Kotitreenihaaste! Kaipaako kroppasi kiinteytystä?

Mua on siunattu hirmuisella ruokahalulla. Jos mulla on herkkuja, niin syön niitä innoissani. Jos mulla on terveysruokaa niin mätän sitäkin innolla. Tänään ostin pähkinöitä syödäkseni niitä välipalalla kourallisen (hedelmän tai rahkan kera) niin meni kyllä useampi kourallinen. Ruokavalion muuttaminen teettää päänvaivaa...:|

Paino ei ole pudonnut oikeastaan yhtään, vaikka maha on pienentynyt vähän. No, uusia, treenin kautta tulleita kurveja on kiva katsella. :) Mittojani en kerro tarkemmin mutta BMI on 25,4 eli lievää ylipainoa on, tarkoitus olisi saada BMI alle 25:n eli normaalin rajan sisäpuolelle.

Paranemisia Black Milkille, toivottavasti flunssa ei ole pitkällinen!
 
Viimeksi muokattu:
"Sari"
Multa jäi treeni tänään kokonaan väliin, myös lankku ja kyykyt. Jatkan huomenna siitä mihin jäin. Liikuin kyllä tänään muuten kohtuullisesti, mutta en usko niiden korvaavan lihaskuntotreeniä. Tein 50 minuutin reippaan kävelylenkin ja kävin tanssitunnilla.

Muualla lihaksissa ei ole kipua tuntunut, mutta tänään tuntui portaita kävellessä takapuolessa. En tiedä onko level 3 saanut lihakset kipeiksi vai kyykyt vai eilinen pitkä hölkkälenkki.
 
"Sari"
Day 23 tehty. Hartiat tosi kipeät, sattuivat erityisesti lankussa, jota kestin 2 min putkeen. Viimeinen minuutti piti tehdä tauon jälkeen. Kyykyt eivät oiken tunnu missään, ehkä vähän takapuolen ja takareisien yläosassa. Missähän niiden pitäisi tuntua?


Olin kotona koko päivän ja syömiset menivät täysin herkuttelumässyttelyksi. Olen syönyt ainakin 7 joulutorttua ja melkein kokonaisen keksipaketin. Siinä siis välipala ja päivällinen. Lounaaseen asti sujui hyvin, mutta sitten repsahdin pahasti. Juuri kun olin saanut painon tippumaan. Aamupaino oli 1,9 kg pienempi aloituspainoa. Se siitä ilosta sitten. Illalla pitää kiertää pitkä lenkki.
 
Rouva V
Day 5 taputeltu, kyykyt jätän tekemättä haasteen mukaan, teen kyllä mutta en noin montaa toistoa.
Pitäis tuo mitta kaivaa esille ja ottaa vähän tarkempaa mittaa vyötäröstä, näkis tuleeko sitä tulosta vaiko eikö. Pitäis tuota ruokavaliotakin rukkailla, mutta viikonloppuna on taas yhet synttärit ja ruokailut.
 
BlackMilk ikävää, että flunssa löysi sinutkin ja haaste keskeytyi taas. Jatka tosiaan siitä mihin jäit (mutta parane ensin kunnolla!), niin ei tarvitse kolmatta kertaa alkaa alusta.

Itselle tuli välipäivä toissapäivänä, olosuhteiden pakosta. Iski päänsärky vähän ennen lasten nukkumaanmenoaikaa, niin ei voinut kuvitellakaan hyppivänsä tai ponnistelevansa mitenkään.
Eilen ja tänään treenattu taas normaalisti ja ihan hyvin kulkee =)

Eli Level 3, Day 5 takana. Voiton puolella jo kovasti :p
 
"Meikku83"
Mulla taitaa painoa olla jo enemmän kuin aloittaeessa :( Tuntuupä tyhmältä.Motivaatiota syö aika paljon! Teen kuitenkin treenin loppuun, pitää katsella jatkaisiko ensi kuussa sitten millä lailla..
Day 5 level 3:ta alkaa tänään,eli loppusuora häämöttää.
 
