Kumman tehtävä SUN mielestä on laittaa kaupassa ostosten väliin se kapula, sen joka on menossa kassalle seuraavana vai sen perässätulijan?

  • Viestiketjun aloittaja kapula
  • Ensimmäinen viesti
Hopping
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Kysyn vielä kerran:

Jos teille on niin kamala asia että edellämenevältä kapula on päässyt unohtumaan tai hän ei ole koko asiaa edes ajatellut (ettekä itse siihen yllä), niin miksi ihmeessä ette avaa suuta ja sano, että "anteeksi, saisinko kapulan"? Varmaan huomattavasti mukavampi vaihtoehto kuin jäädä kihisemään kiukusta ja odottamaan, että tuleeko kapulaa vai ei. Ei käy kipeää, voin suositella. Suu on meillä ihmisillä sitä varten, että sillä puhutaan...

Jos ei tuon vertaa uskalla saada suutaan auki, niin sitten on turha mitään mussuttaa myöhemminkään.

Ja kyllä, laitan itse kapulan perässätulijalle jos vain suinkin muistan.
No kyllä mä ainakin avaan suuni ja ihan ystävälliseen sävyyn. En lähde ketään haukkumaan tai rumasti sanomaan, jos kapula jää laittamatta. Yleensä sanon vain "anteeksi", hymyilen ja kurkotan sen kapulan edellä olevan asiakkaan ohi siihen hihnalle. Ei elämä ole niin vakavaa, mutta silti ajatelen, että sen edelläolevan olisi parempi laittaa se kapula, koska hän ylettyy siihen, eikä joudu pyytelemään turhia...

 
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Saatteko te saatana nykyään tälläisestäkin riidan aikaiseksi? :eek:
Vielä ei ole ollut keskustelua siitä, että jos kapulassa on suomen- ja ruotsinkieliset tekstit (tai vaikka ei olisikaan), niin miten päin kapula kuuluu laittaa? :attn: :xmas:
:LOL: :LOL: :LOL:
Nykyään on kieltämättä ollut erittäin ärhäkkää palstailua :|
 
PauhaavaSydän
Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Kysyn vielä kerran:

Jos teille on niin kamala asia että edellämenevältä kapula on päässyt unohtumaan tai hän ei ole koko asiaa edes ajatellut (ettekä itse siihen yllä ), niin miksi ihmeessä ette avaa suuta ja sano, että "anteeksi, saisinko kapulan"? Varmaan huomattavasti mukavampi vaihtoehto kuin jäädä kihisemään kiukusta ja odottamaan, että tuleeko kapulaa vai ei. Ei käy kipeää, voin suositella. Suu on meillä ihmisillä sitä varten, että sillä puhutaan...

Jos ei tuon vertaa uskalla saada suutaan auki, niin sitten on turha mitään mussuttaa myöhemminkään.

Ja kyllä, laitan itse kapulan perässätulijalle jos vain suinkin muistan.
No kyllä mä ainakin avaan suuni ja ihan ystävälliseen sävyyn. En lähde ketään haukkumaan tai rumasti sanomaan, jos kapula jää laittamatta. Yleensä sanon vain "anteeksi", hymyilen ja kurkotan sen kapulan edellä olevan asiakkaan ohi siihen hihnalle. Ei elämä ole niin vakavaa, mutta silti ajattelen, että sen edelläolevan olisi parempi laittaa se kapula, koska hän ylettyy siihen, eikä joudu pyytelemään turhia...
Noin itsekin ajattelen :).
 
itse kun olen sen laittanut niin monesti on etenkin vanhemmat ihmiset kiitelleet kovasti. Ja onhan se lyhkäsen mumman tai vaarin vaikea ottaa se kapula sieltä hihnan takaa jos on oikeen kaukana. Kyllä sen itse laitan ellei takana tuleva ehdi ensin.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta takana tuleva laittaa, koska sillä on luppoaikaa ennen omien ostosten laittamista nauhalle.
tähän tyyliin minäkin ajattelen.
Ni eikö se luppoaika lopu sen jälkeen kun olet omien ostostesi perään sen kapulan laittanut, eihän se jälkimmäinen voi alkaa edes latoa ennen kuin etummainen on valmis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
miten tää voi olla näinkin pitkä ketju :D
Siks kun ilmeni että jotkut ei hoksaa laittaa sitä kapulaa omien ostosten jälkeen. Aika ihmeellistä kylläkin.
Mites nää poikkeustapaukset sit, kun se edellä oleva on jo laittanut kapulan ja itse odottavat että perässä tulija laittaa sen kapulan? Eivät laita kapulaa ollenkaan vai? Kätevä tapa lintsata koko kapulasta :D
 
PauhaavaSydänHarmaana
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
miten tää voi olla näinkin pitkä ketju :D
Siks kun ilmeni että jotkut ei hoksaa laittaa sitä kapulaa omien ostosten jälkeen. Aika ihmeellistä kylläkin.
Mun mielestä ihan normaalia, koska ei tuollaisia asioita välttämättä tule pohdittua päivät pitkät :D. Kyllä minäkin kiehun jos ihmiset seistä töröttää liukuportaissa vasemmalla puolella, mutta elämässä nyt on kaikenlaista.
 
Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja kapula:
Mun mielestä sen, joka tulee perästä! Tänään joku emäntä sanoi isoon ääneen, että "olisi kohteliasta laittaa se kapula valmiiksi". En puhunut mitään... Olin alkamassa juuri maksamaan.
Ai, en ole koskaan oikeasti miettinyt, mutta nyt ku mietin, niin laitan itse, ku tulen perässä. En koskaan ole laittanut omien ostosteni perään....
 
Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
ostosten lopuksi laitetaan kapula. Ei perässä tulija voi tietää milloin sä olet ostoksesi latonut.
Hyvä vihje tuohon on tyhjä kori, jonka asiakas laittaa läjän päällimäiseksi tai tyhjä ostoskärry ja maksamaan menevä asiakas :D-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkaava KyborgiKarpalo:
Alkuperäinen kirjoittaja oot tymä:
Tää Chala taitaa olla joku höyrypää?
ei kyl oo jos multa kysytään mut eiköhän kaikil keitä joskus vähä yli.
No se on "oot tymä" sun mielipiteesi ja sulla on siihen täysi oikeus. En nyt viitsi lähteä siihen millaisen mielikuvan itsestäsi annat, mutta pitäisi minunkin miettiä miten asiani ilmaisen :)

Tällä palstalla on välillä niin irvokkaita keskusteluja ja mielipiteitä että kyllä keittää yli vaikka pitäisi vaan hengittää syvään ja naurahtaa sille miten jotkut jaksavat ottaa pulttia vaikka mistä. No, niin tai näin, toivottavasti kukaan palstamamma ei tule mulle aukomaan kaupassa jos jonkun kerran kersojen kanssa taistellessa unohdan sen kapulan, normaalisti kyllä laitan sen ostosteni perään, tai tarvittaessa eteen :saint: ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Häh häh hää:
Kun kerran porukka on näin kamalan heikkohermoista taidan rueta jättämään kapulan laittamatta. Heh heh, oppiipahan vähän kärsivällisyyttä :kieh: :D

Jätä vaan, niin jätän minäkin :D Saat ihan vapaasti maksaa munkin ostokseni =) Siinä kun muutaman kerran selvittelet kassalle mitkä kuuluu sulle ja mitkä ei niin varmasti opit kärsivällisyyttä ( ja kapulan käytönkin ehkä heh heh...)
 

Yhteistyössä