KULLANKERÄT 2008 vuonna 2011

Tässä olis tää uusi pino =)


31.5.2008 Ursulainen ja Viljami 2920g ja 48 cm/1v 9485g ja 73,5cm

1.6.2008 Ammu ja Milla 3820g ja 51 cm / 1v. 10kg ja 75cm

3.6.2008
Mamitzu06 ja Justiina 4075g ja 49 cm/ 1v 75,5cm 8460g

4.6.2008
Kielletty ja Leevi 3860g ja 53 cm / 6kk 8005g ja 68cm
Babyblue08 ja poika 3640g ja 52 cm / 9,5kk 9,6 kg ja 75 cm

6.6.2008
Äitiäitiäiti ja Nooa 3400g ja 52 cm/ 1v 79,4cm ja 11290g
Rebel ja Rasmus 2915g ja 48cm/ 10kk 79cm ja 11,9kg

7.6.2008
Tiktu ja Lelle 3280g ja 51cm /1v 75,6 cm & 8550 g.

8.6.2008
hande ja Arttu 3510g ja 49cm / 1v. 72cm ja 8940g

10.6.2008
Bamse ja Leona 3480g ja 51cm / 1v. 73,7cm ja 8460g
Huiskahäntä ja Matias 3870g ja 50cm / 8kk 68cm ja 9,3kg

11.6.2008
Kaalis ja Max 3900g ja 53 cm /1v. 11kg 85g ja 81cm

12.6.2008
Melodi ja Eetu 3005 g ja 50,5 cm / 1v. 11,1kg ja 79,1cm
Haikaraemo ja poika 3880g ja 51,5cm /10kk 10730 g ja 76,5 cm

15.6.2008
Abloom ja Julia 3370g ja 50cm / 1v. 75cm ja 9260g

16.6.2008
Kärpässieninen ja Jenna 3300g ja 47,5cm / 10kk 9000g ja 74,5cm

17.06.2008
Menhit ja Aliisa 3645g ja 52cm / 10kk 9920g ja 79.3 cm

18.6.2008
Elppa ja Alex 3700g ja 54cm/1v. 78cm ja 10250g, polla 48,3cm

19.6.2008
Hennuli86 ja Venla 3380g ja 50cm / 1v. 75,7cm ja 9180g

20.6.2008
Tiivari ja Sofia 3200g ja 52 cm/ 1v. 73,5cm ja 10200g
Sydänkäpynen ja Emma 4670g ja 52 cm / 8,6kg ja 74cm
Miss Piggy ja Elsa 3490g ja 51cm/1v. 77,2cm ja 10130g

24.6.2008 Helmi mammaksi ja Lempi-Lumia 3710g ja 51cm

25.6.2008
The Lady ja Roosa 3420g ja 49 cm /8kk 8500g ja72cm

26.6.2008
Maleha ja Emma 3780g ja 51 cm /8kk 9690g 71.7 cm

27.6.2008
Leena80 ja Ella 4320g ja 55cm

28.6.08
Mouse ja Kiia 2930g ja 46cm /10kk 8000g ja 71cm

29.6.2008
Maamuska ja Joni 3555g ja 52cm. /8kk 8940g ja 73cm
Wiivi84 ja Nenni 3635g 49cm /8kk 7730 ja 68cm

30.6.2008
Rypäle ja Toivo 3910 g ja 52 cm /6kk 8125g ja 70cm

Linkit aikaisempiin ketjuhimme:

<3 <3 Kullankerät 2008 <3 <3 Kesäkuu kesäkuussa/taapero
Kesäkuun kullankerät 2008 KESÄKUUSSA kesäkuussa
Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA toukokuussa
Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA Huhtikuussa
Kesäkuun 08 Kullankerät maaliskuussa Maaliskuussa
**KESÄKUUN 08 KULLANKERÄT** Helmikuussa Helmikuussa
**KULLANKERÄT** Tammikuussa Tammikuussa
*KULLANKERÄT Joulukuussa* Joulukuussa
*KULLANKERÄT Marraskuussa* Marraskuussa
**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa Lokakuussa
**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä! Elo ja-syyskuu
*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa Elokuussa
*KESÄKUUN KULLANKERÄT* heinäkuussa Heinäkuussa
*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Kesäkuussa Kesäkuussa

***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa Masuaikaa

Mähän unohdin tän sitten eilen illalla tehdä kun Venlan veli päätti jatkaa korvatulehdustaan... Kirjottelen meidän kuulumiset kun saan tän aamun käyntiin tästä :p
 
Täälä minäkin:wave:

Kiva että mei pinoo pidetään pystyssä vaikka ei olla enää se porukka joka voitti muiden pinojen kirjotusmäärät mennentullen:D

No joo,oon ollu huono ihmine...on jääny nää laps jutut aika vähille...netis siis. Oon nimittäi nyt innostunnu laittamaan itteni 60% ekaksi täs elämässä :O
Elikkä 5pvänä vkossa käyn treeneis...on Zumbaa,kahvakuulaa,vesijumpaa ja nyt uusimpana pumppi *tuulettaa* Painokin muutamaa kiloo vailla -30...2v takasee verrattuna!
Miehein on huhtikuun loppuun saikulla...leikattiin selkä joten ei tarvii niin miettii mihin kummaan Himpun saisi ja neitinkään ei tarvii niin paljoo toimii lapsenvahtina :)

Vimpu on nykysi niin iso poika jotta...vaippa ku jäi sillo joulun jälkee pois ni 2 pientä vahinkopissaa lörähtäny vaippaan sen jälkee mut ei yhtään kakkaa.
Potalla käy ite ja ilmottaa hyvin selväsanasesti ja ajoissa et on hätä jos ei kotona olla.

Yhden asian huomasin vkko sitte...miul ei oo enää vauvakuumetta!! :confused:
Se on ihme tällaselle naiseläjälle jolla ollu sellainen kuume kroonisena aina 13v saakka ;)

No mutta...kertokaa ihmees kuulumisii...kyl mie sitte taas joku pvä tahi vkko käyn teit lukees :D
 
Noniin, heippa vaan kaikille :wave:

Heitellään nyt tähän alkuun meidän kuulumiset. Venla aloitti päiväkodissa vuoden alussa, on mennyt tosi hienosti. Ensimmäisenä päivänä MÄ aloin itkeen, Venla ei. Ja Venlaa on kehuttu joka päivä kun on niin reipas :heart: Mä kyllä pelkäsin että asiat ei menis ihan niin kivasti, neidillä kun on tuota omaa tahtoo niin kauheen paljon. Siis mä saan ihan oikeesti riidellä ton likan kanssa :ashamed: Kaikkeen täytyy sanoo vastaan, voi itkee ihan turhasta vaikka koko ajan jos haluaa, oman huoneen ovee voi paiskoo vaikka huvikseen jne. Kauheinta on huomata se kylmä tosiasia, että Venla on ihan kun mä. Ja mä en tule itseni kans toimeen :LOL:

Kun meidän esikoinen (Veeti) syntyi, sanoin aika alussa miehelle että jos toinen tulee, hänkin sais mielellään olla poika. Mä jotenkin tiesin että mä tuun oleen tyttölapsen kanssa paljon helpommin napit vastakkain. Ja mikä kamalinta, mä en tykänny kun yhdestä tyttölapsesta ennen Venlan syntymää, ja sekin oli siskontyttö. Ja hänkin oli mun mielestä kauheen vaikee. Ja kun Venla sit syntyi, olin yltiöonnellinen kun tytsy oli niiiiiiiiin helppo vauva. Helppoo oli siihen asti kunnes 2v synttärit alko lähestyyn. Sen jälkeen oonkin repiny pari hiusta päästäni :D

Mutta joo, asiaan taas. Meillähän lopetettiin vaippahommat tossa joulun tienoilla molempien kohdalla. (Joo, meni vähän myöhäseks Veetin kanssa kun on ummetusta.) Venla on lirauttanut tasan YHDEN kerran housuun. Eikä lorottanut housuja kokonaan märäks vaan lopetti heti kun huomas et housut kastuu. Ja sama homma Veetin kohdalla, eli tais olla aika kypsä vasta tässä vaiheessa meidän lapsilla.

Mua on alkanu viime aikoina jälleen kerran masentaan se, kun Venla kasvoi niin kauheen äkkiä vauva-ajasta pois. Musta tuntuu että on nytkin kehityksessä veljeään edellä. Venla on parhaimmillaan hellyyttävä "pikku-aikuinen". Tyttö tekee mielellään paljon itse, ja tosiaan ihan joka asian. Juuri missään asiassa ei tarvitse auttaa. Hampaiden pesu ja vessakäynnit ovat ainoat missä saa avustaa. Mua harmittaa kun se on noin itsenäinen :O
Ja kaiken tän takia mulla on aivan kamala vauvakuume. Siis mun mielestä se alkaa olla jo vähän häiritsevää. Ja kun mä en halua enää kolmatta lasta, musta ei ole kolmen lapsen äidiksi. Haluaisin vaan hetkeks sen vauvan. Tiedän myös, että tää kaikki johtuu vaan siitä kun Venlasta tulikin taapero niin äkkiä.

Iloisempiin asioihin. Meillä vietettiin häitä viime elokuussa :heart: Mä suunnittelen jo jonkinlaisia uusintakekkereitä kun meillä oli niin uskomattoman ihana päivä =) Kaikki meni niin hienosti ja nappiin kun vaan voi mennä, ja kaikki vieraatkin viihtyivät.
Häämatkalle me lähdetään tän vuoden elokuussa, New Yorkiin. Ei haluttu lähtee heti häiden jälkeen, ja jotenkin me ollaan sytytty tohon elokuuhun.

Äh, mites mulla ajatus katkes nyt ihan täysin..? Noh, mä kirjottelen taas kun pääkoppa on mukana :D Nyt täytyy alkaa valmisteleen Veetin 4v-kemuja, joita vietetään vkloppuna...Vauvat vaan kasvaa...

Henna ja Venla
 
Huomenta ja hyvää maaliskuuta! :wave:

Nyt tarvitaan apuja! Mä en saa tota likkaa kertakaikkiaan totteleen :ashamed: Aresti, jäähy, nätisti ja tiukasti sanomiset, huomiotta jättäminen kun kiukkuaa, KAIKKI mä oon kokeillu. Ja ei, tuo pitää mua ihan pilkkanaan.

Esim. kun joutuu jäähylle, selitän miksi sinne joutuu ja tyttö kyllä ymmärtää. Tietää myös että täytyy pyytää anteeksi ja onkin sillä hetkellä aidosti pahoillaan. Mutta auta armias kun sieltä jäähyltä tai arestista pääsee pois, voi kaiken tyhmän tehdä taas uudestaan. Ollaan kokeiltu lyhyet, keskipitkät ja pitkät jäähyajat.

Kaikista hienointa tässä on se, että Venla on edelleen kuin herranenkeli päiväkodissa. Sinänsä kiva että kiukkuaa vaan kotona, mut ei me tommosta loputtomiin jakseta, kun mikään ei oo koskaan hyvin. Ja kun me ei osata tehdä asialle enää mitään kun Veeti on ollut ihan erilainen.

Toisaalta mua naurattaa ihan hirveesti se tosiasia että mä en pärjää omalle lapselleni joka on herranjestas alle 3v. Mut toisaalta ei naurata yhtään : /

Mitäs teidän muiden rauhaan?
 
Moi, meillä taas Emma tekee tuota tarhassa: / , kiroilee, potkii, tönii, ja heittelee lautasiaan ja viel nauraa päälle ku ne siel kieltää ja Emma ei aina syö itse, joutuvat syöttään ja aika harvoin käy potalla/pöntöllä...voi jestas...kyllä se kotonaki jonkin verran tuota tekee, mutta meillä toiminu tuo Jäähylle laitto omaan huoneeseen, ovi kiinni...joskus menee ite sinne käskystä ja joskus pitää viedä sinne....

Ja juu, mua mua harmittaa niiin yli paljon että Emma käyttäytyy noinki tyhmästi tarhassa, siihenm vaikuttaa nämä tarhanvaihdot JA se että lucas vie kaiken huomion!

Joten olen alkanu nyt huomioimaan Emmaa enemmän ja kehumaan ku Emman on reipas, ja haleja ja läheisyyttä yritän antaa niin paljon ku pystyn...

Ajattelin syksyllä aloittaa Emman kanssa semmoses musiikkijumppa ryhmässä, että Emma saa sitä äippä/tytär aikaa...
 
Miulle käi silmiin toi että Käpynen tei neiti kiroilee:| Miten kummassa hää sellasta on oppinu???
Meil ei Viljami kyl oo ikinä kiroillu vaikka varmasti...ikävä kyllä...sitä on kuullut myös kotona :ashamed: Jos ite ei kiroile ni kyl noi teinit hoitaa sen homman väkisinkin,prkle ;)

Meil on muutenkin ollu todella tiukkaa siitä et ketään ei satuteta ja varsinkin kaverit,perhe yms on niitä joita ihan viimeiseksi satutettas. Se ei vaan käy!!

No tietty tääläkin kokeillaan rajoja ja välillä ihan äitin kärsivällisyys koetuksella...aina löytyy se ikä joka saa muksun käymään hermoille :D

En halunnut millääntavalla arvostella,jäin vain ihmettelemään tuota kiroilua....
 
...kröhöm...Emma on ihan "hirveen" hyvä kopioija, eli on oppinu kiroilun meiltä, minulta ja mieheltäni...:ashamed: ja niin kovasti ku yritettiin ettei lasten kuullen kiroilla...(ja ei me normisti siis kiroilla, nämä kiroilut on tulee riidoissa...)

Ja ursu, juu, ei meilläkään tuota muiden satuttamista sallita missään tapaukses...sitäkää en tajuu mistä Emma lyömisen ja tönimisen saanu...:|

Kaikki viittaa vaan siihen että Emman uhma on vaan niin voimakasta että sen takia käyttäytyy näin huonosti...Onneks ollaan juteltu tarhatätien kanssa kuinka tästä edespäin toimitaan tarhassa ja kotona...
Luulin eka että syy olis ollu siinä että ku Lucas saa kaikki huomion, mutta eipä ollu, Lucas oli 2päivää kipeenä, ja Emman käytöksessä ei ollu minkäänlaista eroa...Niinpä tarhatäditkin sit sanoi että kyllä tuo uhma Emmalla vaan niin voimakas...

...tää on niin rankkaa joskus...:'(
 
Viimeksi muokattu:
No HALOOOOO...mihin te kaikki mammat ootte menny???

Täällä kaikki hyvin, mä sairastin(edelleen) keuhkokuumeen, ja Emma uhma vähän laantunut...vessa tarravihko otettu hyvällä tuloksella käyttöön, ei enään itke ku mennään potalle/pöntölle.

Ja tänään sain ekan työttömän "palkan"...jepujee, ja viime viikolla ilmoitin mun vanhaan työhön etten oo menossa sinne takas, kävin työlekurin kanss juttusilla ja päädyttiin siihen että antoi mulle lausunnon huonosta/ahdistavasta tunteista pomo/työilmapiiriä vastaan.
Aika iso stressin aihe tippui pois tuon päätöksen myötä. Nyt pitää vain toivoa ettei mene karenssia, vaan että tuo lekurin lausunto riittäis.

Oon nyt käyny työkkärin atk-kurssia, ja oon saanu sielt hygienia-passin, trukki-kortin ja tavoitteena olis vielä sielt saada työturvallisuuskortin ja tietokoneajokortit...

Kesän oon siis hyvin hyvin rennosti lasten kanssa kotona:whistle:

Hauskaa Pääsiäistä kaikille!!!!!!!!!!!!!!!! tulkaa nyt kirjottaan jotain...:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Kukkuu, täällä ollaan :wave:

Mulla meneillään kaamee flunssa, viikko 2 täyttyy huomenna ja mulla ei oo hemroja enää yhtään jäljellä. Mistä hitosta tota limaa ja räkää riittää??! Onneks muksut ei sairastanu kun varmaan päivän-kaks. Mut huomaa että kaikki pöpöt ne kantaa tuolta päiväkodista kotiin. Luojan kiitos mahataudilta ollaan vältytty! Toi räkätauti tykkää meidän perheestä vissiin todella paljon :kieh:

Venlan "kotiuhma" jatkuu edelleen, päiväkodissa taas herranenkeli. Noh, ei parane valittaa :D Vaikkakin menee hermo öbaut joka päivä tollaseen yliherkkään neitiin niin yritän ottaa kaiken irti siitä että päiväkodissa tosiaan käyttäytyy. Meillä myös lyömistä havaittu Venlan kohdalla, tosin ehkä enemmän läpsii veljeään kuin lyö. Mikä ei kyllä sekään ole sallittua. Välillä uskoo kun kielletään, välillä ei :whistle: Läpsäisee veljeään ehkä kerran-pari viikossa, lähinnä silloin kun loukkaantuu verisesti jostain... Päiväkodissa ei onneks oo tehny tämmöstä ikinä, ei toivottavasti tee koskaan ja saadaan toi kotikäyttäytyminen kuntoon.

Mua on välillä pelottanu toi Venlan kotikäytös, että onko meillä kotona jotain niin huonosti ja siks Venla reagoi noin. Mut kaikki kenen kans oon jutellu on ollu sitä mieltä et kotona pitää uskaltaa ja saada näyttää tunteensa. Ja että meidän lapset on niin vieraskoreita ettei ne kiukkua kuin kotona :LOL:
Yks vika kyllä on mussa ja miehessä, me kun ollaan varmaan ikuisia lapsia itekin. Mies esim. läpsii mua takapuolelle ihan lasten nähden. Ja muutenkin meillä on sellaista huumori-läpsimistä. Että pitäis semmonen varmaan lopettaa ite :ashamed: (ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitin) Mutta tosiaan mulla ja miehellä siihen takapuolellekin läpsimiseen liittyy ilo, ei viha ja suuttumus. Että sinänsä tosiaan ihmettelen miks Venla läpsii sillon kun on vihainen.

Aaaaah, iloisempii asioihin. Sain viikko sitten ensimmäisen joululahjani. Anoppi osti mulle ja miehen siskolle viikon matkan Dubaihin! Tää juontaa juurensa kaikkeen mitä on tapahtunu viimeisen 3 kuukauden aikana. Anoppilassa sattui iso vesivahinko ja appivanhemmat muuttivat oman firmansa tiloihin (onneksi oli paikka mihin mennä). No tietysti firman tilat piti siivota ja vähän rempatakin asumiskuntoon. Kaiken kukkuraksi yrityskin oli hetkellisesti pienissä vaikeuksissa. Minä tietysti olin apuna ja varsinkin anopin henkisenä tukena ja tästä kiitokseksi kyseinen matka =) Lähdetään sitten miehen siskon kanssa varsinaiselle likkojen shoppailu-ja rusketusreissulle joulukuussa, jipiiiiii!!!!!

Mitäs muuta...Ei kai tässä muuta. Ajattelin alotella ton 3-vuotissynttäreiden suunnittelun. Mulla kun tunnetusti vaihtuu noi mielipiteet ja ideat aika tiuhaan... 2 päivää menis taas kekkereissä, onneks on kesä ja toivottavasti saa olla ulkona :)

Hyvää pääsiäistä kaikille mammoille ja lapsille :heart:
 
Heipä taas kaikille pitkästä aikaa! :)

Kyllä on kahden lapsen arki sen verran kiireistä, etten juuri ehdi koneella käymään.. laskutki meil maksetaan nykyään ku muistetaan, eli n. pari vkoa myöhässä :(

Onneks meillä ollaan jo voiton puolella. Rasmus oppi kuukaus sitten kuivaksi, ihan parissa päivässä.. oli vissiin sit itsekin "kypsä" siihen sillon. Taistelua riittää vaihtelevassa määrin. Välillä menee päiviä tosi helposti ja välillä taas vängätään kaikestä aamusta iltaan, äiti huutaen niin et otsasuonet päästä pullistuu. Välillä harmittaa itseään niin hirveesti, et odottaa ja kohtelee toista kuin isompaakin lasta, vaik pieni on kuitenki viel 2-vuotias, mut toisaalta niin iso poika... mut joka nyt on isoveli, ja raukalta odotetaan sen vuoksi välillä liikaakin. Huono äiti, juuh!

Nikke täytti pääsiäisenä vuoden ja nyt elämä luistaa. Mä en tosissaan oo "vauvaihmisiä". Tykkäsin jo Rasmuksenki kanssa et 1-vuotiaat on ihan parhaita ja nyt oon aina vaan vakuttuneempi asiasta. Okei, meijän kohdalle on sattunut vissiin ne haastavammat vauvat, etten sit oikeesti tiedä millasta se on, kun on ns. helppo vauva.
Kovasti vaan säälitää pikkusen puolesta, kun joutuu poika jo syksyllä tarhaan. Ei sillä ole sillon ikää kuin 1v3kk... :'( Rasmus on sinne päiväkotiin enemmän kuin kypsä, mut Nikke rukka, ei tosissaan. Eli juu, olen siis syksyllä suuntaamassa sinne koulun penkille ja loppuu tämä kotiäidin arki ja ura siihen. Hirveen ristiriitaiset on tunteet, varsinki kun nyt tajuu, et tätä elämää on enää muutama kuukaus jäljellä ja sit se on ohi. Todennäköisesti lopullisesti, meille ei varmastikaan enää lapsia tule. Nää kaksi lasta on ollut jo sellainen koetus meijän parisuhteelle ja perheelle, etten varmaan uskalla lähteä kokeilemaan kestetäänkö me vielä kolmas lapsi tähän päälle.. ja mies on vielä varmempi tästä meijän lapsiluvusta, et se on nyt tässä. =)

Lämmintä kevättä ja kesän odotusta kaikille!
Kohta meijän kaikkien keräset jo kovasti taas synttäreitä viettää.. :D:O Niin se aika vaan on mennyt.

Joskus taas tänne palailen teitä kurkistamaan. ;)
 
Moikkelis....kesäloma häämöttää...eli muksuilla vikat 2päivää tarhassa ja mulla vikat 3päivää kurssia.
Mä oon jo saanu työkkärin kautta hyg.passin, trukkikortin, työturvallisuuskortin ja @- ja Akortin...eli eiköhän näillä pitäis joku työ löytyä syksyllä, tai jos pääsis vaikka kouluun..

niin ja meidän takapiharemppaki alkaa oleen hyvässä mallissa...ja tämä kesäkuu on kyllä paras kk ikinä...mä meen juhliin(lue nollaan) provinssiin 2päiväks ja juhannus tietty ollaan koko perheen voimin mökillä.

Ja Emman 3v synttärit on 3.7 su..:heart:

Joten tuli tässä mieleen, ETTÄ, koska/missä tavattais??????????? mä ainaki tuun Emman kanss mihin vaan...=)

niin jos ny joku haluis tavata?...
 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
Moikka moi pitkästä aikaa kaikille!!

Me kans tullaan treffeille, kunhan kerrotte, mitä ja missä :)
Täällä täyttyy tänään 3 vuotta ja meillä on iso tyttö jo. Vaipat jäi pois vuoden vaihteessa (oppi samalla kertaa heti myös yökuivaksi) ja muutenkin Milla on niin tomera emäntä, että oksat pois :D

Mä vaihdoin reilu kk sitten työpaikkaa ja nyt meillä on muutenkin koko elämä mullistuksessa. Mutta siitä enempi joskus muulloin. Lämmintä kesän alkua kaikille!

Ja onnea jo täyttäneille ja pian juhliville 3-vuotiaille! :flower:
 
Jooo, nyt mä tein sen...mä otin vaipan pois Emmalta, ihana sama kuinka kauan tai kuinka monta housuu/lattiaa kastuu...mä ja Emma voitetaan kyllä!!!:kieh:

Missä te muut mammat ootte???? haluu lisää porukkaa treffille...ja haluu kuulla mielipiteen tuosta ähtärin eläinpuistosta treffipaikkana, ja jokin päivänmäärä ehdotuksia etc...!!??!:)
 
Viimeksi muokattu:
Täälä kurkkaamassa :O
Meil Viljamista tul kanssa kertalaakista kuiva...myös yökuiva ku vuodenvaihtees jätettii vaippa pois...sitä ennehä jätkä ei ollu pottaa suostunu edes koittamaan.
Ei oo tuttii,ei o unirättii,ei oo vaippaa,on iso poika:D

Ite tässä teen 16,5v kotiäitiyden loppua ja hain pph:ksi,elokuussa sitten saap tietää jotta hyväksytäänkö miut,paree ois!!!

Myö ei kaiketi taaskaan tapaamiseen päästä...rahat loppu ja esikoisella heinäkuussa rippijuhlat joten viimuset sentit sinne.

Mukavaa,ihanaa kesää kaikille!!!!
 
Täällä ollaan :wave:

Tapaamisesta Tullaan jos päästään, mä en osaa sanoo mitään varmaa muuta kuin tulevasta vklopusta et vietetään Venlan 3v-synttäreitä.

Ja mulla on (taas kerran) niiiiiiin haikee olo. Vaikka ollaan napit vastakkain päivittäin, niin silti mua surettaa kun Venla on jo niin iso tyttö. Oltiin neuvolassa tiistaina, tyttö oli kuin enkeli. Teki kaikki asiat heti oli tosi nätisti. Niin se vaan osaa kun viitsii :heart: Venla oli muuten 93cm ja 13,5kg, äitin reppana :D

Meidän muksut vaihtaakin nyt sitten päiväkotia. Nykyisestä tulee vuorotyössä käyvien lasten hoitopaikka, ja me kaikki jotka tarvittiin vain päivähoitoo, sijoitettiin uusiin paikkoihin. Me päästiin onneks lähellä olevaan päiväkotiin ettei ympäristö kauheesti muutu. Ja hirmu mielenkiintonen paikka, käytiin viime viikolla tutustumassa. Venlahan menee nyt sitten sellaiseen intergroituun ryhmään, missä on 5 erityislasta ja 9 ns. normaalia. Venlasta tulee siis tukilapsi näille erityislapsille, mutta se ei edellytä mitään. Elokuussa aloitetaan, saas nähdä :)

Masis-tekstivaroitus! Oli muuten jännä paikka tässä muutama viikko takaperin kun selitin lapsille kuinka niiden isopappa nyt sitten kuoli. Mun papalla (isänisä) todettiin haimasyöpä viime marraskuussa, pari päivää ennen isänpäivää. Mummu hoiti papan melkein loppuun asti kotona, puoltoista viikkoo ennen kuolemaansa pappa joutui Pirkanmaan Hoitokotiin. Siellä sitten rauhassa nukkui pois. Kävin yhtenäkin päivänä katsomassa häntä, istuin melkein 6 tuntia katsomassa kun pappa vaan nukkui.

