Kuka HULLU ostaa osamaksulla??!

  • Viestiketjun aloittaja ggggggggggg
  • Ensimmäinen viesti
ggggggggggg
Elloksen sivuilta kopioitua:


Kun jaksotat maksut 36 kuukaudelle, kokonaiskustannukset ovat 61 euroa, 26% vuosikorko.


Aivan älytöntä. Suomi elää velaksi eikä kukaan näe siinä mitään ihmeellistä. Tilatkaa vain niitä Tickettejänne osamaksulla niin suossa olette.
 
"vieras"
no enpä tiedä ketä maksaa 36 kuukaudessa laskunsa pois. Itse maksan usein 2-3 erässä ellen yhdessä erässä halua/pysty. Toki korkoa siihenkin tulee mutta ei niin mittavasti.
 
"vieras"
En kyllä jaksa ymmärtää kuka tällaisillakin asioilla jaksaa päätänsä vaivata. Voit vapaasti ihmetellä töisten "hulluutta". Lienee maailmassa pahempiakin asioita kuin osamaksulla ostaminen.
 
alkuper.
[QUOTE="vieras";22121363]En kyllä jaksa ymmärtää kuka tällaisillakin asioilla jaksaa päätänsä vaivata. Voit vapaasti ihmetellä töisten "hulluutta". Lienee maailmassa pahempiakin asioita kuin osamaksulla ostaminen.[/QUOTE]

Se että ihmisillä menee taloudellisesti huonosti ja kaikki ostetaan velkarahalla, ei ole mikään pikkujuttu.
 
"vieras"
Joskus on vain pakko ostaa kun ei ole rahaa säästössä ja esim. pesukone kosahtaa. Siinä ei kuule hirveästi palstamammojen kauhistelu kiinnosta kun uusi pitää saada tilalle.
 
Taa
joillakin ei ole varaa laittaa suuria summia heti maksettavaksi.

Tosin en myöskään ymmärää noiden vaatteiden, kuten haalarit, ostoa osamaksulla.

Me ollaan esimerkiksi sohva maksettu kolmessa osassa. Ei todellakaan olisi ollut kerralla varaa maksaa melkein kahta tuhatta euroa.
 
"vieras"
Kaiken muun kuin asunnon maksaminen erissä pitäisi pistää hälytyskellot soimaan. Autokin menee juuri nippa nappa. Velattomuus on suurinta ylellisyyttä, ei joku helvetin sohva tai telkkari.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22121424]Kaiken muun kuin asunnon maksaminen erissä pitäisi pistää hälytyskellot soimaan. Autokin menee juuri nippa nappa. Velattomuus on suurinta ylellisyyttä, ei joku helvetin sohva tai telkkari.[/QUOTE]

Niin kauan kun pystyy velkansa lyhentämään, ei ole mitään hätää.
 
alkuper.
Taa: Sohvia saa halvemmallakin kuin hitto parilla tonnilla :D

Vieras: Mua naurattaa koska tällä sossupummien luvatulla palstalla on ihan normaalia maksaa tuotteesta melkein tuplasumma kun se on niin kätevää :D

Toinen vieras: Niinpä! Onpa hienoa kun on iso telkkari ja uusi auto ja iso talo... ja ihan rutosti lainaa.
 
alkuper.
[QUOTE="vieras";22121437]Niin kauan kun pystyy velkansa lyhentämään, ei ole mitään hätää.[/QUOTE]

Sä maksat siitä koko ajan korkoa, eli ylimääräistä mitä joku toinen joka maksaa käteisellä, ei maksa. Helppoa matikkaa.

Kannattaa kokeilla odottaa hetki ja säästää, tai sitten tyytyä johonkin pienempään/halvempaan vaihtoehtoon.
 
"vieras"
Sä maksat siitä koko ajan korkoa, eli ylimääräistä mitä joku toinen joka maksaa käteisellä, ei maksa. Helppoa matikkaa.

