Kuinka kauan normaalin alatiesynnytyksen jälkeen söit särkylääkkeitä?

  • Viestiketjun aloittaja "Mii"
  • Ensimmäinen viesti
Ainakin ekan viikon vedin 1000mg panadolia 6h välein, sairaalassa ollessa ekat 3-4pv tähän päälle antoivat kerran päivässä myös jonkun muun vahvemman kipulääkkeen. Voi olla, että söin panadolia toistakin viikkoa en muista tarkkaan.

Mulla periaatteessa normi alatiesynnytys ja eppari, mutta synnytyksestä alkoi järkyt liitoskivut joihin ei ne kipulääkkeetkään auttaneet vaan kävelin synnytyksen jälkeen 7kk seiniä pitkin ja sain panacod reseptinkin, muttalopulta apu tuli fysioterapiasta. Noita panadoleja söin sen epparinkin takia kun kyllä ne tikit kävi ikävästi kiristämään ilman niitä. Mulle niitä lääkkeitä kiikutettiin ihan pyytämättä siellä sairaalassa ja neuvottiin jatkamaan kotona. (2010 nkl)

Minusta on ollut asiaton hoitaja kyllä, pitäisi uskoa sitä potilaan sanaa, että jos sattuu ja kokee sen lääkkeen tarvitsevansa niin silloin sen myös saisi, kyseessä kuitenkin VAIN yksi burana tmv. Kyllä sä itse sen tarpeesi parhaiten tunnistat. Pitää varmaan ottaa omat lääkkeet varmuudeksi mukaan synnärille kesällä jos sattuu moisia hoitajia omalle kohdalle..
 
En ole tarvinnut särkylääkkeitä kummankaan synnytyksen jälkeen, vaikka toinen ei normaali ollutkaan. Agiolaxia sain esikoisen synnytyksen jälkeen, koska minut kursittiin umpeen synnytyksen jälkeen leikkurissa ja nukutusaine hidastutti suolen toimintaa ja ulostaminen oli ehtona kotiinpääsylle.
 
"Vieras"
Ekan synnytyksen jälkeen liitoskivut paheni niin että reilun viikoin jouduin syömään burana+panadol 6h välein. Tokan jälkeen hankalien jälkisupistusten vuoksi söin buranaa,vissiin kolme päivää.

Ens kerralla meinaan ottaa omat kipulääkkeet sairaalaan mukaan, ärsytttää ruinata niitä aina kuuden tunnin välein kun kätilöillä on koko ajan kiire ja välillä menee se 2h ennenkuin ehtivät tuomaan pyydetyt lääkkeet.
 
"emppu"
En ottanut kertaakaan särkylääkettä, takana kolme synnytystä. Jälkisupistukset oli kyllä kolmannen jälkeen jo niin karmeat, että olisi ehkä ollut tarvetta. Toisaalta ne meni nopeasti ohikin, siksi en syönyt.
 
Muutaman viikon. Mulla on niin jäätävän kovat kivut jälkisupistusten vuoksi, että ulvon kivusta. Ihan, kun olisin edelleen synnyttämässä. Ja lisäksi selkä sanoo aina sopimuksensa irti niillä sairaalan helvetin huonoilla sängyillä.
 
peesi
[QUOTE="marianne";28397899]Minä en syönyt yhtään särkylääkettä synnytyksen jälkeen.[/QUOTE]

Peesi! Keisarileikkaksen jälkeen ekana päivänä, että pääsin keskolaan imettämään lastani.
 
"hosuli"
[QUOTE="emppu";28398134]En ottanut kertaakaan särkylääkettä, takana kolme synnytystä. Jälkisupistukset oli kyllä kolmannen jälkeen jo niin karmeat, että olisi ehkä ollut tarvetta. Toisaalta ne meni nopeasti ohikin, siksi en syönyt.[/QUOTE]

Näin mullakin. Taisin kyllä kolmosen jälkeen kerran pyytää hoitajalta kipulääkettä jälkisupistuksiin, mutta kun ei sitä sitten kuulunut eikä näkynyt niin unohtui itseltäkin. Sitten lähdettiinkin jo kotiin.
 
"vieras"
Noin viikon verran annos 2 x panadol + 1 burana kolme kertaa päivässä. Eppari ja repeämä olivat pirullisen kipeitä. Ja ihan synnytyssairaalasta näin ohjeistettiin syömään jos kipuja on.
 
Esikoisen jälkeen en syönyt ollenkaan särkylääkettä vaikka eppari leikattiin ja repesin siitä huolimatta ja oli todella vaikea istua. Kuopuksen jälkeen kahtena päivänä otin pari särkylääkettä, koska jälkisupistukset oli kamalat (ekan jälkeen en edes tienny mitä ne on). Mulla molemmilla kerroilla sairaalassa ainakin vähän väliä kyseltiin että tarvinko lääkettä ym. ja välillä eivät meinanneet esikoisen synnytyksen jälkeen uskoa etten tarvi mitään (ehkä mun alapää näytti niin järkyltä...).

Mun sisko synnytti ihan normaalisti esikoisensa ja se joutu syömään viikon ajan särkylääkettä kun repes ihan kunnolla ja kivut oli todella kovat, ei istunu varmaan ekaan kuukauteen juuri ollenkaan.
 
"diudau"
Sektion jälkeen en muuten olisi tarvinutkaan kipu/särkylääkkeitä samalla lailla kuin alatiesynnytyksen jälkeen. Alatiesynnytyksen jälkeen söin useamman viikon, sektion jälkeen vain "pakolliset" viisi päivää, joka oli suosituksena.
 
Otin parina iltana burana-panadolyhdistelmän jälkisupistuksiin että saan nukuttua. Päivisin ei tarvinnut. Meilläkin sairaalassa moneen kertaan kyseltiin tarviiko särkylääkettä ja viel muistutettiin pyytämään heti jos tarvii.
 
"jokuvaan"
N. viikon söin molemmista, ihan hirveät jälkisupistukset. Muita kipuja ei juuri ollut synnytyksen jälkeen ja noi jälkisupistukset tuli vain imetyskertojen alussa ei muuten.
 

Yhteistyössä