"Vaapula"
Meikku83: ootko punninnut aina samaan aikaan? Itse huomaan että mulla kertyy yön aikana hieman nesteitä kehoon ja jos ihan aamulla puntaroi niin paino voi olla ainakin puol kiloo enemmän kuin parin tunnin ja parin kahvikupin päästä heräämisestä.

Mulla tänään d3/III. Huomaan eron kropassa sillain et farkut on alkanut roikkumaan ja hei, mahduin eilen "tavoitemekkooni"! Siis sain vetskarin kiinni - jee! Olin ennen raskautta tästä painosta vielä kolme neljä kiloa laihempi ja silloin se hame meni viimeksi. Että ei se painokaan aina välttämättä kaikkea kerro. Ero myös day1 valokuvaan keskivartalon osalta on jo huomattava. Reisien alueella, missä mulla varmaan tiukin rasva, en kauheasti eroa näe.
 
"Meikku83"
Argh. Olen punninnut aina treenin jälkeen aamulla. Tosi masentavaa,kun muilla tuntuu menevän niin hyvin. Ruokavaliokin kunnossa.

Mutta mittanauha paljastikin että 5 cm lähtenyt vyötäröltä! Eiköhän tämä tästä, eteenpäin vaan.... :)
 
"Paa"
Mulla jäi migreenin takia eilinen välistä, vähänkö ärsyttää. Tänään kuitenkin jatkoin siitä mihin jäin, eli nyt tehtynä I/day 5. Kyykyistä joudun kyllä ainakin tässä vaiheessa luopumaan polvien vuoksi. Lankku tavalliseen tapaan.

Meikku83, 5 cm vyötäröltä on huikeaa! Vaikka paino näyttää samaa, niin läski ainakin sulaa! ;)
 
"Sari"
Kunto kohoaa, mutta herkuttelu on päässyt pahasti karkaamaan käsistä. Eipä siis ihme, etten pääse eroon maharöllykästä. Eilen jaksoin JUOSTA vakiolenkkini kolme kertaa, ennen tyyli on ollut lähinnä hölkkää. Uusi kierrosennätysaika on 15 minuuttia. Aloittaessani 3,5 viikkoa sitten yksi kierros kesti 24 minuuttia, sillä suurin osa meni kävellen. Tavoitteena on päästä yksi kerros 12 minuutissa, kuten sujui viime kesänä, jolloin olin timmissä kunnossa ja kuosissa.

Day 24 tehty. Edelleen hengästyn ja hiki lentää. 3,5 minuutin lankku meni kahdessa erässä 2 min + 1,5 min. En ymmärrä, miten joku kykenee olemaan 5 minuuttia lankussa. En minä ainakaan pysty siihen kuukauden harjoittelulla.
 
Mun täytyy häpeäkseni todeta, että mulla on jäänyt nyt nää haastetreenit väliin :ashamed: Kakkososion tokaan päivään asti pääsin.

Oon kyllä liikkunut (tänäänkin pyöräillyt 8 km & juossut 8 km), mut mun heikkous on aina ollut tuo lihaskuntotreeni, joka siis nytkin on jäänyt pois. Tarkoitus olis kyllä vielä vetää treeni läpi, mut saas nähdä...
 
"Vaapula"
Paa, jos sulla ei oo juoksukokemusta niin voit koittaa tätä http://runningintoshape.com/5k-training-downloads/. 9 viikkoa, joka viikolle oma podcast, jossa musiikkia ja "valmentaja", joka kertoo sulle millon pitää juosta ja millon kävellä. Tavoitteena juosta 5km. 3 kertaa viikossa ja 30 min kerrallaan.
 
Mulla loppui tämä haaste 2. osion 3 päivään. Influenssa kaatoi sänkyyn viikoksi ja sen jälkeenkin monta päivää oli niin heikko olo, ettei rankempi liikunta ollut mahdollista. Harmittaa tosi paljon, varsinkin kun pääsin jo juoksulenkeissäkin hyvään vauhtiin. :(

Ajattelin aloittaa koko homman alusta huhtikuun alusta. Toivottavasti silloin onnistaa!
 
Rouva V
Day 6. paketissa + 5km hölököttely.

Meikku83, 5cm on ihan hirveen paljon! Ihan mieletön tulos.

