Kuka teillä on jäänyt hoitamaan muita lapsia/ Kenelle olette vieneet lapset hoitoon kun olette lähteneet synnyttämään?

  • Viestiketjun aloittaja pipari
  • Ensimmäinen viesti
pipari
... Mietin tässä vain, että voiko mun äiti olla "luvalla" pois töistä jos esim synnytys tapahtuu viikolla ja esikoisen siis tarkotus mennä sinne/äitin tulla meille synnytyksen alkaessa esikoista katsomaan.

Onko teillä ollut ongelmia tämmösen asian kanssa?
 
näin
riippuu varmaan äitis työpaikasta antavatko tuon takia olla poissa.

Meillä mun äidillä oli sopivasti viikon loma =) yöllä tosin hälytettiin mun siskoni alkuun. sit vaihtoivat vuoroa =)
 
Kippuravarvas
Mies oli esikoisen kanssa kotona kun synnytin kuopusta. Oli ajatus soittaa miehen sisko hoitamaan esikoista mutta kun olin sitten jo sairaalassa valmiiksi ja synnytys käynnistyi illalla niin en sitten edes soittanut miehelle. Eikä se sinne olis kerinnytkään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
riippuu varmaan äitis työpaikasta antavatko tuon takia olla poissa.

Meillä mun äidillä oli sopivasti viikon loma =) yöllä tosin hälytettiin mun siskoni alkuun. sit vaihtoivat vuoroa =)
Niinhän se tietty riippuu. Työpaikka on kyllä perheessä pph:na joten sieltä ei kyllä kesken oikeen voi lähtä ainakaan... Pitää keksiä joku varasuunnitelma :)

 
vieras
Mun täti tuli kun mies vei laitokselle, tuli takasin niin että tätskä ehti töihin aamulla. Mies ei ole ollut mukana synnytyksissä, isomman vei hoitoon aamulla ja meni töihin.
 
Meillä esikoinen meni äidilleni. Valmiustilassa oli useampiakin sukulaisia ja naapuri joka on läheinen. Äitini oli ykkösvaihtoehto, koska hänellä esikoinen oli/on eniten ollut hoidossa. Synnyttämään lähtiessä (perjantai-iltapäivällä) äitini oli tosin edelleen töissä, mutta poika vietiin ensin siskolleni, josta äitini sitten haki hänet. En kyllä usko että tuolla perusteella saa vapaata töistä, ellei ole tosi joustava työnantaja.
 
jossu
meillä on aina kartoitettu sukua ja ystäviä, ketkä ovat tällä ja tällä viikolla vapaita tulemaan kotiin muiden lasten kanssa, jos lähtö sairaalaan tulee... toista lasta synnyttämään lähtiessä, oli useampi ystäväperhe, johon oli mahdollisuus viedä esikoinen.. 3. ja 4. lapsen synnytysten lähetessä olemme jatkuvasti kyselleet sukulaisilta ja ystäviltä, kuka on kotona, jos tällä viikolla, ensi viikolla, yöllä pitää lähteä. molemmilla kerroilla on saatu kotiin hoitaja. Niin, riippuuu varmaan äitisi työpaikasta, kuinka "merkittävä" asia siellä on, jos yksi on pois yllättäen... mutta mistään hinnasta ei meidän perheessä mies jäisi lapsia hoitaan ja minä yksin synnyttään!
 
jipe
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
riippuu varmaan äitis työpaikasta antavatko tuon takia olla poissa.

Meillä mun äidillä oli sopivasti viikon loma =) yöllä tosin hälytettiin mun siskoni alkuun. sit vaihtoivat vuoroa =)
Niinhän se tietty riippuu. Työpaikka on kyllä perheessä pph:na joten sieltä ei kyllä kesken oikeen voi lähtä ainakaan... Pitää keksiä joku varasuunnitelma :)
hui, toivottavasti äitisi ei "tuon takia" ole menemättä perheeseen töihin! (ressasin itse viime viikon täysin sen vuoksi kun pph oli sairaana ja ei ollut sairaana ja piti aamulla vasta aina valmistella lapset päiväkotiin tai muuhun varahoitoon, kun ei aiemmin tiennyt, tuleeko pph sittenkin meille.. :( )
 
Esikoinen menee mun äidille, kun on työttömänä. Tai sitten mun appiukolle kun hän on sairaslomalla. Kattoo nyt että koska se lähtö tulee (tällä hetkellä rv 40+2) ja et miten kipeää tekee. Jos oikeesti pitää nopeasti päästä synnärille niin sitten tyttö menee appivanhemmille koska koira täytyy sinne viedä kuitenkin (ei voi viedä mun vanhemmille). Appiukko voi sitten kiikuttaa tytön sieltä mun äidille.
 
Laaja tukiverkko
Ei ole ollut ongelmia, mun äitille ovat menneet sillä on sattunut olemaan vapaa päivät silloin. Jos ei ois ollut niin kummeille, miehen äidille, miehen mummulle, mun mummoille ( 3kpl ) tai jollekin kaverille, ois kyllä löytynyt hoitaja..
 
Esikoinen vietiin isovanhemmille, kun menin synnärille.

Kun olin lapsivuodeosastolla, esikoinen palloili kodin ja isovanhempien välillä: mies, isäni ja äitini järjestivät yhteisvoimin lapsenhoidon. Mies kävi töissä normaalisti, äitini myös.
 
Miehen vanhemmat tuli esikoista vahtimaan. Olivat ottaneet lomaa kuopuksen lasketunajan tienoolle. Jos he ei olisi päässyt olisi mies jäänyt kotiin ja ehkä mun isäni työtilanteestaan riippuen aamusta tullut esikoista vahtimaan (lähdettiin sairaalaan aamuyöstä ja kupus synty aamusta)
 
meillä näin
Meillä mies jäi kotiin hoitamaan lasta kun ei asu sukulaisia täällä eikä ihan viitsitty ikäihmisiä vaivata monen sadan kilometrien päästä,
ja hyvin se synnytys sujui ilman miestäkin ;)
 
Kakkonen leikattiin, joten mummo oli jo sopinut itselleen vapaapäivän töistä.
Tästä kolmosesta ei vielä tiedä, jossei muuta keksitä niin mies jää kotiin. Mutta luulisin, että joko jompikumpi mummo tai naapuri on paikalla äkkitilanteessakin.
 
Me vietiin esikoinen miehen äidille. Sattui sopivasti myöhään pe iltana synnytys käynnistymään. Itse olin siskoni synnytyksessä mukana. Hänelle tehtiin ennalta sovittuna päivänä käynnistys.
Mulla sattu sillo olee työpäivä, ilmotin pomolle et lähen heti ku sisko soittaa et pitää tulla paikalle. Eipä siinä ihmeempiä.
Mulla on tosi joustava ja ihana pomo, mut vaikkei olisi ollutkaan, en olisi siskoni synnytystä suostunut jättämään väliin mistään hinnasta.

Ap:lle uskoisin että on ihan käypä syy olla työntekijän poissa töistä, jos katsoo omia lapsen lapsiaan sillä aikaa kun olet synnyttämässä. Varmasti työn antaja ymmärtää kun ottaa asian puheeksi hyvissä ajoin.. Näin uskoisin.
 

Yhteistyössä