Kuinka pitkiä synnytyksiä?

  • Viestiketjun aloittaja Vivian-81
  • Ensimmäinen viesti
72 tuntia. Sitten meni sydänäänet vauvalta ja leikattiin. Ei olisi mahtunut tulemaan alakautta on nyt toista odottaessa todettu röntgenissä. Mutta toisen kanssa ei ole tulossa automaattisesti sektioo, vaan piinaviikot jatkuu.
Olkaa ihmiset tomeria ja vaatikaan röntgenkuvia, jos ei kohdukaula millään avaudu ja kestää järettömän kaun. Itse olin liian kiltti, kun noin kauan kärvistelin.

myöhempi lisäys toisen synnytyksen jälkeen:
toinen synnytys alkoi vesien menolla ja päätyi sektioon. Siinä supisteltiin reippaat 14 tuntia (sairaalassa) välissä. Sama syy, kun ekassakin eli rajatilalantio. ei mahdu isot tulemaan ja kohdunkaula ei alkanut avautua. kummallakin kerralla painoarvoit heittänyt alkakanttiin ja siksi ei mennyt nytkään suoraan sektioon...

mutta tuloksena niin ihanat lapset, että ei paljon puristele! :heart:

 
Tittelintuura
Esikoisen kanssa vedet meni 1.3 klo 23.00. Käytiin naistenklinikalla ja pääsin kotiin nukkumaan. Yöllä yhdestä lähtien säännöllisiä ja kivuliaita suppareita.

2.3 kymmeneksi naistenklinikalle takaisin. Automatkalla tuntuvat supistukset loppuivat täysin.

Kolmen aikaan iltapäivällä kätilövuoro vaihtui ja käynnisteltiin.

Kirjoihin kirjailtiin ensimmäisen vaiheen kestoksi 3 t 15 min, toisen vaiheen 20 min ja kolmannen 10 min.

Mikä nyt sitten oli todellinen kesto kun avautumisvaihe oli käynnistynyt jo yöllä????
 
äityli-77
eka hieman vajaa 11h ponnistus 19min eikä mitään pahaa sanottavaa olisin menny seuraavana kesänä vaikka uudelleen.
toinen kesti 3,5h ponnistus 6min.sauin saamaan jonkun "ekokätilön"
joka ei puudutteita käyttäny edes tikkausvaiheessa.
nyt kolmas tulossa helmikuussa jännittää hieman mutta kaikki sen tietää että jossain sen on tunnuttava kun pusertaa meloonia sitruunan mentävästä aukosta =) =)
 
kamalaa
juu herkkua ei mun synnytys ollu,en halua pelotella ketään!
en muista kokonaiskestoa mutta ponnistusvaihe oli 2 ja puol tuntia ja se kyllä oli järkyttävän pitkä aika :( en vieläkään ymmärrä miten edes uskalsivat sitä pitkittää niin kauan,olen ymmärtänyt että noin pitkässä ponnistusvaiheessa on jo aika paljon riskejäkin...
onneksi kaikki kuitenkin meni hyvin ja terve poika syntyi :)
nyt odotan toista ja pelottaa :/
 
äityli-70
:wave:Moikkis!Mulla nuo synnytykset ovat kestäneet :
1991 17h + 20min ihana pikku mies 2450g 48cm ,hurja eka kerta kaikilla kivunlievityksillä rvk 38
2002 4h+10min ihana pikku mies 3295g 50cm, parempi kokemus kaikilla kivunlievityksillä rvk 39
2005 11h+15min IHANA pikku TYTTÖ 3950g 51cm, hurjista hurjin synnytys epiduraalilla ja ilokaasulla.SATTUI KAIKESTA HUOLIMATTA ENITEN :( rvk39+5 .
Nyt taitaa luku olla täysi :saint: vaikka kyllä äitinä olo on kuitenkin parasta mitä tiedän!!!!
AURINKOISTA SYKSYÄ KAIKILLE :wave:
 
nunnunnu
mulla oli eka vaihe 20.45h ja ponnistus 1.56h..imukupilla lopulta tyttö suostui tulemaan..ja nyt jälkikäteen ajatellen olen ollut todella tyhmä kun olen suostunut ponnistelemaan noinkin kauan..meni ihan rajoille..olihan tyttö sitten pelästyksissään kakannut lapsiveteen joka sitten oli ihan vihreetä(loppu mikä tuli pään mukana ulos) ja siitäkös sitten riemu repes =( ..seuraavan kanssa tiedän olla hieman vaativampi
 
anksu83
Minulla esikoisen synnytys kesti 8t33min ja kuopuksen synnytys 5t25min.
Ekassa kerkesin olemaan 7tuntia sairaalassa ku poika maailmassa ja toisessa kerkesin olemaan vajaa 2tuntia ku poika oli maailmassa.
Isäntä ei edes tupakalla kerennyt käymään. Eikä pahemmin aamukahvilla.
Molemmat synnytykset menivät pelkällä ilokaasulla ja lapsivesistä ei ollut tietoakaan.
Mutta todettava on,et vaikka muilla menisikin hyvin tai huonosti niin ei se tarkoita sitä itsellään menisi samallalailla. Jokainen synnytys on erilainen.
 
