Kuinka paljon teillä muilla pestään pyykkiä?

En mää pese pyykkiä kuin ehkä 3 koneellista viikossa (raaka arvio) ja en kyllä ymmärrä mistä teillä useilla tuota pyykkiä riittää noin hirveenä ;)
8 kilon kone meillä. Perhekoko 2+2.
työvaatteet ja pyyhkeet, ja vaikka 5 ihmistä ei päivittäin vaihtais ku puhtaan paidan, ja alusvaatteet ni kyllä niistä jo melkein koneellinen tulee =)
(meillä kun oikeastaan 4 ihmistä on aikuisen kokoisia siis..)
 
"Anne"
Noin 6koneellista viikossa. 5kg kone. 2aikuista 1lapsi.
Lakanat ja kylpypyyhkeet kerta viikkoon, käsipyyhkeet pari kertaa, pihavaatteet, sisävaatteet ja muut vaatteet, salivaatteet, lapsen pissahousut, tiskirätit ja lattiarätit ja siivousliinat. Kyllähän sitä kertyy.
Nyt muutettiin omakotitaloon ja meillä on pieni umpikaivo ja kaikki toki maksaa, yritän totutella että lakanat vaihdettaisiin vain kerran kahdessa viikossa.
 
[QUOTE="vieras";27139604]Mua jotenkin surettaa tää pyykin määrä. Miten ihmeessä naiset jaksatte?!

Meillä 2 aikuista ja 1 lapsi. Pyykkiä pestään 1-2 kertaa viikossa. Joskus lapsen ulkoiluvaatteet käyvät pikapesulla koneessa siinä välissä, useimmiten pyyhkäisen pihahousujen polvet puhtaiksi kostealla sienellä.

Joka toinen tai kolmas viikko vaihdetaan lakanat, silloin pestään taloyhtiön koneessa 2 - 3 koneellista valkopyykkiä.[/QUOTE]

Meillä ainakin osaa mies ja isommat lapsetkin käyttää pesukonetta ja kuivuria. Ja konehan ne pesee ja kuivaa, en koe kovin työlääksi, ihan kivaa hommaa. Ahdistavinta on se jos puhtaat pyykit kasautuu kodarin tasoille mutta nyt oon koittanut ottaa itseäni niskasta kiinni ja pyykin kulkeutuminen kaappeihinkin on viime aikoina toiminut niinkuin pitää =)
 
Lapseton pyykkääjä
Ihan hirveetä. Pyykinpesua joka ikinen päivä :0? Tai monta koneellista päivässä... Voi kuolema! Itellä tulee 1-2 koneellista viikossa, ja joka toinen viikko muutama koneellinen lakana+pyyhepyykkiä. Olen NIIN onnellinen ettei ole lapsia jos niistä vielä tuollainen pyykkihelvettikin seuraa! Miten ihmeessä edes ehtii pestä vaikka 3 koneellista illassa, kun ainakin mulla yksi koneellinen vie sen pari tuntia. Jos kotona on kuudelta, niin kolme koneellista olisi pesty puolilta öin...
 
Meillä ainakin osaa mies ja isommat lapsetkin käyttää pesukonetta ja kuivuria. Ja konehan ne pesee ja kuivaa, en koe kovin työlääksi, ihan kivaa hommaa. Ahdistavinta on se jos puhtaat pyykit kasautuu kodarin tasoille mutta nyt oon koittanut ottaa itseäni niskasta kiinni ja pyykin kulkeutuminen kaappeihinkin on viime aikoina toiminut niinkuin pitää =)
Meillä puhtaat nostetaan rottinkikoreihin, josta teini sitten viikkaa ne ajallaan palkkiota vastaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton pyykkääjä;27139961:
Ihan hirveetä. Pyykinpesua joka ikinen päivä :0? Tai monta koneellista päivässä... Voi kuolema! Itellä tulee 1-2 koneellista viikossa, ja joka toinen viikko muutama koneellinen lakana+pyyhepyykkiä. Olen NIIN onnellinen ettei ole lapsia jos niistä vielä tuollainen pyykkihelvettikin seuraa! Miten ihmeessä edes ehtii pestä vaikka 3 koneellista illassa, kun ainakin mulla yksi koneellinen vie sen pari tuntia. Jos kotona on kuudelta, niin kolme koneellista olisi pesty puolilta öin...
Niinhän se on että "helvettikin" eri ihmisille erilainen...
:)
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi ja as if
"jep"
6-7 kneellista viikossa, taitaa olla 5kg kone. 2 aik+ 2 lasta. lapsille vaihdetaan puhtaat vaatteet jos näkyviä tahroja, jos ei niin saavat pitää samoja 2 päivää maximissaan (alushousut+sukat vaihdetaan käytännössä joka päivä kuitenkin).

