Kolmatta odottavat 2010

Wandii Ehkä se sukupuoli siis sittenki selviää :) Riippuen vauvasta haluaako näyttää. Mie tosiaan kysyin kätilöltä kun äippäpolille soitin, et saako lapset tulla mukaan. Niin se sanoi, että jos ne osaa istua nätisti.. ja kun kuuli minkä ikäset lapset, niin sano et saa tulla. Mie otan sitten varmaan pojat ja siskon mukaan, kun mies ei pääse.. En halua yksin lähteä ajamaan :(

Joko Epeti tietää mitä äippäpolilta oli soitettu??

Facebookissa mulla on vaan harvat ja valitut kaverit niin oon sinne kuviakin laittanu.. Mutta en mitään kauheen "tärkeitä" asioita paljasta siltikään..

Kääks.. taas oksensin.. No, nyt oli ainaki kuopuksen pakko pyyhkiä ite takapuoli :LOL: Pakko opetellaki ku eskari kohta alkaa niin nyt on siihen sit hyvä tilaisuus :)

Oon paniikissa ens viikosta ja ehkä seuraavasta, kun mies lähtee kahelle viikon kestävälle työkeikalle :/ Anoppi lupas tulla meille kaveriks, mut silti mietityttää jos jotain sattuu niin kuka meitä kuskaa sairaalaan sit... Mutta toivottavasti kaikki menee hyvin.. Pakko päästää se töihin ku on niin vähän ollu töitä, et on ensimmäistä kertaa joutunu ruoissa säästämään :(

Hyväsetti ja Pöpö 20+2
 
En haluaisi sen enempää tuota asiaa kommentoida, kun en ole lupaa saanut, mutta älkää huoliko. :)

Keffeli, eiköhän se ole alkuraskaudessa ihan normaalia, että hormonit "vähän" heittelee. Meillä meinas ukon kanssa mennä jo sukset lopullisesti ristiin, kun mulla oli aivan järkyttäviä mood swingejä eikä kumpikaan tajuttu, että niin joo, voisivat toki johtua raskaudestakin. :whistle: Eiköhän se siitä helpotu tai ainakin tasaantuu. :hug:


Epeti 20+4
 
Kävin kurkkimassa aikaa tappaakseni täällä tteidän kuulumisia :D

Vielä yhtenä kappaleena, mutta poistuin pinosta kun sain ihan ikioman perskärpäsen, joka nyt näkee vaivaa asiasta jos toisestakin ihan häirinnän asteella :attn: Se on vissiin, kun ei ole omaa elämää niin aletaan tonkimaan toisten asioita. Tai on katkera jostain oman elämänsä asiasta, jonka nyt yrittää minuun purkaa. En tajua, mutta ehkä valkotakkiset on sitä varten
:saint:

Hauskaa odotusta teille! :heart:
 
JM, Onpa harmi kuulla että sua terrorisoidaan täällä. :eek: :( Ja tuo on niin totta että kun ei ole omaa elämää, aletaan kiukutteleen niille joilla on. Mutta tule nyt ihmeessä kertomaan ainakin kun vauva on syntynyt. =)

Mukavaa loppuodotusta sulle!
 
Heips, olen perehtynyt kestovaippailun alkeisiin tässä. Jo ekassa raskaudessa mietin kestovaippoja kertisten lisänä mutta kaksoset kun tuli, niin unohtui koko asia.
Nyt ajattelin, että ainakin osittain alan kestoilemaan tän kolmosen kanssa. Ihan pikkuvauvalle tuntuisi kivemmalle käyttää pehmeitä kestoja..

Ostin ensimmäisen bodyn ja tumput viime viikolla, muuten on kyllä tarkoitus hillitä osteluita vielä puoliväliin saakka. Osan vanhoista vauvanvaatteista oon käynyt läpi ja pessyt ne. Pitäsi ostaa vaatekaappi ennenkun alan kellarista enempää vaatetta kuljettamaan kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Kävin kurkkimassa aikaa tappaakseni täällä tteidän kuulumisia :D

Vielä yhtenä kappaleena, mutta poistuin pinosta kun sain ihan ikioman perskärpäsen, joka nyt näkee vaivaa asiasta jos toisestakin ihan häirinnän asteella :attn: Se on vissiin, kun ei ole omaa elämää niin aletaan tonkimaan toisten asioita. Tai on katkera jostain oman elämänsä asiasta, jonka nyt yrittää minuun purkaa. En tajua, mutta ehkä valkotakkiset on sitä varten
:saint:

Hauskaa odotusta teille! :heart:
En meinannut ensin kirjoittaa mitään, mutta oletko sä laittanut modeille viestiä asian tiimoilta?
Ei tuo saa noin mennä, että häirikkö saa jatkaa, mutta häiritty ei.

