Kumman jättäisit väliin: 2 kysymystä

  • Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti
ap
[QUOTE="jep";21927261]Jos se on nyt niin sairaan vaikeeta ni en tiedä.
Kaikesta sitä saaki itelleen ongelmaa väännettyä kun ei omaa yhtään organosointi kykyä.[/QUOTE]

Kahdessa paikkaa ei voi olla yhtäaikaa... ja en joka yksityiskohtaa viittinyt kirjoittaa (eli että paikat eivät ole vierekkäin jne.).
 
hmm, meillä ollaan aika harrastusorientoituneita.. eli ensimmäiseksi skippaisin synttärikahvit ja veisin 15veen vaikka elokuviin ja kaupungille sen sijaan, parempaan aikaan, ja toisesta skippaisin uimakoulun ja käyttäisin lasta itse uimassa soveliaaseen hetkeen =)
 
"minä"
Mihin aikaan se luistelu on? Kauanko kestää? Jos ehditte sitten ennen tai jälkeen sinne synttäreille.

Jättäisin sen esityksen väliin ja valitsisin uimakoulun, kun se on vain sen 5kertaa ja alussa kuitenkin kaikki helpoimmat harjoittelut.
 
ap
Ok, ymmärrän. Tuli vaan mieleen, kun kirjoitit ensin näin: "Kyseessä on taitoluistelu, ja melko kallis harrastus, jolle toivoisi vastinetta eli että pääsisi mahd.- monta kertaa."

Mä jättäisin luistelun silti väliin, mutta sähän sen päätöksen teet. Eikä se nyt niin kamalan vakavaa ole, teit miten vaan. Viet sitten kummityttösi johonkin toisena päivänä niin kuin suunnittelit. Ei sekään pahalta kuulosta. :)
Joo, se on kallista, satoja euroja per lukukausi, + luisteluvaatteet, taitoluistimet jne. Helposti noihinkin saa menemään. Meillä meni 800 e... ja siinä oli vain pakollisia vermeitä,osa käytettyjäkin.

Kummankin tytön harrastus on heidän itse valitsema, ja itse rakastama. Ei meidän pakottama. Kummatkin on kokeillut useita lajeja ja varmaan tulee vielä kokeilemaankin.

Uimakoulun läpi meinaan puolipakolla vetää tämän nuorimmaisenkin, kun se on oikeasti niin tärkeä taito. Esikoinen tykkäsikin siitä, mutta tämä kuopus ei niin rakasta sitä uimakoulumeininkiä, mutta tykkää vedestä ja pakko on oppia.
 
ap
hmm, meillä ollaan aika harrastusorientoituneita.. eli ensimmäiseksi skippaisin synttärikahvit ja veisin 15veen vaikka elokuviin ja kaupungille sen sijaan, parempaan aikaan, ja toisesta skippaisin uimakoulun ja käyttäisin lasta itse uimassa soveliaaseen hetkeen =)
Tuo olikin hyvä idea... eli leffaan voisin viedäkin + sen jälkeen jonnekin ihanalle jätskiannokselle tms.
 
ap
[QUOTE="minä";21927576]Mihin aikaan se luistelu on? Kauanko kestää? Jos ehditte sitten ennen tai jälkeen sinne synttäreille.

Jättäisin sen esityksen väliin ja valitsisin uimakoulun, kun se on vain sen 5kertaa ja alussa kuitenkin kaikki helpoimmat harjoittelut.[/QUOTE]

Ei ehditä, kysyin jo voiko tulla myöhässä, niin ei kun heillä kaikki lähtee omille teilleen kuulemma heti kun se määrätty aika loppuu.. Me kerettäisiin sinne noin 10-15 minuutiksi.
 
v
Mä nykyään skippaan mun kummilapsen synttärit jos on muuta sillon jota ei voi perua. Synttärisankari kuitenkin saa lahjan tavalla tai toisella ja sen se vaan oikeesti haluaa. Sille on sama kuka on paikalla ja kuka ei, mut kyse onkin ei niin läheisestä pojasta.