tuota ei aikaa pestä pyykkiä ihmettelen? eihän ne tarvi kuin lajitella ja konehan ne pesee. ja kun kone valmis> kuivumaan, ei siinä kauan mene, ainakaan meillä? eihän siinä vieressä tarvitse kytätä koko pesuohjelmaa :) ymmärrän tietty, jos menoja kertakaikkiaan niin paljon ettei ehdi ja sitten ei voi syystä tai toisesta yöllä pestä (en kyllä itsekään pese vaikka ei asuta kerrostalossa jossa se voi häiritä muita asukkaita).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton pyykkääjä;27139961:
Ihan hirveetä. Pyykinpesua joka ikinen päivä :0? Tai monta koneellista päivässä... Voi kuolema! Itellä tulee 1-2 koneellista viikossa, ja joka toinen viikko muutama koneellinen lakana+pyyhepyykkiä. Olen NIIN onnellinen ettei ole lapsia jos niistä vielä tuollainen pyykkihelvettikin seuraa! Miten ihmeessä edes ehtii pestä vaikka 3 koneellista illassa, kun ainakin mulla yksi koneellinen vie sen pari tuntia. Jos kotona on kuudelta, niin kolme koneellista olisi pesty puolilta öin...
No seisotko vieressä katsomassa kun kone pyörii? Mulla menee pari minuuttia kun heitän pyykit ja pesuaineen koneeseeen, päivittäispesu 60c extrahuuhtelulla 1h13min ja sen jälkeen taas pari minuuttia kun heitän märät kuivuriin ja täytän koneen uudelleen. Kuivien viikkamiseen ja kiikuttamiseen menee ehkä 10 minuuttia päivässä. Kodari on samassa kerroksessa kun oleskelutilatkin niin jouhevasti tuo sujuu päivän mittaan... Kaikesta tosiaan voi halutessaan tehdä ylitsepääsemättömän vaikeaa.
 
"Naala"
Meillä pestään n. 2-3 koneellista viikossa (8kg). Perheessä 2 aikuista ja kaksi taaperoikäistä. En vaihda lasten (enkä omiakaan) vaatteita läheskään joka päivä, vain kun ne ovat tahraisia tai kyllästyn samoihin vaatteisiin :) Ja lakanat ja pyyhkeet vaihdetaan vähän liian harvoin... Kuulostaa kyllä ihan käsittämättömältä toi pyykkimäärä mikä enemmistöllä tuntuu olevan.
 
"vieras"
Meitä on 2+ 3 alle kouluikäistä. Vaippapyykkiä pesen 2-3 päivän välein. Muuta pyykkiä tulee 2-4 koneellista viikossa. Meillä 8kg kone ja kuivausrumpu. Meillä kone pesee pyykin ja sen jälkeen heitän märät rumpuun joka kuivaa ne. Ei ole musta mikään kauhea työ. Suurempi työ on saada puhtaat pyykit lajiteltua ja kaappiin. Ja tosiaan meillä menee oikeastaan kaikki vaatteet rumpuu ja hyvin on kestänyt. Miehen työpaidat laitan henkariin kuivumaan niin ei sit tartte silittää niitä.
 
Lapseton pyykkääjä
No seisotko vieressä katsomassa kun kone pyörii? Mulla menee pari minuuttia kun heitän pyykit ja pesuaineen koneeseeen, päivittäispesu 60c extrahuuhtelulla 1h13min ja sen jälkeen taas pari minuuttia kun heitän märät kuivuriin ja täytän koneen uudelleen. Kuivien viikkamiseen ja kiikuttamiseen menee ehkä 10 minuuttia päivässä. Kodari on samassa kerroksessa kun oleskelutilatkin niin jouhevasti tuo sujuu päivän mittaan... Kaikesta tosiaan voi halutessaan tehdä ylitsepääsemättömän vaikeaa.
En tietenkään seiso vieressä, mutta jos vaikka pesee sen 3*2h ohjelmaa niin pitäähän ne pyykit ottaa poiskin. Eli pitäisi valvoa puoleen yöhön että saa viimeiset pyykit pihalle (jos oletuksena on kotona noin klo 18 ja koneellinen vie 2 tuntia, joka lie ihan normiaika nykyisissä "säästökoneissa"). Ja konetta ei saa jättää yksin pesemään, joten olisi käytännössä sidottu kotiin kaikki illat.

