Kuinka siistiä teillä on kotona?

  • Viestiketjun aloittaja siivous
  • Ensimmäinen viesti
Meillä pitäis tällä hetkellä pestä lattiat joka päivä, jos haluaisin että oisi siistiä ja puhdasta. Kaksi konttausikäistä pulauttelijaa kerkeää aika tehokkaasti joka paikkaan nuoleskelemaan ja puklailemaan. Pyykkikone laulaa monta kertaa päivässä, samoin tiskikone. Mutta siisteystaso ei ole sitä mitä haluaisin sen olevan/mitä se oli ennen lapsia.
 
Amy
että mitenkä sitä sitten oikee jaksaa/kerkiää pitää tämän kodin siistinä, kun tuo pikkanen tuolta sitten keväällä syntyy :) Mut hyvä varmaankin sitten kun tuo pikkasen siitä kasvaa, opettaa että edelliset leikit siivotaan laatikkoon, ennenku uusia alotellaan..
 
siivoojaa odotellessa..
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Minä tykkään itse siivoamisesta. Se on hyvää hyötyliikuntaa ja kädenjäljen näkee heti. Minusta on ihana tulla siistiin kotiin, tullaanpa töistä, vieraisilta tai lomalta. Esim. kauppakassien purku on mukavaa siistiin kotiin ja järjestettyihin kaappeihin. Ja miten ihana on mennä aamulla puhtaaseen keittiöön aamiaista tekemään tai illalla avata pedattu sänky ja mennä puhtaisiin lakanoihin. Tai iltaisin olkkarissa löhöillessä katsoa siistiä ympäristöä. Voin olla turhamainen, mutta nämä on mm. niitä asioita joista minä normiarjessa nautin. =)
Ei se ole turhamaisuutta. Itsekin aina siloin tällöin haikailen omaamasi luonteenpiirteen perään. Siivous kun minulle on aikamoista tuskaa, mutta nautin myös itse siivouspäivän jälkeisestä ajasta, kun kaikki on ihanan puhdasta ja järjestyksessä. :)
Itsekin pidän hyötyliikunnasta, mutta halonhakkaus, puiden sahaus, lumityöt, remontointi ym. ajavat kaikki siivouksen ohi. Onneksi mies sentäs imuroi ja pesee lattioita silloin tällöin, mutta ei hänkään siitä nauti.
 
perfektionisti
Ihan siistiä. Imuroin joka toinen päivä, samalla suunnilleen pölyt. Isompi siivous kerran viikkoon ja samalla lattiat ja pölyt.
Lelut pääasiassa omissa huoneissa ja mitä kulkeutuu, raivataan illalla paikoilleen.
Voi tulla milloin vain kuka vain:)
 
t
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ootteko te tosissanne noitten siivoustenne kanssa? Miten ehditte käyttämään siivoukseen kaksi päivää viikosta?

Mäkin kyllä haluaisin, että kotona ois siistiä ja aina vois tulla yllätysvieraita, mutta meillä ei todellakaan ole siistiä, ei edes puhdasta! Stressaan epäsiivosta joka päivä, mutta mulla ei ole aikaa eikä tarmoa niin paljon, että pystyisin pitämään talon siistissä kunnossa! Kerran viikossa pyrin siivoamaan, jos vaan ehdin ja silloin siivouspäivänä on siistiä ja puhdasta. Heti seuraavana päivänä on jo p*skaista. Iso koira likastaa isoilla tassuillaan ja kuolallaan todella tehokkaasti kämpän.

Tätä minäkin äimistelen.
Meillä 2 aikuista, lapsia ja ja 2 koiraa. Jos haluaisi, että on siistiä, pitäisi IHAN KOKO AJAN puunata ja pakertaa.

Pestä pyykkiä, imuroida, pestä vessaa, pedata petejä, harjata eteistä, täyttää konetta, tyhjentää astianpesukonetta.

Jos imuroin klo 13, klo 16 on jo karvaa ja kiveä ja sotkua ja tomua eteisessä enemmän ja muuallakin tasaisesti.

Miten teillä pysyy kämppä kunnossa? En tajua :eek:.
 
Meillä on yleensä tosi sotkusta.
Imuroidaan edes kerranviikossa, jos eteinen kauheen hiekkanen /täynnä hiekotus kiviä, niin useammin. Keittiön lattiaa putsataan harjalla useammin kun muruja tuppaa tulemaan. Vaatteet ja tavarat kasaantuu joka paikkaan niin kauan ennen kun menee hermot ja ne laittaa paikoilleen (joka on tosi harvoin, mä kestän valtavan määrän siivoa ympärilläni). 2v:n pitää auttaa lelujen keräämisessä, mutta yksin ei tartte niitä kerätä. Jos ei auteta vaikka pyydetään niin sitten leluja lähtee jäähylle.
Vessaa puunataan sillon kun on tarve ja alkaa ahdistamaan hammastahna roiskeet peilissä.

