Kolmatta odottavat 2010

Meillä myös mietitty tätä isompien sisarusten viihtymistä. Jäävät pois pph:sta helmikuun lopussa ja sitten ois noin puoli vuotta esikoisen eskan alkuun. 3 v jää kotiin eskan alkuun asti. Jotain kerhopaikkoja pitäisi siis löytää, mutta varmaan aika vaikeaa, kun jäävät kotiin kesken kerhovuotta. Onko kellään kokemusta, saako paikkoja vielä silloin? Vai voiko ne hakea valmiiksi esim. vuodenvaihteessa?

Mulla takana eka neuvolalääkäri. Koska mulla on aikaisempia ongelmia synnytysten ja vähän muunkin suhteen, mulla oli paljon kysymyksiä. No, neuvolalääkäri vastasi jokaiseen kysymykseen, että kysy sitten äippäpolilla synnytystapa-arviossa. Joka on siis viikolla tuhat ja jotain! Terkka oli mulle ekassa neuvolassa sanonut, että mun pitää mennä äippäpolille ja synnytystapa-arvioon hyvissä ajoin juuri näiden aiempien ongelmien takia. Nyt olen kuitenkin menossa vasta myöhäisillä viikoilla (en muista tarkkaan) ja stressaa aika paljon. Mitähän kautta sinne saisi lähetteen aikaisemmin? Mulla on edessä mm. vatsalihasten korjaus sektion yhteydessä ja sen plastiikkakirurgin pitäisi ehtiä tutkia ne vauriot ennen kuin maha kasvaa liian isoksi. Ja lisäksi mulla on takana viime kesältä kaksi selkäleikkausta, jotka myös tekevät raskaudesta haasteellisen. Toivoin saavani tähän jotain tukea/neuvoa jo hyvissä ajoin, enkä vasta sitten kun selkä on jo tuusana...Harmittaa tosi paljon koko käynti, jäi enemmän mietittävää kuin ennen sinne menoa :(

Commander ja papunen 13+6
 
Neuvolassa pääsin minäkin taas vierailemaan eilen.
Kaikki ihan ok, mutta mulla myös proteiinit pissassa +/-. unikeiju, mulle terkkari sanoi, että tuo on käytännössä vielä negatiivinen tulos, että vasta yhdellä plussalla on positiivinen tulos. Painossa jäin nyt valitettavasti tavoitteesta, kun painoa on tullut vain +225g/viikko. Yhteensä 8 kiloa, mistä olen todella iloinen ja niin oli terveydenhoitajakin. :D Pikkuinen on laskeutunut ja pää oli terkkarin mukaan todella alhaalla. Otatti sen takia nyt jo jonkun streptokokkinäytteen, jos vaikka ehdin synnyttämään ennen seuraavaa käyntiä (joka olisi siis viikon päästä :whistle: ). Itse aavistuksen tuota epäilen, mä en ole edes huomannut mitään laskeutumista. :snotty:
Nyt sain siis lähetteen synnytystapa-arvioon, jonka pitäisi olla parin viikon sisällä. Siellähän tuo sitten selvinnee. =)

Tänään ajattelin kauppareissulta ottaa matkaan paketillisen pieniä vaippoja ja itselle siteitä, on ne ainakin sitten valmiina kotiutuessa. Miehen käsiin voisin luottaa vauvanvaipat, mutten omiani. Viimeksi pyysin tuomaan mulle yösiteitä sairaalaan, kun olin pääsemässä pois ja hän toi pikkuhousunsuojia. :LOL:

commander, kannattaisko noista asioista puhua ä-polilla vaikka rakenneultran merkeissä? Tai jos sekin on liian myöhäistä noiden juttujen takia, soita suoraan äippäpolille ja kysy asioita. Synnytystapa-arvio on kaiketi yleensä noin rv36 tienoilla... Selkäasioissa voi varmaan varata aikaa oman tk:n fysioterapeutille.

