Kuinka monta joulukorttia lähetätte?

"jenni"
26 lähtee tänä vuonna. Suunnilleen saman verran saadaan itse, mutta aina tulee joltain sellaselta kortti, jolle itse ei oo huomannu lähettää. Viime vuosina olen ite askarrellut kortit, on musta jotenki kivampi niin kuin valmiit kortit. Vaikka lämmittää se valmiskorttikin mieltä kun sellanen postiluukusta kolahtaa :)
 
0

En oo moneen vuoteen enää lähetellyt, koen jokseenkin turhaksi.
Toisekseen en osaa askarrella, täältä olen oppinut että kaikki oikeasti vihaa lasten kuva-kortteja ja kaupan kortit on äärettömän tylsä valinta.
 
"kkk"
Kolmelle lähetin. Kaikille muille tuttaville ja sukulaisille laitan sähköpostitse/facebookiin/tekstarilla hyvänjoulun toivotukset.

En todennäköisesti saa kuin 1-2 korttia. Suurin osa lähettää toivotukset netin kautta.

Korttitouhu on tuhlausta.
 
"vieras"
Alle kymmenen lähetän. Kaupan kortteja. Viime jouluna askartelimme itse, mutta tänä jouluna ei kiinnosta näpertää kun on niin paljon muuta tekemistä. Itse saadaan varmaan noin viisi korttia...
 
"Kimalle"
40 korttia lähtee meiltä, hienoisessa nousussa on määrä vaikka kyllä aiempinakin vuosina on n. 35 joulutervehdystä lähetetty. Tykkään saada kaikenlaisia joulukortteja ja toivon että meidäkin kortit ilahduttaa vastaanottajia :)
 
Jostain jäi mieleen, että keskimäärin Itellan tms. laskujen mukaan suomalaiset lähettävät vajaa 10 joulukorttia per henkilö eli nelihenkisessä perheessä se olisi sitten noin 40...

Aika moni ketjussa jäänyt sen alle, mutta toisaalta uskon, että niitäkin joilta lähtee enemmän kuin 10 per perheenjäsen, on.
Meiltä lähtee tänä vuonna yhteensä noin 90 joulukorttia, 70 niistä postin kautta ja parisenkymmentä itse toimitettuna.
Määrä on PALJON pienempi kuin 10-15 vuotta sitten, mutta hienoisessa nousussa viimevuotisesta.

:)
 
Piti vielä jatkamani, että takaisin tulee joka vuosi muutama enemmän kuin mitä on lähetetty. Olenkin päätynyt siihen, että tuo suhde on jokin omalaatuinen luonnonlaki "korttimassan kasautumisesta" tms. - niin montaa korttia ei voi lähettääkään ettei takaisin tulisi joitain enemmän.

:)
 

Yhteistyössä