Kumman vartalotyypin ottasit mieluummin: omenan vai päärynän?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja fit:
siis omenasta on helpompi päästä eroon, omenalla on yleensä pitkät jalat (kauneusihanne). joten omena.
Mutta omenalla on suora pötkökroppa eikä lantiota. On siis hoikkanakin tasapaksun näköinen. Hoikalla päärynällä taas on erottuva vyötärö ja kurvikas lantio.
Öö,mulla on omena, eli kaikki mikä tulee, menee vyötärölle mutta on mulla lantiokin eli hoikkana en oo mikään tasanen pötkö vaan se vyötärökin näkyy... Mutta ei mulla oo niitä pitkiä jalkojakaan :whistle:
 
?
Ihmettelen vain, että kellä omenavartaloisella on hirveä pallomaha normaalipainoisena/hoikkana?

Kaikki pallomahaiset mitä minä olen nähnyt, ovat olleet lihavia.

Päärynöillä taas on se, ettei hoikkanakaan saa persettä/lantiota sopusuhtaiseksi muun kropan kanssa, kun ruumiinrakenne on mikä on.
 
vieras
Kaikki on joko omenoita tai päärynöitä. Johonkin se rasva perimän mukaan kertyy enemmän. Ja omenalihavuus on epäterveellisempää kuin päärynä. Normaalipainoisella asialla ei liene terveydellistä eroa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ihmettelen vain, että kellä omenavartaloisella on hirveä pallomaha normaalipainoisena/hoikkana?

Kaikki pallomahaiset mitä minä olen nähnyt, ovat olleet lihavia.

Päärynöillä taas on se, ettei hoikkanakaan saa persettä/lantiota sopusuhtaiseksi muun kropan kanssa, kun ruumiinrakenne on mikä on.
Niinpä. Hoikka omenakroppahan näyttää kivalta ja sopusuhtaiselta, sporttiseltakin, mutta naiselliselta suht isojen rintojen vuoksi (päärynävartaloon verrattuna, jossa rinnat pienet suhteessa perseen kokoon ja reisiläskin määrään). Päärynällä sensijaan on ala- ja ylävartalo eriparia, mihin ei auta laihtuminen eikä lihoaminen. Lisäksi päärynävartaloinen on useammin persjalkainen ja pitkäselkäinen, omena taas pitkäraajainen ja lyhytselkäinen, joista jälkimmäinen miellyttää kyllä omaa silmääni huomattavasti enemmän.

Jos olisin reippaasti ylipainoinen, ehkä valitsisin päärynävartalon, hoikkana omena olisi kivempi.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ihmettelen vain, että kellä omenavartaloisella on hirveä pallomaha normaalipainoisena/hoikkana?

Kaikki pallomahaiset mitä minä olen nähnyt, ovat olleet lihavia.

Päärynöillä taas on se, ettei hoikkanakaan saa persettä/lantiota sopusuhtaiseksi muun kropan kanssa, kun ruumiinrakenne on mikä on.
Niinpä. Hoikka omenakroppahan näyttää kivalta ja sopusuhtaiselta, sporttiseltakin, mutta naiselliselta suht isojen rintojen vuoksi (päärynävartaloon verrattuna, jossa rinnat pienet suhteessa perseen kokoon ja reisiläskin määrään). Päärynällä sensijaan on ala- ja ylävartalo eriparia, mihin ei auta laihtuminen eikä lihoaminen. Lisäksi päärynävartaloinen on useammin persjalkainen ja pitkäselkäinen, omena taas pitkäraajainen ja lyhytselkäinen, joista jälkimmäinen miellyttää kyllä omaa silmääni huomattavasti enemmän.

Jos olisin reippaasti ylipainoinen, ehkä valitsisin päärynävartalon, hoikkana omena olisi kivempi.
Niinpä. Itsekkin olisin lihavana ehkä mieluummin päärynä, mutta hoikkana ehdottomasti omena kun on paljon sopusuhtaisempi.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ihmettelen vain, että kellä omenavartaloisella on hirveä pallomaha normaalipainoisena/hoikkana?

Kaikki pallomahaiset mitä minä olen nähnyt, ovat olleet lihavia.

Päärynöillä taas on se, ettei hoikkanakaan saa persettä/lantiota sopusuhtaiseksi muun kropan kanssa, kun ruumiinrakenne on mikä on.
Niinpä. Hoikka omenakroppahan näyttää kivalta ja sopusuhtaiselta, sporttiseltakin, mutta naiselliselta suht isojen rintojen vuoksi (päärynävartaloon verrattuna, jossa rinnat pienet suhteessa perseen kokoon ja reisiläskin määrään). Päärynällä sensijaan on ala- ja ylävartalo eriparia, mihin ei auta laihtuminen eikä lihoaminen. Lisäksi päärynävartaloinen on useammin persjalkainen ja pitkäselkäinen, omena taas pitkäraajainen ja lyhytselkäinen, joista jälkimmäinen miellyttää kyllä omaa silmääni huomattavasti enemmän.