Nyt shoppailemaan! :D


Epeti 35+3
 
Olen aika hermona tuon perätilan vuoksi kun katselin aikaisempia neuvolakortteja ja niissä tytöt olivat molemmat aina rt eli raivotarjonnassa paitsi kuopus kerran "viistossa". Se että 4d-ultran paperiiin läääkäri oli kirjoittanut että täydellinen perätilaj ja totesi minulle vielä että oikein tyypillinen perätilalapsi, niin alkoi nyt jälkikäteen mietityttämään. Olen netistä asiaa yrittänyt selvittää mut siellähän lukee ihan kauheita keskustelupalstoilla eikä yhtään asiallista tekstiä tullut silmiin (siis jotain lääketieteellistä faktaa). En halua synnyttää vauvaa peppu edellä kun siihen liittyy paljon riskejä enkä sektioonkaan halua. Tuohoon perätilaan kun yhdistää tuon syöksysynnytystaipumuksen ja rd:n eli mahdollisesti isokokoisen lapsen niin ei oo paljon vaihtoehtoja miten sen vauvan ulos saa (sektio? tai joku epätoivoinen alatiesynnytys jossa vauvalle tulee lomkkaluksaatiot ja ties mitä ) . Oikeesti pelottaa.
 
Täällä ollaan edelleen ja ihan yhtenä kappaleena :wave: Kättärillä tosiaan jouduin käymään ja käyrille jouduttiin. Suppareita piirtyi ihan kivasti siihen, mutta sitten ne loppui. Toisaalta ihan hyvä näin, mutta olisi kyllä jo voinut syntyäkin :D

Lääkäri katsoi ultralla ja sanoi, että raivotarjonnassa on edelleen. Tämänhetkinen painoarvio oli 3kg :eek: Herra Jumala miten iso tästä vielä tulee!!! :eek: Edelliset lapset on olleet 3340g ja 3040g ja niiden painoarvio ei oo ollut näillä viikoilla vielä kun 2,5kg-2,7kg. Tuon painoarvion se siis sai kokeilemalla mahan päältä. Mitään se ei mitannut ultralla, katsoi vaan nopeesti tarjonnan.

Nyt mua pelottaa ihan tosissaan, että jos mennään laskettuun aikaan asti niin tää on yli nelikiloinen syntyessään. Jos siis kasvaa tuota samaa vauhtia, kun tähän asti |O Esikoisen aikaan tehtiin lantiosta joku mittaus ja katsottiin, että mahtuuko syntymään ja silloin sanottiin että KORKEINTAAN 3,6kg vauva mahtuu alakautta tulemaan :ashamed: Sektio pelottaa ja viime yö meni valvoessa ja miettiessä tuota vauvan syntymäpainoa :'(

Kun kysyin, että joko vauva on laskeutunut, en saanut mitään vastausta. Sitäkään en tiedä, että onko kiinnittynyt vai ei, koska ei sanonut siihenkään yhtään mitään :'( Täytteli vaan jotain papereitaan :kieh: Varsin turhauttava käynti siis kaikenkaikkiaan. Syyskuun alussa on vasta seuraava neuvola viikolla 38. Hulluksi mä tuun ennen sitä, kun mielessä pyörii vaan koko ajan tuo painoasia :( Toivottavasti syntyisi jo ennen sitä ja painaisi alle 3,6kg.

smur-ffi ja papu 36+1
 
jääräpää: entäs ulkoinen kääntöyritys, onko siihen mahdollisuutta? Nehän joskus toimii.