Hautajaiset meillä oli viime perjantaina. Selitin sitten torstaina lapsille että on papan hautajaiset ja siellä on semmonen arkku ja laitetaan kukat siihen arkun viereen jne. Lapset kysyivät mitä siellä arkussa on. En voinut vastata. Sanoin, että ei mitään. Lapset oli tosi nätisti kappelissa, ja hienosti laittoivat kukat arkun viereen. Reippaasti kävelivät vielä veteraanilehdolle, mihin veimme sitten ihan yksittäiset ruusut. (Pappa siis tuhkattiin)

Kai nuo jotenkin sen käsittävät etteivät näe isopappaa enää. Mä oon vaan selittäny että se on siellä taivaassa eikä me nähdä sitä enää. Veeti olis halunnu lähtee käymään taivaassa kattoon pappaa :'( Venla ei oo juuri edes puhunu asiasta mitään, touhottaa vaan isomummusta :heart: Venla ei vaan puhu enää isomummusta ja isopapasta, on vaan se mummu enää.

Mutta voi kamala siellä kappelissa oli vaan niin hirveetä. Mä oon ollu hautajaisissa viimeks 7-vuotiaana enkä edes minkään mulle läheisen ihmisen. Sain nauttia kaikkien isovanhempien seurasta 24 vuotta ja he ehtivät kaikki näkemään mun lapset. Nyt sitten yksi on kuollut. Tiedän että papalla on paljon parempi olla ja näin ne asiat menee, ikääkin oli 88 vuotta. Mut silti mä oon niin uskomattoman surullinen etten edes ymmärrä. Nytkin vaan kyyneleet valuu. Kappelissa mä vaan itkin ja tuijotin sitä arkkua. Sitten kun me lapsenlapset perheinemme mentiin siihen arkun viereen jättään jäähyväisiä, huomasin että mä vaan tärisin ja tuijotin taas suu auki sitä arkkua.

Anteeks kauheesti kaikille kun mä tällästä tekstiä tänne laitan, mut mä en oikein pysty puhuun koko asiasta vieläkään.

Onnea jo täyttäneille 3-vuotiaille ja onnittelut etukäteen tuleville 3-vuotiaille :flower: :heart:
 
Hennulille: Otan osaa suruun...tiedän miltä tuntuu, mun moelmmat isoisät ova kuolleet(äipän isä luusyöpään ja iskän isä sydänkohtaukseen) molempien hautajaisissa oli niin kauheeta...:'( ja nyt kun on jälkikasvua tullut, niin ainakin mulla vielki enemmän ikävä. Vaikka tiedän että ne kyllä tietää ja "näkee"...:heart:


Täällä kiivasta kuivaks opettelua...prkl ku meinaan mennä hernmot joinain päivänä...Mutta jotkut päivät neiti oikein osaa kiltisti mennä ku on hätä (esim kauppareissut hyvin ilman vaippaa). Ja nyt pissataan jo pönttöön...kakkaa luukuunottamatta...eikä se kakka pottaankaan tuu...joko housuun tai vaippaan...pinnistää niin kauan kunnes on vaan pakko kakata..

Muuten kaikki ok, en päässy kouluun ja nyt just toivon saavani yhdestä paikasta paikan, puhelua odotellen..
 
Viimeksi muokattu:
Tapaaminen kuivu siis kasaan : / noh ei siinä, enpä varmaan itekkään ois päässy paikalle, lomat lusittu ja rahat finaalissa :whistle:

Hennulille voimahali :hug: mun mummun hautajaiset oli samanlaiset, itkin vaan hysteerisesti koko ajan :'(

3v mittojakin voisin laitella: pituus 97,5cm ja 15,1kg, ihan keskikäyrillä mennään =)

Ja nyt haluan heti tietää "Ammun" mullistuksista, mitäs teillä on puuhailtu :confused:

Sydärille ja Ammulle onnea uusista työpaikoista :flower:, toivottavasti itelläkin joskus tärppäis, kunhan ensin saan johonkin haettua :LOL:

Jos joku on Tampereelle eksymässä, oisin halukas treffaamaan :wave:
 
Huomenet kaikille!