Jos olisin reippaasti ylipainoinen, ehkä valitsisin päärynävartalon, hoikkana omena olisi kivempi.
Niinpä. Itsekkin olisin lihavana ehkä mieluummin päärynä, mutta hoikkana ehdottomasti omena kun on paljon sopusuhtaisempi.
Lisäksi päärynänä saa usein treenata pakaralihaksia aikalailla, jos tahtoo, että takamus olisi pyöreä, ei vain leveä "laatikkopeppu". Lantioalue kun on "tilava", saa siihen kasata lihasta aikalailla enemmän kuin kapeampilantioiselle että vaikutelma olisi pyöreä. Hoikilla omenoilla on usein nätti, pyöreä pikkupeppu, joka sopii siihen kroppaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ihmettelen vain, että kellä omenavartaloisella on hirveä pallomaha normaalipainoisena/hoikkana?

Kaikki pallomahaiset mitä minä olen nähnyt, ovat olleet lihavia.

Päärynöillä taas on se, ettei hoikkanakaan saa persettä/lantiota sopusuhtaiseksi muun kropan kanssa, kun ruumiinrakenne on mikä on.
Mä tiedän yhden naisen, jolla on hoikat kasvot, hoikat jalat, litteä peppu, hoikat käsivarret, rinnat isohkot ja iso maha. Ei näytä hyvältä. Olisin mielummin päärynä.
 
"Vierailija"
Päärynä on terveellisempi vartalomuoto ja siitä on helppo muokata X.
Päärynästä ei saa millään X:ää, koska päärynällä on niin kapeat hartiat.

En haluaisi olla päärynä, jolla on kauhean paksut reidet ja leveä lantio ja kapeat, luisut hartiat. Onneksi olenkin jostain omenan ja X:n välimaastosta, leveät hartiat, keskikokoiset rinnat, kapea lantio. Vyötärö nyt on leveä, muttei pallo kuitenkaan.
 
"Vieras"
Olen päärynä. Yläkroppa on hoikka, pienet tissit ja suht mahaton. Takapuoltakaan ei kyllä oo, mutta ah, ne ratsastajan reidet..
Mielluummin olisin sopusuhtanen omena, kauniisti pyöreä. Kuin epäsopusuhtanen päärynä, joka siis olen nyt..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Olen nähnyt;22816597:
Joku tuolla mainitsikin, että päärynöillä on usein laatikkopeppu ja siitä on hirveän vaikea saada pyöreää. Minusta tuntuu, että omenavartaloisen vartaloa on helpompi muokata sopusuhtaisemmaksi kuin päärynää.
Mä luulisin, että mulla on päärynämallinen kroppa. Ja mulla on kyllä tosi pyöreä peppu! Olen kyllä ihan sopusuhtainen, hoikka ja urheilullinen kun olen (bmi 21.) Mutta jos pitäisi joko omenaksi tai päärynäksi itsensä luokitella, niin kai mulla päärynäkroppa on. Peppu on kurvikas ja reidet lihaksikkaat, ja niihin sitä rasvaa alkaa kertyä jos lihon. Toisaalta ei mulla ihan pienet tissitkään ole, vaan semmoiset keskikokoiset C-kupit.
 
"hellurei"
Mä olen noista ennemmin päärynä, leveine lantioineni. Mutta ei mulla kyllä ole kapeat hartiat. Salilla kun on tullut käytyä, ne ovat varsin...urheilullisen näköiset :LOL:
 
Jarnuska harmaana
Kyllä mä olen ihan tyytyväinen tähän päärynään, tosin vähän vähemmän päärynä ois kiva ;D Mutta se nyt on omasta laiskuudesta ja herkuttelusta kiinni, ei maha mittään ku on vaan niin herkkuper..
 
Minulla on tyypillinen omanvartalo, ja olen siihen tyytyväinen siksi, että se on suht sopusuhtainen ja riippuu vain omasta ruokavaliosta/liikunnasta, että kertyykö rasvaa ja minne. On helppo löytää hyvin istuvia vaatteita ja kun satun asumaan Italiassa, jossa nimenomaan takapuoli on sellainen itsetuntio-kysymys, niin sen suhteen voi olla rauhallinen, kun pienelläkin treenauksella saa ihan kivan pepun itselleen. Toisaalta omenavartalon kanssa pitää olla tarkkana, eli jos pääsee paino nousemaan niin kuin itsellä raskausaikana, kertyy kaikki sinne mahaan, ja sehän on terveydelle hyvin haitallista, itse satuin lihomaan syksyllä ehkä kilon tai korkeintaan kaksi, mutta se kaikki meni mahaan ja sai sokeriarvot päin helvataa. Ja olin siis normaalipainon hoikemmasta päästä eli pienikin painonlisäys juuri mahassa voi vaikuttaa voimakkaasti terveyteen.

Kummastakin vartalotyypistä löytyy ehdottomasti siis hyviä ja kielteisiä puolia :)
 

Yhteistyössä