Kolmekymppiset lapsettomuudesta kärsineet ja keskenmenon kokeneet...

Hei kaikille taasen! Täällä odotellaan edelleen niitä menkkoja... päiviä jo reippaasti yli 60, mennyt itsekin jo laskuissa sekaisin. Sain Terolut kuurin, kymmenen päivän mittasen, ja lääkäri sanoi että "juu sitten 10 päivän jälkeen tulee kuukautiset, ei hätää". Eipä ole tullut niitä kuukautisia! Hittolainen, että on hankalaa tämän kierron tasaaminen. ONko jollakulla kokemusta näistä Teroluteista (itse söin siis ekaa kertaa), pitäiskö menkkojen alkaa kuurin loputtua vai voiko siihen mennä vielä aikaa sen jälkeen??? Alan olla epätoivoinen... Meidän eka PAS vaan siirtyy ja siirtyy... kun kroppa ei meinaa palautua tosta km:stä. höh.
kovasti kevätplussatuulia teille kaikille! Siirryn taas taustailemaan ja odottelemaan sitä tätiä... :headwall:
 
Rutistukset PeePeelle vielä minunkin puolestani! Tulee nykyään pyörittyä näillä kulmilla aika harvakseltaan....

Ja Miimille isot tsempitykset, nappaahan se plussa!! Mulla oli muuten edellisessä icsissä noita fragmentoituneita soluja (tai alkioita) mutta tässä viimeisessä (ja siinä ainokaisessa) ei taas ollut. Joten uskotaan, että on tuuripeliä...!
 
Kyllä jännitti aamuinen puhelu klinikalta! Päästiin siirtoon... mutta mutta... alkio oli toosi huono. Oli kyllä jakautunut 8-soluiseksi, mutta yli 50 % fragmentaatiota. Eli eivät olisi siirtäneet alkiota kun tota fragmentaatiota oli niin paljon jos ei alkio olisi jakautunut niin hyvin. Alkio oli siis luokkaa 5 :'( Mutta ainahan toivoa on! Lääkäri kertoi että hänellä on ollut potilaita jotka ovat raskautuneet ja synnyttäneet terveet lapset samanlaatuisista alkioista joten pakko vaan pitää mieli korkealla ja toivoa parasta. Mulla on testipäivä 8.5. Nyt vaan piinaileen! :kieh:

Kummilta vielä kysyisin, et vaihdettiinko sulla jotenkin hoitoa/lääkkeitä sillä kertaa ku fragmentaatiota ei tullut?
 
Edelleen supertsemppi sulle! Kyllä sitä "huonommistakin" alkioista tosiaan on plussattu, itsekin tiedän pari tapausta...

Mulla oli kaksi ekaa kertaa Puregonilla, mutta annostusta lisättiin toiseen icsiin ja se (toinen siis) tehtiin lyhyellä kaavalla, kun eka oli taas pitkä. Tähän kolmanteen vaihdettiin sitten kokonaan lääkitystä (Pergoveris, aika uusi lääke kuulemma) ja vaikka munasoluja ei jostain syystä nyt saatu, niin itse alkio oli kuitenkin melko hyvälaatuinen. Ensi kerralla kokeillaan vielä Menopuria. Ja nämä kaksi viimeistä on tehty omaan kiertoon, joten sekin on saattanut/saattaa muuttaa tilannetta. Menopurissa ja Pergoveriksessa on fsh:n lisäksi myös lh:ta, jota joissakin tapauksessa suositellaan. Mitä lääkkeitä sulla on ollut käytössä?
 