Kolmen päivän käynnistelyn jälkeen säännöllisten ja kipeiden supistusten alettua yöllä,aamulla saliin kalvojen puhkaisuun ja oksitosiinitippaan.Vihreä lapsivesi,21 tuntia kaameita supistuksia kärvistelin.Ei auennut 6cm enempää ja lopulta päätyi sektioon pysähtyneen synnytyksen takia.vauva oli 4.5 kilonen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2005 klo 10:38 vilma kirjoitti:
Kolmen päivän käynnistelyn jälkeen säännöllisten ja kipeiden supistusten alettua yöllä,aamulla saliin kalvojen puhkaisuun ja oksitosiinitippaan.Vihreä lapsivesi,21 tuntia kaameita supistuksia kärvistelin.Ei auennut 6cm enempää ja lopulta päätyi sektioon pysähtyneen synnytyksen takia.vauva oli 4.5 kilonen.
Missäs päin suomea synnytit? oli aika pitkä aika mitä odottivat...
 
eka 10h15min ponnistus 5min Poika 3360g 50cm

toka 5h 10min ponnistus 3 min Tyttö 3030g 48cm

kolmas 3h 10min ponnistus 3 min Poika 2870g 47cm
( aika vois olla ehkä kakskin tuntia, riippuu mistä sit aletaan laskeen niitä suppareita)


Ekalta sain epiduraalin, mut kahelta seuraavalta ei kertty antaa mitään muuta ku ilokaasua.
 
Krisse-80
Eka ja toistaiseksi ainut synnytykseni kesti 3 h 50 min ja ponnistelin 10 min. Typy oli pikkunen, joten helpoksi koin synnytyksen. Kivut oli kylläkin silti kovat, kun ei se epiduraali auttanutkaan... :x
 
Hih
Neljän päivän käynnistyksen tuloksena synnytys kesti ekasta supistuksesta vain 41 min, josta 6 min meni ponnistaessa. Pää ei kyllä oikein ehtinyt koko hommaan mukaan... Toivottavasti pikkukakkonen tulee ees vähän rauhallisemmin...
 
uutukainen
1Synnytys alko lapsiveden menolla vk 38,3.-ei mitään merkkejä sitä ennen...auki olin ollut jo viikkoja noin.2cm-odotin nopeaa synnytystä... supistukset alkoi heti lapsiveden mentyä.No menihän siitä sitten seuraavat 29,5h énnenkuin lapsi oli maailmassa!-käynnistettiin tipalla ja lopuksi vielä imukuppi avuksi.
Tässä sitä nyt odotellaan 7vuoden jälkeen ,miten nyt mahtaa synnytys mennä.viikkoja on 39,3 ja paikkoja kolottaa ja vihloo,joten eipä taida kaikki synnytykset olla samanlaisia.
 
Eka 21h päätyen kiireelliseen sektioon (vauvan virhetarjonta+ahdas lantio)

Toka 17h päättyen alatie synntykseen vaikka oli suunniteltu sektio tarkoitus tehdä (jälleen vauvalla virhetarjonta ja minun ahdas lantioni syynä) :) Oli vähän ruuhkaa leikkaussalissa.


Molemmat ok, toivuin paremmin alatie synnytyksestä vaikka epparia tehtiin ja tikattiin reilusti sen jälkeen (noin 30 tikkiä)

Kolmatta toivoisin kaikesta huolimatta vielä.... :D
 
Tiitsukka
Synnytys kesti 2 h 50 min, josta ponnistusvaihe 50 min, joka tuntui vaan kestävän ja kestävän... Olin jo niin väsynyt tolkuttoman kivuliaisiin supistuksiin (sain vain ilokaasua), että ponnistuksen loppuvaiheissa en osannut muuta kuin itkeä. Järjettömät supistukset häiritsivät ponnistusvaihetta, kätilö ehdotti jossain vaiheessa etten ottaisi ilokaasua ollenkaan, mutta ilman ilokaasua ponnistuksesta ei tullut yhtään mitään. Syntymättä se lapsi olisi silloin jäänyt ilman ilokaasua.

Kakkonen olisi jossain vaiheessa haaveissa, mutta pelottaa ihan vietävästi se synnytys, nyt kun tietää mitä on tulossa. Pelko on niin kova ihanasta palkinnosta huolimatta, että kakkonen jää todennäköisesti tulematta. Toinen pelko on, että jos seuraava tuleekin vielä nopeammin, emme ehkä ehtisi sairaalaan ollenkaan, jonne on matkaa 50 km.
 
hoitsuäiti
Mulla eka synnytys 10h40min ja ponnistusvaihe 40 minuuttia. Tuskien taival, epistä ei hyötyä kipuihin mutta ponnistamisen tarpeen vei kyllä. Repesin aika pahoin ja vuosin paljon.Poika 4100g ja 54cm. Pelkäsin toista synnytystä ihan hirveesti ja kävin painoarvioissa sun muissa...Synnytys kesti 3h45min ja ponnistusvaihe 12 minuuttia. En kerinnyt olee sairaalas ku tunnin ku tyttö synty ilman mitään apuja, kun ei keritty...Siis tyttö 3290g ja 51cm. Jälkimmäinen synnytys oli aivan ihana ja pelkäsin ihan turhaan.
 

Yhteistyössä