Mulle itselleen ei mitään kuulu sen erikoisempaa, viikonloppuna vietetään nuorimmaisen 1v synttäreitä :heart:

BV ja Chilli 14+4
 
Mä kyselen nyt täältäkin, kun kaikki odottaa jo kolmatta (toista) kertaa;

Onko jollain ollut oireeton alkuraskaus, ja kaikki on silti ollut hyvin?

Mua alkaa ihan hermostuttaa, kun ei tunnu yhtään mitään missään.. Jos oikeen kaivelee ja tunnutelee, niin tukka paskottuu helpommin, alavatsaa nippailee välillä oudosti, hengästyn helpommin, ja kahvi ei maistu ihan yhtä paljon kun ennen..
En voi olla vertaamatta kaksosten odotukseen, jolloin voi ihan hirveän huonosti, vatsa oli mielettömän kipeä, selkään sattui, nukuin koko ajan, ja olin umpijäässä aamusta iltaan.. Siis kaikki klassiset raskausoireet todella pahoina.

Voiko tällanen oireeton alkuraskaus olla ihan ok??? :/ Viikkoja mulla on siis jotain 6..
 
Tarkse: mul on kaikista neljästä ollu erilaista (yks km välissä), ensimäisestä olin tosi kippee ja oksentelin.. toisesta oli kipua ja lievää pahoinvointi (se meni kesken), kolmannesta ei oillu mitään ei kipuja ei pahoinvointia ja nyt tää neljäs.. oon ollu kippee, mut ainakaan vielä ei oile tullu pahoinvointia
 
JM Hyvä, että kaikki on kunnossa sinun ja vauvan osalta. Nettihäiriköinti on niin ikävää. Itsekin olen sen kohteeksi joutunut.

Tarkse Mulla oli varsinkin esikoisen alkuodotus hyvin oireeton. Kakkosesta oli vain nälkä, väsy ja iskias oireena. Nyt oli nälkä, väsy ja pahoinvointi.

Tänne ei mitää erikoista. Liitoskivut olleet taas pari päivää ihan kamalat. Kävely on yhtä tuskaa. Pinna kireällä, kun koko ajan sattuu. Onneksi esikoinen on jo terve ja pienenpi ei ole sairastunut, joten öisin saa levätä paremmin.
-Poni 21+3
 
Tarkse, mulla on molemmat raskaudet ollut ihan yhtä oireettomia. Tai ainoina oireina väsymys ja mielialan heittelyt. Kaksosista sentään oli rinnat arat, nyt ei edes sitä alussa, joten sen takia en osannutkaan heti raskautta epäillä.

Voi Poni sua noiden vaivojen kanssa. :hug: Koita jaksella!

Ellan LA päivitetty! :wave:

 
Meille tulee kolmas poika! :D
Sinistä sydäntä kehiin.

Ja iso poika ilmeisesti tuleekin, koska aiemmin ajateltiin, että voitaisiin vetää viikko etiäpäin laskettua aikaa mun pitkän kierron vuoksi, kun np-ultrassa ei vastannut viikkoja, mutta nyt vastasi ja ihan täsmälleen. Siellä se lillui ja potkiskeli ahkeraan, ultraaja kehui kauniiksi :heart:, kun oli niin tasaisesti kasvanut ja näkyi tosi hyvin. Istukka etuseinässä ja siksi liikkeet on mulla tuntuneet vaimeina, tämä täti sanoi, että se on melkein sääntö, että näin on, jos ei rakenneultraan mennessä ole vielä kovin kauaa liikkeitä tuntenut...