Eli ekasta skippaisin synttärit ja toisesta uimakoulun, sillä jos pääsee soittamaan instrumenttia ekaa kertaa julkisesti ja on harjoitellut niin onhan se isompi juttu kuin uimakoulu. :)
 
Ihan hyvin voit vaikka erikseen viedä kummitytön johonkin syömään ja muuta, ehkäpä jopa tykkäää siitä enemmän.

Uimakoulustahan voit kysyä korvaavaa kertaa tuolle poisjännille.
Se mitä siellä korvaavalla kerralla tehdään ei todennäköisesti ole samaa kuin omalla opettajalla, mutta pääsee kuitenkin kaikki kerrat uimaan.
 
ap
Mä nykyään skippaan mun kummilapsen synttärit jos on muuta sillon jota ei voi perua. Synttärisankari kuitenkin saa lahjan tavalla tai toisella ja sen se vaan oikeesti haluaa. Sille on sama kuka on paikalla ja kuka ei, mut kyse onkin ei niin läheisestä pojasta.

Eli ekasta skippaisin synttärit ja toisesta uimakoulun, sillä jos pääsee soittamaan instrumenttia ekaa kertaa julkisesti ja on harjoitellut niin onhan se isompi juttu kuin uimakoulu. :)
Ekaa kerran tätä uutta instrumenttia, eli on esiintynyt aiemmin. Ja juhlaan mennessä on kerennyt soittaa sitä pari kk, ja sinne tulee vain näiden lasten vanhemmat. Kevätjuhlan kohdalla valitsisin ilman muuta ne juhlat.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;21927890:
Ihan hyvin voit vaikka erikseen viedä kummitytön johonkin syömään ja muuta, ehkäpä jopa tykkäää siitä enemmän.

Uimakoulustahan voit kysyä korvaavaa kertaa tuolle poisjännille.
Se mitä siellä korvaavalla kerralla tehdään ei todennäköisesti ole samaa kuin omalla opettajalla, mutta pääsee kuitenkin kaikki kerrat uimaan.
Ei pääse. Ei oo mitään korvaavaa kertaa. Sanoin tämän jo kerran.

Jos on sairauden takia poissa, niin voi saada alennusta ja pitää olla lääkärintodistus sille. Se on intensiiviuimakoulu, eli eka viikko kerrat ovat ma-ke ja toka ma-ti.
 
"vieras"
Eka kerta uimakoulussa on tasna tarkaan jotain vedessä läträämistä,ainkin täällä.
Ei menetä oikeastaan mitään vaik olis pois.Käytte keskenänne uimassa enen seuraavaa kertaa?

Juhlat on kuitenkin aina juhlat:)
 
ap
[QUOTE="vieras";21928031]Eka kerta uimakoulussa on tasna tarkaan jotain vedessä läträämistä,ainkin täällä.
Ei menetä oikeastaan mitään vaik olis pois.Käytte keskenänne uimassa enen seuraavaa kertaa?

Juhlat on kuitenkin aina juhlat:)[/QUOTE]

Eka kertakin on tärkeä näissä uimakouluissa, ja siinä jo edetään. Kertoja on vain 5,yksikään ei ole mitään läträämistä. Seuraava kerta on seuraavana päivänä, joten ei ehdi sitä ennen. Päivää ennen kyllä.
 
Minä kävisin synttärikahveilla muuna aikana (vaikka muuten kylässä) ja musiikkiopiston pienen esityksen jättäisin väliin... Niitä esityksiä ja yhteissoittoja ja matineoita kuitenkin on aika usein ainakin meidän muksulle ollut tarjolla (vähän liiankin kanssa). ;)
 
"tyttönen"
Uimakoulussa on myös sellanen sosiaalinen puoli: kun oot ekan kerran poissa, kaikki muut on jo tavanneet. Tokaa kertaa kun meet niin oot jo vähän ulkopuolinen. Vielä kun taidot on huonommat kun muilla ja ehkä motivaatiokin (ja ohjaaja sanoo että tehdään samaa kun viime kerralla - eikä tytöllä oo hajuukaan mitä tehtiin, vaan vähänku pensaasta hyppää siihen hommaan mukaan), niin ohjaaja joutuu erikseen ohjaamaan ja saa kielteistä huomioo ja erottuu joukosta.
Ei toi ehkä loppuelämäks vammauta, mut mun mielestä ei ole kovin hyvä saada ylimääräisiä ulkopuolisuuden kokemuksia.
Ja jos ei oo hirmu innokas tyttö siitä uinnista, niin ku on alusta asti niin voikin olla oikeesti tosi mukavaa.

