Kuinka paljon teillä muilla pestään pyykkiä?

Meillä on kaksi aikuista ja kolme alakoululaista ja pyykinpesu on lähes päivittäistä. Nyt olen laskenut ja seurannut ja pyykkiä pestään 6 koneellista viikossa ja lakananvaihtoviikolla sitten 8 koneellista. Kone on 5kg pyykkimäärälle.
 
liian siistiä
kaksi aikuista ja kaksi lasta, ei pyöri joka päivä kone, ehkä 3 koneellista viikossa, itse olen yleensä kotona ja pärjään vähillä vaatteilla....eikä tosiaan kuljeta likaisissa vaatteissa...ihan normikone (5 kg?). Pesen vain täysiä koneellisia enkä vaihda vaatetta jos se ei ole tahrainen, vaan voi pitää toisenkin päivän samaa paitaa lapset...muutenhan sitä saa olla tosiaan koko ajan pesemässä.
 
Vaippapyykkiä 1 koneellinen joka toinen päivä, muuta pyykkiä ehkä 6 koneellista viikossa. 6 kg kone, 2 aikuista ja yksi vaippaikäinen, ja mainittakoon vielä, et pesen ehkä vähän turhan paljon kun tykkään siitä :)
 
pyykkiä on enemmän ku mitä ehtii pestä. viikonloppuna sitten pyörii pesukone ja kuivausrumpu aamusta iltaan jos vaan mies muistaa tai itellä sattuu olee vapaata. viikolla harvoin ehin pestä pyykkiä.
meitä on 2 aik. + 4 lasta (iät 10v, 9v, 6v ja 3v)
 
"vieras"
Meitä on 2 aikuista+3 alle kouluikäistä. Kone on 8kg ja lisäksi meillä on kuivausrumpu. Sanoisin, että 1 koneellinen päivässä pyörii. Normaalin pyykin lisäksi meillä tulee paljon urheiluvaatepyykkiä. Vielä viime keväänä meillä oli 5 kg kone ja kaikki kuivattiin sisällä narulla. Se yhtälö alkoi olla sula mahdottomuus, mutta onneksi remontin myötä meni kone vaihtoon ja saatiin myös tuo kuivausrumpu.
 
"nenna"
2 aikuista + 2 lasta (4v ja 1,5v): Kestovaipat pyörii 2-3krt/vko, muuta pyykkiä pari koneellista viikossa.

Itselläni ei kovin paljon pyykkiä tule, kotosalla ollessa pidän ainakin pari päivää samoja vaatteita, housuja useammankin (jos eivät ole likaiset). Kokoa esim. asioille tai muuten ihmisten ilmoille lähtiessä vaihdetaan siistimmät vaatteet päälle, niitäkään ei tarvi joka käytön jälkeen pestä, kun vaihtaa vaikkapa farkut heti kotona kotivaatteisiin.

Lapsille laitetaan aamulla puhtaat vaatteet, pienemmälle vaihdetaan tarvittaessa kotona, samoin kuin isommalle hoidossa. Pestään sitten kun niitä on koneellinen kertynyt.
 
miekin
2aik + 3lasta (2-6v). Sellainen 7-8koneellista viikossa, 7kg koneella. Vaihdan päivittäin lapsille puhtaat vaatteet (isoin ei vaateeita kovin tahraseks saa, mutta hikoilee kamalasti ja pienemmät ovat taas kovia sttamaan). Miehellä tulee duunivaatteita jo koneellinen. Lisäksi vähän urheiluvaatteita, lakanat, näin kurakeleillä alsten ulkovaatteita jne. Kyllä pyykätä saa ja urakalla.
 
"vieras"
Mua jotenkin surettaa tää pyykin määrä. Miten ihmeessä naiset jaksatte?!

Meillä 2 aikuista ja 1 lapsi. Pyykkiä pestään 1-2 kertaa viikossa. Joskus lapsen ulkoiluvaatteet käyvät pikapesulla koneessa siinä välissä, useimmiten pyyhkäisen pihahousujen polvet puhtaiksi kostealla sienellä.

Joka toinen tai kolmas viikko vaihdetaan lakanat, silloin pestään taloyhtiön koneessa 2 - 3 koneellista valkopyykkiä.
 
[QUOTE="vieras";27139604]Mua jotenkin surettaa tää pyykin määrä. Miten ihmeessä naiset jaksatte?!

Meillä 2 aikuista ja 1 lapsi. Pyykkiä pestään 1-2 kertaa viikossa. Joskus lapsen ulkoiluvaatteet käyvät pikapesulla koneessa siinä välissä, useimmiten pyyhkäisen pihahousujen polvet puhtaiksi kostealla sienellä.

Joka toinen tai kolmas viikko vaihdetaan lakanat, silloin pestään taloyhtiön koneessa 2 - 3 koneellista valkopyykkiä.[/QUOTE]

Meillä kyllä niin mies kuin lapsetkin osavaat pestä pyykkiä eli jaksaminen ei ole minusta kiinni.

Oma pyykkime kasaantuu lähinnä näin eli päivittäin:
- koneellinen lakanoita ja pyyhkeitä yms.
- koneellinen arkivaatteita (värien mukaan eri päivinä eri värisiä)
- koneellinen joko urheilu- tai työvaatteita tms.

:)
 

Yhteistyössä