Pelkäsin etukäteen, että pettyisin, mutta nyt kun sain tietää, niin olo oli vaan niin onnellinen. Ei sitä itsekään ymmärrä aina omia ajatuksiaan ja odotuksiaan. Kuopus sai soittaa mummulle, että velipoika on tulossa. Mummo kysyi, että mistä tiedät, kohta keskimmäinen sanoi: Sillä oli kikkeli! Ja sen se ultraaja tosiaan meille näyttikin. Ainoa ongelma tulee olemaan nimi. Pojan nimeä ei ollut valmiina, no ei kyllä tytönkään, mutta vaihtoehtoja oli enemmän. Pitää alkaa mietiskelemään...

Kestoilusta: Meillä on kestoiltu kaksi edellistä ja kestoillaan nytkin. Toki tykkään siitä, että se on ekologista ja ne vaippavuoret kaatiksella on kauheat, mutta ennen kaikkea se on tosi edullista, varsinkin jo tällä kolmosella. Kun siihen tottuu, niin en pidä sitä mitenkään erityisen hankalana tai vaikeana. Meillä on myös pottatreenejä aloitettu heti, kun lapsi osaa istua. Aika pian oppivat potallekin. Nykyään mainostetaan maatuvia vaippoja, mutta minusta ei ole vielä olemassa täysin maatuvaa, vain jotain 85 prosenttisesti maatuvia ja ne menee siis sekajätteessä kaatikselle tuottamaan metaania...

PS. Meillä on muuten kuopus ottamassa esikoisen kiinni kasvussa. Käytiin kenkäkaupassa, niin hänellä 5-vuotiaana on 32 numeron kenkä, kuten tasan 2 vuotta vanhemmalla veljellään, se siitä veljeltä seuraavalle ajatuksesta. Noh, tämä kolmonen saa sitten tuplakengät joka kaudelle, jos säilyvät hyvinä. ;)
Mutta isoja goljatteja on luvassa kaikista, mies on yli 190 senttiä, enkä minäkään mikään snadi ole. :heart:

Huh, oikeen hengästyttää olla näin onnellinen. :heart: :heart: :heart:

Muoks: JM, tosi ikävää tuommoinen häiriköinti, laita toki viestiä modeille, niin puhuttelevat tyypin vähintään, tai pistävät bannia. Tyhmää, että hän saa riehua ja sinä joudut väistymään. Hyvää loppuraskautta kuitenkin!

 
Huomenta!

Wandii, onnea poikalupauksesta! Teillä on siellä kunnon veljessarja pian. =)

Tarkse, älä ole huolissasi oireettomasta raskaudesta. Vaikka varmaan helpommin sanottu kun tehty. Mulla oli ensimmäinen raskaus TÄYSIN OIREETON ja tokassakin selvisin erittäin vähällä pahoinvoinnilla, mikä tosin ilmeni vasta rv 15 aikoihin, siihen asti sekin raskaus oli ollut täysin oireeton. Tässä kolmannessa raskaudessa pahoinvointi alkoi noin rv 10, mutta muutoin tämäkin on ollut aika oireetonta. Mulla ei siis ole ollut missään raskaudessa (alkuvaiheessa), mitään selkä- maha tai nivuskipuja, ei tissit kipeet eikä mikään ruokaaine ole aiheuttanut etovia tuntemuksia. Itseasiassa ekaa odottaessa sain tietää vasta rv 7+ olevani raskaana, sillä me ei uskottu ekan raskauden alkavan nopeasti (=ekasta yrityskierrosta) kun mulle oli lääkäri sanonut että raskautuminen tulee olemaan hankala PCO:n vuoksi. Oltiin siis varauduttu pitempää yritykseen eikä mielessäkään käynyt että voisin olla raskaana. :D Mulla on myös erittäin pitkä kierto, joten menkkojakaan en odotellut. Tulipas paasausta, mutta ole ihan turvallisin mielin, eiköhän siellä masussa kaikki hyvin ole. =)

Me ollaan tässä lähdössä esikoisen muskarin kevätjuhlaan, inottavaa vaan tuo sateinen ilma. :eek:

Meillä vaihtui muuten vauvan työnimi. :D Eilen esikoiselta leikilläni kyselin että mikä nimi annetaan vauvalle ja luettelin vaikka kuinka monta nimeä ehdotukseksi. Mikään muu ei kelvannut kun Onni ja kun kysyin että entäs jos se on tyttö niin esikoinen vastasi että tietysti siitä tulee Anni. Masuasukki on nyt siis onnianni. =)

marza ja onnianni rv 19+1
 
Wandii Onnea kolmannesta pojasta :heart:
Meillä sama pulma nimen kans.. tytölle ois vaikka mitä vaihtoehtoja, mutta pojalle... ei juuri mitään :|
Toivottavasti tiistaina selviää kumpi meille tulee... :wave:

JM Kurja juttu. Mutta onneks sulla ja vauvalla on kaikki hyvin!