Ja kuivaustilakin kyllä loppuisi kesken, suurinta osaa pyykistä ei saa konekuivata ja yhden kuivaustelineellisen (mahtuu 1 koneellinen) kuivumiseen menee 1-2 päivää. Eli kuivaustelineitä pitäisi olla 3-6 jos meinaisi että niissä kuivattaa parin päivän pyykit (á 3 koneellista).
 
"tiuku"
Joka päivä vähintään kerran. Joskus täytyy pyöräyttää pari kertaa päivässä ( lakananvaihtopäivänä ja meidän vauva puklaa paljon peittoja, harsoja, vaatteita )
2 aikuista ja 2 lasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton pyykkääjä;27140283:
En tietenkään seiso vieressä, mutta jos vaikka pesee sen 3*2h ohjelmaa niin pitäähän ne pyykit ottaa poiskin. Eli pitäisi valvoa puoleen yöhön että saa viimeiset pyykit pihalle (jos oletuksena on kotona noin klo 18 ja koneellinen vie 2 tuntia, joka lie ihan normiaika nykyisissä "säästökoneissa"). Ja konetta ei saa jättää yksin pesemään, joten olisi käytännössä sidottu kotiin kaikki illat.

Ja kuivaustilakin kyllä loppuisi kesken, suurinta osaa pyykistä ei saa konekuivata ja yhden kuivaustelineellisen (mahtuu 1 koneellinen) kuivumiseen menee 1-2 päivää. Eli kuivaustelineitä pitäisi olla 3-6 jos meinaisi että niissä kuivattaa parin päivän pyykit (á 3 koneellista).
Mulla on yksi pieni teline, kaikki muu rummutetaan kuivaksi ja hyvinä pysyy vaatteet. Ainoa ohjelma mikä meidän (puolivuotiaassa energiapihissä) koneessa on kaksi tuntia on 95c valkopesu minkä pyöritän 1-2 kertaa viikossa, muuten vallan tuo 1h13min.
Mä olenkin äitiyslomalla ja kotona niin on aikaa. Itsekään en mielellään jätä konetta vahtimatta pyörimään, edellisestä irtosi rumpu ja aika pahaa jälkeä tuli jo muutamassa sekunnissa ennen kuin ehdin vetämään johdon irti seinästä... Onneksi on kotivakuutus.
Kyllä me pystyttäis jonkun verran pyykkiä vähentämäänkin (jos vaikka käytettäis samaa pyyhettä kahdesti) mutta en oo vielä kokenut liian työlääksi tai aikaa vieväksi nykyistä tilannetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton pyykkääjä;27140283:
En tietenkään seiso vieressä, mutta jos vaikka pesee sen 3*2h ohjelmaa niin pitäähän ne pyykit ottaa poiskin. Eli pitäisi valvoa puoleen yöhön että saa viimeiset pyykit pihalle (jos oletuksena on kotona noin klo 18 ja koneellinen vie 2 tuntia, joka lie ihan normiaika nykyisissä "säästökoneissa"). Ja konetta ei saa jättää yksin pesemään, joten olisi käytännössä sidottu kotiin kaikki illat.

Ja kuivaustilakin kyllä loppuisi kesken, suurinta osaa pyykistä ei saa konekuivata ja yhden kuivaustelineellisen (mahtuu 1 koneellinen) kuivumiseen menee 1-2 päivää. Eli kuivaustelineitä pitäisi olla 3-6 jos meinaisi että niissä kuivattaa parin päivän pyykit (á 3 koneellista).
Siinä vaiheessa kun pyykkiäkin alkaa olla enemmän, ostetaan usein kuivausrumpu mukaan.
Ja miksi sitä pyykkiä pitäisi pestä vain illalla? Meillä pyörii ainakin yksi kone aina aamusin... toinen päivän mittaan ja vika sitten yösähköllä.

Joskus aikoinaan kun kotona asui vielä enemmän väkeä, saattoi pyöriä keksimäärin 5 koneellista päivässä, eikä sillonkana hommaan saanut menemään mitään ihmeen pitkiä aikoja, saati että olisi tullut mieleen puhua "pyykkihelvetistä".
:D
 
Viimeksi muokattu:
Lapseton pyykkääjä
Itsekään en mielellään jätä konetta vahtimatta pyörimään, edellisestä irtosi rumpu ja aika pahaa jälkeä tuli jo muutamassa sekunnissa ennen kuin ehdin vetämään johdon irti seinästä... Onneksi on kotivakuutus.
Kyllä me pystyttäis jonkun verran pyykkiä vähentämäänkin (jos vaikka käytettäis samaa pyyhettä kahdesti) mutta en oo vielä kokenut liian työlääksi tai aikaa vieväksi nykyistä tilannetta.
Kotivakuutus ei korvaa, mikäli konetta on käytetty sääntöjen vastaisesti. Ja "sääntö" on, että pesukonetta ei saa jättää yksin päälle.