Onko kellään vinkkejä penikkavaivojen parantamiseen? Lepoa tuli jo flunssaa potiessa pari viikkoa, mutta nyt on jo tuskasen kipeät jalat, haasteen hypyt tekee tosi tiukkaa ja niitä yritänkin ottaa kevyemmin, juoksukin alkaa kohta tökkiin pahasti.
 
"Meikku83"
Jaahas, level 3 puolessa välissä ja eilen meni nilkka heti treenin alussa. Typeränä vedin vielä homman loppuun,ja yöllä akoi koskea ihan kiitettävästi.
Nyt en tiedä pitääkö jättää sitten miten monta treeniä valistä... :(

Mutta hengessä olen mukana jos tähän joudun lopettamaan :)
1.4 aloitamme miehen kanssa yhdessä kuukauden kestävän laihdutuskuurin, lasketaan kaikki kalorit eikä lipsuta yhtään. Mielenkiintoista kokeilla, yksin kun tuppaa lipsumaan koko ajan ;)
 
"Sari"
Eilen meni yksi 2,3 km:n kierron jo 14 minuuttiin. Jippii, kesällä olen tällä tahdilla teräskunnossa.

Sellaisen vinkin annan juoksemisen aloittamiseen, että pitää aloittaa todella rauhallisesti. Olen joka ikinen kesä tehnyt sen virheen, että aloitan liian innokkaasti ja muutaman päivän päästä on penikat kipeinä tai nilkka tai polvi. Ja sitten onkin pakko pitää taukoa ja siihen lopahtaa juoksuinnostus. Malttia siis aloitukseen.

Nyt aloitin ensimmäisen kerran niin maltillisesti, ettei mikään paikka kipeytynyt. Aluksi siis kävelin suurimman osan lenkistä ja hölkyttelin vain ylämäet. Pikkuhiljaa lisäsin juoksun määrää. Heti kun alkoi tuntumaan pahalta, niin jatkoin kävelemällä. Nyt 3,5 viikon jälkeen ei tunnu enää lainkaan pahalta, vaan juoksemisesta jopa nauttii ja se menee ihan kuin itsestään. Enpä olisi ikinä uskonut, koska juokseminen ei kuulu suosikkilajeihini, vaan pidän sitä tylsänä ja yksitoikkoisena puuhana. Nyt juoksulenkkini tuntuu mukavalta terapialta ja pääntyhjennykseltä. Se on omaa aikaani, jolloin voin mietiskellä yksin rauhassa kaikkia asioita.
 
"Sari"
Day 25 purkissa. Tuntui ihmeellisen helpolta.

Kuntopuoli on siis kunnossa, mutta ruokailut on täysin retuperällä. Eilen vedin kaksi 320 gramman joulurasiaa suklaata ja marmeladia. Eipä siis ihmekään, että illalla oli vatsa kipeänä ja huono olo. Siinä taisi tulla viikon kalorit kerralla. Tänään siirryn taas kasvispainotteiseen ruokavalioon.
 
Leonor harmaana
Mulla meni nilkat niin kipeäksi, että oli pakko jättää haaste kesken :( Yksi yö heräsin siihen, että toiseen nilkkaan sattuu ja kävelykin oli treenin jälkeen aina hankalaa. Voisikohan raskauden jäljiltä olla nivelet vielä löystyneet, koska olen kuitenkin aiemmin kestänyt vallan hyvin samantyyppisiä pomppuja jne. Nilkka ei siis nyrjähtänyt, vaan rasittui jotenkin ihmeellisesti.

No nyt olen sitten muutaman päivän käyttänyt sopivan treenin löytämiseksi. Palasin ensin ykkösleveliin, mutta totesin, etten sitäkään pysty enää tekemään, vaikka se onnistui ok sen 10 päivää. Löysin sitten lopulta Jillian Michaelsin Joga meltdownin, jota olen nyt tehnyt kolme päivää :) Ei missään nimessä nosta sykettä yhtä paljon, eikä varmastikaan polta rasvaa yhtä tehokkaasti, mutta lihakset joutuvat kyllä töihin! Aion siis jatkaa sillä, koska siinä ei ole ollenkaan pomppuja ja kaikki paikat kestävät sen hyvin. Hiki tulee tuossakin ja tuntee jotain tehneensä, vaikkakin ei ole treenin jälkeen samalla tavalla kaikkensa antanut olo kuin 30 day shredissä. Kunhan saan pyöräni takaisin huollosta, yritän päästä välillä myös pyörälenkille, jotta vähitellen saisin kunnon entiselleen.. Mulla siis takana kaksosraskaus, jonka vuoksi olin mm. 8 viikkoa vuodelevossa ja sitäkin ennen liikuntakiellossa.
 
