Kolmatta odottavat 2010

Tässä pino kolmatta kullanmuruaan odottaville!


Meitä on 27 odottajaa!


Nimimerkki............LA......Synnäri....Ikä....Edelliset lapset


BridgetJones.........8.10.....NKL.........25....tyttö 06/07, poika 12/08
mamiti87..............13.10...TYKS.......22....lapset 03/04 ja 09
snowangel............19.10...?.............?......tytöt 05 ja 07
Mintukas...............22.10...LS...........?......lapset 05 ja 08
saduli...................26.10..OYS.........33....poika 03/01 ja tyttö 03/03
Miu Mau...............27.10...KOS........32....poika 07/01 ja tyttö 03/03
Ella-83.................28.10...K-HKS.....26....lapset 7 v tyttölupaus


Bad Virgin.............1.11....KOKS......?......tytöt 10/06 ja 05/09
Pilkkis...................2.11....TAYS......30....lapset 07 ja 09
äitijapojat.............13.11..KYS.........30....poika 99 ja poika 03
Gitta85.................14.11..VKS.........25....tyttö 11/07, poika 03/09

jääräpää..............2.12.....TAYS......36....tytöt 06 ja 08 tyttölupaus
stigu123...............13.12..JS...........38....tyttö 07/05, poika 03/07
ylläripylläri............22.12..TAYS.......?......lapset 06 ja 09
anve.....................23.12..OAS........30....tytöt 03/08 ja 12/09

mussu81...............3.1.....OAS........28....poika 03 ja poika 08
Tarkse...................6.1......?...........30....kaksoset 09 tyttölupaus
kääkkis.................24.1....PHKS.......27....tytöt 08/06 ja 05/08 poikalupaus

Hippu35................6.2......?............?.......?
commander77.......16.2....KYS........?......lapset 05/05 ja 04/07
memmiliini.............17.2....PKKS.....33....tyttö/01 ja poika/04

maamo79..............4.3......PKKS.....30...tytöt 05 ja 08
Sssalla..................15.3....TYKS......23...poika 08/06 ja tyttö 11/07
gammi...................23.3....KYS........31...lapset 03 ja 09

leena77.................18.5....OYS........33...tyttö 01, poika 02

äiti88.....................4.6.....?.............?.....?
Rixutin...................25.6...?..............?.....?



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus



Huonoja uutisia kohdanneet ystävämme:

Lilein :hug:
Keffeli :hug:




Synnyttäneet:

2010

23.2. HubaG 3848g 53,5cm (poika 4/96 ja tyttö 2/01)

7.3. Ilo81 3615g 50cm (poika 7/03, tyttö 10/08)
19.3. ompus 2825g 47,5 cm (poika 5/04, poika 6/07)

24.5. tatomira 2960g 46,5cm (lapset 03 ja 04)
25.5. Rapu82 4180g 54cm (tytöt 04 ja 07)

30.7. lolu 3890g 51cm (tytöt 03/06)

24.8. Poni06 3030g 46cm (tyttö 08/06, tyttö 08/08)

15.9. smur-ffi 3570g ja 51cm (poika 12/05 ja tyttö 06/07)
20.9. Miita1969 3330g ja 48cm (tyttö 01/01, tyttö 08/03)
21.9. Heppuli3 4380g ja 55cm (pojat 10/04, 03/07)
24.9. VicHo 3780g 52cm (pojat 03 ja 05)
29.9. m a r z a 3480g 48cm (lapset 06/07, 03/09)
29.9. Epeti 3860g 53cm (pojat 09)

1.10. unikeiju 4380g ja 52cm (tyttö 01, poika 02)
2.10. Hyväsetti 4095g 52cm (poika 02, poika 04)
4.10. Hilarius tyttö (lapset 3 ja 6 v)
7.10. Zeena 3860g 52cm (lapset 2v ja 4v)
17.10. sutulii poika (pojat 01, 04)



Aiemmat keskustelut:
kolmatta odottavat?


KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT kuumeilupuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1867276-kolmatta-kaipaavien-marraskuu/
 
Viimeksi muokattu:
Tuollaisen nyt väkästin meille. Sopiiko jos kerätään tietoja vain tähän etusivulle? Eli päivityspyynnöt minulle. Katsotaan sitten jossain vaiheessa, jos seuraavaan pinoon saadaan joku muu päivittäjä. :)
 
Hyvä Epeti! Mii laik :heart:
Pitäiskö pistää yksärit noille parille, jokka tuossa edellisessä pinkassa on, ainakin tuolta meirän kuumeilupuolelta. Tai jaa, katotaan, jos ne löytäis tänne muutennii. =)
 
Viirupylly ja Hyväsetti, tervetuloa mukaan! :wave:

Kiitos Wandii! :ashamed: :)

Hyväsetti ja Wandii, teillä onkin melkein samanlaiset rivit. Piti oikein hieraista silmiäni, mutta taisi tulla kummankin tiedot oikein?