Ja anteeksi, mutta siis pesettekö pyyhkeet jokaisen käytön jälkeen? Oikeasti, nyt kyllä oli pakko ymmärtää jotain väärin, ei kai kukaan voi pestä pyyhettä kertakäytön jälkeen?? Pyyhkeeseen kuivataan puhdas ihminen, ei se kerrasta eikä kahdestakaan likaannu :eek:.

Ja miksi sitä pyykkiä pitäisi pestä vain illalla? Meillä pyörii ainakin yksi kone aina aamusin... toinen päivän mittaan ja vika sitten yösähköllä.
En minä ainakaan haluaisi nousta tuntia aiemmin, että ehtisi pestä aamulla sen kahden tunnin ohjelman (nyt "heräämisaikaa" on tunti). Päivällä ei kone itsekseen toimi ja yöksi ei saa yksin sitä jättää päälle. Eli ilta on työssäkäyvillä ihmisillä ainoa aika jolloin konetta voi käyttää.
 
"vieras"
2 aikuista, 5kg. Kerran päivässä pitäisi pestä koneellinen, että ei tule kaaosta. Nyt joutuu pyykkäämään usein kaksi koneellista päivässä kun joskus jää pesemättä tai tulee ylimääräistä pyykkiä. Ole pajukko vaan tyytyväinen tuohon määrään. Jos pesette vähemmän, niin kuljette likaisissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton pyykkääjä;27140407:
En minä ainakaan haluaisi nousta tuntia aiemmin, että ehtisi pestä aamulla sen kahden tunnin ohjelman (nyt "heräämisaikaa" on tunti). Päivällä ei kone itsekseen toimi ja yöksi ei saa yksin sitä jättää päälle. Eli ilta on työssäkäyvillä ihmisillä ainoa aika jolloin konetta voi käyttää.
Tuntia ennemmin kuin mitä?
Et varmasti tahtoisi käydä aamulla lenkillä tai uimassa ennen töihin lähteöä, etkä leipoa sämpylöitä?
Mutta eri ihmiset ovat erilaisia.

Eli se "helvettikin" eri ihmisille erilainen.

:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton pyykkääjä;27140407:
Kotivakuutus ei korvaa, mikäli konetta on käytetty sääntöjen vastaisesti. Ja "sääntö" on, että pesukonetta ei saa jättää yksin päälle.

Ja anteeksi, mutta siis pesettekö pyyhkeet jokaisen käytön jälkeen? Oikeasti, nyt kyllä oli pakko ymmärtää jotain väärin, ei kai kukaan voi pestä pyyhettä kertakäytön jälkeen?? Pyyhkeeseen kuivataan puhdas ihminen, ei se kerrasta eikä kahdestakaan likaannu :eek:.


En minä ainakaan haluaisi nousta tuntia aiemmin, että ehtisi pestä aamulla sen kahden tunnin ohjelman (nyt "heräämisaikaa" on tunti). Päivällä ei kone itsekseen toimi ja yöksi ei saa yksin sitä jättää päälle. Eli ilta on työssäkäyvillä ihmisillä ainoa aika jolloin konetta voi käyttää.
Jep, tiedän ettei vakuutus korvaa jos kone vahtimatta, onneksi olin viereisessä huoneessa... Jos olisin ollut vaikka yläkerrassa niin ois mennyt jo puoli kodaria remonttiin ennen kuin olisin ehtinyt johtoa irrottamaan.

Ja kyllä, meillä pestään pyyhkeet yhden käyttökerran jälkeen koska
a) vaikka niihin kuivataan puhdasta ihoa niin siitäkin irtoaa pyyhkeeseen ällöä kuollutta ihosolukkoa yms
b) naulakossa roikkuvat pyyhkeet on rumia (vaikka meidän pyyhkeet ihan nättejä onkin niin en haluu niitä missään roikottaa)
c) mun mielestä on vaan kiva joka kerta ottaa puhdas laskostettu pyyhe

Oon tästä vääntänyt täällä ennenkin sata kertaa niin nyt en jaksa enempää :D
 
Kyllä me pystyttäis jonkun verran pyykkiä vähentämäänkin (jos vaikka käytettäis samaa pyyhettä kahdesti) mutta en oo vielä kokenut liian työlääksi tai aikaa vieväksi nykyistä tilannetta.
Oikeesti? Siis MIKSI pesette joka kerran jälkeen? Tää oli mulle ihan uutta ja selittää vähän tota pyykkäyksen määräkin kyllä.

... Okei vastaus tuli jo tossa edellä :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä