Kui moni tehnyt näitä DNA-testejä?

Se ottaa molempien vanhempien DNA:t, mitä ootkaan saanut.

Nää testit voi ahdistaa muitakin mammoja, kuin palstamammoja :D

Saattaa äipät vastustaa, kun aletaan puhumaan testaamisesta perheen sisällä, "eiks olis kivaa tehdä?"

Äippä: " E-e-ei, kyllä meidän pitäisi käyttää nuo rahat uuteen pyykkikoneeseen, telkkariin tai tai...."

Isä luulee ja lapsi luulee tilanteen olevan noin keskenään, mutta äiti yksin tietää, että isä onkin putkimies tai Giorgios Kreikanreissulta tyttöporukassa :sneaky:

Sun pitää ottaa isästäsi FTDNA -firmasta mielellään Y-DNA 67 isälinjan testi, niin alkaa totuus selviämään. Tietysti kallein BIG Y-700 olis paras.

Lisätietoa: https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/728741-my-heritage-family-tree-dna-ancestry-asiantuntija-neuvoo-kuinka-valitset-sopivan
Voi sitäpä just harmittelin, kun en enää isukkia voi testata... Mutta mieleen on tullut että voisin hänen sisaruksiltaan kysellä heidän suvun juuria. Kyllä minunkin äiti alkoi miettiä mistä ihmeestä on kyse koska hänen isänsä on kotoisin karjalasta ja kauempi suku menee valkovenäjälle, mutta valkovenäjähän nyt ei olisi kaukana siitä keski-aasiastakaan ... Mutta kun on taas niitäkin huhuja äidin äidin puolelta että meidän suvussa olisi romaneja, ja eikö ne jotkit romanit ole sieltä keski-aasiasta kotoisin vai olisiko tuo sitten liian kaukaa haettua.
 
Voi sitäpä just harmittelin, kun en enää isukkia voi testata... Mutta mieleen on tullut että voisin hänen sisaruksiltaan kysellä heidän suvun juuria. Kyllä minunkin äiti alkoi miettiä mistä ihmeestä on kyse koska hänen isänsä on kotoisin karjalasta ja kauempi suku menee valkovenäjälle, mutta valkovenäjähän nyt ei olisi kaukana siitä keski-aasiastakaan ... Mutta kun on taas niitäkin huhuja äidin äidin puolelta että meidän suvussa olisi romaneja, ja eikö ne jotkit romanit ole sieltä keski-aasiasta kotoisin vai olisiko tuo sitten liian kaukaa haettua.
Peli ei ole menetetty vielä isälinjan selvittämiseen testaamisen avulla. Seuraavia vaihtoehtoja ehkä sinulla on: oma veli (sama isä pitää olla), isän veli, isän miespuolinen serkku (isälinja tietenkin edelleen kyseessä).

Lykkaa tilliä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
r0s
Voi sitäpä just harmittelin, kun en enää isukkia voi testata... Mutta mieleen on tullut että voisin hänen sisaruksiltaan kysellä heidän suvun juuria. Kyllä minunkin äiti alkoi miettiä mistä ihmeestä on kyse koska hänen isänsä on kotoisin karjalasta ja kauempi suku menee valkovenäjälle, mutta valkovenäjähän nyt ei olisi kaukana siitä keski-aasiastakaan ... Mutta kun on taas niitäkin huhuja äidin äidin puolelta että meidän suvussa olisi romaneja, ja eikö ne jotkit romanit ole sieltä keski-aasiasta kotoisin vai olisiko tuo sitten liian kaukaa haettua.

Siis eiks romanit oo intiasta?

(joojoo, voin olla ihan väärässä mutten jaksa tarkistaa)
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Siis eiks romanit oo intiasta?

(joojoo, voin olla ihan väärässä mutten jaksa tarkistaa)
No saattaapi olla sieltäkin, eihän se kauaksi heitä keski-aasiasta.