Kestoilusta: Meitä kiinnostais kokeilla.. Ei olla siis aikasemmin kestoiltu. Ei ihan täyskestoilla varmaan mennä, mutta jos muutama vaippaki pienentäis kaatisjätettä..

Ihana auringonpaiste ulkona, pakko lähteä haravoímaan, vaikka eilen jo oli paikat kipeet kun melkein koko päivän haravoin :saint:

Hyväsetti ja Pöpö 20+4
 
Wandii onnea poikalupauksesta :)

Täällä sitten tänään saavutettiin täysiaikaisuus!! Ihan uskomatonta!! :) Hassua, että vauva voi oikeasti syntyä päivänä minä hyvänsä. Sairaalakassia oon tässä pohtinut, enkä osaa ollenkaan ajatella, että mitä kaikkea sinne pitäis pakkailla... mitäs sinne pitäis laittaa? iik, apua! :D
Mä tässä hieman elättelen toiveita, että saisin äitienpäivälahjan :heart: mutta tuskinpa sentään.
Eilen herättelin suppareita kävelemällä reippaasti ja saunomalla, tänään jos siivoaisi jonkun verran ja sitten jos sitä yhtä ässääkin koittais miehen kans, meillä kun olis sopivasti lapsenvahditkin yökylässä ens yön :LOL:

epeti sun täytyy valvoa puoleenyöhön niin voit sitten vetää sen suklaakakun :D

tatomira ja itu 37+0
 
Täälä voidaan pahoin :x hyh hyh...
Näin viime yönä unta että masusta löytyi kaksi sykettä :heart: tuliskohan tää tohon mun enne unien sarjaan mukaan :whistle: ennen km näin kahtena yönä unta että menee kesken ja niinhän se meni...

Nyt suihkuun ja ex-anopille äitien päivä lounaalle :)

rv7+5 :heart:
 
Epeti Kiitos tuesta. Mulla nämä raskaudet on toisaalta niin vaikeita kipujen ja supparien kanssa, mutta siitä huolimatta nautin myös raskaudesta tavattoman paljon..kasvava masu ja vauvan liikkeet :heart:

tatomira Voi miten jännää teillä tosiaan alkaa olla. Isot tsempit viimemetreille :)

Wandii Onnea veljessarjan lisääntymisestä!!

Keffeli Jaksuja pahoinvoinnin keskelle :hug:

Meillä oli tallilla kouluratsastuskilpailut tänään. Tytöt oli mukana keppihevosluokassa ja kivaa oli sekä jännittävää. Oltiin vielä äsken minun äitillä kaffittelemassa äitienpäivän merkeissä jo ennekkoon, kun huomenna mennään toiseen mummolaan ja omaankin äitienpäivää vietetään aamulla. Päivällä tulee oppilaita normaaliin tapaa. Yrittäjällä ei nämä pyhät mitään merkkaa.
-Poni 21+4
 


Oikein ihanaa äitienpäivää kaikille!

Mä sain äitienpäivälahjaksi "vapaayön" eli mies hoiteli poikain yöhuutelut. Ja lapsukaisethan kurittivat isäänsä koko rahan edestä. Ja siis normaalisti joudun kerran yössä käydä tuttia tarjoamassa, jos sitäkään. Nyt mies juoksi neljän jälkeen vähän väliä lastenhuoneessa. :D Jaksoi sentään aamulla vielä nousta laittamaan mulle herkkuaamiaisen, tosin minä kilttinä vaimona autoin hoitamalla poikain aamutoimet.

Nyt vääntämään suklaatäytekakku loppuun. tatomira, se on siis omalle äidilleni viemisiksi, siksi joudun edelleen odottamaan... :p Äitee on laittanut meille kystä kyllä, joten kokkausvapaa päivä tänään!

Huomenna päästään taas kurkkaamaan masuun sen rakenneultran uusinnan muodossa. Toivottavasti tällä kertaa näkymät ja masuasukki on vähän suotuisammat. ;)


Epeti 20+6
 

Yhteistyössä