Kotiutumisvaatteet äidille

  • Viestiketjun aloittaja Esikoista odottava
  • Ensimmäinen viesti
Esikoista odottava
Olen tässä antanut itseni ymmärtää, että pitäisi olla synnytyksen jälkeen löysät vaatteet (alapää kipee/ mahdollinen leikkaushaava), mutta sellaista kysyisin: kuinka paljon sitä vatsaa on jäljellä ts. paljonko siitä jää sairaalaan eli voiko ottaa mukaan normihousut vai vielä näitä äitiysmallisia?
 
mä lähin ainakin äitiysvaatteissa kotio. maha nyt oli melkeinpä kadonnut,koska näin varpaani ja varsinkin alapääni pitkästä aikaa...sellainen löllöhän se oli. ei kannata varata entisiä vaatteita viä synnärille,monelle tulee turvotusta siä viä lisää. äippävatteet kivan löysät,niitä suosittelen. muista ottaa hyvät alusjousut,mahdollisimman mummomaiset mukaan. ja varaa kotio yösiteitä,siivellisiä... ja jos saa suositella hommaa jo nyt rintapumppu. ainakinomalla kohdallani maito nousi vasta kotona ja herraisä se sattui. kuumaansuihkuun ja sen jälkeen pumppaan. onneksi olin ostanut pumpun etukäteen. en uskonut että sellaista tarviin,mutta onneks kuuntelin kaveriani! onnee sulle paljon =)
 
ite ajattelin esikosta että mahdun niihin stresh farkkuihin joita käytin raskaana ollessa lokakuussa(synnytin siis joulukuun alussa että olin niitä käyttäny vielä vajaa 1.5kk sitten)
ja sen verran ne jäi jumittaan etten ihan saanu vetskaa kiinni...siinä sitten kukkapuskan narulla solmin ne kiinni..onneks oli pitkä paita!
nyt ajattelin ihan trikoita tai verkkareita mukaan...ja sit t-paita tms kun kerta kesä on!!
 
Ajattelin ottaa mukaan pienimmät tämän raskauden aikana käyttämäni äitiystrikoohousut, sitten äitiystopin ja neuletakin. Kolmatta tekemään menossa (sais tulla jo; rv 39+6), enkä usko, että toivoakaan saada itseä kotiutumisvaiheessa mahtumaan normivaatteisiin. Tosiaan se vatsa on alkuun semmonen "tyhjä pussi". Ehkäpä sitten kuukauden parin päästä alan haaveilla normivaatteista.
 
Samoissa äitiyshousuissa lähdin kotiin mitkä jalassa menin synnyttämään. Käytin vielä pitkään synnytyksen jälkeen pelkkiä äitiyshousuja.

Ja todellakin kannattaa varata mukaan hyvät alushousut, juurikin sitä mummo mallia niin kun joku aikaisemmin sanoi.
Itselläni oli alushousut mukana jotka oli ennen rakautta hyvät jalassa, mutta sain soitella miehelle että tuo mummo malliset pöksyt kotoa kun ei mukaan ottamat istuneet jalkaan sitten ollenkaan.
 
Mamama
Toista kohta menen synnyttämään. Viimeksi kotiuduin samoissa housuissa, kuin missä sinne meninkin käynnistettäväksi. Sektiolla vaavi lopulta syntyi, ja viikon kuluttua kotiutuessani sairaalasta en olisi voinut kuvitellakaan pukevani mitään housuja, jotka puristaa yhtää vatsaa. Kannattaa ensisijaisesti panostaa mukavuuteen ja miettiä vasta toiseksi esteettisiä seikkoja.
 
Mamama
Toista kohta menen synnyttämään. Viimeksi kotiuduin samoissa housuissa, kuin missä sinne meninkin käynnistettäväksi. Sektiolla vaavi lopulta syntyi, ja viikon kuluttua kotiutuessani sairaalasta en olisi voinut kuvitellakaan pukevani mitään housuja, jotka puristaa yhtää vatsaa. Kannattaa ensisijaisesti panostaa mukavuuteen ja miettiä vasta toiseksi esteettisiä seikkoja.
 
mulla lähti ekasta kyllä maha jo sairaalassa ja mahduin tavallisiin housuihin. tokasta taisin lähteä äitiyshousuissa ja kolmannesta oli sellaiset tavalliset löysähköt kangashousut. Neljännestä ei oo mitään muistikuvaa, mutta luulisin että oli housut jalassa kuitenkin..jonkinlaiset..Mut äitiyshousut on ihan hyvät, luultavasti kuitenkin autolla lähdet kotiin, eikä oo niin väliä vaikka olis liian isot.
 
Sairaalasta lähdin ihan normi vaatteissa pois, mulla tuli raskauden myötä kiloja 2700g ja kun olin kotiutumassa paino oli tippunut melkein kahdeksan kiloa. Mulla ei ollut alapäässä mitään kipuja vaikka tikkejä oli ihan kiitettävä määrä.
 
Äitiysvaatteissa lähdin, eli samoissa kuin olin tullutkin.....olihan ne löysemmät kuin ennen synnytystä, mutta hyvin pysyi päällä! Ihana vaan, kun ei ollu mitään kiristävää yllä, vaikkei kipuja tai mitään pahemmin ollutkaan. Kotona sai sitten heti vaihdettua, jos tarvetta oli.
 
minusta oli mukavaa laittaa heti synnytyksen jälkeen omat vaatteet päälle. olin ottanut mukaan imetystoppeja ja joustavaa kangasta olevia housuja sekä noita mummoalkkareita, jotka pitää mahalöllön sisällään. vuorokauden olin sairaalassa ja lähdin kotiin joku huppari lisänä noihin em. ja sandaalit jalassa. tämä viime heinäkuussa. tämä oli neljäs synnytykseni eli tiesin melko pitkälti miten voin jos kaikki menee ok. ekan synnytyksen jälkeen moni ehkä haluaa olla sairaalan lökövaatteissa ihan rauhassa tai jos on tosi kipeä niin ei ehkä mieti ollenkaan näitä...
 
Minäkin kuvittelin, etten mahdu omiin vaatteisiini synnytyksen jälkeen. Varasin sairaalakassiin miehen ison t-paidan ja raskausaikana ostamani verkkarit. Kokeilin niitä synnytystä seuraavana päivänä. Ne roikkuvat ikävästi, joten pyysin miehen tuomaan mukanaan mun oman paidan ja housut. Mulla maha ja suurin osa kiloista jäivät synnytyssaliin.
 

Yhteistyössä