Epeti: Joo, voihan olla, että saan silloin rakenneultrassa jotain kysyttyä. Ajattelin kyllä nyt kuitenkin soittaa, koska pelkään, että maha kasvaa siihen mennessä niin isoksi, että nuo navan seudulla olevat virheet, jotka pitäisi korjata, eivät enää näy. Nyt näkyvät vielä juuri ja juuri, mulla kasvaa maha ihan omilla "käyrillään".
 
commander77 Meillä tyttö seurakunnan kerhossa. Syksyllä ryhmät on aina täysiä, mutta lapsia tippuu vuoden aikana pois niin keväällä toiset käy kerhossa jopa 2xviikossa. Kannattaa kysyä paikkoja. Soittele ihmeessä ihan omalle th:lle ja pyydä synnytystapa-arvioon aika aikaisemmaksi tai suoraan polille.

jääris
Meillä on tytöt olleet rt:ssa pysyvästi jo alle rv 20. Tämä poika taas kääntyi paljon myöhemmin, joskus rv 27. Aikaahan on kääntyä vielä moneen kertaan.

smur-ffi Olipas harmillinen käynti. Toivotaan, että kokoarviossa olisi heittoa. Koita saada seuraavaa aikaa aikaisemmaksi niin ei mene koko loppu aika hermoillessa.

Kävin aamulla neuvolassa. Kaikki hyvin. Painoa kertynyt vajaa puolikiloa. RR oli nyt noususuunnassa. Sf mitta oli 31 cm. Vauva alhaalla ja kiinnittynyt. Sykkeet hyvät. Ultrassa paino-arvio 2800g. Lapsivettä hyvät lammikot. Istukka vetelee viimeisiään..oli selvästi kalkkeutunut ja lohkoinen. Joten synnytys alkaa olemaan lähellä. Monet merkit siihen viittaavat. Suppareita on ollut tosi paljon jo monen päivän ajan. Nyt vaan odotellaan jännityksellä milloin lähtö tulee. Itse olen jo valmis, kun kivut ovat aikamoisia. Toisaalta olen taas pystynyt nauttimaan kävelystä ja muusta touhuamisesta kivuista huolimatta.
-Poni 36+2

 
Pitää kirjotella tännekin neuvolakuulumisia, kun oon vieläkin vähän järkyttynyt. Olin siis aamulla neuvolassa ja terkka kuuli mielestään vauvan sydämessä lisälyöntejä. No, eikun suoraa päätä sairaalaan sydänkäyrille. Mä jo matkalla näin itseni jossain odottamassa lastani useista sydänleikkauksista ym. Onneks sairaalassa kaikki oli sit ihan normaalisti, mutta kylläpähän ehti säikähtää!

jääräpää: Mulla tuntuu vauva vielä pyörivän masussa ihan mihin asentoon sattuu. Toivottavasti alkais kohta hakea lopullista paikkaansa. Aamuisessa ultrassa oli raivotarjonnassa, mutta ihan hyvin voi olla taas huomenna poikittain. Mullakin siis aiemmat lapset olleet neuvolakortin mukaan tosi aikasin koko ajan rt, mutta tää vaan melskaa tuolla.

6 aamua töitä jäljellä!!!!

Hilarius 33+5

 
smur-ffi: :hug: mä en luota yhtään nuihin painoarvioihin. Mul th puhu koko kakkosen odotuksen ajan, et tuntuupä tämä vauva hyvä kokoiselta, ja kävin kontrolli ultrassa liikkeiden vähyyden takia 41+0 jolloin painoarvio oli et on vähintään 3900g tyttö syntyi 41+2 ja painoi 3388g ja 50cm.. samoten esikoisesta ultralla tehty painoarvio heitti sen +500g. Useampaan kertaan mitattiin ja aina saatiin et menee yläkäyrillä + kätilö synnyttämään mennessä tunnusteli et onpa hyvä kokoinen, toinen kätilö sit mahan perusteella sano myöhemmin et ei tada olla iso vauva tulossa ja esikoinen painoi 41+0 3580g ja oli 49cm (sen piti olla hyvästi yli 4kg).

