*KULLANKERÄT Joulukuussa*

MP: tuli vaan mieleen, että oletteko kokeilleet nokkamukia? Jos pullo ei maistu, niin nokkamuki voisi toimia. Meillä pullon syöminen on ollut sellaista tappelua, etten meinaa vaavia lainkaan pullolle edes opettaa. Nyt kun aloitetaan soseilemaan, juodaan sitten nokkamukista. Ostin pehmeitä nokkia noihin meidän Aventin ja Nukin pulloihin. Katsotaan mitä käy. Ja sit äiskä ja iskä lähtee leffaa ja vauva juo hoidossa tisumaitoa nokkamukista (niin varmaan...) B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Ja huomenna olis luvassa toivon mukaan parempaa ilmaa, että vois oikeesti laittaa jotain muuta päälle kuin tuon Reiman ulkoilupuvun, kun olis kaffeseuraa tiedossa näiden neljän seinän ulkopuolella. :D
Jaahas, vai on Toivo meteorologi :LOL: Rypäleen ei tarvii turhaan miettiä poikansa tulevaa ammatinvalintaa :D
Älä nyt Rypäle mulle suutu, kun vähään väliin tuota Toivoa viljelen!! :( :/ :x :D En vaan koskaan sillon tajua "puhuvani" ikään kuin sun pojasta. :headwall:
No en suutu! :D Sehän on täällä kotonaki ihan vakio läppä; Toivo on meidän perheen viimenen toivo, Toivo on toivoton jne. ;) Tiivarilla ja mulla vois kyllä IRL lentää aika huonoa juttua, sen verran saman tyylinen huumorintaju tuntuu olevan. :whistle:

En mää tiedä mikä tota poikaa vaivaa. Toivottavasti hampaat. Lihat on oikeestaan ainoo uus, mut huuto alko jo ennen niitä. Ja ennen rokotteita. Ku tuntuu, et välillä kaikki on ok ja yhtäkkiä alkaa huuto. Kesken unienki. Ja auta armias, jos joku koskee tahattomasti niihin ikeniin. Ja silti n iitä on joka välissä hinkattava... :headwall:

Meillä oli kans kiintoisa yö. Toivo nukku tunnin pätkissä, mä puolen tunnin. Kohta ei kyllä rahkeet enää riitä tohon huuton, jos ei saa nukuttuakaan...

Mä olin kans miettiny, mistä noita tonttulakkeja. Luulin jo, et joudun ite väsään, mut pitää varmaa tsekata se cittari eka. :whistle:

Mä oon ihan samaa mieltä ku Velv tosta syöttötuolissa istuttamisesta. Toivo esim istuu nyt jo välillä omin voimin, ikää 5kk. Ja taas Toivon kaveri 6kk keikkuu miten sattuu. Se on kyllä vauvasta kiinni. Jotkut on jänteviä, jotkut rentoja. :whistle:

Mitäs vielä... hmmm... Ei muista. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melodi:
Huomenta!!
Pikaisesti kysyn...siis miten ihmeessä tuo aijaa.com toimii...??? Onnistuin lataamaan sinne kuvan, mutta mitäs sitten?? Siis jos haluan esim. kuva tänne...Helpatkaa! kits =)
Kun oot ladannu sen kuvan, niin meet osoteriville "kopioi", tuut tänne ja painat "linkki"-symbolia eli tota ketjun kuvaa tuossa sit "liitä" ja uudelleen "linkkiä"

Siel aijaassa tulee näkyviin monta osotetta kuvan alle, valkkaa niistä joko se alin, millon aukasee ison ku´van tai kohta mis lukee "pieni kuva" sillon se tulee näin

ja ton "pienen kuvan" saat ilman mitään linkkijuttuja, kopioit ja liität vaan tähän

olikohan riittävän vaikeasti selostettu??? :ashamed:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Melodi:
Huomenta!!
Pikaisesti kysyn...siis miten ihmeessä tuo aijaa.com toimii...??? Onnistuin lataamaan sinne kuvan, mutta mitäs sitten?? Siis jos haluan esim. kuva tänne...Helpatkaa! kits =)
Sinne kannattaa luoda tunnukset. Silloin voi palata siihen kuvaan, jos haluu sen muuallekki laittaa tai tarpeen vaatiessa voi myös poistaa (jolloin häviää myös sieltä, minne oot linkittäny).

Kun sulla on kuva ladattuna, siihen tulee alle niitä eri koodeja. Esim se toka-ylin on sellanen, et tulee sit näkyviin se pieni kuva linkin sijaan. Kuvaa klikkaamalla pääsee sit kattomaan sen isona.

Saat sen koodin tänne niin, että klikkaat oikeella tolla-mikä-toi-tossa-hiiressä-onkaan siinä koodin kohalla -> muuttuu siniseks ja ilmaantuu sellanen valikkoruutu -> klikkaa "kopio" ja sit vaan liität sen tänne.

Ymmärsitköhän nyt ollenkaan....? :ashamed:
 
Kummilahjaksi lähtee varmaan ihan se aito perinteinen kummilusikka. Riippuu varmaan ihan perheen tyylistä. Sofia sai ristiäislahjaksi mm. kummilusikan, valokuvakehykset, vaatetta, taulun, kynttilänjalan, koruja...kaikki oli mun mielestä kivoja. Tuo taulu varsinkin oli aivan ihana. Appivanhemmat olivat löytäneet aivan sattumalta taulun, jonka nimi on juhannustyttö :heart:

Sofia on oppinut heiluttamaan käsiään, siis vauhdilla...siis tooooooosi vauhdilla. Ja nyt sitten kädet hakkaa koko ajan lattiaa, vatsaa, äidin naamaa, omaa naamaa..... :whistle:
 
Niinpä, pitikin mennä sanoo yhtään mitään meijän su-ma yöstä. Viime yö oli taas yhtä huutoa.
Diagnosoikaas nyt arvon tukiverkkoni mulle,et onko se se kaura, joka tuon aiheuttaa. Eilen illalla tosiaan annoin Rasmukselle kauravelliä, kun ei poika meinannu millään rauhoittua yöunille. Rasmus nukahti pullolle, josta sit kiikutettiin sänkyyn. Oli vissiin nukkunu vähän alle puol tuntia, niin kuulu eka huuto. Mä en ihan jaksa uskoa, et se niin nopeesti vaikuttais tuohon massuun/suoleen. Koko yö oli yhtä huutoa. En viitsinyt edes kattoo kuin muutaman kerran kelloa, kun huomasin et se oli taas tota. Varmaan sata kertaa taas huudettiin ja laitettiin tuttia suuhun. |O
 
Kiitos naiset =)...tää äiti on ainaki hirmu ylpee pienokaisestaan :heart: . Ja tosiaan meilläkin oli tarkoitus tehdä semmonen vimpan päälle tehty joulukortti...eli Eetu valkoisen taljan päällä pötkötellen, kynttilän loisteessa..oooiiihhh =), mutta tuli niin ihania extemporekuvia (yleensähän ne on aina parhaita), etten viittiny edes yrittää enää...ja kuten isompi kuva paljastaa, paita on ihan puklussa ja alla tommonen harmaa pissapyyhe :LOL:

Elppa: meillä kans ihan älytöntä tuo pärisyttäminen ja ylipäätänsä äänien testailu. Välillä huudetaan kovaa ja korkealta ja sitte taas muristaan. Mutta tup perhanan päristely on kyllä aikamoista. Otsasuoni pullottaen pärisytellään ihan mahdottomasti... ja tietenkin myös joka yö =)

Tiivari: peesaan sua 100% tuossa yöllisten heräämisten kanssa. Minäkään en enää niitä laske, enkä katso kelloakaan, paljon rennompaa näin! Ja korvatulpat on ihan ylivedot, nyt kun niitä on oppinu käyttään. Ei tosiaan herää ihan kaikkeen, mutta itkuun kuitenkin. Monta kertaa ite oon miettiny, että onneksi oon aina ollu todella herkkäuninen ja ennen vauvaakin heräillyt öisin monta kertaa. Eli periaatteessa tässä tilanteessa ei ole paljoakaan uutta. Voin vain kuvitella, kuinka vaikeaa on äideillä, jotka ovat sikeäunisia ja tottuneet nukkumaan läpi yön heräämättä...sellaisilla varmasti paljon vaikeampaa!

Martza : Hirveästi voimia sulle sinne!! Toivottavasti asiat alkavat etenemään ja PIAN!!! Mikään ei oo nii v****ista, kuin epätietoisuus ja odottaminen!!

Sitte kyssäri: Kertokaas, mistä voin tietää, että tuo lapsonen saa tarpeeksi nestettä päivän aikana?? Imetän edelleen ennen kiinteän antoa ja aamuisin menee lähemmäs 300 ml. kauravelliä+korviketta...Oma maito ei oo koskaan riittäny ainoaksi sapuskaksi, siksipä oon pikkasen huolissaan, että pitäisikö antaa enemmän korviketta päivän aikana? Eetu juo myös vettä jonkin verran (ja muuten ihan lasista :D ). Onhan soseissakin aikaslailla nestettä, mutta mutta...tell me =)

Ja aivan hirmuisesti onnea kaikille puolivuotiaille :flower: :heart: ...miten ihmeessä tää aika menee näin hirmuista vauhtia!!??

-Melodi & Eetu 5kk ja melkeen 3 viikkoa päälle
 
Rebel: Meillä on käyny muutaman kerran niin, että jos on nukahtanu vellipullolle ja kiikutettu sänkyyn röyhtäyttämättä, niin tulos ollu sama..eli heränny huutoon pian nukkumaan menon jälkeen tai sitte koko yö on ollut yhtä kitinää. Voisiko olla kyse siitä??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melodi:
Rebel: Meillä on käyny muutaman kerran niin, että jos on nukahtanu vellipullolle ja kiikutettu sänkyyn röyhtäyttämättä, niin tulos ollu sama..eli heränny huutoon pian nukkumaan menon jälkeen tai sitte koko yö on ollut yhtä kitinää. Voisiko olla kyse siitä??
Kyllä sieltä joku pieni *röyh* eilisiltanakin tuli,mut ei kyl mitään kunnollista, mallia *RÖYH*. Voisko se sit johtua tosiaan siitä? Kun on meillä tosiaan tässä välillä annettua maitoakin pullosta niin, että Rasmus on ollut jo valmiiksi pinniksessä ja nukahtanu sit suoraan sinne.
 
Melodi kyl mä uskon, että Eetu saa maitoa tarpeeksi. Jos kerran aamulla pelkästään huitasee jo ton 300ml :eek: . Kun tän ikäistenhän pitäisi saada maitoa se 600-700 ml/pvässä. Muuta nestettähän ei välttämättä tarvii vielä edes antaa.
 
Rebel: Vitsi, ku tietäski, että mistäs kaikki johtuu =). Mutta muutaman kerran tosiaan ite hokasin, että jäi vissiin ilma kuplimaan suoleen pienellä...tosi levottomasti nukku ja itki..sitten, kun otin syliin, niin MAAHTAVAAA röyhtäys pörähti ilmoille ja sitte uni taas maistui =) . Mutta ottaapa noista taas selvää. Juuh, jospas tuo lapsonen sais maitoa ihan tarpeeksi. On vaan oikeasti tosi vaikea arvioida, paljonko se näistä daisareista saa irti, kun en koskaa ole olllut mallia "suihku" :)
 
noista joulukortti jutuista tuli mieleen , että äiti on saanu yllättävän paljon tilauksia valokuvista joulukortiksi (siis valokuvamagneetti ) ei oo sitte ihan perinteinen joulukortti!