Kiva olis jos jaksaisi pitää mökin siistimpänä (eli siivoilla pikku juttuja useammin), mutta ei istu mun luonteeseen.
 
perfektionisti
Rytkäätys:
Minä tykkään itse siivoamisesta. Se on hyvää hyötyliikuntaa ja kädenjäljen näkee heti. Minusta on ihana tulla siistiin kotiin, tullaanpa töistä, vieraisilta tai lomalta. Esim. kauppakassien purku on mukavaa siistiin kotiin ja järjestettyihin kaappeihin. Ja miten ihana on mennä aamulla puhtaaseen keittiöön aamiaista tekemään tai illalla avata pedattu sänky ja mennä puhtaisiin lakanoihin. Tai iltaisin olkkarissa löhöillessä katsoa siistiä ympäristöä. Voin olla turhamainen, mutta nämä on mm. niitä asioita joista minä normiarjessa nautin

Olen samanlainen. Keittiön on oltava kunnossa kun tulee aamukahville. Olisi järkytys jos jotain olisi, varmaan tiskaisin ja raivaisin ennenkuin voisin kahvin juoda ja se olisi paha koska kahvi on saatava heti
Lomalle lähtiessä ihan siivoan , niin on kiva tulla kotiin vaikka pölyä tulee kun tarpeeksi kauan on poissa vaikka ei asunnossa kertään.
Tavaroilla oma paikka ettei niitä viereksi missä vain.
Siivouspäivän kunniaksi ostan yleensä viikonlopuksi tulppanikimpun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja t:
Tätä minäkin äimistelen.
Meillä 2 aikuista, lapsia ja ja 2 koiraa. Jos haluaisi, että on siistiä, pitäisi IHAN KOKO AJAN puunata ja pakertaa.

Pestä pyykkiä, imuroida, pestä vessaa, pedata petejä, harjata eteistä, täyttää konetta, tyhjentää astianpesukonetta.

Jos imuroin klo 13, klo 16 on jo karvaa ja kiveä ja sotkua ja tomua eteisessä enemmän ja muuallakin tasaisesti.

Miten teillä pysyy kämppä kunnossa? En tajua :eek:.
En mä tiedä, mä pesen vessanpöntön tai lavuaarin samalla kun käyn vessassa, ja vien jossain lojuvan vaatteen tai lelun paikalleen kun olen sinne suuntaan muutenkin menossa, enkä jätä tiskejä lojumaan pitkin pöytiä ja pyyhin pöydän ruuan jälkeen jne. Ei se tunnu siltä että kokoajan siivoaisi vaikka niin mä taidan tehdä :D
 
vieras
Täällä joykut imuroi kerran päivässä!!! :eek: :eek: :eek:

Yhdyn tuolla edellä kirjoittaneen vieraan sanoihin; MAAILMASSA ON NIIIIN PALJON KIVEMPAAKIN TEKEMISTÄ :D. Etten todella imuroi JOKA päivä. Sulaa hulluutta!
 
Jaa niin, kyllä me töissä käydään molemmat. Ihan hyvin kuvailemaani siivoukseen riittää aikaa, kun molemmat tehdään miehen kanssa osuutemme. Ei niihin kahta kokonaista päivää mene millään. Sitä paitsi, kun koko ajan tekee pientä ylläpitosiivousta, kaaosta ei pääse syntymään - ja siivoukseen menee vähemmän aikaa.
 
vieras
Alakerta on ihan siistissä kunnossa. No joo joskus sielläkin on sotkua, varsinkin silloin jos meille molemmille iskee yhtä aikaa luovakausi. Nytkin yläkerran tilat on täynnä villalankkoja, villoja, kalalankaa, pirtoja, niisiä, pirtakoukkuja, sukkuloita, luonnosteluvälineitä, värejä, värikokeiluja :D Päässä vain surraa.
 
perfektionisti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ootteko te tosissanne noitten siivoustenne kanssa? Miten ehditte käyttämään siivoukseen kaksi päivää viikosta?

Mäkin kyllä haluaisin, että kotona ois siistiä ja aina vois tulla yllätysvieraita, mutta meillä ei todellakaan ole siistiä, ei edes puhdasta! Stressaan epäsiivosta joka päivä, mutta mulla ei ole aikaa eikä tarmoa niin paljon, että pystyisin pitämään talon siistissä kunnossa! Kerran viikossa pyrin siivoamaan, jos vaan ehdin ja silloin siivouspäivänä on siistiä ja puhdasta. Heti seuraavana päivänä on jo p*skaista. Iso koira likastaa isoilla tassuillaan ja kuolallaan todella tehokkaasti kämpän.
Mä en vois ottaa tuollaista isoa koiraa, ahdistuisin ihan kun tiedän että kuolaakin joka paikassa.
Meillä on sisäkissa joka ei paikkoja sotke. Hiekka-astiakin on parvekkeella.
 
perfektionisti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
siis kysymys kuuluu,että oletteko työssäkäyviä äitejä jotka siivoatte useaan kertaan viikossa??
Kyllä olen töissä ja olen aina imuroinut noin jokatoinen päivä, pölyjä voin pyyhkiä ainakin olohuoneesta TV:tä katsoessa,'kuunnellessa'.
 
mä pyrin imuroimaan joka päivä, vessat pesen kerran viikkoon vähintään, pölyt pyyhin 2-3krtaa viikossa, lelut ja rojut ja vaatteet eivät todellakaan loju pitkin lattioita, tiskikone pyörii päivittäin, aina sen näköistä että meille vois vaikka yllätysvierailulle tulla. ja kaksi omaa lasta ja pari hoitolasta täällä pyörii =)
 
perfektionisti
Alkuperäinen kirjoittaja t:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ootteko te tosissanne noitten siivoustenne kanssa? Miten ehditte käyttämään siivoukseen kaksi päivää viikosta?

Mäkin kyllä haluaisin, että kotona ois siistiä ja aina vois tulla yllätysvieraita, mutta meillä ei todellakaan ole siistiä, ei edes puhdasta! Stressaan epäsiivosta joka päivä, mutta mulla ei ole aikaa eikä tarmoa niin paljon, että pystyisin pitämään talon siistissä kunnossa! Kerran viikossa pyrin siivoamaan, jos vaan ehdin ja silloin siivouspäivänä on siistiä ja puhdasta. Heti seuraavana päivänä on jo p*skaista. Iso koira likastaa isoilla tassuillaan ja kuolallaan todella tehokkaasti kämpän.

Tätä minäkin äimistelen.
Meillä 2 aikuista, lapsia ja ja 2 koiraa. Jos haluaisi, että on siistiä, pitäisi IHAN KOKO AJAN puunata ja pakertaa.

Pestä pyykkiä, imuroida, pestä vessaa, pedata petejä, harjata eteistä, täyttää konetta, tyhjentää astianpesukonetta.

Jos imuroin klo 13, klo 16 on jo karvaa ja kiveä ja sotkua ja tomua eteisessä enemmän ja muuallakin tasaisesti.

Miten teillä pysyy kämppä kunnossa? En tajua :eek:.
Minkä ikäisiä lapsia teillä? Meillä alkoivat jo ennen koulua petaamaan omat petinsä, ihan päiväpeittojen kanssa ja hyvät tuli. Kiire olisi tullut aamulla pedata jokaisen sänky lähtiessä. Muutenkin paikat kuntoon niin kiva tulla kotiin.
 
perfektionisti
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja t:
Tätä minäkin äimistelen.
Meillä 2 aikuista, lapsia ja ja 2 koiraa. Jos haluaisi, että on siistiä, pitäisi IHAN KOKO AJAN puunata ja pakertaa.

Pestä pyykkiä, imuroida, pestä vessaa, pedata petejä, harjata eteistä, täyttää konetta, tyhjentää astianpesukonetta.

Jos imuroin klo 13, klo 16 on jo karvaa ja kiveä ja sotkua ja tomua eteisessä enemmän ja muuallakin tasaisesti.

Miten teillä pysyy kämppä kunnossa? En tajua :eek:.
En mä tiedä, mä pesen vessanpöntön tai lavuaarin samalla kun käyn vessassa, ja vien jossain lojuvan vaatteen tai lelun paikalleen kun olen sinne suuntaan muutenkin menossa, enkä jätä tiskejä lojumaan pitkin pöytiä ja pyyhin pöydän ruuan jälkeen jne. Ei se tunnu siltä että kokoajan siivoaisi vaikka niin mä taidan tehdä :D
"Vie mennessäs, tuo tullessa" niin pysyy paikat kunnossa:) Just sain siivottua ja tuoksuu niin raikkaalta, onpa ihana aamulla nukkua vähän kauemmin ja juoda aamukahvit.
 
perfektionisti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä joykut imuroi kerran päivässä!!! :eek: :eek: :eek:

Yhdyn tuolla edellä kirjoittaneen vieraan sanoihin; MAAILMASSA ON NIIIIN PALJON KIVEMPAAKIN TEKEMISTÄ :D. Etten todella imuroi JOKA päivä. Sulaa hulluutta!
Mä en osaa alkaa tekemään mitään kivaa tai huilaamaan, lukemaan ennkuin paikat kunnossa:) se on tää luonne mutta minkäs sille voi.
 