Hilarius: kyllähän tuollainen säikäyttää.. onneksi kuitenki kaikki hyvin! Hyvä että herkästi laittavat eteenpäin, jos sit jotain on ni saahaan tietoa jo ennen syntymää :hug:

Ponille jaksamisia jännittäviin päiviin.. hyville viikoille oot jo päässy!! Toivottavasti ei kovin pitkään tarvi odotella.. mut lähet sit vaik mieluummin liian varovaisesti näytille, mitä et sinnittelet viimeseen asti kotona :hug:

Mua on alanu vähän jänskättään synnytys. Kaks edellistä on ollu hitaita (15 ja 14 + vesien menosta suppareitten alkuun 18h), ni nyt jänskättää et jos tämä lähteeki sit rytinällä vauhtiin.. nuo kaks ollu silleen erilaisia et kunnon supistukset on alkanu vasta sairaalassa et ei ole tarvinu matkustaa tuota 50km matkaa kipeänä, ni nyt hirvittää niin tuo matka kuin se kipuki ja jos tää kolmas on nopeampi. Ois ihana olla kotona niin pitkään ku pystyy, mut viimeksikki ku veet meni aamulla klo 5 mentiin puoliltapäivin sairaalaan, ku en uskaltanu olla enään kotona, vaik ei supistellukkaan. Pienen sairaalan etu se et pääsin sit osastolle odotteleen :D

anve ja 22+2
 
Poni Toivottavasti syntyisi vauva pian, niin ei tarviis enää kärsiä suppareista :hug: Mulle ei kerrottu mitään istukan tilanteestakaan, vaikka aiempien lasten kohdalla on kerrottu :whistle:

Meillä lapset menee syyskuun alusta hoitoon takaisin tarhaan. Ne jäi lomalle juhannukselta ja mun kanssa ovat olleet kotona siitä asti. Ensin aattelin irtisanoa tarhapaikan, mutta tulin sitten toisiin ajatuksiin. Ovat 11 päivää kuussa hoidossa, että saavat leikkiä ja nähdä kavereita. Tiedän, että jos tää tuleva vauva on imetyksen kanssa samanlainen kun nuo kaks edellistä niin mä en kerkii päivällä muuta tekemäänkään, kun imettämään :LOL: Siksi aattelin, et tarhaan meneminen olis varmaan järkevintä. Ei onneks tarvii ihan niin pitkiä päiviä olla siellä kun mun töissä ollessa, kun pääsen hakemaan pois nyt paljon aiemmin :heart:

Jääräpää Mullakin tää vauva oli vaikka missä asennossa välillä :eek: Joskus oli perätilassa ja joskus oli poikittain. Vasta viikolla 34+jotain tajusi kääntyä oikeinpäin :D Ja toivottavasti myös pysyy loppuun asti :D Oonkin miettiny, et voiko tää vauva olla tyttö. Poika oli 20 viikolta asti raivotarjonnassa ja tyttö kääntyi oikein päin vasta viikolla 34 :whistle: Nyt ihan sama juttu :D Tuskin tuo kuitenkaan mitään kertoo. Ja kohtahan sen näkee muutenkin =)

anve mä jäin kans miettimään tota painoarviota. Jos vauva olis ton kokoinen nyt, niin ei kai se enää olis mahtunut kääntymään perätilasta oikein päin?! :eek: Mä en ainakaan itse tuntenut mitään erikoisempaa. Eikä tää tunnu yhtään isommalta kun edellisetkään. Mahakin on melko pieni :ashamed: Tai ainakin kaikki sanoo niin. Itsehän tunnen olevani aika isokokoinen :D Sf-mitta näyttää ihme tuloksia just sen perätilan takia mulla. Toivotaan ettei ole isokokoinen vauva tulossa ja jos onkin niin haluaa syntyä mahdollisimman pian :D

Hilarius Viimeisiä viedään, kohta säkin jäät mammalomalle =)

