Kuka v**un idiootti varastaa kirpparilta?!

hei köyhäkaulat
Miksi te varastatte kirpputoreilta, mutta ette esim. ruokakaupasta? Siinä olis sentään jännitystä teidän elämään jääkö kiinni vai ei.
Oma henk.koht mielipiteeni on etten tiedä mitään typerämpää kuin varastaa kirpputorilta joku euron tai kaksi maksava tavara/vaate tms. Ihan oikeasti! Tai sitten en ymmärrä sitäkään että vaihdetaan hintalappuja... jos johonkin ei ole varaa niin sitten se jää ostamatta tai tehdään töitä että saa rahat kokoon.
 
Mulla oli ainakin Björn Borg rintareppu ja uudet puuha pete lipokkaat varastettu viime kerralla... Rintarepun hinta olis ollu 4e, siks ei häläriä (luulin et niin halapa,tarvitsevilla varaa ostaa) ja lipokkaat yhden ainoan euron : /
Mut toivottavasti meni sit tarpeeseen.. Muuta en huomannut et ois viety,mut oli aika paljon tavaraa.

Btw, mitenhän se rintareppu on saatu vietyä ulos :rolleyes:
 
Mulla oli ainakin Björn Borg rintareppu ja uudet puuha pete lipokkaat varastettu viime kerralla... Rintarepun hinta olis ollu 4e, siks ei häläriä (luulin et niin halapa,tarvitsevilla varaa ostaa) ja lipokkaat yhden ainoan euron : /
Mut toivottavasti meni sit tarpeeseen.. Muuta en huomannut et ois viety,mut oli aika paljon tavaraa.

Btw, mitenhän se rintareppu on saatu vietyä ulos :rolleyes:
Björn Borg vai Baby Björn?
 
"pupu"
Pohdiskelinkin tuossa jo että mielestäni hyvin harva köyhä varastelee kirpputorilta, ainakaan köyhyyden vuoksi. Valtaosa ihmisistä kumminkin on sellaisia, joilla on yhteiskunnan ennaltamääräämät moraalisäännöt tärkeitä, eikä köyhyys jota suomessa voi kokea saane heitä sitä unohtamaan. Sensijaan jos vain on tietty mentaliteetti, varastanee oli sitten köyhä tai rikas.
Mä olen kyllä varastanut (kirpputoreilta myös koska niistä vieminen on helppoa) sen takia et olen köyhä. Vain ja ainoastaan sen takia. Ja niin myös moni muu. Toki on myös niitä jotka hakee jännitystä, hyvää fiilistä ym.
 
"Just"
Mä pidin ennen paljonkin kirpparipöytää, mutta en enää koska varastelu on mielestäni lisääntynyt niissä hurjasti. Viimeksi pöytätuotto oli pöytävuokran jälkeen 85e, mutta kadonneita vaatteita oli lisäksi yli 100e edestä. Tämän takia olen siirtynyt huutikseen ja mitkä ei siellä mene menee neuvolan ota-tästä-tuo-tähän-pöytään.
Ihmettelen kun kaverilta vietiin hyppykeinu, että eikö se ole hieman hankala viedä?
 
rippituoli
[QUOTE="pupu";22273990]Mä olen kyllä varastanut (kirpputoreilta myös koska niistä vieminen on helppoa) sen takia et olen köyhä. Vain ja ainoastaan sen takia. Ja niin myös moni muu. Toki on myös niitä jotka hakee jännitystä, hyvää fiilistä ym.[/QUOTE]

Niin minäkin tuolla aikaisemmin kerroin että olen tehnyt, enkä kieltänyt etteivät ihmiset köyhyydestä varasta, mutta mielestäni suhteellisesti harvemmin kuin ihan muuten vain. Sellaisia jotka varastavat vaikka varaa olisi on kuitenkin todella paljon. Hekään eivät kuitenkaan aina ajattele varastamista varastamisen jännityksenä, vaan että saavatpahan ilmaiseksi.
 
"äips"
no ne taitaa olla niitä samoja ihmisiä, jotka varastelee myös hautausmaalta. taas piti käydä lapseni haudalle ostamassa uudet kukkien suojapurkit, kun joku oli varastanut aiemmin tuomani. Eikä nekään purkit mitään kalliita ollut, mutta ikävä siinä vaiheessa kun uusia kukkia on tuomassa, huomata ettei olekkaan enää mitään mihin ne laittaa.
 
