kummassa näistä asuisit?

  • Viestiketjun aloittaja harkko
  • Ensimmäinen viesti
harkko
Vaihtoehdot:
1) kerrostalo, kaikki palvelut lähellä, melkein vieressä. 3 kerros, ihan kivasti tilaa. taloyhtiön sauna 1 viikossa 30min.

2) rivitalo. Vähä ahtaampi, mutta tavalleen 1 huone enempi koska sänky mahtuisi olkkariin. Tilaa enemmän keittiössä mut eteinen pienempi. Oma takapiha, pääty asunto ja oma sauna. Palvelut vähän kauempana.

Kumman valitsisit?
 
Vaihtoehdot:
1) kerrostalo, kaikki palvelut lähellä, melkein vieressä. 3 kerros, ihan kivasti tilaa. taloyhtiön sauna 1 viikossa 30min.

2) rivitalo. Vähä ahtaampi, mutta tavalleen 1 huone enempi koska sänky mahtuisi olkkariin. Tilaa enemmän keittiössä mut eteinen pienempi. Oma takapiha, pääty asunto ja oma sauna. Palvelut vähän kauempana.

Kumman valitsisit?
Täh ?
 
"hmh"
Riippuu kummas olis parempi fiilis itsellä.

Ja ei, tämä ei ole vitsi. Vaan mulle on aina ollut tosi tärkeetä miltä asunnossa TUNTUU. Mistä suunnasta tulee valot, mitä näkyy ikkunasta, jne.
 
[QUOTE="hmh";29134375]Riippuu kummas olis parempi fiilis itsellä.

Ja ei, tämä ei ole vitsi. Vaan mulle on aina ollut tosi tärkeetä miltä asunnossa TUNTUU. Mistä suunnasta tulee valot, mitä näkyy ikkunasta, jne.[/QUOTE]

Onhan noi tärkeitä asioita. Varsinkin se tunnelma mitä ei kykene edes selittämään järjellä.
 
Mä olen aina sanonu, et rivari yhdistää kerrostalon ja ok-talon huonot puolet; on senverran pihaa, et sitä pitää laittaa, mut kuitenkin naapuri niin lähellä et se kyylää.
Kyl mä silti ehkä mieluummin asuisin rivarissa; pääsee autolla oven eteen., kuka jaksaa raahata viikon ruokaostokset, 5-7 täpötäyttä painavaa kassia, jostain parkkikselta 3. kerrokseen? Ja kyl me käydään jokapäivä saunassakin.
 
"Vieras"
Kerrostalo. Enemmän yksityisyyttä kuten joku totes, tuntus että rivarissa olis "pakko esim. jutella naapurien kans. (No juttelin kyllä viime kerrostaloskin jossa asuin). Saunalla ei mitään merkitystä koska en sauno koskaan.
 
"hmh"
Olen asunut muutamassa kerrostalossa (no, kahdessa vain), kahdessa ok-talossa, yhdessä rivarissa, yhdessä puutalo-osakkeessa ja yhdessä rivarinpätkässä.

Kyl minusta se rivari oli vähän ahdistava. Mutta ehkä se johtui jotenkin siitä ahtaudesta ja jostain, fiilis ei vaan ollut hyvä.

Jälkimmäinen noista kerrostaloasunnoistani oli ihana, rakastin sitä kotia. Vaikka muutin sinne tosi surullisena eron jälkeen, toivuin siellä kuitenkin hyvin.
 

Yhteistyössä