Kaikille :hug:

smur-ffi ja papu 36+1
 
Smur-ffi älä murehdi tota vauvan painoa suotta ne yleensä heittää jonkin verran,mullekkin sanottiin keskimmäisestä et tulee yli 4kg. mut likka oli vaan 3415.
sanoinkin niille synnärillä et tässä teidän yli 4kg. :D kaikki menee varmasti hyvin :hug:

Täällä ollaan pikkuprinsessan kanssa haettu rymiä viimeyönä kukuttiin 1-4ään :kieh: olin meinaan vähän väsy :heart: eiköhän se siitä. Kaikki on mennyt muuten loistavasti on ihanaa kun talo täynnä tenavia :LOL:

voimia ja jaksuja kaikille :wave:


lolu ja kirppu 3vkoa :heart:
 
Kävin tänään uudelleen neuvolassa, kun huoletti tuo vauvan paino niin paljon :ashamed: Samalle lääkärille vielä pääsin, kun viimeksikin. Tällä kertaa mittasi tarkkaan ultralla ja katseli lapsiveden määrää ja tutki istukkaa ym. Vauvan tämän hetkinen painoarvio on 2400g-2600g ja syntymäpainoksi arvio siis ton 3kg :whistle: Oli viimeksi sanonut väärin. Onneksi tuo asia selvisi, niin voi keskittyy nyt ihan muihin juttuihin eikä pyöri koko ajan päässä, et tuleeko jättiläinen vai ei :ashamed:

lolu ihanaa kuulla sun ja vauvan kuulumisia :heart: Vaikka tuo kiukkuaminen varmaan väsyttää ja ottaa voimille, jaksamista siis :hug:

Kaikille paljon :hug:

smur-ffi ja papu 36+2
 
Mä oon ihan valmis poksahtamaan vaikka heti huomenna |O Selkää särkee, jalkoja särkee, supistelee, sattuu joka paikkaan ja ärsyttää muutenkin :kieh: Siivosin koko eilisen päivän ja kävin saunassakin ja mitään ei silti tapahtunut.

Kaiken muun lisäksi esikoinen tekee tahallaan pahojaan ja ei usko yhtään mitään :kieh: Pikkusiskoa kiusataan sen minkä keritään, väitetään vastaan, huudetaan ja itketään heti jos jostain vähänkin kiellän ja päikkäreitäkään ei oo nukkunut moneen päivään :kieh: Illalla ei suostu nukkumaan vaan ravaa koko ajan jonkun tekosyyn varjolla jossain ihan muualla paitsi ei ole sängyssään :kieh: :kieh: Mä en jaksa enää, jos tuota jatkuu vielä pitkään! Mä oon niin väsynyt tuohon ihme unettomuuteen ja tottelemattomuuteen! Toivottavasti kyseessä on joku rasittava uhmavaihe joka menee ohi. Mieluiten jo heti huomenna!

Kiitos ja anteeksi.
smur-ffi ja papu 36+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Poni Toivottavasti syntyisi vauva pian, niin ei tarviis enää kärsiä suppareista :hug: Mulle ei kerrottu mitään istukan tilanteestakaan, vaikka aiempien lasten kohdalla on kerrottu :whistle:

Meillä lapset menee syyskuun alusta hoitoon takaisin tarhaan. Ne jäi lomalle juhannukselta ja mun kanssa ovat olleet kotona siitä asti. Ensin aattelin irtisanoa tarhapaikan, mutta tulin sitten toisiin ajatuksiin. Ovat 11 päivää kuussa hoidossa, että saavat leikkiä ja nähdä kavereita. Tiedän, että jos tää tuleva vauva on imetyksen kanssa samanlainen kun nuo kaks edellistä niin mä en kerkii päivällä muuta tekemäänkään, kun imettämään :LOL: Siksi aattelin, et tarhaan meneminen olis varmaan järkevintä. Ei onneks tarvii ihan niin pitkiä päiviä olla siellä kun mun töissä ollessa, kun pääsen hakemaan pois nyt paljon aiemmin :heart:
meillä kanssa ovat 11pv kuussa hoidossa =) ihan kivaa että muillakin on samanlaisia ratkaisuja
 
smur-ffille jaksuja poksahtamisen odotteluun ja esikoisen kiukkuun. :hug:

Sssallalle onnea ultraan! Tulethan meille heti kertomaan uutisia. ;)

Toivottavasti lolu ja kirppu on löytäneet yhteisymmärryksen rytmin suhteen.
Tuo on asia, joka mua itseäni kauhistuttaa tulevaisuudessa, jos tästä kolmosesta tuleekin maailmanhistorian huonoin yöllä nukkuja ja silti äiteen täytyisi jaksaa päivätkin valvoa isompien kanssa... :eek: No, eipä se etukäteen murehtimalla parane. Meillä on kaksoset olleet puolestaan varmaan niitä kaikista helpoimpia tapauksia ja todella hyviä nukkumaan, joten ei parane valittaa. :D

:attn: Nyt lähti listoilta heinäkuiset odottajat äiti-79- ja Sankkuli. :attn:

Mä odottelen kärsimättömänä aikaa äitipolille synnytystapa-arvioon. Saa nähdä, onko neuvolantäti edes muistanut kirjoittaa koko lähetettä. Perjantaina taas neuvolaan ja sitten tasan viikon päästä saa mun puolesta lähteä jo syntymään, kun päästään täysiaikaisuuden nimiin. Aloitan ainakin hurjan siivouskampanjan, jos maltan odottaa ensi viikolle... :whistle:
Tavoitteena olisi myös tällä viikolla laittaa kaikki loput asiat kuntoon, jotta vauva on tervetullut koska tahansa. :heart:


Epeti 36+0 poksista!
 
Sssalla Onnea ultraan. Tuo on aina niiiin jännää, kun ei liikkeitä vielä tunnu ja muutenkin voi olla suht oireetonta niin pelot herää.

Epeti Toivotaan, että aika tulee heti alkuviikkoon ja aamuun.

Täällä ollaan joka päivä ja yö lähtövalmiina synnäriä kohden. Oireita on monenmoista, mutta vielä yhdessä paketissa ollaan. Tänään menen neuvolaan, että katotaan alakerran tilanne ja ultrataan onko lapsivettä riittävästä. Mulla on lauanatai aamusta asti ollut runsasta limaista vuotoa, joka väliin niin vetistä, että voisi olla vettäkin. Väliin taas on verta mukana. Limatulppaa varmaan, mutta sitä tulee vaan uskomattoman paljon :eek:
-Poni 36+6
 
Nyt on menny yöt sitten ihan mahdottomix saa ravata pisulla ja paikkoja on alkanu särkee sitten on päivät ihan väsy :( Eihän tätä odottamista enään montaakaan viikkoa oo jäljellä ja jotenkin on toisaalta jo niin valmis ottamaan pikkuisen syliin mutta toisaalta vaivaa haikeus et kohta tää on ohi ....

Tänään kela toi kivoja uutisia rahojen suhteen, saankin sitten paljon enemmän kuin osasin ajatella , sehän on kiva juttu saa hiukan relata sen asian suhteen .

Supistukset on alkaneet tulla kipeämmiksi muttei oo viel tullu sellasia et ois lähtöö tarvinnu edes miettiä mut jospa tuolla jo jotain tapahtuis ettei ainakaan kovin yliaikaiseksi menisi ...

en tiiä pää on ihan jäässä oli muka niin paljon asiaa mutta nyt en sitten saanutkaan tähän raapustettua mitään järkevää....

Ponilla onkin siellä jännät paikat .... miltäs neuvolassa näytti =)

unikeiju + sisu 36+2 :heart:
 
unikeiju Jaksuja sinnekin. Yöt on niin rasittavia, kun väsyttää, mutta pisuhädältä ja kivuilta nukkuminen ei kuitenkaan tahdo onnistua.