Mukavaa, että meitä on useampi syyskuun odottaja tai siis eihän täällä vielä ketään muita olekaan. :D Toivottavasti pysytäänkin kaikki menossa mukana. b :) d Itselläni varmaan tuo LA siirtyy myöhemmäksi, tuo on viimeisten kuukautisten mukaan laskettu, mutta epäilen raskauden alkaneen vähän jälkijunassa. Vai olikohan se niin, että alle viikon heitot ei muuta laskettua aikaa?

muoks. Toisaalta just huomasin, että oon saanut ovistesteihin hailukkaa viivaa jo 13.1. lähtien, että sen perusteella viikot voiskin täsmätä...
 
Meillä on tosiaan ihan samat rivit. Ihmeteltiin sitä jo tuossa aiemmin. Minusta tuo laskettukin aikakin oli sama, mutta en tiiä olenko laittanut itse nyt myöhemmin väärin, vai onko Hyväsetti tarkentanut jossain vaiheessa omaa aikaa.

Kivaa, tervetuloa unikeiju!
 
Wandii 25.9 sullaki oli siinä toisessa =)
Tuo mun LA varmistuu varmaan myöhemmin, mut näin laskureitten mukaan siis...
Mulla tekee hirveesti mieli kertoa jolleki tästä raskaudesta, vaikka tää onki ihan alussa vielä... :wave:
ei tarttis vaan miehelle hehkuttaa :LOL:
Unikeiju tervetuloa =)
 
Hei!

Hyppäänpä mukaanne minäkin, mulla laskettu aika jo hiukan lähempänä, 20.4. Eli paksusti on voitu jo hyvän aikaa... :whistle: Kaksi tyttöä (3v ja melkein 6v) ennestään, ja he odottavat jo kovasti uutta tulokasta, toivovat tietenkin tyttöä. :D Rakenneultrassa pikkuinen ei jalkoväliään suostunut vilauttamaan, joten arvauksella mennään eteenpäin... Itse kuvittelen tätäkin tytöksi, sillä oireet ovat aivan samaa sarjaa kuin aiemmillakin kerroilla.

Bliss ja pikkuinen rv 26+6
 
Unikeiju ja Bliss, tervetuloa mukaan! :wave:

Bliss, mullakin tämä alkuraskaus on mennyt tasan samalla kaavalla kuin ensimmäinen. Olisikohan siis poikia tulossa? Toivottavasti ei kuitenkaan kaksosia, muuten ollaan lirissä. :eek: :D

Mites muilla on tämä raskaus alkanut verrattuna edellisiin?
 
Pitäisköhän tunkeutua tännekin mukaan? :) katselin tuossa, että unikeijun muistan kuumeilijoiden puolelta? (vai muistanko) ONNEA plussasta!!

Mun rivi olis
tatomira........29.5...........K-HKS.........?...........lapset 03 ja 04

epeti mulla on kaikki kolme raskautta olleet ihan erilaiset, ekasta ainoa oire oli pissahätä ja mahan kasvu, tokasta oksensin muutaman kuukauden ja tää kolmonen on jotain tuosta väliltä :)

tatomira ja itu 21+3
 
tatomira :wave: sama unikeiju olen :) KIITOS !!!! johan sitä odotettiinkin tovi,nyt kun kaikki menisi vielä hyvin .... hui kuinka aika on menny nopsaan kun katselee tuota sinun viikko määrää !!!! Tervetuloa vaan mukaan :)

Mun täytyy tunnustaa et mäen muista esikoisen odotuksesta muita oireita kun se et halailin vessanpönttöä monta viikkoa muita oireita en muista .... tokasta ei ollu kun yökötystä aamuisin ja mulla olikin salmiakkipastilleja sängyn vieressä ja ennen ylösnousemista piti ottaa pastilli suuhun.... en ole edes kirjoittanut itselleni edellisistä raskauksista mitään muistiinpanoja :/ harmittelen sitä nyt...
 
Mulla oli ekassa raskaudessa tosi järkky pahoinvointi aamuisin, toisessa ei niin mitään, saa nyt nähdä, mitä kolmas tuo. Nyt viikot vasta 5+0, ja pahoinvointi tulee 6-7 viikolla, jos on tullakseen. Vois jäädä tulematta. :$

