Kolmatta odottavat 2010

Pilkkis ja Epeti :D

Mukava lueskella hyviä neuvola- ja ultrakuulumisia!

Hyvin on alkanut kotona sujumaan. Suppareita ei sen enempää kuin sairaalassa. Aina ylhäälläolon jälkeen pitää kaksi tuntia maata. Uni maistui, kun tytöt tuhisi viekussa. Esikoinen oli eilen koko päivän kainalossa, ei edes ulos halunnut lähteä. Joka välissä kertoi miten ihana ja rakas äiti on :heart:
-Poni 27+2
 
OOOOO....kokonaan unohtu tänne laitella.....elikkäs eilen lekuri,neukku ja hb111,sf 21 ja painosta huomautti taas....ennen raskautta siis mun painohan on vaihdellu siinä 54-57 välillä riippuen vähä :D nyt puntariin pärähti eilen komiat 72kg....ihanaa tää odotus........
muuten kaikki hyvin pienokaisella.....

Onneksi Poni06 tilasi on rauhottunut ja eikös tuo ookkin ihan parasta terapiaa kun muksut käpertyy viereen ja kertoilee kuinka rakas äiti on :heart:

sutulii 22+1 :heart:
 
Joo, pitäsköhän munkin tsempata vähän ton (herkkujen ) syömisen kanssa, niin vois mennä YLI tavoitteiden. Eiks se oo aina hyvä asia jos ylittää tavoitteet?
:LOL: :LOL:

5 päivää B) En laske vielä sentään tunteja :D
Kypsää...


Zeena 24+4
 
kääkkis
Onnea Ponille hienoista uutisista =) Toivottavasti pystyt olemaan nyt kotona, ettei tarvitse enää sinne sairaalaan lähteä.

Itselläni oli tänään ensimmäinen neuvola. Utrasi vatsanpäältä viikot 8+2- 8+4 ja LA:ksi sai 25-27.1 :heart: Pieni oli jo melkein 2 cm pitkä ja sydän löi vahvasti =) Hienosti näki kädet ja jalanalut, eli ihan ihmisen näköinen oli. Verenpaine mulla oli aika korkealla, mutta täytyy toivoa että madaltuu. Muuten kaikki arvot olivat hyvät. Mulla on ensi kuussa ilmeisesti ensimmäinen sokerirasitustesti ja myöhemmin sitten vielä se toinen, yök :x Viime raskaudessa kun oli se diabetes, niin syynäävät nyt sitten tarkemmin. Ekassa raskaudessa oli lievä raskausmyrkytys, jossa just noi verenpaineet olivat vähän turhan korkeat, et saas nähdä mitä tässä tapahtuu. Maanantaina on sitten lääkärineuvola ja ultrataan uudelleen. Katsotaan, saisiko tarkempaa LA:ta sitten selville.

Kääkkis ja Pikku-Takku (8+2-8+4)
 
Rakenneulra oli tänään rv 21+1 (tai 20+4) painoarvio 331g ja ehkä tyttö tulossa, ei ihan paras kuvakulma ollut mutta näin. Vointi on ollut hyvä, nyt muutamana iltana alkanut närästämään.
Harkkasuppareita on muutamia päivän aikana.

Ella ja Kirppu 20+4
 
Tännekkin terveisiä...
mut voi poistaa odottavista... meidän pikkuinen on mennyt taivaaseen...
Keskiviikkona aamulla kaikki oli vielä ultrassa hyvin, kohdussa tosin oli iso hematooma joten aamulla jo lääkäri oli sitä mieltä että 50-50 on mahdollisuudet.. aloin sit töissä vuotamaan jälleen ja päivystyksen kautta Taysiin. Ihan samanlaista vuotoa oli kuin aiemminkin niin en ees aatellut että huonosti käy. Taysissa ottivat mut osastolle koska hematooma kohdussa oli niin iso että eivät uskaltaneet päästää kotiin. Hematooma oli 4cm x 6 cm. No osastolla aloin sitten yöllä vuotelemaan enemmän ja tuli jo isompia hyytymiäkin... ei mennyt aikaakaan kun sikiö myös tuli mukana pieni oli ihan pienen,täydellisen ihmisen alun näköinen...
eli eilen n. klo.05 rv 13+3 loppui meidän odotuksemme.. Jouduin vielä odottelemaan kaavintaa tähän aamuun koska sielä oli niin paljon ilmeisesti ruuhkaa.. Ei todellakaan inhimillistä touhua odotuttaa sielä ravinnotta yli vuorokautta tuollaisen tapahtuman jälkeen.
No kaavinta tehtiin tänä aamuna ja pääsinkin siitä nopsaa kotiin kun ei mitään ongelmaa onneks ollut missään. Nyt hiukan hämillään nukkumaan taidan painella... masu pienentyneenä ja tyhjänä