Romanien alkuperästä ja vaelluksen ajankohdasta on tutkijoiden kesken yhä erilaisia näkemyksiä.[54] Romanien arvellaan olevan lähtöisin Intiasta, joskin se on todistamatta, ovatko kaikki romanit sieltä lähtöisin. Romanit itse eivät ole Intia-alkuperästään ehdottoman varmoja. Eri romaniheimojen yhteinen kieli, kulttuuri ja tavat juontavat kuitenkin juurensa Intiaan. Romanien oletetaan asuneen Intiassa viimeistään ajanjaksolla 450–950 jaa., ja heidän on arveltu asuttaneen luoteista ja keskistä Intiaa ja joidenkin viitteiden mukaan Pohjois-Intiaa, Rajasthania, Kashmirin laaksoa ja Punjabin valtiota.
 
Tällä kertaa geenitesti varmisti sairaalan puolen miljoonan dollarin virheen tai vaimon pettämisen. Sairaala tulee taatusti tekemään kaikkensa, jotta saisi todistettua vaimon käyneen vieraissa...

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/86ed0412-423d-40e9-9873-135234c92f63

Yhdysvalloissa pariskunta on haastanut hedelmällisyysklinikan oikeuteen. Drew Wasilewski ja Kristina Koedderich saivat hedelmöityshoitojen avulla lapsen, joka alkoi kasvaessaan saada ”aasialaisia piirteitä”, kertoo New York Post.

Heidän mukaansa hedelmällisyysklinikka on käyttänyt hedelmöitykseen vieraan ihmisen spermaa. Sekä Wasilewski että Koedderich ovat etnisesti valkoihoisia.

Pariskunta maksoi koeputkihedelmöityshoidosta 500 000 dollaria.

Aluksi Wasilewski alkoi epäillä, että Koedderich olisi pettänyt häntä. Nykyään he eivät ole enää naimisissa.

– Sairaala sanoi, että tällaista ei voi tapahtua ja että heidän osaltaan ei ole tapahtunut virhettä. Aloin ihmetellä, että onko vaimo pettänyt minua? Mitä ihmettä tässä tapahtuu?

Lopulta pariskunta teki DNA-testin, jonka mukaan oli ”0 prosentin mahdollisuus”, että Wasilewski olisi tytön biologinen isä.
 
Tällä kertaa geenitesti varmisti sairaalan puolen miljoonan dollarin virheen tai vaimon pettämisen. Sairaala tulee taatusti tekemään kaikkensa, jotta saisi todistettua vaimon käyneen vieraissa...

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/86ed0412-423d-40e9-9873-135234c92f63

Yhdysvalloissa pariskunta on haastanut hedelmällisyysklinikan oikeuteen. Drew Wasilewski ja Kristina Koedderich saivat hedelmöityshoitojen avulla lapsen, joka alkoi kasvaessaan saada ”aasialaisia piirteitä”, kertoo New York Post.

Heidän mukaansa hedelmällisyysklinikka on käyttänyt hedelmöitykseen vieraan ihmisen spermaa. Sekä Wasilewski että Koedderich ovat etnisesti valkoihoisia.

Pariskunta maksoi koeputkihedelmöityshoidosta 500 000 dollaria.

Aluksi Wasilewski alkoi epäillä, että Koedderich olisi pettänyt häntä. Nykyään he eivät ole enää naimisissa.

– Sairaala sanoi, että tällaista ei voi tapahtua ja että heidän osaltaan ei ole tapahtunut virhettä. Aloin ihmetellä, että onko vaimo pettänyt minua? Mitä ihmettä tässä tapahtuu?

