Kumman tehtävä SUN mielestä on laittaa kaupassa ostosten väliin se kapula, sen joka on menossa kassalle seuraavana vai sen perässätulijan?

  • Viestiketjun aloittaja kapula
  • Ensimmäinen viesti
ryj
Alkuperäinen kirjoittaja Huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Eli se KUULUU laittaa niiden omien ostosten perään eikä miten ketäkin huvittaa. :whistle:
Kukas näin on sanonut? Mä en ainakaan mistään koskaan ole kuullut tai lukenut, että mun PITÄÄ laittaa se kapula siihen ostosteni perään. Mä laitan sen, jos yletyn sen kapulan nappaamaan. Mutta en rupee muitten ihmisten yli kurotteleen sitä kapulaa. Enkä loukkaannu/pahastu/ kuvittele että edellinen maksaa mun ostokset, jos ei ole kapulaa laitettu. Olen aikuinen, osaan laittaa sen itse ja samaa oletan muitakin.
Jokainen fiksu ihminen tajuaa sen sanomattakin, että on erittäin fiksua laittaa kapula omien ostostensa perään.
 
minäkin laitan ostokseni hihnalle ja sit kapulan...tosin joskus ajatuksissaan saattaa unohtuu.. ja oon huomannu, että enemmistö täällä päin kaupoissa ei laita sitä kapulaa ostostensa perään ja joskus se hieman ärsyttää, varsinkin jos se kapula on kaukana, eikä sit ite ylety sitä ottamaan ja sit ei pääse omia ostoksiaan laittaan.... vaikka kyllä välillä tungen omanikin hihnalle jos ei oliskaan sitä kapulaa, kyl se etummainen yleensä sit viimestään tajuaa laittaa sen kapulan... :D
 
vieras
Minusta se kuuluu laittaa omien ostosten perään, ihan siksikin että se takana oleva ei välttämättä näe joko edessä menevä on saannut korinsa/kärrynsä kokonana tyhjäksi niin se kapulan laitto selkiyttää.

Mutta en vedä hernettä nenään jos minun edessä oleva ei laita, odotan "säädyllisen ajan" ja laitan sitten itse kapulan ja ostokseni hihnalle.
 
Mitäs se Chala täällä raivoo?? :)

Mä laitan aina ite omien ostosteni perään sen kapulan, paitsi jos en yllä siihen ja aivan varmasti sanon jos kassa meinaa laittaa mun maksettavaks toisenki ostokset.
Ja jos en oo yltäny ottaa kapulaa kun edessä olija ei oo sitä laittanu niin jätän reilun raon ja aivan varmasti sanon jos meinaa mennä toisen ostoksina, tosin yleensä se edessä olijakin ehtii tai kassatkin kyllä tosi usein kysyy että "oliko nää vielä sun?" Tosi harvoin sattuu sellasta et meinas mennä ostokset sekasin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mindy:
Onko Björn kassalla töissä? Kun tulee niin kipakkaa kommenttia?
Mä oon vuosia sitten työskennellyt perehdyttäjänä puljussa johon kuului myös pt-puoli ja niiden työntekijöiden perehdyttäminen. Käytin tällaisten asiakkaiden käytöstä varoittavina esimerkkeinä. Kaikenlaista näki...
 
vieras
ketä kiinnostaa? Itse en välitä paskan vertaa onko edessä oleva laittanut sen vai ei koska ei se vie kun sekunnin työntää se siihen väliin. PS. Itse en laita ostosteni perään ja yleensä saan myös laittaa sen ostosteni eteen :p
 
vieras
Tämä jos mikä taas kertoo tämänkin palstan muijien älykkyydestä (tai tässä tapauksessa sen puutteesta), että näin tyhmä kysymys kerää paljon vastauksia. Ja ei, en kehu itseäni älykkääksi millään tavalla. Jo se, että avasin tämän saitin, kertoo järkevän tekemisen puutteesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkaava KyborgiKarpalo:
Mitäs se Chala täällä raivoo?? :)

Mä laitan aina ite omien ostosteni perään sen kapulan, paitsi jos en yllä siihen ja aivan varmasti sanon jos kassa meinaa laittaa mun maksettavaks toisenki ostokset.
Ja jos en oo yltäny ottaa kapulaa kun edessä olija ei oo sitä laittanu niin jätän reilun raon ja aivan varmasti sanon jos meinaa mennä toisen ostoksina, tosin yleensä se edessä olijakin ehtii tai kassatkin kyllä tosi usein kysyy että "oliko nää vielä sun?" Tosi harvoin sattuu sellasta et meinas mennä ostokset sekasin.
*raivoaa* Äläs kuule yritä yhtään olla samaa mieltä, tuun sun kauppaas seuraavaks riehumaan :D Ärsyttää ihmisten pikkumaisuus, mutta ei saisi lähteä sotaan mukaan :snotty:
 
Hopping
Omien ostosten perään kuuluu laittaa se kapula, minun mielestäni. On kohteliasta seuraavaa asiakasta kohtaan, koska kuitenkin on usein siinä tiellä vielä pitkään, ettei seuraava asiakas pääse sitä itse ottamaan.
 
PauhaavaSydän
Kysyn vielä kerran:

Jos teille on niin kamala asia että edellämenevältä kapula on päässyt unohtumaan tai hän ei ole koko asiaa edes ajatellut (ettekä itse siihen yllä), niin miksi ihmeessä ette avaa suuta ja sano, että "anteeksi, saisinko kapulan"? Varmaan huomattavasti mukavampi vaihtoehto kuin jäädä kihisemään kiukusta ja odottamaan, että tuleeko kapulaa vai ei. Ei käy kipeää, voin suositella. Suu on meillä ihmisillä sitä varten, että sillä puhutaan...