perfektionisti
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Jaa niin, kyllä me töissä käydään molemmat. Ihan hyvin kuvailemaani siivoukseen riittää aikaa, kun molemmat tehdään miehen kanssa osuutemme. Ei niihin kahta kokonaista päivää mene millään. Sitä paitsi, kun koko ajan tekee pientä ylläpitosiivousta, kaaosta ei pääse syntymään - ja siivoukseen menee vähemmän aikaa.
Totta, joissakin paikoissa kun katsoo, menisi jo valtava aika raivaillessa tavaroita että pääsisi edes aloittamaan siivousta. Kylläpä ahdistaisi:)
 
Ooo
Apua. Miten ajankohtainen ja ahdistava kysymys! Meillä ei ole järin siistiä! Mua ahdistaa likaisessa ja sotkussa ihan hirveästi, mutta jotenkin olen liian isossa talossa pitääkseni paikkoja sellaisessa kunnossa kuin periaatteessa haluaisin! Yksi lapsi on, mutta silti tuntuu, ettei aikaa siivoamiseen ole, kun tuo on vauva vielä ja varsinainen sylitakiainen. Koira ja kissa pitävät huolen pölyn leijumisista ja karvan vakiomäärästä.
Eli yritetään imuroida kerran viikossa edes ja pyyhkiä pölyjä. Mattoja ei tule vietyä ulos joka siivouksen yhteydessä, vessa siivotaan samalla kuin muukin kämppä. Petivaatteet vaihtuu ehkä n. 2 vkon välein. Pesukone pyörii melkein päivittäin, mutta silitetään kuin ehditään (eli kasat kasvaa)... Ikkunat pesemättä olleet jo (LIIAN) pitkään. Pölyä, karvaa, ikkunoissa kärpäsen kakkaa ja kuonojen räkäjälkiä... auts.
 
pilviini harmaana
Kerran viikossa iso siivous imurointi, luuttuus jne. Joka toinen viikko lakanat. Pari kertaa viikossa extraimurointi. Säännöllisesti katsastan kaapin jne. siistiksi. Joka ilta lelut ja muut romppeet paikoilleen. Siistiä on. Kaksi aikuista ja kaksi lasta (3vee ja 1kk) perheessä. Olen siivoushullu!
 
perfektionisti
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
mä pyrin imuroimaan joka päivä, vessat pesen kerran viikkoon vähintään, pölyt pyyhin 2-3krtaa viikossa, lelut ja rojut ja vaatteet eivät todellakaan loju pitkin lattioita, tiskikone pyörii päivittäin, aina sen näköistä että meille vois vaikka yllätysvierailulle tulla. ja kaksi omaa lasta ja pari hoitolasta täällä pyörii =)
Teille voisin tuoda lapseni hoitoon jos olisi vielä hoitoikäisiä. Sain joskus muinoin niin huonon kuvan pph:sta jossa poika vähän aikaa kun siellä oli aina niin sotkuista. KYllä pitääkin joka päivä imuroida kun lapset lattioilla pyörivät. HYvä Sinä:)
 
nyyti
Minä imuroin 1-2 kertaa kuukaudessa ja pölyjä pyyhin ehkä jokatoinen viikko. Vessan siivous tarpeen mukaan. Lakanat vaihtoon parinviikon välein.
Leluja keräillään miten jaksetaan, mutta ei meillä mikään kaaos ole!
Keittiö on useimmiten siisti, leipomispäiviltä kaaos saattaa jäädä seuraavaan päivään ( siis tiskit!)
Kyllä tänne voi vieraitakin pyytää!
 
Non compos mentis
Meillä siivotaan silloin, kun inspis moiseen iskee. Pölyt pyyhitään kerran viikossa, samoin imurointi hoituu kerran viikossa. WC ja keittiö pyritään pitämään tahrattomina aina, tosin se ei vaadi kummoista ponnistelua. Lelut rajoittuvat lastenhuoneeseen. Leluja pidetään aina esillä vain se määrä, minkä jaksavat siivota. Leluja lähtee varastoon, jos siivous ei maita. Minä en heidän lelujaan ole siivonnut heidän ekan elinvuotensa jälkeen. Kaksi lasta, ei lemmikkejä (eli ei miestäkään).

Lapset kannattaa valjastaa touhuihin mukaan. Ovat hyviä pyyhkimään pölyjä, viemään roskiksia, tyhjentämään astianpesukonetta, laittamaan pyykkejä kuivamaan ja viikkaamaan niitä.
 

Yhteistyössä