Lopulta pariskunta teki DNA-testin, jonka mukaan oli ”0 prosentin mahdollisuus”, että Wasilewski olisi tytön biologinen isä.
Hupsista!
On kyse melko tuottavasta bisneksestä.
Jos sairaala on tehnyt virheen, siitä emme koskaan tule kuulemaan. Äkkiäkös nyt yhden luovuttajan tiedot kadotetaan.
 
vierailija
Nämä testithän on huijausten aatelia. Kone printtaa ihmiselle satunnaisen profiilin, jossa on vähän jokaista jonkin verran. Näin ei paljastuta. Sitten hinta on joku 150e, eli aivan törkeä.

Miettikäähän vähän.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Hupsista!
On kyse melko tuottavasta bisneksestä.
Jos sairaala on tehnyt virheen, siitä emme koskaan tule kuulemaan. Äkkiäkös nyt yhden luovuttajan tiedot kadotetaan.
On tässä vielä yksi lähes varma keino, tarkistetaan kuka on ollut vastaavana tekemässä labrassa ns. koeputkihedelmöitystä. Otetaan hänestä DNA -testi ja verrataan lapseen.

Näitäkin on valitettavasti maailmalla tapahtunut, että miespuolinen täydellisen törkeä ja vastuuton laborantti on heittänyt oman mällinsä sekaan... :(:mad:
 
Mä luulisin, että MyHeritagelta ei saa sen tarkempia kuin ns. serkkutestin, eli perimää tulee vertailuun molemmilta vanhemmilta.

Etkä saa sieltä erikseen isä tai äitilinjaa.
Nyt tiedän varmuudella, ei sieltä saa kuin sen autosomaalitestin, jossa DNA tulee molemmilta vanhemmilta..

Suomalaisten suosimasta FTDNA:sta saat kaikki tärkeimmät testit. Eli isä-, äitilinja ja serkkutesti.
 
vierailija
Juuri kuuntelin erästä podcastia, jossa genealogiatutkija ja geenitekniikan asiantuntija sanoivat että jos laitat geeninäytteen kaikkiin näistä palveluista niin jokaisesta saa eri tulokset ja että kyseessä on pääsääntöisesti megalomaaninen rahastus. Hyväuskoiset ja vähäjärkiset mammat antavat DNA-tietonsa kauppatavaraksi ja vielä maksavat siitä. :LOL:
 
Juuri kuuntelin erästä podcastia, jossa genealogiatutkija ja geenitekniikan asiantuntija sanoivat että jos laitat geeninäytteen kaikkiin näistä palveluista niin jokaisesta saa eri tulokset ja että kyseessä on pääsääntöisesti megalomaaninen rahastus. Hyväuskoiset ja vähäjärkiset mammat antavat DNA-tietonsa kauppatavaraksi ja vielä maksavat siitä. :LOL:
Kiinnostaisi kuulla tuo, ketkä ja mistä firmoista ne puhuu? Jos ne puhuu ihan kaikista samalla lailla, ne puhuu täyttä paskaa. Ihan oikeesti. Voin sinunkin kanssa lyödä vetoa vaikka miljoonalla tai miljardilla, valitse vaan se sulle sopivampi :sneaky:

Mä olen käyttänyt kahta ilmeisesti tunnetuinta, ja Suomessa yleisimpiä..

Molemmat löysi mun pikkuserkun. Toinen, joka on laadukkain, koska se tekee ns linjatestejä, löysi 3 pikkuserkkua, joista 1 on sama kuin toisessa.
Ja koska sekin on tehnyt molemmissa. Ja mun lapset on mun lapsia *helpotus, huhh* :D, kaikki selviää centiMorganien tasolla kaikista sukulaisista, jopa luokkaa viides-etäserkku

Pari pv sitten, tuli Ruotsinserkusta match nimineen kaikkineen, voin Nyt ottaa häneen yhteyden.