Kiitos vastauksesta! :heart:
Mulle tehty kaikki kolme hoitoa lyhyellä kaavalla ja Puregoni on ollu lääkkeenä. Kyselinkin ennen tätä kolmatta yritystä lääkäriltä että voitaisko vaihtaa lääkettä, mutta hänen mielestä siihen ei ollut syytä. Ekassa IVFssä ei siis päästy siirtoon ollenkaan ku munasolut olivat raakoja, tokassa ICSIssä 8 munasolua hedelmöittyi mutta kaikki olivat fragmentoituneet kuitenkin pääsin tuoresiirtoon josta raskauduin ( km rv 10 ) ja nyt siis kolmas ICSI ja tuloksena 1 hedelmöittynyt ja fragmentoitunut alkio. Eka ja kolmas hoito mentiin 100IU/päivä, tokassa alotettiin 75IU sit nostettiin 100IU ja vielä 125IU ja hoito menikin niin pitkäks et 14 päivää pistin Puregonia. Nämä mis 100IU koko ajan niin pistin Puregonia 8 ja 10 päivää. Mua kyllä kiinnostais kokeilla jotain muuta ens kerralla... jos tästä ei tuu raskautta! Mut sitä ennen pidetään kyllä koko kesä taukoa, et saa ajatella jotain muuta välillä ja käydä vaikka etelässä! :D
 
Mukana menossa Perjantaina 1.5.2009

PeePee.............................................................kp11
Mustaruusu.......luomukierto.............................kp38/30
Miimi78..............icsi...........................................kp21
toiveikas77.......clomit.......................................kp7
Astrid.................inssi........................................kp25
Elenia................................................................kp28
Stellla................PAS maalis ..............................kp
Nia77.................PAS huhti/touko......................kp67
SaanaS..............ivf touko/kesä.........................kp
Kummi..............................................................kp16
Emppu78...........2.ivf tulossa kevät/syksy........kp29
Unelma-anelma.luomukierto.............................kp /27-31
Angela77
SO77
Lili78
Liinu-[/b
matilda2008




[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76
Pöppis
EllaElias
Kuumetta

 
Heippa, peepee kyseli mahdollisista oireista. En oikein osaa sanoa, varmaan samoja alavatsatuntoja kuin aiemminkin, mutta en tiedä sitten johtuuko lugeista. Sellaisen huomasin eilen illalla ja yöllä, että alavatsaa ja hävyn aluetta (häpyluu?) viilteli välillä ihan huolellakin... Ja rinnat on olleet arat muutaman päivän, lähinnä iltaisin nekin.
 
:wave: Nytpä noustaan takaisin etusivulle!

Miimille tsemppiä piinailuun!

Hienoja oireita Astrid, milloin olet suunnitellut testaavasi?

Nia: Jokos täti on paikalle ilmestynyt?

Oikein aurinkoista vapunpäivää teille kaikille!

 
Mukana menossa Perjantaina 1.5.2009

PeePee.............................................................kp11
Mustaruusu.......luomukierto.............................kp38/30
Miimi78..............icsi...........................................kp21
toiveikas77.......clomit.......................................kp7
Astrid.................inssi........................................kp25
Elenia................................................................kp28
Stellla................PAS maalis ..............................kp
Nia77.................PAS huhti/touko......................kp67
SaanaS..............ivf touko/kesä.........................kp
Kummi..............................................................kp16
Emppu78...........2.ivf tulossa kevät/syksy........kp29
Unelma-anelma.luomukierto.............................kp /27-31
Angela77
SO77
Lili78
Liinu-[/b
matilda2008




[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76
Pöppis
EllaElias
Kuumetta



 
Mukana menossa Sunnuntaina 3.5.2009

PeePee.............................................................kp13
Mustaruusu.......luomukierto.............................kp40/30
Miimi78..............icsi...........................................kp23
toiveikas77.......clomit.......................................kp9
Elenia................................................................kp30
Stellla................PAS maalis ..............................kp
Nia77.................PAS huhti/touko......................kp2
SaanaS..............ivf touko/kesä.........................kp
Kummi..............................................................kp18
Emppu78...........2.ivf tulossa kevät/syksy........kp31
Unelma-anelma.luomukierto.............................kp /27-31
Angela77
SO77
Lili78
Liinu-[/b
matilda2008




[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

Astrid......4.iui...................kp27


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76
Pöppis
EllaElias
Kuumetta





 
EllaElias meinasin testailla maanantaina, pp14. Tänään apteekin kautta töistä kotiin...

Nialla huitelee kierto jossain taivaissa, onko merkkejä kuukautisisita vieläkään?