Jos ei tuon vertaa uskalla saada suutaan auki, niin sitten on turha mitään mussuttaa myöhemminkään.

Ja kyllä, laitan itse kapulan perässätulijalle jos vain suinkin muistan.
 
Huoh
Alkuperäinen kirjoittaja ryj:
Alkuperäinen kirjoittaja Huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Eli se KUULUU laittaa niiden omien ostosten perään eikä miten ketäkin huvittaa. :whistle:
Kukas näin on sanonut? Mä en ainakaan mistään koskaan ole kuullut tai lukenut, että mun PITÄÄ laittaa se kapula siihen ostosteni perään. Mä laitan sen, jos yletyn sen kapulan nappaamaan. Mutta en rupee muitten ihmisten yli kurotteleen sitä kapulaa. Enkä loukkaannu/pahastu/ kuvittele että edellinen maksaa mun ostokset, jos ei ole kapulaa laitettu. Olen aikuinen, osaan laittaa sen itse ja samaa oletan muitakin.
Jokainen fiksu ihminen tajuaa sen sanomattakin, että on erittäin fiksua laittaa kapula omien ostostensa perään.
Kieltämättä se on fiksua, mutta että kuuluu tai pitää laittaa? :D
 
gf
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä laitan sen itse omien ostosteni perään.
peesaan miulla se menee ihan automaattisesti jos nään et takana on porukkaa..
Tähän pinkkaan kuulun minäkin. Ja tosi monet toimivat samoin, en nimittäin edes muista, milloin mun viimeksi olisi tarvinnut kapulaa mistään kurotella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Kysyn vielä kerran:

Jos teille on niin kamala asia että edellämenevältä kapula on päässyt unohtumaan tai hän ei ole koko asiaa edes ajatellut (ettekä itse siihen yllä), niin miksi ihmeessä ette avaa suuta ja sano, että "anteeksi, saisinko kapulan"? Varmaan huomattavasti mukavampi vaihtoehto kuin jäädä kihisemään kiukusta ja odottamaan, että tuleeko kapulaa vai ei. Ei käy kipeää, voin suositella. Suu on meillä ihmisillä sitä varten, että sillä puhutaan...

Jos ei tuon vertaa uskalla saada suutaan auki, niin sitten on turha mitään mussuttaa myöhemminkään.

Ja kyllä, laitan itse kapulan perässätulijalle jos vain suinkin muistan.
Ilmeisesti ihan liian periaatekysymys? Kaikkien pitäisi toimia juuri niinkuin itse haluaa, vaikkei itse aina ehkä ihan yhtä täydellinen olisikaan :whistle: Ja tuntuu joka asiassa olevan aivan liikaa pyydetty että voisi mitenkään ystävällisesti asiasta kuin asiasta sanoa, aina pitää kihistä selän takana tai alkaa kettuilemaan. Surkeita ja onnettomia tuntuvat suomalaiset olevan kun pitää olla niin ilkeitä aina toisilleen :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkaava KyborgiKarpalo:
Mitäs se Chala täällä raivoo?? :)

Mä laitan aina ite omien ostosteni perään sen kapulan, paitsi jos en yllä siihen ja aivan varmasti sanon jos kassa meinaa laittaa mun maksettavaks toisenki ostokset.
Ja jos en oo yltäny ottaa kapulaa kun edessä olija ei oo sitä laittanu niin jätän reilun raon ja aivan varmasti sanon jos meinaa mennä toisen ostoksina, tosin yleensä se edessä olijakin ehtii tai kassatkin kyllä tosi usein kysyy että "oliko nää vielä sun?" Tosi harvoin sattuu sellasta et meinas mennä ostokset sekasin.
*raivoaa* Äläs kuule yritä yhtään olla samaa mieltä, tuun sun kauppaas seuraavaks riehumaan :D Ärsyttää ihmisten pikkumaisuus, mutta ei saisi lähteä sotaan mukaan :snotty:
Näinpä. palikka-sota....! :LOL:
 
PauhaavaSydän harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä jos mikä taas kertoo tämänkin palstan muijien älykkyydestä (tai tässä tapauksessa sen puutteesta), että näin tyhmä kysymys kerää paljon vastauksia. Ja ei, en kehu itseäni älykkääksi millään tavalla. Jo se, että avasin tämän saitin, kertoo järkevän tekemisen puutteesta.
Mä opiskelen pääaineenani erästä kulttuurien tutkimuksen ainetta, ja mun mielestä tämä aihe on hyvinkin kiinnostava. Ihan samalla tavalla kuin se että maalla on jätetty ovien eteen luuta merkiksi siitä että talo on tyhjä, tai että toisissa kulttuureissa jätetään sisällä kengät pois ja toisissa ei. Nämä pienet jutut kertoo varsin paljon meidän elämäntavasta ja myös tästä hetkestä, jos niitä osaa katsoa oikealla silmällä.
 
Saraldo
Kun on omat ostokset lapannut hihnalle, perään laitetaan kapula. Näin ilmaistaan sille seuraavalle asiakkaalle, että "mun ostokset loppui tähän, voit laittaa omasi tuohon perään". Eikä niin, että perässätulija saa arvailla, että loppukohan ne edelläolevan tavarat jo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gf:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä laitan sen itse omien ostosteni perään.
peesaan miulla se menee ihan automaattisesti jos nään et takana on porukkaa..
Tähän pinkkaan kuulun minäkin. Ja tosi monet toimivat samoin, en nimittäin edes muista, milloin mun viimeksi olisi tarvinnut kapulaa mistään kurotella.
Samoin, en muista milloin olisin toisten ostosten perään viimeksi joutunut kapulan laittamaan. Suurin osa ihmisistä on siis fiksuja kassalla.
 

Yhteistyössä