Hitto en mä haluu mihkään odotuspuolen pinoon mennä ku tuntuu et siel on tämmönen sisäpiiri johon ketään ei päästetä mukaan..tai siis mukaan pääsee mut kukaan ei "huomaa" jos kysyt tai vastaat jotain..

prkl mä meinasin ihan oikeesti itkee eilen ja kunnolla :LOL:
Olin pilkkonu jääkaapista makkaraa ja lihaa paloiks että sais tehtyy kastikkeen, no menin sitten ukolta kysymään että laitetaanko kastikkeen sekaan vielä ihan pikkasen peuraa? samassa kuulu räsähdys ja koira juoksee keittiöstä niin prkleen kovaa..
se oli napannu sen lautasen pöydältä ja pudotessaan maahan tietenki meni rikki..päästelin aika monet ärräpäät...
menin sitten siivoomaan jälkiä ja voi herranjumala näitä hormooneja, mä pidättelin siinä itkuu aivan tosissani, mielessä pyöri vaan ajatus että nyt en saa ruokaa ollenkaa :LOL: :LOL:

No tästä 1h eteenpäin ja koira kerkes nappaa Nennin tutin ja nyt se on sitten reikänen tutti..vähän on hermot kireellä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
menin sitten siivoomaan jälkiä ja voi herranjumala näitä hormooneja, mä pidättelin siinä itkuu aivan tosissani, mielessä pyöri vaan ajatus että nyt en saa ruokaa ollenkaa :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL:
Juuri tuon vuoksi täällä odotellaan menkkoja.. että pääsisi normaali-olotilaan.. mikähän sekin sitten loppujen lopuksi lie. :whistle: :D
 
wiivi84: Voi kylläpä nyt toisen mammahormooneja koitellaan :) ...mahtavasti palautu mieleen just nuo alkuraskauden tunnemyllerrykset :LOL: , miten sitä otti kaiken niiiiinnn sydänjuuria myöten raskaasti!! Mutta voimia sulle sinne, vuoden päästä asiat taas ihan uusilla kantimilla, heheee

Olipa muuten aika jännä eilen, kun saavuin parturista kotiin ja Eetu näki mun kuontalon :eek: ...toinen pieni ei kyennyt katsomaan äitiänsä muutamaa sekuntia pitempään, kun oli nii oudon näkönen!!( Martza..hermostuin nyt vihdoin siihen punaseen, josta raskauden ja imetyksen aikana katos väri sen siliän tien ja vaihodoin värin toooosi tummaksi, jossa aavistus lilaa mukana ). Mutta todellakin vierasti mua jonkin aikaa :whistle: , aika jännä juttu!..joo, ei mulla taas muuta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
noista joulukortti jutuista tuli mieleen , että äiti on saanu yllättävän paljon tilauksia valokuvista joulukortiksi (siis valokuvamagneetti ) ei oo sitte ihan perinteinen joulukortti!
Sori, mut nyt mulla meni tämä yli hilseen... avaatko hiukan tällaiselle tollolle. Onks sun äiti siis jossain valokuvaliikkeessä töissä, ja on tullut paljon tilauksia valokuvamagneeteista, jossa joulukuva...? Ymmärsinkö oikein? Tosi kiva idea tuo kyllä, jos siis oon oikeilla raiteilla. :LOL:

Osallistu sinne odotuspuolen juttuihin vaan. Äkkiä sä pääset mukaan "sisäpiiriin". Kyllä mä muistan, että aluksi oli hiukan ulkopuolinen olo täälläkin. Mut se johtu varmaan siitä, et olin aika pihalla koko raskausasian kanssa. :whistle: :LOL:
 

Yhteistyössä