Itsellä ei kyllä ole oireita juuri mitään. Tuntemuksia alavatsassa joo, vatsa on jo kohtuullisen turvonnut (mikä siinäkin on, että se alkaa näkymään jo nyt, vaikka siellä on joku solurypäs vaan...) Normifarkut (eli tyylille uskollisesti tiukat) ei enää mee, eikä muuten kohta normirintaliivitkään. Mun kuppikoko on kasvanut valehtelematta ainakin yhdellä. Ei haittaa yhtään, mies vaan tykkää... :LOL:
Mietin siis jo nyt, mitä pukisin päälleni, ettei pomo arvaa. Ajattelin kuitenkin kertoa vasta eka ultrauksen jälkeen, joskus viikolla seitsemän. Ja arvaa mitä Hyväsetti. Just kuulin, että meidän tk:hon on hankittu uusi ja hieno ultralaite! Jihuu! :)

Muoks: Oli siis aiemmin Hyväsetin kanssa puhetta siitä, että meillä TK:ssa tosiaan ultrataan vaikka sitten vain huvikseen tai odottajan rauhoittamiseksi, jos ultralaite sattuu olemaan käytettävissä. Tosi odottajaystävällistä. Ainahan sitä ultraa on mukava tsiigailla...
 
Wandii onpa kiva, pääset sit ultraanki tosi pian jo =)

Mullakaan ei meinaa housut mennä kunnolla jalkaan.. ja tissit on kipeät.. hampaitten pesu yököttää.. sen taisin kyllä johonki jo kirjottaa... Ja viikosta 6 viimeistään oottelen sitä kauheaa oloa mikä nyt meinaa jo nostaa päätään.. Mutta jospa siellä sit joku mylläis ku oksentaa... :)
 
Wandii :attn: Epeti täällä kyselee tyhmiä :ashamed: : Miten meillä voi olla samat viikot, mutta eri LA? Olen saanut kaikilla laskureilla lasketuksi ajaksi tuon 21.9. ja sen mukaan viikoiksi tänään 5+0?


Meillä tk:ssa tai neuvolassa mitään ultria, pöh. Juurikin miehen kanssa pohdittiin, josko yksi kerta raaskittaisiin tässä raskaudessa käydä yksityisellä ultrassa ja se olisi sitten 4D, josta meillä on todella hyvät kokemukset. :) Siispä joutunen odottamaan ensimmäistä ultraa sinne niskapoimuun... Tosin edellisessä raskaudessa tuli melkein kiintiö täyteen noita ultria, kun kaksosraskautta seurattiin parhaimmillaan viikon välein äitipolilla. :whistle:

muoks. Matildalle tervetuloa! :wave:
 
Oho, no niinpä on. Itsekin vasta nyt huomasin. Mitenkäs se nyt noin...

Tuon lasketun ajan laskin viimeisten kuukautisten ja kuukautiskierron pituuden perusteella. Ja se tosiaan näyttää siellä, että vasta 4+3 ois menossa, mutta en tuosta laskurista katsonut tosiaan muuta kuin tuon lasketun ajan ja sitten viikot laskin kalenterin kanssa sieltä viimeisistä kuukautisista lähtien. En nyt oikein tiedä kumpaa käyttäis, ehkäpä sittenkin tuota laskurin laskemaa. Onhan se toki tarkempi, kun ottaa huomioon hedelmöityajankohdankin. Jonkun päivän jäljessä tulen kuitenkin varmaan ns. normikiertoon verrattuna.

Käytin tätä Vaun laskuria:

http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/

Mitä maksoi muuten 4D ultra? Olisi kyllä aika mahtavaa. Ja millä viikolla kannattaa mennä?
 
Samalla laskurilla minäkin laskeskellut. :) Uskoisin, että mulla tuo LA on muutaman päivän perässä, koska en usko 28 päivän kiertoon. Tosin hedelmöittyminen on tuossa aika kohdillaan eikä voi ainakaan kovin montaa päivää olla myöhemmin. Ja aika hyvin pätee sekin, että ovistesti antoi tosiaan haamun jo 13.1. Tämä tyttö se vaan odotteli ovista, vaikka olikin jo raskaana...


4D maksoi tuplaraskaudessa vähän enemmän, mutta muistaakseni yksöisraskaudessa 150 ?, josta saa vielä kelakorvauksen. Siinä kelakorvauksessa oli kai joku juttu, että pitäisi tehdä ennen rv24 saadakseen korvauksen. Ei pysty muistamaan enää. Mutta kovin myöhään ei kuitenkaan kannata mennä, jos vaavilla on kovin ahtaat paikat, ei kuviakaan kunnolla saa. Tuosta ajankohdasta kannattanee kysyä kyseiseltä ultraajalta, samoin kelakorvausta.
Ultrassa tutkittiin kaikki rakenteet todella tarkkaan (paljon tarkemmin kuin julkisen tarjoamassa rakenneultrassa) ja koko ultraussession sai tallennettuna dvd:lle plus läjän tulosteita. Mikäli joku asia jäi epäselväksi, ultrasi kahden viikon päästä uudelleen ilmaiseksi ja otti silloinkin naamakuvia kolmiulotteisella. :D Me käytiin Hämeenlinnassa Henrik Rosendahlilla, Helsingissä tämä Martinan&Eskon vauvakuumeestakin tuttu Bruno on mielestäni kalliimpi. En tiiä miten sitten siellä teillä päin...
Mutta tosiaan, siihen aiotaan kyllä satsata. Siellä myös saatiin todella varmat tiedot tulokkaiden sukupuolista, kunnallisella meille ei edes suostuttu kertomaan.

