Kuinka tiukka pitäisi olla että lapsi tottelisi?!

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut
5,5-vuotias tyttäremme yrittää kovasti saada tahtonsa asiassa kuin asiassa periksi. Kun se ei onnistu niin sitten se on rimpuilua, lattialla makaamista ja meuhaamista. Neiti on sen verran jo fiksu, että hänen kanssaan voimme keskustella asioista ja tuntemuksistamme ja hän kyllä kertookin mistä sillä hetkellä kiikastaa, mutta kun käytöstavat eivät sitten millään meinaa jäädä mieleen. Olen hyvin neuvoton tämän asian suhteen.

Käyttäytyminen on samanlaista niin kyläillessä kuin kotona ja mustasukkaisuus valtavaa. Neiti tahtoo määräillä ja komentaa kovaäänisesti muita ja uskoo olevansa aina oikeassa.

Kihlattuni (tulevan lapsemme isä 4/05)on ollut mukana elämässämme siitä saakka kun neiti oli 1-vuotias, mutta tyttö ei vieläkään tahtoisi hyväksyä miestä. Aina kun äiti on läsnä, niin miehen tulisi olla jossain muualla lapsen mielestä ja siihen emme tietenkään ole suostuneet vaan olemme keskustelleet sadat kerrat asiasta tytön kanssa miten asia on. -olemme perhe ja hyväksymme toisemme..

Kun tyttö ja isäpuoli ovat kahden, heillä ei ole mitään ongelmaa, mutta mustasukaisuus minun päältä on niin valtavaa... Olemme todella neuvottomia tämän neitokaisen kanssa toisinaan. Pitkää pinnaa ja uskoa parempaan päivään jaksamme odottaa, mutta kauhulla ajattelemme sillointällöin tulevaa huhtikuuta, kun pikkusisarus syntyy...kuinka sitten käytös pahenee..
 
meillä on samanikäinen jääräpää ja olen todennut että vaikka kuinka yrittää selittää asioita suu vaahdossa et miksi pitää totella, miksi ei saa tehdä niin tai noin niin paras konsti on se kun sanon tytölle ett nyt tehdään näin koska minä niin sanon..
 

Yhteistyössä