koskaan en enää osta partyliten kynttilöitä

Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
No miks kynttilän nimi on votiivi? Miksei se oo kynttilä jos se on kerta kynttilä?
PL:la on useita erilaisia kynttilöitä, tuikkivia,votiiveja,pilareita,pallokynttilöitä ym... Jos puhut vain
kynttilöistä en tiedä puhutko nyt sitten niistä votiiveista vaiko pilareista ;)
Juu..kalliita on mutta HYVIÄ (mun mielestä) :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
ne on niin kalliita että palavat säästöliekillä.
:) ihan itekkö keksit? tätä vitsiä ei kantsi kertoo esittelyssä
joo. mä söin aamupalaksi vitsikirjan. :D
Vähän asian sivusta, mut kynttilöistä tuli kuitennii mieleen...

Mie ihmettelin muutama vuosi sitten kun tuikku oli sammunut nopeasti ( ei ollu partyliten ) ja sanoin sen sitten ääneenkin. Nooh, isäntä siihen, tarkemmin kuuntelematta, vastasi että ei se sammunu oo, se varmaan menny virransäästötilaan. Luuli et puhuin tietokoneesta.
:D
 
Joo mutta kaikissa on lopussa se kynttilä että tyhmempikin tietää mikä on kyseessä. Mikä sen nesteytymisen tarkoitus on vai onko se vaan kikkailua jolla voi lesoilla? Tää on tämmöinen votiivi joka nesteytyy....häppp! Kynttilä se on joka palaa! B)
 
musta ne votiivit on ihan sika kalliita. mä poltan niin paljon kynntilöitä ettei ikinä hennois votiiveja siihen tarkoitukseen ostaa tai muitakaan partyliten tuotteita. lahjaks oon niitä saanut ja kerran tuikkuja ostanut, mut se hinta :x
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
Joo mutta kaikissa on lopussa se kynttilä että tyhmempikin tietää mikä on kyseessä. Mikä sen nesteytymisen tarkoitus on vai onko se vaan kikkailua jolla voi lesoilla? Tää on tämmöinen votiivi joka nesteytyy....häppp! Kynttilä se on joka palaa! B)
Onhan se sitten nätti, kun on joku sellainen ei perus neliö kippo, kun se kynttilä muotoutuu sen kipon muotoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Votiiveista ei saa lyhentää sydänlankaa. Vai isoista kynttilöistä: pilareista, palloista ja kolmesydänkynttilöistä. kokeileppas sitä että lämmität sitä metalli nastaa sieltä pohjasta hetken (siis ihan vaan hetken) ja painat sen sitten kiinni pohjaan, koska jos somisteen pohja on pyöreähkö niin sydänlanka saattaa valahtaa alaspäin ja käy juuri kuvailemallasi tavalla. Mutta ihan ensiksi ÄLÄ laikkaa votiivin sydänlankaa SITÄ EI SAA leikata!

Huom: Votiivi ei ole viallinen jos palamattommuus johtuu leikatusta sydänlangasta.
olen painanut senkin kuten myyjä käski
 
Christina
Niinkuin on jo tullut selväksi, niin votiivin sydänlankaa siis EI leikata. Ainoastaan pitkien pöytäkynttilöiden sydänlankaa leikataan kun on kyse Partyliten kynttilöistä :)
( terveisin ex-konsultti).
 
Salama McQueen
Voi votiivi. On meinaan sellainen rahastuskikka tuo Partylite. Ne somisteet on ihan kauniita ja niin edelleen, mutta nuo kynttilät. Kynttilät on kulutustavaraa eikä niistä kukaan selväpäinen voi maksaa niitä summia. :whistle: Mä ihailen niitä aina kutsuilla, mutta valitettavasti mulla ei kyllä ole rahaa satsata niihin kynttilöihin niin paljoa. Lahjaksi voisin ostaa, mutta mun tuttavapiirissä on kyllä ihmisiä, jotka ei varmasti osaisi arvostaa 10 euron kynttilää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
No miks kynttilän nimi on votiivi? Miksei se oo kynttilä jos se on kerta kynttilä?
mut eikös kuulosta hienolta?
Ja sen täytyy siis olla paras ja kallein. :D En mää niitä osta. Järkyttävän hintasta roinaa ne härvelit. Markkinointitapa jo ällöttää suunnattomasti. :p
 
minnukka82
sydänlankaa ei leikata! kokeile viele vielä silleen sen votiivin kans että ennen kun laitat sen siihen "kippoon" niin lämmitä sitä sieltä ala puolelta niin että painat sen sydnälangan pidikkeen kiinni kynttilään.

ja noi votiivit maksaa nykyään melkein 15? 12kpl sika kalliita ovat.. ite alkava konsultti :eek:
 