Täytyy rientää duuniin taas :wave:
 
Voi kökkö...Kuten aiemmin kirjoitin hain apteekista tänään raskaustestejä töistä lähdettyäni. Toisin sanoen ostin Clearbluen tuplapakkauksen! =) Ja poltteli se siinä sen verran, että oli tehtävä se toinen... :ashamed: Kyllä siinä haalea viiva/haamu näkyy, joka tulikin ihan heti siihen. Nyt siis pp12. Jännäksi menee.
ÄLKÄÄ vaan missään nimessä onnitelko... Katsellaan nyt ensin..
 
Jihuu!! En ikinä uskonut sanovani tätä, mutta ihanaa, mun menkat alkoi vihdoin tänään! :LOL: Hienoa että niidenkin alkamisesta voi olla näin iloinen =) Nyt sitten kohti PAS:ia, vihdoinkin! jännittää...
AStrid, varovainen :flower: uskotaan että se siitä pian vahvistuu!


:wave:
 
Astrid: Vau! Ja maanantaina sitten entistä vahvempana tulen tuota Vau:ta tänne sinulle huutelemaan, eiks je? Ja sitten päivitetään taas listaakin uuteen uskoon. Mutta siirräpä itsesi jo, jos haluat, tuohon kummitelleiden listalle.

Nia: Kyllä tädin tulostakin tosiaan voi joskus nauttiakin. Hyvä, että pääsette taas jatkamaan. Tsemppiä uuteen hoitoon!

 
Nia onnittelut menkkojen alkamisesta!! Onnea tulevaan hoitoon! :flower:

EllaElias uskaltuduin siirtämään itseni tuohon kummitelleisiin. Sen verran selkeä viiva kuitenkin oli testissä, vaikkakin haalea. Jännittää kyllä kiitettävästi ja koko ajan pelkään, että menkat alkaakin.
 
Mukana menossa maanantaina 4.5.2009

PeePee.............................................................kp14
Mustaruusu.......luomukierto.............................kp41/30
Miimi78..............icsi...........................................kp24
toiveikas77.......clomit.......................................kp10
Elenia................................................................kp31
Stellla................PAS maalis ..............................kp
Nia77.................PAS huhti/touko......................kp3
SaanaS..............ivf touko/kesä.........................kp
Kummi..............................................................kp19
Emppu78...........2.ivf tulossa kevät/syksy........kp32
Unelma-anelma.luomukierto.............................kp /27-31
Angela77
SO77
Lili78
Liinu-[/b
matilda2008




[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

Astrid......4.iui...................kp27


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76
Pöppis
EllaElias
Kuumetta





 
Heippa, en aamusella ehtinyt käydä kirjoittamassa tähän pinoon, vaan tuonne odotuksen odottajiin. Mutta, testi oli aamulla vielä positiivinen, viiva ei ollut kyllä ollenkaan yhtä vahva kuin kontrolli, mutta näkyvä viiva kuitenkin... Joten ehkäpäs tässä ollaan raskaana sitten. Koitan suhtautua nyt varovaisella mielellä, kun mulla tosiaan on niitä kemiallisiakin ollut.
 
Alkoi niin jänskättää Astridin puolesta, että tulin tänne kurkkimaan :eek:
Oletko saanut jotain jo selville??!! Toivon kovasti, että siirryt tuonne ihanasti paisuneeseen plussalistaan!

Pinomme oli tipahtanut toiselle sivulle, joten kävin sen nyt kätevänä tyttönä noukkimassa ylös!

Mitäs muille ladyille kuuluu?!!

Minä selvisin kolmen viikon saikultani töihin ja tuntui kivalta olla siellä, vaikka duunini kovin haasteellinen onkin. No kelläpä ei olisi. Kotirintamalla asiat ajautuvat yhä oudompaan suuntaan: muutimme miehen kanssa eri makuuhuoneisiin nukkumaan :/
Ei mitenkään riidoissa vaan ihan ystävällisissä merkeissä. Mutta olen minä vissiin aika hullu, kun tässä yhä vaan roikun. Hiljalleen mun kärsivälliseen ja rakastavaan mieleeni hiipii villejä ideoita, kuten hankkia vaikka kunnon kesäkolli, jonka kanssa raskautua jossain pellon reunassa. Sori nyt tämä ihan tolkuton ideointi ja vielä aivan väärässä paikassa, mutta mun tilanne on todella aikamoisessa savessa ja syvällä. Tässähän menee nuori kaunis nainen aivan piloille tyhjän panttina. No itsepä siedän tätä. Mutta kuinka kauan? Vaikea sanoa. Tunnen itseni niin totaalisen lytätyksi kyllä ajoittain. :headwall:

Vauva- ja raskausuutisia on taas sadellut sieltä ja täältä ystäviltä. Tuntuu yhä kaukaisemmalta ajatus omasta lapsesta. Ja silti se on mahdollinen! Samalla on olo, että luisun myös täällä yhä kauemmaksi teistä... mikään muu ei muistuta edesmenneistä lapsenhankkimisasioista kuin Täti, joka saapuu uskollisen epäsäännöllisesti kylään. Mutta jos jotain positiivista haetaan tästä kaikesta, mun vatsa on lopulta parantunut!! JEE!!!!
Olisi kiva ajatella, että keskenmenot ja kaikki selittyisivät Helikolla. No ainakin kun seuraavan kerran on vauvahaaveita, ei tartte samaan aikaan varmaankaan potea noita kauheita vaivoja.

Jätän nyt nämä parisuhdemössöni taas taustalle ja lupaan palata hurrikaanin lailla tänne viimeistään sitten, jos/kun asia on mulle vielä joskus ajankohtainen. Toivottavasti! Mutta ihan kokonaan en taida malttaa häipyä, ennen kuin viimeinenkin teistä on tuolla plussanneiden kerhossa, minä mukaan lukien! :D
 
Mukana menossa torstaina 7.5.2009

PeePee.............................................................kp17
Mustaruusu.......luomukierto.............................kp44/30
Miimi78..............icsi...........................................kp27
toiveikas77.......clomit.......................................kp13
Elenia................................................................kp34
Stellla................PAS maalis ..............................kp
Nia77.................PAS huhti/touko......................kp6
SaanaS..............ivf touko/kesä.........................kp
Kummi..............................................................kp22
Emppu78...........2.ivf tulossa kevät/syksy........kp35
Unelma-anelma.luomukierto.............................kp /27-31
Angela77
SO77
Lili78
Liinu-[/b
matilda2008




[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

Astrid......4.iui...................kp27


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

kk76
Pöppis
EllaElias
Kuumetta





[/quote]

 
Astridin kuulumisia tulin minäkin kurkkimaan. :wave:

Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa, Adellini! Sinulle kovasti paljon tsemppiä kotioloihin ja aurinkoisia kevätpäiviä. :hug:

Täällä on viime aikoina ollut melko hiljaista, mitä teille muille kuuluu?
 
Heippa!

Kiva kun täällä on jo kyselty perään =)
Hyviä eivät uutiset ole... Elikkäs testien mukaan en ole raskaana, seerumista otetun kokeen mukaan siis... :'( *huokaus* Myöskin kotitestin viiva on tällä hetkellä melkolailla olematon, joten kemiallisesta oli kyse jälleen kerran. Vuotoa odotellessa, merkkejä siitä jo onkin.
On se. Keräillään taas palasia lattialta...

Tällä hetkellä olen totaalisen kyllästynyt kaikkeen tähän hoitorumbaan ja siihen liittyviin tunteisiin. Näen punaista jo kun ajttelenkin koko asiaa. Kesän tauko on pelastus, koska muuten mulla (ja kohta jo miehelläkin) hajoaa pää. Ehkäpä kesän aikana saa voimia jaksaa syksyllä alkava IVF- hoito. Jokatapauksessa aiomme nyt miehen kanssa nauttia kesästä kaiken kivan merkeissä, joka ei liity millään lailla näihin hoitokuvioihin.

Taukoilen täältäkin oman mielenterveydenkin vuoksi, vaikka olettekin aivan mahtavia! Käyn tietysti kurkkimassa välillä... =)

Adeliini voimia sinulle ,raskaita aikoja on sinullakin... :hug:

Aurinkoa elämäänne toivottelen!
 

Yhteistyössä