Kotona pelkällä kodinhoitotuella?

yksi kotiäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 22:16 köyhä mutta rikas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 22:05 jaana kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärää mitä ihmiset valittaa ettei tule toimeen! Mä olen kotihoidontuella, tytöt 3 ja 1v. Saan minimin ja lapsilisät, niinkuin jokainen muukin vähintään saa. Mies on normaali palkkaisessa työssä, josta jää kk käteen noin 1300e. Ostettiin juuri talo, on kaksi autoa ja ruokaakin saadaan. hYVIN ON PÄRJÄTTY AINA!Ihmisillä vaan taitaa olla mittarissa aina jotain muuta mitä pitää saada..en älyä. Selitäkää mihin se raha ei sitten riitä. (tämä ei koske nniitä joilla mies ei tienaa töissä!)
Samaa mieltä. Ehkä se on sitten vaan tottumuskysymys. Mä saan minimirahat,tällä hetkellä kotihoidontuki yhdestä (n.360e) ja lapsilisä (100e). Myöhemmin tänä vuonna jään taas äitiyslomalle. Meillä erona on vielä se ettei mieheni käy töissä vaan opiskelee työmarkkinatuella(n.600e). Lisäksi saamme asumistuen 330e. Eli yhteensä n.1400e/kk. Tämä ei ollut valitus,sillä me tulemme oikein hyvin toimeen. Ei tietenkään tällä hetkellä voi edes harkita oman talon ostoa tms. mutta ruokaa on aina pöydässä ja kolmiossa asutaan. Meitä on siis tällä hetkellä 3. Minä,mies, 1v lapsi ja tulossa toinen.
En vaan jaksa ymmärtää miksi ihmiset jaksavat valittaa turhasta...
ihanaa lukea tällaisia juttuja välillä!!!! Meillä myös talolainaa ja toimeen tulaan. pankin kanssa saa sovittua lainanlyhennyksiä joustavia jos tiukka paikka tulee. Jokainen "taaplaa tyylillään" mutta silti näin ääneen kovasti ihmettelen miksi täytyy juuri silloin kun lapset alle 3v koittaa hommata samaan syssyyn kaikki? Ei ymmärrä. Jos se talo on aina ollut haaveena eikö voisi odottaa vielä vuoden.. pieni aika aikuisen elämässä mutta valtavan suuri aika ja merkitys pikkuisen elämässä. Se vauva kun kaipaa syliä ja lämpöä eikä tajua taloista yms. yhtikäs mitään. Samaa mieltä olen edellisten kanssa että raha riittää kyllä "normaaliin" elämiseen, eri asia sitten mihin kukin "tyytyy".
 

Yhteistyössä