Mulla kanssa ruvennut tuo paha olo nostamaan päätään. Pojista mulla ei ollut kuin pientä kuvotusta ja vasta puolivälissä raskautta jonkin aikaa pahoinvointia, kun kohtu kai painoi jotenkin pahasti. Mieheni ajatteli ihan samanlailla kuin sinä Hyväsetti, että josko se sitten meinaisi, että siellä joku kasvaa. :D


Epeti rv5+1
 
:attn: Pikapäivitys: :x :x :x yöks!

Siinä paha, missä mainitaan... Heräsin aamukuudelta siihen, kun yökötysaalto tuntui. Tämä on niin tuttua. Vieläkin tekee aika lailla huonoa, mutta tämä on tod.näk vasta alkusoittoa. En kyllä voi kauan tätä salata, jos menee tämmöiseksi taas...
 
Wandii: mie tuun varmaan kohta perässä....
en ihan vielä tosin ku nyt vasta syön aamupalaa..

Heräsin esikoisen kans 7 ja saatoin sen pihalle taksiin mut oli pakko mennä ite vielä nukkumaan ku väsytti niin.. Vähän tulee semmonen huono äiti-olo, kun toinen menee kouluun niin äiti menee takas sänkyyn :ashamed: mutta eipä tää oo pysyvä olotila..
Eilen kerrottiin mun vanhemmille.. Helpottavaa toisaalta et nyt tietää joku muuki ku me..
Menkoista laskettuna tänään ois 5+0 ja sen mukaan taian laskeskella niin kauan ku varmistuu..
 
Kolmatta odotellaan täälläkin ja tasan 2 kuukauden päästä syntyväksi (LA siis 20.3). Entuudestaan löytyy poikia kaksin kappalein (5/04 ja 6/07) ja jännitys senkun vaan tiivistyy, että kumpikohan täältä nyt mahtaa tulla :D . Rakenneultrassa kyseltiin, mutta eipä suostunut ryökäle näyttäytymään ja nyt sitten olis huomenna istukkakontrolli... Vähän mua jännittää... Toki mua jännittää se istukan paikkakin (viimeksi oli kohdun suulla), mutta vielä enempi jännittää jos sukupuoli vaikka näkyy... Nukunkohan ensi yönä ollenkaan :D
 
ompus, tervetuloa mukaan! :wave: Sähän oletkin jo kunnioitettavilla viikoilla, onnea viimeiseen kahteen kuukauteen! Niin ja toivottavasti huomenna jotain vilahtaa! ;) Muistatko edellisiä raskauksia hyvin, löytyykö yhdenmukaisuuksia ja onko massussa vanhan kansan merkkejä jommasta kummasta? :)

( . ) Väsyttää, janottaa, :'( / :LOL: / :kieh: (kaikki mielialat mahtuu noin viiden minuutin sisään), repäisykivut on saapuneet, päätä särkee, menkkajuilinnat jatkuu sekä selässä että mahassa, koko ajan on nälkä, mutta mitään ei tee mieli syödä. Edelleen ihan täsmälleen samat oireet kuin kaksosistakin.
 
Moi kaikille

Vielä en ole neuvolassa käynyt (pitääkin tilata se)

Plussattu on kuitenkin ja raskauslaskuri antoi LA päivän
Eli

Nimimerkki....LA....Synnäri....Ikä....Edelliset lapse
LA 8.9 synnäri KYS Ite oon 28 (ens kuussa 29) Edelliset lapsukaiset poika 01 ja tyttö 04
 
Kiva, minäkin tahdon tänne! Eli..
Poni06..........15.9..........K-PKS........35v.......tyttö 8/06, tyttö 8/08

Nyt siis 6+0 ja olo on ihan normaali. Mulla ei ole juurikaan alkuraskauksissa oireita ollut. Vähän väsy ja nälkä. Pahoinvointia ei ole ollut. Joskus jos ei syö riittävästi niin kuvottaa. Pieniä nippailuja on välillä. Tukka rasvottuu kamalan nopsaa ja kasvaa myös. Nytkin tekisi mieli tilata aika varhaisultraan, jotta varmistuisi onko masussa ketään. Yritän sinnitellä kaksi viikkoa neuvolaan. Meillä on neuvolassa oma ultra niin joka kerralla pikkuista pääsee kurkkaamaan.
-Poni ja vielä nimetön pikkuinen 6+0
 

Yhteistyössä