Eli siis ei kannata uskoa sumeilematta näitä säälittäviä mustamaalaajia ja valehtelijoita kuvauksesi mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: m1es
Niin. En kiellä, etteikö kovasti kasvava ala toisi mukanaan epämääräisiä yrityksiä rahastajina/onnenonkijoina, kannattaa tukeutua alan suurimpii ja kokeneimpiin. Omia kotimaisia foorumeita löytyy testatuille, joissa on alan huippututkijat modeina, ja kaikille vapaita FB -ryhmiäkin.
 
vierailija
Kiinnostaisi kuulla tuo, ketkä ja mistä firmoista ne puhuu? Jos ne puhuu ihan kaikista samalla lailla, ne puhuu täyttä paskaa. Ihan oikeesti. Voin sinunkin kanssa lyödä vetoa vaikka miljoonalla tai miljardilla, valitse vaan se sulle sopivampi :sneaky:

Mä olen käyttänyt kahta ilmeisesti tunnetuinta, ja Suomessa yleisimpiä..

Molemmat löysi mun pikkuserkun. Toinen, joka on laadukkain, koska se tekee ns linjatestejä, löysi 3 pikkuserkkua, joista 1 on sama kuin toisessa.
Ja koska sekin on tehnyt molemmissa. Ja mun lapset on mun lapsia *helpotus, huhh* :D, kaikki selviää centiMorganien tasolla kaikista sukulaisista, jopa luokkaa viides-etäserkku

Pari pv sitten, tuli Ruotsinserkusta match nimineen kaikkineen, voin Nyt ottaa häneen yhteyden.

Eli siis ei kannata uskoa sumeilematta näitä säälittäviä mustamaalaajia ja valehtelijoita kuvauksesi mukaan.
Ethän sä oikeasti voi olla noin kujalla, ethän?
 
vierailija
Niin. En kiellä, etteikö kovasti kasvava ala toisi mukanaan epämääräisiä yrityksiä rahastajina/onnenonkijoina, kannattaa tukeutua alan suurimpii ja kokeneimpiin. Omia kotimaisia foorumeita löytyy testatuille, joissa on alan huippututkijat modeina, ja kaikille vapaita FB -ryhmiäkin.
Sä olet ehkä yksi huvittavimmista hahmoista tällä foorumilla pitkään aikaan, keep it strong.
 
Ethän sä oikeasti voi olla noin kujalla, ethän?
Vain toinen meistä on, ja se en ole minä :cool: Jos oikein tsemppaat, saatat jopa keksiä ratkaisun...:coffee:

Niin, ja se vedonlyönti. Kumpi summa? :whistle:

Sä olet ehkä yksi huvittavimmista hahmoista tällä foorumilla pitkään aikaan, keep it strong.
No, jos mun oikeassa oleminen on sun mielestä huvittavaa, niin en voi kuin onnitella. Sulla on helkkarin halvat huvit :eek::)

Lucky U (y)
 
Juuri kuuntelin erästä podcastia, jossa genealogiatutkija ja geenitekniikan asiantuntija sanoivat että jos laitat geeninäytteen kaikkiin näistä palveluista niin jokaisesta saa eri tulokset ja että kyseessä on pääsääntöisesti megalomaaninen rahastus. Hyväuskoiset ja vähäjärkiset mammat antavat DNA-tietonsa kauppatavaraksi ja vielä maksavat siitä. :LOL:

Poliisi paljastaa: ”Yövaanijan” jäljille päästiin DNA-tietoja keräävän verkkosivuston kautta

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005658457.html

Dna-testi paljasti Bostonin kuristajan henkilöyden



https://historianet.fi/rikokset/rikolliset/sarjamurhaajat/dna-testi-paljasti-bostonin-kuristajan-henkiloyden

Uskomaton menetelmä auttoi selvittämään lähes 52 vuotta vanhan murhamysteerin – apuna sukupuu ja DNA-näyte


https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uskomaton-menetelma-auttoi-selvittamaan-lahes-52-vuotta-vanhan-murhamysteerin-apuna-sukupuu-ja-dna-nayte/7396784#gs.mwu790
 

Yhteistyössä