Kommentteja synttaritarjottavista

  • Viestiketjun aloittaja halipupu harmaana
  • Ensimmäinen viesti
halipupu harmaana
Viikonlopuna 6v:n lastensynttärit kavereilleen ja tässä olisi tarjottavat, mitä mieltä?

* Angry Birds pakastekakku (Fazer/Lidl)
* keksiä: Domino ja joku muu josta oma lapsi tykkää
* karkkia
* kaktus-mehujää
* kurkkua tikkuina
* porkkanaa tikkuina
* jotain melonia
* mehua juomaksi
 
jfpj
Ei ne lapset sen mukaan bileitä rankkaa kuka on väsänny eniten pullia ja pasteijoita pöytään...
niin, eli sittenhän se on ihan sama teetkö ikinä ruokaakaan vai syöttekö kenties eineslihapullia?
todella outoa kun lapsella on juhlat ja äiti ei viitsi vaivautua sen enempään kuin kävelemään lähikauppaan?
no ehkä sen voi sitten korvata ostamalla ison ja kalliin lahjan? siis sehän on ihan typerää käyttää omaa sydäntä ja tehdä itse?
Meillä ainakin maistuu parhaiten omatekemä, ei eines :) ehkäpä se johtuu siitä, että itse teen alusta loppuun melkein kaiken melkein aina.
 
Saraldo
mikset tee mitään itse? kyllä minun mielestäni lapsen synttäreille kuuluu itse tehdä tarjottavaa, vähän ankeaa ja kylmää jos valmiina kaiken ostaa.
Niille lapsille on yks paskan hailee onko tarjottavat kaupan hyllyltä vai omasta leivinuunista, pääasia että pöydässä on lapsille mieleistä tarjottavaa. Eikä tarjottavien alkuperä kerro mitään siitä, onko lapsen juhlat aikuisen mielestä tärkeät vai ei. Ankeaa ja kylmää olisi olla järjestämättä kutsuja siksi, ettei osaa leipoa.
 
"vieras"
Niille lapsille on yks paskan hailee onko tarjottavat kaupan hyllyltä vai omasta leivinuunista, pääasia että pöydässä on lapsille mieleistä tarjottavaa. Eikä tarjottavien alkuperä kerro mitään siitä, onko lapsen juhlat aikuisen mielestä tärkeät vai ei. Ankeaa ja kylmää olisi olla järjestämättä kutsuja siksi, ettei osaa leipoa.
No jotain lihapullia nyt osaa kuka tahansa lobotoitu mäyrä tehdä, jos vain haluaa eikä aikaakaan mene mitenkään paljon. Minä en haluaisi, että lapseni söisi vierassynttäreillä jotain harmaata, pallonmuotoista lisäainemömmöä.
 
Saraldo
niin, eli sittenhän se on ihan sama teetkö ikinä ruokaakaan vai syöttekö kenties eineslihapullia?
todella outoa kun lapsella on juhlat ja äiti ei viitsi vaivautua sen enempään kuin kävelemään lähikauppaan?
no ehkä sen voi sitten korvata ostamalla ison ja kalliin lahjan? siis sehän on ihan typerää käyttää omaa sydäntä ja tehdä itse?
Meillä ainakin maistuu parhaiten omatekemä, ei eines :) ehkäpä se johtuu siitä, että itse teen alusta loppuun melkein kaiken melkein aina.
Meillä olio tässä päivänä eräänä perunoita ja lihapullakastiketta, kaupan eineslihapullista. Tyttö kysyi, että onko lihapullat mun tekemiä. Kun vastasin että ei, hän huokaisi helpotuksesta. Mun ja miehen mielestä mun tekemät lihapullat on hyviä, mutta tyttö tykkää einespullista. Yksi syy saattaa olla se, että päiväkodin ja koulunkin lihapullat ovat valmistavaraa suoraan Saarioisten tehtaalta. Päiväkodin ja koulun ruoka tulee keskuskeittiöstä, jonka raaka-aineet tilataan suurilta osin valmiina, joten eineksiä ne meidänkin koululaiset syö. Täällä ei taida olla enää yhtään koulua, jossa ruoka tehtäisiin itse ja ihan alusta saakka.