Helekutti
Sivistyssanakirja tietää: Votiivi: lupauksen mukaan annettava (uhrilahja) Etenkin lahjasta, jonka joku antaa sen takia, että on Jumalalle luvannut antaa lahjan (esim. kirkolle), jos pelastuu hädästä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Sivistyssanakirja tietää: Votiivi: lupauksen mukaan annettava (uhrilahja) Etenkin lahjasta, jonka joku antaa sen takia, että on Jumalalle luvannut antaa lahjan (esim. kirkolle), jos pelastuu hädästä
Aivan, näitä kirkoissa (etenkin katolisissa) sytytettäviä kynttilöitä sanotaan votiiveiksi ja ilmeisesti avauksessa puheena oleva firma käyttää sanaa votiivi sen takia, että kynttilällä on sama muoto. Mutta sinänsä se nesteeksi muuttuminen ei termiin alunperin käsittääkseni liity.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Christina:
Niinkuin on jo tullut selväksi, niin votiivin sydänlankaa siis EI leikata. Ainoastaan pitkien pöytäkynttilöiden sydänlankaa leikataan kun on kyse Partyliten kynttilöistä :
( terveisin ex-konsultti).
Olin viime viikonloppuna kutsuilla ja siellä konsultti sanoi että VOTIIVIEN, TUIKKIVIEN JA 3-SYDÄNKYNTTILÖIDEN sydänlankoja EI lyhennetä, muiden lyhennetään aina ennen sytyttämistä.
 
sanna
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Voi votiivi. On meinaan sellainen rahastuskikka tuo Partylite. Ne somisteet on ihan kauniita ja niin edelleen, mutta nuo kynttilät. Kynttilät on kulutustavaraa eikä niistä kukaan selväpäinen voi maksaa niitä summia. :whistle: Mä ihailen niitä aina kutsuilla, mutta valitettavasti mulla ei kyllä ole rahaa satsata niihin kynttilöihin niin paljoa. Lahjaksi voisin ostaa, mutta mun tuttavapiirissä on kyllä ihmisiä, jotka ei varmasti osaisi arvostaa 10 euron kynttilää...
Mä taas maksan mielelläni kynttilöistä tuon hinnan, on sen verran monta kertaa roihahtanut havin tuikut kokonaan palamaan, kerran meinas palaa koko kämppä. Nuo Partyliten kynttilät ei tule myöskään niin kuumiksi kun steariinikynttilät, ovat senkin takia turvallisempia.
Ja vielä mitä tuohon hintaan tulee, ei voi Ladaa ja Mersuakaan verrata toisiinsa..Laatu maksaa =)

 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Voi votiivi. On meinaan sellainen rahastuskikka tuo Partylite. Ne somisteet on ihan kauniita ja niin edelleen, mutta nuo kynttilät. Kynttilät on kulutustavaraa eikä niistä kukaan selväpäinen voi maksaa niitä summia. :whistle: Mä ihailen niitä aina kutsuilla, mutta valitettavasti mulla ei kyllä ole rahaa satsata niihin kynttilöihin niin paljoa. Lahjaksi voisin ostaa, mutta mun tuttavapiirissä on kyllä ihmisiä, jotka ei varmasti osaisi arvostaa 10 euron kynttilää...
Mä taas maksan mielelläni kynttilöistä tuon hinnan, on sen verran monta kertaa roihahtanut havin tuikut kokonaan palamaan, kerran meinas palaa koko kämppä. Nuo Partyliten kynttilät ei tule myöskään niin kuumiksi kun steariinikynttilät, ovat senkin takia turvallisempia.
Ja vielä mitä tuohon hintaan tulee, ei voi Ladaa ja Mersuakaan verrata toisiinsa..Laatu maksaa =)
Näin on ja kaikesta laadusta ei kannata maksaa! :D MITÄÄN kynttilää ei saa jättää valvomatta, tulessa on aina riskinsä, oli se laatua tai ei se kynttilä. ;)

