........yk 4



Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea onnea ViiruP ja muut plussanneet!!

Vähiin tosiaan pian käy kirjoittelijat..Mitenhän meidän ketjun käy? Mieluusti itsekin kirjoittelen, mutta jännätessä sitä juttua ehkä tulisi enemmän. Nyt kun ei yritystä vielä ole, niin ei oo paljon kerrottavaa. :D

Oon nyt parina yönä nähny raskausunia. Viime yönä menin synnyttämään vaikka en ollu aiemmin huomannu edes olevani raskaana. Maha oli ihme pikkupussukka ihan alavatsalla ja luulin vaan sen olevan ylimääräinen vatsamakkara. :LOL:
 
casper77 Millaista vuotoa on ollut? Mulla tulieilen yhdellä vessa käynnillä vaaleanpunaista tosi niukkaa vuotoa. Aijemmissa raskauksissa ei oo tullut mitään.. Mutta en yhtään ihmettelin vaikka tämä olis vaikee kun laskureiden mukaan laskettu aikakin on 13.9. ja perjantai! :D
 

Yhteistyössä