Kuinka siistiä teillä on kotona?

  • Viestiketjun aloittaja siivous
  • Ensimmäinen viesti
jaahas
juu kyllä täällä on molemmat töissä ja talouteen kuuluu myös kissa,koira ja lapsi. Kura-aikaan siivoan joka päivä mut näin "kuivilla keleillä" joka toinen toinen päivä. Ja juu vieraita saa aina tulla oli sit kämppä missä kunnossa tahansa.
 
perfektionisti
Sanovat että WC:stä, keittiöstä ja hellasta näkee siistin ihmisen. Tottahan lapsiperheissä leluja saa olla, eihän se sekaisuutta ole ja ne voi aina iltaisin raivata odottamaan uutta aamua.
 
kinuski
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
siis kysymys kuuluu,että oletteko työssäkäyviä äitejä jotka siivoatte useaan kertaan viikossa??
Olen töissä ja hyvin kerkeän siivota joka päivä, ei siihen kauaa mene. Mä imuroin joka päivä alakerran, keittiön lattian pesen myös melkein päivittäin. Yläkerran imuroin 1-2 kertaa viikossa. Matot vien pihalle n. 2 viikon välein, muuten pesen lattiat vaan mattojen ympäriltä kerran viikossa. Pölyt myös kerran viikossa vaikka joka päivä täytyis jos haluis ettei pölykerrosta olis. Vessat pesen kerran viikossa, ja useemminkin jos näyttää siltä että on tarvis. Lastenhuone on ainoa johon en jaksa paneutua usein, koska se on ihan turhaa, meidän täystuho pistää samantien hujan hajan, ja vaikka keräävätkin tavaransa niin ei ne niin siististi ole laitettu paikoilleen kuin haluaisin. Kerran kuussa sitten urakoin tuon lastenhuoneen kunnolla.

Tästä saa sellasen kuvan että meillä on tosi siistiä, mutta ei tosiaankaan. Jos mä siivoan ennen iltavuoroon lähtöä, niin kotiin tullessa on jo ihan kauhea kaaos.
 
äiti ja 2 lasta
siivoan kerran viikossa jolloin vien kaikki matot aj petivaatteet ulos tuultuun. lapset 4v ja 2v tekevät mitä voivat/ haluavat ja imuroivat ja pesevät lattoita, ja pyyhkivät pölyjä. viikolla imuroin joka toinen päivä. kerran viikossa vaihdan lakanat jne. aina meillä siivottavaa löytyy... leluja ja vaateitta jne...ihan pikkasen aikaa on siiistiä siivouksen jälkeen mutta se on ihan luonnollista ku lapset on noin pieniä... välillä pitää ottaa rennommin jollei palkkaa siivoojaa!
 

Yhteistyössä