 
sanna
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Voi votiivi. On meinaan sellainen rahastuskikka tuo Partylite. Ne somisteet on ihan kauniita ja niin edelleen, mutta nuo kynttilät. Kynttilät on kulutustavaraa eikä niistä kukaan selväpäinen voi maksaa niitä summia. :whistle: Mä ihailen niitä aina kutsuilla, mutta valitettavasti mulla ei kyllä ole rahaa satsata niihin kynttilöihin niin paljoa. Lahjaksi voisin ostaa, mutta mun tuttavapiirissä on kyllä ihmisiä, jotka ei varmasti osaisi arvostaa 10 euron kynttilää...
Mä taas maksan mielelläni kynttilöistä tuon hinnan, on sen verran monta kertaa roihahtanut havin tuikut kokonaan palamaan, kerran meinas palaa koko kämppä. Nuo Partyliten kynttilät ei tule myöskään niin kuumiksi kun steariinikynttilät, ovat senkin takia turvallisempia.
Ja vielä mitä tuohon hintaan tulee, ei voi Ladaa ja Mersuakaan verrata toisiinsa..Laatu maksaa =)
Näin on ja kaikesta laadusta ei kannata maksaa! :D MITÄÄN kynttilää ei saa jättää valvomatta, tulessa on aina riskinsä, oli se laatua tai ei se kynttilä. ;)
Niinpä..mutta suurempi riski sillä Tiimarin halpiskynttilällä roihahtaa, kun kynttilällä joka on käynyt monet turvallisuustestit läpi =)

 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Voi votiivi. On meinaan sellainen rahastuskikka tuo Partylite. Ne somisteet on ihan kauniita ja niin edelleen, mutta nuo kynttilät. Kynttilät on kulutustavaraa eikä niistä kukaan selväpäinen voi maksaa niitä summia. :whistle: Mä ihailen niitä aina kutsuilla, mutta valitettavasti mulla ei kyllä ole rahaa satsata niihin kynttilöihin niin paljoa. Lahjaksi voisin ostaa, mutta mun tuttavapiirissä on kyllä ihmisiä, jotka ei varmasti osaisi arvostaa 10 euron kynttilää...
Mä taas maksan mielelläni kynttilöistä tuon hinnan, on sen verran monta kertaa roihahtanut havin tuikut kokonaan palamaan, kerran meinas palaa koko kämppä. Nuo Partyliten kynttilät ei tule myöskään niin kuumiksi kun steariinikynttilät, ovat senkin takia turvallisempia.
Ja vielä mitä tuohon hintaan tulee, ei voi Ladaa ja Mersuakaan verrata toisiinsa..Laatu maksaa =)
Näin on ja kaikesta laadusta ei kannata maksaa! :D MITÄÄN kynttilää ei saa jättää valvomatta, tulessa on aina riskinsä, oli se laatua tai ei se kynttilä. ;)
Niinpä..mutta suurempi riski sillä Tiimarin halpiskynttilällä roihahtaa, kun kynttilällä joka on käynyt monet turvallisuustestit läpi =)

Tottakai. Ja puuseinällä ja tiiliseinälläkin on eronsa. :saint: Ei vaan, kukin tyylillään ja rahavarojensa mukaan.
 
Lueskelin tässä noita juttuja partyliten kynttilöistä. Totta on että ne kynttilät ovat tosi kalliita, mutta ne palavatkin kauemmin, kuin esim havin tuikku. Havin tuikku palaa pari tuntia, niin Partyliten tuikkiva palaa 4 tuntia ja votiivi palaa 14h. Votiivit ja tuikkivat ovat aivan mielettömän ihania kun ne nesteytyy ja näkyy pelkkä liekki, kun taas esim Havin tuikuissa ei näy liekkiä ollenkaan vaan se tosi ruma tinapaperi ympärillä ja votiivi on ihana kun sen laittaa vaikka lasiin ja se nesteytyy j apelkkä liekki näkyy. Ihania, mutta kalliita. Toisaalta Partyliten kynttilät palavat paljon miedommalla "asteella" ku kaupan kynttilät ja ne ei savuta. Mulla kerran tuikku savutti mustan alueen kattoon :eek:( Ja Partyliten Tuoksu kynttilöitä voi laittaa vaikka saunaan. Nitä ei tarvi laittaa palamaan vaan saunan oma kuumuus sulattaa niitä, koska ne ovat parafiinia ja saunaan tulee ihana tuoksu. Ompahan ainakin tuoksuja mistä valita ;o) Mutta jokaisella on omat mielipiteet. Kaikkien ei tarvitse tykätä niistä... mäkin inhoon tuppereita yli kaiken....pelkkää krääsää ;o)
 
metsänpeitto
Mutta jos ne on parafiinia, niin eikö niiden polttamisessa synny liikaa haitallisia aineita? Parafiinihan on muuten ihan mainio kynttilämateriaali, mutta se tuottaa palaessaan mm tolueenia, formaldehydiä ja bentseeniä.

 
Lämpöö kynttilään
Niin, Havin tuikut on alunperin ilmeisesti olleetkin LÄMPÖkynttilöitä, joiden tarkoituksena on lämmittää esim. suklaafondyysetti, johon voi mansikkansa upottaa. Tuikun tehtävä on mun mielestä tuottaakin lämpöä.
 

Yhteistyössä