Kuinka usein lapset ja isovanhemmat ovat yhdessä?

Eli kuinka usein lapsenne ja heidän isovanhempansa viettävät aikaa yhdessä/näkevät toisiaan enemmän kuin ohimennen?

Kiinnostaa mikä on sellainen keskiverto määrä :)

Meillä lapset 2,5v ja 10kk. Isovanhempia näkevät 1-2 kertaa 2 kuukaudessa.
 
meillä
isovanhemmat asuvat lähellä. Toisia tavataan monta kertaa viikossa, toisia parin viikon välein. Lapset 3v ja 8kk. Jos olisin töissä niin tavattais varmaan paljon harvemmin.
 
"vieras"
Tuon noin 1-2kertaa 2kuukaudessa ja aika ohimennen eli vierailulla noin tunnin tai parin ajan. Viettänyt kaksi kertaa pidemmän ajan poissaollessamme ja ne oli katastrofeja, koska ei osannut hoitaa lapsia.
 
"sama"
[QUOTE="vieras";23191367]Tuon noin 1-2kertaa 2kuukaudessa ja aika ohimennen eli vierailulla noin tunnin tai parin ajan. Viettänyt kaksi kertaa pidemmän ajan poissaollessamme ja ne oli katastrofeja, koska ei osannut hoitaa lapsia.[/QUOTE]

Lisään vielä, että asutaan jopa samassa kaupungissa noin 3km päässä. Näin se joitakin kiinnostaa...
 
"jojo"
Pihapiirissä asuvia ainakin 5 kertaa viikossa, toisia kerran-kaksi samassa ajassa, tosin sitten ollaan koko päivä kerrallaan heillä. Lähimummoa ja pappaa nähdään vaikka pihassa vilaus tai poiketaan tunnin-parin visiitti.
 
Minun vanhempani asuvat 25 km:n päässä ja vähintään kerran viikossa kyläillään jompaan kumpaan suuntaan. Kerran kuussa kuta kuinkin lapset on heillä yötä tai sitten he tulevat meille lapsia katsomaan jos meillä on menoa.
Appiukkoni käy monta kertaa viikossa, kesäisin joka päivä kun asuu ihan lähellä. Istuu vartista pariin tuntiin kylässä ja kesällä rakentelevat vanhemman tytön kanssa ulkona milloin mitäkin.
Anoppini asuu 500km:n päässä, käy täällä kerran kolmessa kuukaudessa ja viipyy viikon. Me vieraillaan hänen luonaan pari kertaa vuodessa.
Ihanat isovanhemmat lapsillamme kaiken kaikkiaan, mahtava tukiverkosto :)
 
73eudf
Kerran kahdessa kuussa. Toisten kanssa asutaan samassa kaupungissa, mutta ei varmaan vaan kiinnosta tarpeeksi tapailla... Toiset taas asuvat valitettavasti vähän kauempana, joten siitä syystä ei oikein nähdä... :/
 
Miehen isä näkee vauvaa kerran 2-3 kuukaudessa tunnin, parin ajan, miehen äitiä kerran 1-3 kuukaudessa vuorokauden ajan, mun vanhempia viikottain vähintään parin tunnin ajan..

Miehen vanhempiin matkaa 180km ja mun vanhempiin 140km.
 
Minun vanhempani tapaavat perhejuhlissa (noin kerran kuussa)+ kesäisin ja muilla lomilla pitävät pieniä sitten pidemmän rupeaman parista yöstä viikkoon tms.
Miehen vanhemmat viettävät luonamme yhden viikonlopun kuussa ja keskimäärin kerran kuussa ovat pienet heillä ke illasta lauantaihin tai sunnuntaihin.

Välimatkaa minun vanhempiini on reilu 100 kilometria, miehen vanhempiin vähän yli 300.

Omia lapsenlapsiani tapaan 3-7 kertaa viikossa kutakin ja pyrin siihen että kaikki heistä viettävät vähintään yhden yön viikossa mummolassa.
He myös asuvat suhteellisen lähellä, 10-15 kilometrin säteellä kaikki.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Omia vanhempiani näkevät noin kerran kuussa, asuvat 70 km päässä. Miehen vanhempia kerran tai kaksi viikossa, asuvat parin kilometrin päässä.