Onnellista odotusta kaikille!!! Ja hyvää loppuvuotta muutenkin.

Keffeli kera pilven reunalla kurkkivan möhömäisen
 
Keffeli paljon voimia sinne teille :hug:

Ella ihania ultrauutisia :)

Tänne ei kuulu mitään kummempia.... potkuja satelee ja osa niistä tuntuu jo hiukan epämukavilta mutta onnellinen olen jokaisesta potkusta ja liikkeestä :D eli en valita !

Poksumaan tulin 27+0 :heart:

unikeiju+sisu 27+0
 
Täällä tsempataan yhä verensokeriarvojen kanssa,mutta nostettuani insuliinin määrää 10 yksiköstä 12 mulla on pysynyt arvot tänään normaalin rajoissa!! =) Torstaina kävin neuvolalääkärissä ja mulla oli hb 113,verenpaine hyvä,vauvan syke oli 150,sf-mitta oli 30(viikkoja oli tasaan 26 silloin),paino oli noussut +100g,kohdun tilanne oli sama,eli ulkosuu yhdelle sormelle raollaan,kohdunkaulaa oli jäljellä 3cm ja sisäsuu oli kiinni!!Tässä kait nää tärkeimmät tällä hetkellä!!Hyviä vointeja kaikille masunkasvattajille!!

miita1969 & Walter 26+2
 
Tulin varovaisesti kurkkimaan millaisia pinoja täällä odotuspuolella on. Täällähän on tuolta kuumeilupuolelta muutamia 'tuttuja', joten mahtuuko mukaan?

Tein eilen testin ja se näytti suureksi hämmästykseksi plussaa. Toukokuun lopussa sain endometrioosi diagnoosin ja olen leikkaukseen jonossa. Mutta nyt siis näyttäisi siltä, että leikkaus siirtyy hieman :D

memmiliini.... 17.2. ..... PKSSK.... 33 ..... tyttö/01 ja poika/04
 
menniliini Onnea :flower: ja tervetuloa turinoimaan!

Olen yksin kotona keskiviikkoon saakka. Mies lähti tyttöjen kanssa mun siskon perheelle kyläileen. Mukava, kun menivät, vaikka tosi outoa olla yksin täällä. Sinne oli 2h automatka ja sellainen on minulle ehdottomasti liikaa, niin ei auta kuin tyytyä kohtaloon.

Aloitin ajankuluksi pesemään vauvanvaateita :heart: .
Huomenna neuvola ja torstaina kontrolli polilla.
-Poni 27+6
 
Kuulumisia..
19+2 ja maha on iso jo. Kesälomaa pidin 2½ viikkoo ja tänään palasin työn äärelle. Liikkeet on vahvistunet aika lailla, osan tuntee jo mahan päälle :) Ja olen iloinen kun neuvolan täti ei pääse painosta nyt paljoa huomauttelemaan, vaikka maha kasvaa, on painoa tullut vain 2kg :) Kuiteskaan sokerirasitukselta en välty.. :( (Lievä ylipaino ja kaksi aikaisempaa lasta ovat olleet isoja) 30.6. ois rakenne uä, ja sukupuolta ei välttämättä kysytä.. Tänään sain kuulla että poikamahahan mulla on.. :) sojottaa eessä, eikä takaapäin maha näy :) "työsuhde-etuna" masuasukin sukupuolen kyllä pystyisin selvittää... :D vaan onko tuolla sukupuolella niin suurta merkitystä, rakas tämä lapsi meille on :)
Muutto touhut on alkaneet meidän kodissa, löysimme ison kodin meille maalta ja synnytyssairaala tuleekin sitten olemaan KYS :)
 
Poni Nauti omasta LOMASTA ;) äläkä liikaa touhuile! :D Tosin mulle ainakin on täysi mahdottomuus olla aloillani, jos lapset on kerran "poissa jaloista"..