Kannattaa kokeilla odottaa hetki ja säästää, tai sitten tyytyä johonkin pienempään/halvempaan vaihtoehtoon.
Kai minä sen tiedän. Mutta jos pystyy maksamaan ne velkansa korkoineen niin ei ihminen silloin kusessa ole. Jotkut haluaa ostaa kerralla sen laadukkaan ja maksaa sen sitten erissä pois pienellä korolla, eikä ostaa jotain sekundaa jonka maksat heti pois säästämilläs pennosilla, ja sitten taas säästät ja ostat vasta myöhemmin vähän paremman-- tosin siinä lentää kankkulaan kaivoon myös rahaa kun heivaat sen sekundan pois.
 
"vieras"
Siis nämä lainaksi ostelijat eivät tajua kokonaisuutta. Kyse ei ole siitä, että pystyykö selviytymään jostakin tietystä lainasta, vaan siitä, että pistää rahaa aivan suotta hukkaan, eikä osaa säästää ennakkoon. Tämäntyyppiset ihmiset yleensä ovat niitä, joilla raha-asiat ovat muutenkin hunningolla ja eletään kädestä suuhun. Eläkkeellä ollaan sitten viimeistään kusessa, kun ei ole tippaakaan säästössä ja tulot putoavat. Se, ettei elä velaksi kertoo myös suoraselkäisestä luonteenlaadusta.

Jos ei ihan toimeentulotuella elä, niin jokaisella järki-ihmisellä varmaan löytyy rahaa pesukoneeseen. Sohvaan voi mielestäni muutaman kuukauden säästääkin, ellei ole jostakin erikoistarjouksesta kyse.
 
"vieras"
Mä ostankin vaan sellasista joissa saa korottoman maksuajan ilman lisäkuluja, käytännössä siis vain jaksottaa maksut esim. 6 kuukaudelle. Esim. viimeksi silmälasiostos tuli vähän yllättäen, joten siinä se oli kätevää.
 
"jepjep"
Minimilyhennysmäärästä kuukaudessa puolet on korkoja. Ei mitään järkeä. Arvatkaa kenellä allekirjoittaneella ON kutusluottoja, parikin kappaletta... Onneksi summat ovat pieniä.
 
Nojoo, kyllä mä ymmärrän ettö joskus on pakko ostaa osamaksulla esim pyykinpesukone tai vastaava. Se mua ihmetyttää että esim mun äitini ostaa lapsenlapselleen pelikonsolia sun muuta osamaksulla ja sitten valittelee kun ei rahaa riitä siihen ja tähän. No tietty sitä maksaa osamaksuna joka kk vähemän kerralla kun jos pistäisi kerralla vaikka sen pelikonsolin hinnan kauppaan, mutta mä en oikein tajua miks pitää ostaa jotain älyttömän kallista osamaksullakaan jos ei varaa olisi.
 
Minäkään en käytä tuota osamaksusysteemiä juurikin siitä syystä, että kokonaiskustannukset saattavat olla hyvinkin korkeat. Luottokorttia käytän ainoastaan, jos tilaan ulkomailta tuotteita. Silloinkin kyllä maksan koko laskun kerralla pois.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22121490]Siis nämä lainaksi ostelijat eivät tajua kokonaisuutta. Kyse ei ole siitä, että pystyykö selviytymään jostakin tietystä lainasta, vaan siitä, että pistää rahaa aivan suotta hukkaan, eikä osaa säästää ennakkoon. Tämäntyyppiset ihmiset yleensä ovat niitä, joilla raha-asiat ovat muutenkin hunningolla ja eletään kädestä suuhun. Eläkkeellä ollaan sitten viimeistään kusessa, kun ei ole tippaakaan säästössä ja tulot putoavat. Se, ettei elä velaksi kertoo myös suoraselkäisestä luonteenlaadusta.

Jos ei ihan toimeentulotuella elä, niin jokaisella järki-ihmisellä varmaan löytyy rahaa pesukoneeseen. Sohvaan voi mielestäni muutaman kuukauden säästääkin, ellei ole jostakin erikoistarjouksesta kyse.[/QUOTE]

Jaa en mä muista tiedä mutta mulla ainakin on raha-asiat hyvin vaikka joskus osamaksulla maksankin. Tajuan kyllä mutta mua ei haittaa että joudun vähän maksamaan korkoa, minusta se on pieni hinta siitä että saan heti sen mitä tarvitsen (esim. sohva tai pesukone). Toki järkeä käytän siinäkin enkä ikinä ottaisi mitään ellos lainaa tai pikavippiä.
 

Yhteistyössä