Ei tule täällä enää roikuttua entiseen malliin, eikä ilmeisesti muillakaan, kun tää mein pino on ihan "kuollu", kun joskus ammoin tuli tekstiä sivukaupalla joka päivä. Toisaalta harmi, vaikka ymmärrettävää.

Hennulille osanotot myös täältä *hali*

Niin no, mä varmaan tapani mukaan pikkusen liiottelin, kun sanoin, että meillä on "mullistus" menossa, tai no... onhan se meille, vaikka ulkopuolisen silmin ei ole varmaan ninkään ihmeellistä. Mies lähti reissuhommiin toukokuulla eli mä olen vähän nyt niin ku ursu, osa-aika-yh. Ja kyllä täytyy sanoa, että hattua nostan kaikille, jotka yksinhuoltajina elää. Ei oo helppoa, vaikka meilläkin nuo on jo isoja nuo mukelot (toisaalta, mitä isommat lapset, sitä isommat ongelmat??!).

Työpaikkaa vaihdoin tosiaan ja nyt n. 3kk jälkeen voin todeta, että olis pitänyt lähteä ajat sitten. Tykkään tosi paljon tästä nykyisestä työpaikasta, asukkaista (ei edellisenkään paikan asukkaissa mitään vikaa ollu...), työkavereista ja... no, ihan kaikesta. Matka tosin tuplaantu, mutta joku hintahan tälle ihanuudelle piti löytää. Nyt mulla on siis työmatkaa 32km suuntaansa, mutta kyllähän tuon ajelee. Hyvä matka nollata kotiajatukset työmatkalla ja työajatukset kotimatkalla.

Kuten ursulassa, myös meillä vietettiin esikoisen rippijuhlia muutama viikko sitten. Hyvin meni juhlat ja sankari oli niin komea, äitin pikkunen poika <3 (joo, tosi pikkunen 172cm 68kg...) Että tämmöstä.

Ja 3v neuvolassakin me käytiin pari viikkoa synttäreiden jälkeen. Mitat oli 14,3kg 94cm ja pipo 51cm (josta hiuksia varmaan 3cm :D).

Käpyselle esitän tässä julkisesti uudelleen kutsun tulla kyläilemään. Täällä lähellä on mun mielestä yks kotieläinpiha-tyyppinen, missä voitas käydä tai jos ei sinne, niin lehmät, kissat ja koirat järjestyy ihan tässä meilläkin... Tervetuloa! Jos olis hyvä idea, niin ollaan yhteyksissä. Mulla on ainakin Sun numero vielä tallessa. Mitäs sanot?

Mitähän Elpalle ja Tiivarille ja muille entisille kanta-asiakkaille mahtaa kuulua?? Elpalla ainakin taas vaipparalli pyörii... <3 Kiva olis kuulla heistäkin ja tietty ihan kaikista! Lämmintä kesän jatkoa jokaiselle!!
 
Ainiin Miss Piggylle piti vielä sanoo, että mä olen varmaankin tulossa sinne teille päin jossain kohtaa taas... (sukuloimaan), eli voitas treffata kyllä sit, jos haluut? Tarkkaa aikaa en osaa sanoo, mutta ennen joulua kuitenkin.

Nyt lähen kattoo kun naapurin poikamies korjaa mun autoo, niin aatelkaa, oma ukko maailmalla tienaamassa ja täällä heti vieraat miehet pyörii :O Paitsi ettei tuo kovin vieras oo, ollu mun miehen kaveri pikkupojasta asti ja munkin jo 20 vuotta, esikoisen kummisetä jne. Eli täysin vaaraton kaveri :D
 
Heissulivei ihanaisten Kullankerien ihanat äityilit! Täällä ollaan edelleen. Vaikkakin harvakseltaan tulee poikettua tänne pinoon lueskelemaan.

Meillä neiti aloitti tällä viikolla päivähoidossa, ja mä palasin töihin reilun 3v jälkeen. Olin siis koko "laillisen" hoitovapaan kotosalla. Ihanaa oli tuo kotiaika! Mutta kaikki siis hyvin täällä. Lisäksi odotellaan toista ihmettä, eli jouluvauvaa syntyväksi, joten mun työssäolopätkä ei kovin pitkäksi ehdi muotoutua. Näyttäisi siis siltä, että myös Kullankerän päiväkotiaika jää tältä erää lyhyeksi. Ollaan siis meinattu, että hoidetaan molemmat lapsukaiset sitten kotona.

Kaikille hurjasti haleja ja jaksuja näiden ihanien uhmisten kanssa ;)
 

Yhteistyössä