"pupu"
[QUOTE="Just";22274001]Mä pidin ennen paljonkin kirpparipöytää, mutta en enää koska varastelu on mielestäni lisääntynyt niissä hurjasti. Viimeksi pöytätuotto oli pöytävuokran jälkeen 85e, mutta kadonneita vaatteita oli lisäksi yli 100e edestä. Tämän takia olen siirtynyt huutikseen ja mitkä ei siellä mene menee neuvolan ota-tästä-tuo-tähän-pöytään.
Ihmettelen kun kaverilta vietiin hyppykeinu, että eikö se ole hieman hankala viedä?[/QUOTE]

Kaikenlaista saa vietyä kun harjoittelee tarpeeksi
 
"vieras"
Pohdiskelinkin tuossa jo että mielestäni hyvin harva köyhä varastelee kirpputorilta, ainakaan köyhyyden vuoksi. Valtaosa ihmisistä kumminkin on sellaisia, joilla on yhteiskunnan ennaltamääräämät moraalisäännöt tärkeitä, eikä köyhyys jota suomessa voi kokea saane heitä sitä unohtamaan. Sensijaan jos vain on tietty mentaliteetti, varastanee oli sitten köyhä tai rikas.
No mun mielestä varastaminen ei ole väärin siksi, että olen omaksunut "yhteiskunnan ennaltamääräämät moraalisäännöt", vaan siksi, etten tahdo tehdä pahaa toisille ihmisille. Mun välittäminen ei rajoitu pelkästään omiin läheisiini, en halua tehdä vääryyttä vieraitakaan kohtaan. Kyllä nimenomaan tuo sun ajattelumallisi on yleisempi tässä maailmassa: omaa napaa ja lähipiiriä pidemmälle ei tarvitse vilkuillakaan ja näkeehän sen, missä jamassa tämä maailma on. Älyttömästi kärsimystä pitkälti siksi, että ihmiset eivät pysty asettumaan muiden asemaan eivätkä halua ajatella kuin omaa parastaan.
 
"mrs p"
tapa tai harrastus taitaa jollain olla tuo varastaminen. toinen mikä kirppareilla ärsyttää on se, että omat halvat tavarat löytyy muualta kalliilla hinnalla myynnistä. Viimeksikin luulin että meni tarpeeseen lastenvaatteita niin muutaman viikon kuluttua löytyikin jo myynnistä paljon kalliimmalla. kauan oli joo käytössä uudella omistajalla.
 
rippituoli
Alkuperäinen kirjoittaja hei köyhäkaulat;22273824:
Miksi te varastatte kirpputoreilta, mutta ette esim. ruokakaupasta? Siinä olis sentään jännitystä teidän elämään jääkö kiinni vai ei.
Oma henk.koht mielipiteeni on etten tiedä mitään typerämpää kuin varastaa kirpputorilta joku euron tai kaksi maksava tavara/vaate tms. Ihan oikeasti! Tai sitten en ymmärrä sitäkään että vaihdetaan hintalappuja... jos johonkin ei ole varaa niin sitten se jää ostamatta tai tehdään töitä että saa rahat kokoon.
Ei tässä ole kukaan kysynyt, varastaako kukaan ruokakaupasta. Varmasti varastetaan. Henkilökohtainen mielipiteesi on henkilökohtainen mielipiteesi, mutta se voisi virkistyä ihmistuntemuksesta. Siitä, kuinka monimutkaisia ja erilaisia ovat ihmisten elämät, psyykkeet ja arvokäsitykset.
 
"vieras"
[QUOTE="mrs p";22274050]tapa tai harrastus taitaa jollain olla tuo varastaminen. toinen mikä kirppareilla ärsyttää on se, että omat halvat tavarat löytyy muualta kalliilla hinnalla myynnistä. Viimeksikin luulin että meni tarpeeseen lastenvaatteita niin muutaman viikon kuluttua löytyikin jo myynnistä paljon kalliimmalla. kauan oli joo käytössä uudella omistajalla.[/QUOTE]
No eihän se sulle kuulu, mitä ostaja tekee ostamillaan tavaroilla? Ne ovat hänen omaisuuttaan siitä hetkestä asti kun raha vaihtaa omistajaa, ja niillä saa tehdä mitä haluaa.

Onhan se tietty harmi, kun itse haluaisi myydä halvalla sellaisille, joilla on oikea tarve ja vähän rahaa, mutta ei mahda mitään. Ainahan ne voi lahjoittaa vaikka jonkun avustusjärjestön kautta, jos tienaaminen ei ole tärkein juttu. Jos taas on, niihin voi laittaa sellaiset hinnat että ne rahat saatuaan on tyytyväinen huolimatta siitä, mitä ostaja niillä kamppeilla tekee.
 
"Just"
[QUOTE="mrs p";22274050]tapa tai harrastus taitaa jollain olla tuo varastaminen. toinen mikä kirppareilla ärsyttää on se, että omat halvat tavarat löytyy muualta kalliilla hinnalla myynnistä. Viimeksikin luulin että meni tarpeeseen lastenvaatteita niin muutaman viikon kuluttua löytyikin jo myynnistä paljon kalliimmalla. kauan oli joo käytössä uudella omistajalla.[/QUOTE]

Tämähän asia ei sinulle kuulu jos sinulle on maksettu niistä sinun pyytämäsi myyntisumma.
 
