Kuinka kauan synnytyksesi ovat kestäneet? Mitä kivunlievitystä käytit?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Aika paljon muuten vaihtelua, kun on 16 tunnin synnytys ja sitten muutama syöksysynnytys! :D Ja miten olet ehtinyt saamaan epiduraalin kahden tunnin synnytykseen?! :O
Ensisynnytykset on yleensä pidempiä kuin sen jälkeen tulevat.

2h:n synnytys oli käynnistetty ja epiduraali laitettiin ennen käynnistystä (kalvojen puhkaisu), supistukset alkoivat välittömästi. Koska oli taustaa nopeana synnyttäjänä, niin tällä haluttiin varmistaa, että kivunlievitystä ehdin saada kun sen halusin.
 
Menin sisälle käynnistykseen viikoin 42+0. Cytotecilla yritettiin pari vuorokautta, paikat ei edes pehmentyneet.

Lapsi syntyi 42+3, yhdentoista salitunnin jälkeen, hiukan ennen 42+4. Lievitykseksi pyysin ja sain epiduraalin kuuden ja puolen tunnin oksitosiinin valutuksen jälkeen. Silloin supparit tuli minuutin välein ja kesti puolitoista minuuttia -- tota kivuliainta vaihetta kesti vain kolme tuntia ennen epiduraalia. Sitten kivut katosi, sain toisen satsin pari tuntia ekan jälkeen.

Kolme tuntia ekan epiduraalin laitosta alkoi ponnistuttamaan ja olin auki 10 cm (auennut 7 cm siinä kolmessa tunnissa) ja pääsin ponnistamaan. Ponnistusvaihetta kesti 24 min, joista n. 15 min meni tehdessä episiotomiaa omasta pyynnöstäni.

Lapsi syntyi siis viikoin 42+3, 3930 g, 54 cm ja kupoli 38 cm. Pisteet 9/10/10. Synnytyksen kestoksi merkattiin 11 h 50 min, alettiin laskea ekasta oksitosiinin aikaansaamasta supparista.

Synnytys erittäin mukava ja ongelmaton. Kun lopulta lapsen sai syntymään.
 
"vieras"
1. 3h, 50min, kotona suihkua ja kaurapussia "kivumlievityksenä", eipä ne pahemmin auttannu, henkiesti ehkä enempi :D, sairaalassa en kerinnyt saamaan mitään.

2. 1h 55min, samat kuin edellisellä kerralla
 
jennae harmaana
sitä rupesin taasen tätä ketjua lukiessani miettimään, että miksi jotkut eivät ehdi saamaan epiduraalia tai spinaalia? Mulla on ollut kahdessa ensimmäisessä synnytyksessä niin, että kun olen sairaalaan päässyt niin olen ollut 9cm auki ja suoraan synnytyssaliin ponnistamaan ja silti olen saanut lääkkeen. Ja kyllä, ehtivät vaikuttamaan. :) tokassa synnytyksessä en tuntenut yhtään kipua ponnistusvaiheessa kun lääke vaikutti juuri sopivalla hetkellä. :)
 
sitä rupesin taasen tätä ketjua lukiessani miettimään, että miksi jotkut eivät ehdi saamaan epiduraalia tai spinaalia? Mulla on ollut kahdessa ensimmäisessä synnytyksessä niin, että kun olen sairaalaan päässyt niin olen ollut 9cm auki ja suoraan synnytyssaliin ponnistamaan ja silti olen saanut lääkkeen. Ja kyllä, ehtivät vaikuttamaan. :) tokassa synnytyksessä en tuntenut yhtään kipua ponnistusvaiheessa kun lääke vaikutti juuri sopivalla hetkellä. :)
Epiduraalista on jokin pikaversio, näin olen käsittänyt.
 
Aino*
kumpikin noin 7h ja epiduraali kummassakin (ei auttanut kipuihin). Eka synnytys pääty hätäsektioon sydänäänien romahdettua. Toinen syntyi normaalisti ilokaasun voimin (josta oli apua sitten kipuihinkin jonkin verran) :)
 
sitä rupesin taasen tätä ketjua lukiessani miettimään, että miksi jotkut eivät ehdi saamaan epiduraalia tai spinaalia? Mulla on ollut kahdessa ensimmäisessä synnytyksessä niin, että kun olen sairaalaan päässyt niin olen ollut 9cm auki ja suoraan synnytyssaliin ponnistamaan ja silti olen saanut lääkkeen. Ja kyllä, ehtivät vaikuttamaan. :) tokassa synnytyksessä en tuntenut yhtään kipua ponnistusvaiheessa kun lääke vaikutti juuri sopivalla hetkellä. :)
Minä olin kuopuksesta sairaalassa alle tunnin ennen tytön syntymää, hän alkoi syntyä siinä huoneessa missä alkutarkastus tehtiin. Ei kun pyörätuolilla synnytyssaliin, sängylle puoli-istuvaan asentoon ja ponnistamaan. Ei siinä ehtinyt edes ilokaasuun totutella.
 
23h yhteensä. Ponnistusvaihe siitä sen 8min :D
Kaikkee mahollista. Jotain yskänlääkkeen tapasta kipulääkettä mikä autto hetken sit kankkuun pistettävä mikä myös autto hetkellisesti, Aqua rakkuloita selkäpolttoihin (mitä en tosiaan enään ikinä ota, meinaan sattu enemmän se laitto minusta kun itse supparit) ja toki epiduraali. Siksi tosiaan nuo kaikki kun mikään ei tuntunut mulla auttavan :/
 

Yhteistyössä