Yötä ovat olleet kaksi kertaa miehen vanhemmilla, omillani eivät kertaakaan. Emme ole tarvinneet em. "palvelua". Itse asiassa kun mietin, niin isovanhemmat eivät ole vielä koskaan käyneet missään yksin lasten kanssa.

Minusta tämä määrä on sopiva. Käymme töissä, joten olemme lapsista erossa ihan tarpeeksi jo muutenkin.
 
[QUOTE="vieras";23191777]

Yötä ovat olleet kaksi kertaa miehen vanhemmilla, omillani eivät kertaakaan. Emme ole tarvinneet em. "palvelua". Itse asiassa kun mietin, niin isovanhemmat eivät ole vielä koskaan käyneet missään yksin lasten kanssa.

Minusta tämä määrä on sopiva. Käymme töissä, joten olemme lapsista erossa ihan tarpeeksi jo muutenkin.[/QUOTE]

Jokaisella perheellä omat tapansa, mutta silti särähti silmääni tuo etteivät ole koskaan käyneet lasten kanssa missään yksin. Se ehkä teillä viisasta ja toimivaa, mutta itsestäni tuntuisi pahalle ellen voisi viedä lapsenlapsiani uimaan, ratsastamaan, retkille, museoihin, näyttelyihin jne ilman vanhempiaankin...
 
"jepjep"
Meillä molemmat isovanhemmat asuvat parin kilometrin päässä. Miehen vanhemmat näkevät lasta ehkä kerran-kaksi kuussa ja vierailut ovat lyhyehköjä... Eivät pahemmin osaa lapsen kanssa leikkiä tai olla, vaikka ehkä kiinnostaisikin muuten. Minun vanhemmat hakevat tytön hoidosta keskimäärin kerran parissa viikossa kun työvuorot sopivat ja lisäksi heitä nähdään viikonloppuisin pitemmän kaavan mukaan pari kertaa kuussa. Heillä lapsi voi olla tarvittaessa hoidossakin, esim. just ylitöiden ajan tai joskus viikonloppuna, jos käymme itse syömässä tai asioilla. Yökyläilyä ei pahemmin harrasteta, kun lapsi on vielä niin pieni...
 
"vieras"
Jokaisella perheellä omat tapansa, mutta silti särähti silmääni tuo etteivät ole koskaan käyneet lasten kanssa missään yksin. Se ehkä teillä viisasta ja toimivaa, mutta itsestäni tuntuisi pahalle ellen voisi viedä lapsenlapsiani uimaan, ratsastamaan, retkille, museoihin, näyttelyihin jne ilman vanhempiaankin...
Vanhempi on 4,5-vuotias ja nuorempi 3-vuotias. Ovat siis vielä pieniä. Anoppi on aika epävarma lasten kanssa, joten hän ei ole ollut vielä edes kiinnostunut lähtemään minnekään. Oma äitini on, mutta välimatkaa on sen verran, asiaa on vaikea toteuttaa.
 
Meilä muksut näkevät minun vanhmepia viikoittain (1-5kertaa/vko), anoppia 2-5kertaa/kk. miehen isää harvemmin, eli suunnilleen kuukauden/kahden kuukauden välein, toisinaan vilaukselta, tosinaan tunnin verran.
Kaikki asutaan samalla paikkakunnalla, eli välimatkoista ei ole kyse ettei nähdä useammin.
 
HP
Meillä on viikottain yksi päivä, jolloin vanhempi muksu saa isonvanhempien huomion kokonaan ja minä vietän vauvan kanssa päivän kahdestaan. Muutenkin törmäillään appivanhempien kanssa aika usein kun lähellä asuvat, äitini kanssa kerran pari kuussa (yökyläillään) kun asuvat toisessa kaupungissa...
 
"örkki"
Vaaria näkee n. kerran viikossa, mummoa 1-2xviikossa ja pappaa 1-2kk välein, mutta silloin yleensä noin viikon kerrallaan. Isäni asuu kauempana ja joko me menemme hänen luokse tai hän meille ja sit otetaan pidemmän kaavan mukaan.
Kaikki isovanhemmat ovat kiinnostuneita lapsenlapsesta ja haluavat nähdä niin paljon kuin mahdollista.
 

Yhteistyössä