Onnea menniliini ja tervetuloa! :flower:

äitijapojat Hienosti sulla on kilot pysyny kurissa! Tsemppiä muuttopuuhiin! :)

Viikonloppua odotellaan jo kovasti, ei olla moneen viikkoon oltu yhdessä kotona viikonloppuna koko perhe. :heart: Toki ne juhannusgrilliherkut häämöttävät myös jo vähän mielessä.. :whistle: :ashamed: :D

Pilkkis 21+0
 
Pahoittelut Keffeli!!

Poni, ota nyt rauhassa vaikka lapset olisivat missä, ettet vaan joudu takaisin sairaalaan!! Itse makasin noilla viikoilla kuukauden sairaalassa, ei puhettakaan että kotiin. Ja se sairaalassa oli oli ihan kamalaa!! Vasta 32 päästivät kotiin, ehdottomaan vuodelepoon, ja heti kun supistustenesto lääkitys lopetettiin 34 viikolla, pojat syntyivät. Ja sit vierähtikin kuukausi keskolassa.. En voi suositella..

Mulla oli np-ultra eilen, yksi lapsi tällä kertaa, terve ja liikkuvainen yksilö, ihanaa :heart: !!!

muoks. hups, taas ne viikot unohtuivat... eli Tarkse 11+5 :)
 
Olen kyllä rauhassa ja makaan vaakatasossa suurinman osan päivää. Tämä sama tilanne on ollut joka raskaudessa, vaikka nyt kaisesta alkuraskausta asti alkaneesta hissuttetusta huolimatta tilanne on pahempi kuin aikaisemmin. Tiedän, että jos vähääkään tästä alan enemmän liikkumaan niin vauva syntyy niin tätä riskiä en ota. Nytkin mun äiti on täällä tekemässä juhannussiivoja ja laittamassa ruokaa. Mies on lomalla vielä kaksi viikkoa ja sen jälkeen saan mummojen ja pappojen lisäksi kodinhoitajan tänne muutamana aamuna viikossa hoitamaan lapsia. Eilen tosiaan kone pesi pyykit ja kuivuri kuivasi, minä vain lähes makuuasennossa ne viikkasin, että ei sen kummempaa rehkimistä:).

Neuvolassa käväisin. Kaikki hyvin. Vauva painaa jo yli kilon ja on rt:ssä. Pissa kerrankin puhdas. Painoa oli tullut vain 140g/viikko, vaikka vain makaan. Taas kahden viikon päästä uudelleen. Tiiviisti nyt seurataa, kun tähän päälle on vielä polikäynnyt.
-Poni 28+0, jee POKS
 
Poni Hyvä puolustuspuheenvuoro! :D Riittää varmast lähipiirissäkin ihan tarpeeks hyssyttelijöitä, vaikka ite varmaan parhaiten ymmärrät vauvan ja oman parhaan. :) Ihanaa kyllä, kun saat apuja ja se kodinhoitajakin löytyi. Pistää miettimään, kuinka kävisi, jos ite olisin samassa tilanteessa. Tukiverkkoa kun ei ole..
 
kääkkis
Tervetuloa memmiliini :flower:

EPETI!!!!: Käväisin eilen lääkärineuvolassa ja LA:ksi varmistui 25.1.11 ( nyt toistaiseksi ainakin :) ), joten sen voi nyt päivittää.

Muuten on aika samaa ollut, että meinaa oksennus tulla välillä jos haistaa jotain epämiellyttävää ja syödä täytyy jatkuvasti.

Hyvä, että Ponilla on sujunut nyt lepuuttelut =)

t, kääkkis ja pikkutakku 9+0
 
Pilkkis ai puolustuspuheenvuoro mua vastaan vai?!?!? Anteeksi nyt kauheasti, mutta sattui olemaan omakohtaista kokemusta asiasta, ja ajattelin että täällä on tapana vaihtaa kokemuksia ja ajatuksia, todellakaan en hyssytellyt :eek: ...
 

Yhteistyössä