Kuinka kauan synnytyksesi ovat kestäneet? Mitä kivunlievitystä käytit?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
14 h.
Alkuun joku kipupiikki (nimi ylhäällä jossain), sit ilokaasu, epiduraali x 2 ja pudendaalipuudutus lopuksi.

Olin salaa mietiskellyt, että voisi sitä kokeilla ilman lääkkeitäkin. No, en kokeillut, ja hyvä näin :D
 
Viisi ekaa 11,5h, 18h, 9h, 22h ja 5h. Kaikissa ilokaasu ja epiduraali.
Kuudetta käynnistettiin kolme päivää ja höngin ilokaasua, epiduraali yritettiin laittaa kolme kertaa viimeisenä päivänä muttei vaan onnistunut, kun synnytys ei edennyt päädyttiin sektioon ja sain spinaalipuudutuksen.

Muoks: kolmannessa synnytyksessä sain myös jonkun petidin-piikin kankkuun. Olin ihan sekaisin siitä ja ilokaasusta... Mulla oli oikeesti tosi hauskaa :D
 
Viimeksi muokattu:
5h25min, laittokohan ne petidiiniä siinä alussa (ei mitään vaikutusta) ja synnytyssalissa sain ihanan epiduraalin. Leikkaussalissa kohtua kaapiessa ja alapäätä ommellessa vielä spinaali.
 
Viimeksi muokattu:
"Jenis"
Mulla on takana kaks tosi lyhyttä luomusynnytystä. Ekasta oltiin laitoksella 3,5h, tokasta reilu tunti. Ekalla kerralla olin ammeessa ja sitten oli lämpimiä kauratyynyjä kans (supistukset tuntui selässä). Tokalla kerralla olin ammeessa ja vauva syntyi saman tien kun pääsin synnytysvuoteeseen :)
 
Mulla on 1 synnytys takana, supistelua oli ensin 24 tuntia, kunnes menin sairaalaan. Kotona käytin vain suihkua kivunlievitykseen.

Sairaalassa geelipusseja, suihkua, PCB-puudutusta (joka ei toiminut), ilokaasua (kaksi henkäystä ja oksensin erittäin voimakkaasti) ja epiduraali. Lopulta myös ok§sitosiini tippa joka lähti irti kun hikoilin hulluna. Niin juu, kaurapussit ja keinutuolin unohdin.

Avautumisvaihe sairaalassa kesti 10,50 min, sairaalaan tullessa olin 2 senttiä auki ja 10 tunnin jälkeen 2,5 :D Ponnistus kesti 46 minuuttia, sillä lapsi syntyikin naama edellä, jäi jumiin ja lopulta koko homma meni siihen, että leikattiin väliliha, toinen täti työnsi mahan päältä, minä ponnistun, yksi kannusti ja kolmas veti tyttöä ulos.

Jälkeisvaihe kesti 8 minuuttia.

Piti ihan hakea synnytyskertomus että muistan :D
 
Viimeksi muokattu:
Eka oli n. 20 tuntia, ponnistus vajaan tunnin. Epiduraali laitettiin kun olin 9cm auki, tähän mennessä synnytys oli kestänyt n. 9 tuntia. Epiduraali pysäytti synnytyksen etenemisen ja joutuivat pumppaamaan oksitosiinia joka aiheutti ihan hirveät supistukset niihin omiin verrattuna, laitettiin myös pudendaali jonka laitto sattui pirusti eikä se auttanut mitään..

Toinen kesti n. 6 tuntia, ponnistus 6 minuuttia. Sain aquarakkulat, jotka palauttivat supistuksista älyttömän hyvin ja mua vaan lähinnä kikatutti supistusten välillä. Laittoivat taas sen pudendaalin vaikka sanoin ettei se viimeksikään auttanut, sama tulos, laitto sattui pirusti mutta en huomannut mitään hyötyä. Ilokaasua pakotettiin hönkimään istukkaa synnyttäessä, pää meni sekaisin, ei muuta vaikutusta..
 
Maanantaina aloitettiin käynnistys, tortsiana lähti käyntiin. Siitä sitten kesti 12h, ilokaasu ja epiduraali käytössä.

11h ilokaasu ja epiduraali käytössä.

18h ilokaasu, kohdunkaulapuudute ja epiduraali käytössä.

Mulla menee aina ikuisuus että olen senvertaa auki jotta saan epiduraalin...en siis meinaa millään aueta.
 
"vieras"
Yksi synnytys, kesto sairaalaan tulon jälkeen 54 minuuttia, päättyi hätäsektioon, kun toisen vauvan sydänäänet romahtivat ensimmäistä ponnistaessani. Kivunlievityksenä kotona lämmin suihku ja kaurapussi, sairaalassa en ehtinyt saamaan mitään - pääsin ponnistamaan heti saliin päästyämme.
 
Esikoisesta synnytys alkoi maanantaina iltasella viiden tienoilla, sairaalaan vuorokautta myöhemmin ja vauva syntyi keskiviikkona klo 17:30. Ti-ke -yönä sain muistaakseni (?) tramalia kankkuun ja joskus kolmen tienoissa sain epiduraalin keskiviikkona (5 cm auki), oksitosiinitippa myöskin. Tilanne muistaakseni 41+1. Vauvan koko 3715g ja 52cm, vauvalta murtui solisluu ja mie leikkuriin, koska menetin niin valtavasti verta.

Kuopuksesta menin yliaikaiskontrolliin 41+3, jättivät osastolle, vaikka tilanne epäkypsä. Cytotec viiden aikaan torstaina iltapäivällä. Ei kipuja. Vedet menivät klo 22:50 (1 cm auki) ja vauva syntyi klo 00:01 minuutin perjantain puolella. Ei kipulääkkeitä. Vauva 3310g ja 50cm.

Molemmilla napanuoraongelmia. Esikoisella todella lyhyt napanuora, kun ei meinannut ylettyä edes syntymään. Kuopuksen napanuora oli vartalon ympäri muutamaan otteeseen.
 

Yhteistyössä