Ja kyllä sä tuossa vaan tuomitsit, vaikka kuinka selität. Jos siis tuo alempi viesti oli saman kirjoittajan kuin tämäkin.
 
halipupu harmaana
No eipä osaa lapset arvostaa itse tehtyä ja kun tuo oma lapsikin on niin nirso, niin miksi mennä merta edemmäksi kalaan? Kurkut, viinirypäleet ja melonit on ennenkin kelvanneet paremmin kuin kakut ja popparit, joten niitä ajattelin tarjota nytkin ja porkkanoista omat lapset ainakin tykkää, joten miksi ei muutkin? Jotain dippiä voisi tietty miettiä, ottakoon sitten ken tykkää.

Kutsut on klo 14-16, joten mitään lihapullia/nakkeja en ajatellut tarjota, kun päiväruoka on syöty ja iltaruokaa pitäisi vielä jaksaa syödä, ainakin omien lasten.

Mehujäät tarjoan ihan sellaisenaan, kysyn sopivassa välissä kuka haluaa kaktus-mehujään ja haen sitten pakastimesta, ei sen kummempaa. Se on muuten sankarin toivomus, noi mehujäät.

Meillä on aikuisten kutsuille sitten sen verran mietittävää, kun on keliaakikkoja suvussa, että lasten kutsuista ajattelin päästä aikas helpolla, yksin kun pitää kaikki kuitenkin järkätä.
 
niin, eli sittenhän se on ihan sama teetkö ikinä ruokaakaan vai syöttekö kenties eineslihapullia?
todella outoa kun lapsella on juhlat ja äiti ei viitsi vaivautua sen enempään kuin kävelemään lähikauppaan?
no ehkä sen voi sitten korvata ostamalla ison ja kalliin lahjan? siis sehän on ihan typerää käyttää omaa sydäntä ja tehdä itse?
Meillä ainakin maistuu parhaiten omatekemä, ei eines :) ehkäpä se johtuu siitä, että itse teen alusta loppuun melkein kaiken melkein aina.
No vähän nyt taas kärjistit. Mulla kyse oli yksistä lastenjuhlista. Ok kakku varmaan tekis kauppansa, oli se valmis tai ite-tehty, ehkä joku peruspullaki saattais upota mutten jaksa uskoa että mikään eksoottisempi leivos edes menisi. No ok jotkut nakkipiilotkin.

Mut vissiin musta tulee surkea äiti kun ei ole leipominen lähellä sydäntä ja en kyl tasantarkkaan edes yritä räpeltää mitään onnetonta oman lapsen kemuihin. Ei valmis ole sama asia kuin paha tai epäterveellinen...
 
"vieras"
Meillä olio tässä päivänä eräänä perunoita ja lihapullakastiketta, kaupan eineslihapullista. Tyttö kysyi, että onko lihapullat mun tekemiä. Kun vastasin että ei, hän huokaisi helpotuksesta. Mun ja miehen mielestä mun tekemät lihapullat on hyviä, mutta tyttö tykkää einespullista. Yksi syy saattaa olla se, että päiväkodin ja koulunkin lihapullat ovat valmistavaraa suoraan Saarioisten tehtaalta. Päiväkodin ja koulun ruoka tulee keskuskeittiöstä, jonka raaka-aineet tilataan suurilta osin valmiina, joten eineksiä ne meidänkin koululaiset syö. Täällä ei taida olla enää yhtään koulua, jossa ruoka tehtäisiin itse ja ihan alusta saakka.

Ja kyllä sä tuossa vaan tuomitsit, vaikka kuinka selität. Jos siis tuo alempi viesti oli saman kirjoittajan kuin tämäkin.
Sekö, että koulussa valitettavasti tarjotaan taloudellisista syistä einespullia, on oikeutus sille, ettei itsetehtyjä kannatava vaivautua tekemään kotonaankaan? Jos lapsi pitää enemmän einespullista, niin makutottumukset ovat vääristyneet (tottaki vääristyvätkin jos joutuu niitä ikänsä syömään varsinkin lapsena, kun maku vielä kehittyy) tai sitten olet vain huono kokki.
 
nohh
[QUOTE="vieras";28403337]No jotain lihapullia nyt osaa kuka tahansa lobotoitu mäyrä tehdä, jos vain haluaa eikä aikaakaan mene mitenkään paljon. Minä en haluaisi, että lapseni söisi vierassynttäreillä jotain harmaata, pallonmuotoista lisäainemömmöä.[/QUOTE]

Parempi varmaan sitten, ettet päästä lastasi kutsuille.
 

Yhteistyössä