Neuvolassa toisiaan pyörähdin. Vauvalla kaikki hyvin ja vettäkin paljon. Oli ultratessa niin alhaalla, että päästä ei oikein kunnon mittaa enää saannut. Kohdunsuu on 2cm auki ja kavanaa reuna jäljellä,joten ei mitää kovin hälyyttävää. Lähtö voi olla milloin vain, mutta viikkokin voi mennä vielä. Hyvä vaan tietää tuo alakerran tila, kun mulla edellisissä synnytyksissä samanlaisesta lähtötilanteesta on avautumien kestänyt noin tunnin verran. Jos tätä tahtia nytkin menee niin keritään sairaalaan ajaa, jonne matkaa n. 50km.
Kamalan kipeä alapää on koko ajan. :kieh:
-Poni 36+6
 
iltoja! Täällä sitä kukkuillaan nyt itte koneella :D pitäis olla tietty ite nukkumassa,neiti nukkuu tyytyväisenä vaunuissaan,niissä parempi nukkua kuin sängyssä =) .
toivotaan et tyttö nukkuu paremmin ens yönä,siis ei alettais taas seurustelee 3aikaa yöllä |O
viimeyö oli parempi, neiti alkoi nukkua onneks syötön jälkeen melkein heti.Noh aikansa kutakin.
Tänään sain ekan kerran kunnon hymyä,että tuli ihana fiilis,kyllä päivä lähti mukavasti käyntiin ja on ollutkin kiva päivä,olen touhunut tenavien kanssa vaikka mitä :heart:


Jaksuja ja vointeja kaikille :hug:

lolu ja pikkuneiti
 
Moikka!

Neuvolakuulumisia tältä päivältä: sf-mitta 30 cm, verenpaineet 134/90, pissa puhdas, vauvan syke 140. Hemppaa ei mitattu kun oli viimeks niin hyvä. Pieneltä vauva kuulemma tuntuu mahan päältä kokeiltuna, mutta tiedä siitä sitten. :| Kyselin myös lapsiveden tihkumisesta, kun luulen että mulla on pari kertaa tullut lapsivettä ulos. Tai sitten se on tosi nestemäistä limaa. Terkka kehotti menemään svo:lle tarkistamaan tilanteen, jos vettä vielä tihkuu tai edes luulen tihkuneen. Muuten oma vointi ollut ihan hyvä, mitä nyt väsyttää edelleen tosi paljon.

Ponilla ei taida kyllä kauaa enää mennä... =) Tsemppiä!

marza ja onnianni rv34+3
 
No nytpä kysyn oikein intiimiä juttua eli: oletteko harrastaneet seksiä ihan normaalisti raskaudesta huolimatta? Siis tarkoitan että mietiskelen sitä että kypsyttääkö sperma kohdunkaulaa jo missä vaiheessa? Itse ainakin luulen saaneeni molemmat aikaisemmat synnytykset käynnistymään sekstailun avulla :ashamed: :D . Vau-kirjassakin luki siitä jotain etten ihan höpöjä tässä nyt turise. Eli pitäiskö nyt jo rv 25-26 vältellä spermaa jotta ei pehmene paikat liian aikaisin :whistle: ?? :ashamed: Tää on jotenkijn niin nolo kysymys mut kysyn silti!
 
Jaahas, että tällainen palsta tällä kertaa... Ketjujen etusivut näyttää olevan kaikkea muuta kuin viimeisin päivitetty versio. Ja juuri, kun tein kamalan homman niiden edellisten lasten syntymävuosien muuttamiseksi. :mad:

Kiva, että lolulla on mennyt pikkuprinsessan kanssa paremmin. :)

jääräpää, kyllä me on aika normaaliin tahtiin menty tuon asian suhteen. Eipä sen kai pitäisi normaalissa raskaudessa mitenkään haittaavan.


Epeti 36+1
 

Yhteistyössä