"Paa"
"Vaapula", kiitos tuosta linkistä, aion ehdottomasti aloittaa tuon projektin. Ja Sarille kiitos juoksuvinkeistä.

Kiva juttu Leonor, että löysit korvaavan vaihtoehdon :)

Mulla on kans syömiset menny ihan onnettomaksi, varmaan joka päivä vetäny sokeria monen ihmisen tarpeen edestä. Rasittaa olla tällainen syöppö, mutta ei auta kun sinnitellä.
 
"Meikku83"
Mulla meni nilkat niin kipeäksi, että oli pakko jättää haaste kesken :( Yksi yö heräsin siihen, että toiseen nilkkaan sattuu ja kävelykin oli treenin jälkeen aina hankalaa. Voisikohan raskauden jäljiltä olla nivelet vielä löystyneet, koska olen kuitenkin aiemmin kestänyt vallan hyvin samantyyppisiä pomppuja jne. Nilkka ei siis nyrjähtänyt, vaan rasittui jotenkin ihmeellisesti.

No nyt olen sitten muutaman päivän käyttänyt sopivan treenin löytämiseksi. Palasin ensin ykkösleveliin, mutta totesin, etten sitäkään pysty enää tekemään, vaikka se onnistui ok sen 10 päivää. Löysin sitten lopulta Jillian Michaelsin Joga meltdownin, jota olen nyt tehnyt kolme päivää :) Ei missään nimessä nosta sykettä yhtä paljon, eikä varmastikaan polta rasvaa yhtä tehokkaasti, mutta lihakset joutuvat kyllä töihin! Aion siis jatkaa sillä, koska siinä ei ole ollenkaan pomppuja ja kaikki paikat kestävät sen hyvin. Hiki tulee tuossakin ja tuntee jotain tehneensä, vaikkakin ei ole treenin jälkeen samalla tavalla kaikkensa antanut olo kuin 30 day shredissä. Kunhan saan pyöräni takaisin huollosta, yritän päästä välillä myös pyörälenkille, jotta vähitellen saisin kunnon entiselleen.. Mulla siis takana kaksosraskaus, jonka vuoksi olin mm. 8 viikkoa vuodelevossa ja sitäkin ennen liikuntakiellossa.
Mulla ei ole ikinä ennen ollut mitään liikuntaelinvaivoja,mutta nyt on nilkka niin kipeä että ei tarvitse ensi yönä nukkua.
Ajattelin että nyrjähti tms mutta taitaakin olla vaan rasittunut!
5 päivää vajaaksi jäi tämä haaste, nyt täytyy miettiä tarkemmin että miten jatkaa. Level 3:sta en taida uskaltaa aloittaa enää uudestaan, tosi hankalaa lapsia hoitaa ja siivota kun on kipeänä :/
 
Leonor harmaana
Oho, aika monella kuulostaa olevan jalka vaivoja, onkohan vähän turhan kovaa rasitusta jaloille tämä haaste?
Mulla oli muuten toisesta jalasta penikkakin kipeenä jossain vaiheessa.. Mä veikkaan, että jalat joutuu koville kun yhtäkkiä aloittaa noin "yksitoikkoisen" liikunnan. Joka päivä siis samat liikkeet, kun normaalisti liikunta ehkä aloitetaan vähän monipuolisemmin ja pidetään lepopäiviä. Harmi sinänsä, koska mun mielestä parasta oli just se, että taukopäiviä ei pidetä ja ei tarvinnut arpoa mitä tekee milloinkin :) Se vähensi lipsumisen mahdollisuuksia huomattavasti.
 

Yhteistyössä