Toisaalta tuolta soittamisjutustakin on harmi olla pois -- voi sentään!

Niin ja ekassa olisin poissa synttäreiltä sitten kai, mutta teineillekin on oikeesti tärkeää että tehdään sit jotain. Voi olla ettei vielä tossa iässä niin kiinnosta, mut mä ainakin oon ilonen että on säilyny suhde mun kummitätiin (oon nyt reilu 20v) : )
Kuulosti hyvältä ne suunnitelmat.
 
ap
[QUOTE="tyttönen";21929076]Uimakoulussa on myös sellanen sosiaalinen puoli: kun oot ekan kerran poissa, kaikki muut on jo tavanneet. Tokaa kertaa kun meet niin oot jo vähän ulkopuolinen. Vielä kun taidot on huonommat kun muilla ja ehkä motivaatiokin (ja ohjaaja sanoo että tehdään samaa kun viime kerralla - eikä tytöllä oo hajuukaan mitä tehtiin, vaan vähänku pensaasta hyppää siihen hommaan mukaan), niin ohjaaja joutuu erikseen ohjaamaan ja saa kielteistä huomioo ja erottuu joukosta.
Ei toi ehkä loppuelämäks vammauta, mut mun mielestä ei ole kovin hyvä saada ylimääräisiä ulkopuolisuuden kokemuksia.
Ja jos ei oo hirmu innokas tyttö siitä uinnista, niin ku on alusta asti niin voikin olla oikeesti tosi mukavaa.

Toisaalta tuolta soittamisjutustakin on harmi olla pois -- voi sentään!

Niin ja ekassa olisin poissa synttäreiltä sitten kai, mutta teineillekin on oikeesti tärkeää että tehdään sit jotain. Voi olla ettei vielä tossa iässä niin kiinnosta, mut mä ainakin oon ilonen että on säilyny suhde mun kummitätiin (oon nyt reilu 20v) : )
Kuulosti hyvältä ne suunnitelmat.[/QUOTE]

Niin, tuotakin ajattelin lapsen kannalta... että on sitten alusta asti ja pääsee mukaan. On hän aiemmat osiot läpäissyt (tämä uimakoulu on semmoista että edetään askel askeleelta ja edellinen pitää olla ohjaajien mielestä hyväksytysti "läpi" että voi jatkaa seuraavaan osaan), mutta nyt alkaa vasta ne vaikeat osat eli joissa tosissaan opitaan uimaan ja tätä osiota käydään sitten läpi niin monesti, että on oppinut.

Noita pienempiä esiintymisiä, matineoita ym. tosiaan riittää... joten ehkä meen niin, että ekassa luisteluun + kummitytön kanssa joko leffaan ja kahvilaan/jätskille kahden kesken (lahjanikin oli 5 leffalippua, mutta piffaan päälle tän kerran). Ja toisessa uimakouluun.

Mulla on itsellänikin edelleen hyvät suhteet omaan kummiini, vaikka mä olen jo yli 35. Ja haluan kyllä että ei kauheasti etäännytä edes tässä teini-iässä.

Mulla on muutama haku-vientiapu kyllä, mutta tuossa toisessa se aika ei käynyt kellekään (siis että mä ja pienempi oltaisi menty ja joku muu hoitanut isomman) ja toisessa ei auta, kun se on sama lapsi, joka ui tai esiintyy. Toi luistelu siirtyi tuohon, kun yhden kerran kohdalla hallissa on joku muu tapahtuma. Alun perin ei siis ollut päällekkäisyyttä.
 

Yhteistyössä