rippituoli
[QUOTE="vieras";22274043]No mun mielestä varastaminen ei ole väärin siksi, että olen omaksunut "yhteiskunnan ennaltamääräämät moraalisäännöt", vaan siksi, etten tahdo tehdä pahaa toisille ihmisille. Mun välittäminen ei rajoitu pelkästään omiin läheisiini, en halua tehdä vääryyttä vieraitakaan kohtaan. Kyllä nimenomaan tuo sun ajattelumallisi on yleisempi tässä maailmassa: omaa napaa ja lähipiiriä pidemmälle ei tarvitse vilkuillakaan ja näkeehän sen, missä jamassa tämä maailma on. Älyttömästi kärsimystä pitkälti siksi, että ihmiset eivät pysty asettumaan muiden asemaan eivätkä halua ajatella kuin omaa parastaan.[/QUOTE]

On kasvatukseen kuuluva arvomaailma ja ennaltamäärätyt moraalisäännöt ajatella toisia ihmisiä ja välittää siitä mitä ne ajattelevat, sitä, mihin kasvatuksella pyritään. Minun ajattelumallini on mitä on ja loppumaailman mitä heidän on, ja sille ei voi kukaan mitään. Voi valitella että olisi niin paljon paremmin jos jokin asia olisi näin ja toinen noin, muttakun ei ole ikinä ollut, ei ole nyt eikä koskaan tulevaisuudessa tule olemaan koska ihminen ei ole niin yksinkertainen.
 
On kasvatukseen kuuluva arvomaailma ja ennaltamäärätyt moraalisäännöt ajatella toisia ihmisiä ja välittää siitä mitä ne ajattelevat, sitä, mihin kasvatuksella pyritään. Minun ajattelumallini on mitä on ja loppumaailman mitä heidän on, ja sille ei voi kukaan mitään. Voi valitella että olisi niin paljon paremmin jos jokin asia olisi näin ja toinen noin, muttakun ei ole ikinä ollut, ei ole nyt eikä koskaan tulevaisuudessa tule olemaan koska ihminen ei ole niin yksinkertainen.
Kyllä silti ihan alkeellisiin moraalisääntöihin kuuluu, että toisen omaisuutta ei saa varastaa.
 
"mrs p"
eihän se kuulukaan mitä uusi omistaja tekee ostamallaan tuotteella, ärsyttää vaan kuten kirjoitin. Ja kun aitoja kirpparipöytiä on tosi vähän nykyään, siis niitä joissa hinnat on kohdallaan ja oikeasti halutaan saada tavara kaupaksi. Nuo ammattilaispöydät onneksi tunnistaa aika hyvin kirppareilta ja jääkin multa ostamatta niistä pöydistä kun tietää että halvemmallakin saa kun odottelee ja kiertelee. ja huomaa kyllä ettei mee tavara helpoisti niiltä kaupaksi kun samat tavarat pöydässä viikosta toiseen. Mäkin halusin saada tavaran kaupaksi enkä raahata takaisin kotiin ja näin tapahtuikin, olisivat vaan menneet vielä jollekin todella tarvitsivalle mutta siihen ei tosiaan pääse vaikuttamaan. aika pikkurahaa ansaitsee nuo ammattilaiset.
 
rippituoli
Kyllä silti ihan alkeellisiin moraalisääntöihin kuuluu, että toisen omaisuutta ei saa varastaa.
En tiedä mitä alkeelliset moraalisäännöt ovat, mutta kaikki "säännöt" ovat ihmisten yhteisöissä keksimiä. Ihminen on kuitenkin eläin, vaikkakin erittäin kehittynyt. Mikään sääntö ei ole ihmisen mielessä valmiina, ellei sitä opeteta. Ilman, että ihmiselle on opetettu että tässä yhteisössä hän ei saa varastaa, hänen mielestään haluamansa ottaminen ei ole "väärin". Tästä esimerkkinä poikkeusolosuhteissa kasvaneet tämän ajan lapset, joiden mielestä on erittäin luontaista vain ottaa mitä vain pystyy ja tarvitsee.
 
"Just"
[QUOTE="mrs p";22274174]eihän se kuulukaan mitä uusi omistaja tekee ostamallaan tuotteella, ärsyttää vaan kuten kirjoitin. Ja kun aitoja kirpparipöytiä on tosi vähän nykyään, siis niitä joissa hinnat on kohdallaan ja oikeasti halutaan saada tavara kaupaksi. Nuo ammattilaispöydät onneksi tunnistaa aika hyvin kirppareilta ja jääkin multa ostamatta niistä pöydistä kun tietää että halvemmallakin saa kun odottelee ja kiertelee. ja huomaa kyllä ettei mee tavara helpoisti niiltä kaupaksi kun samat tavarat pöydässä viikosta toiseen. Mäkin halusin saada tavaran kaupaksi enkä raahata takaisin kotiin ja näin tapahtuikin, olisivat vaan menneet vielä jollekin todella tarvitsivalle mutta siihen ei tosiaan pääse vaikuttamaan. aika pikkurahaa ansaitsee nuo ammattilaiset.[/QUOTE]

No ajattele asiaa niin että ehkä se on se raha mitä ne tarvitsee, vaikka sitten se pari euroa.
 

Yhteistyössä